KAPITEL 11-. THE TRUTH

”Aja, men det låter konstigt.” Mumlade hon och log stort mot Fred som kom mot oss med två brickor.

-

Vi gick trött in i skolan och började gå mot vårat rum. När vi var 10 meter därifrån såg jag att dörren stod vidöppen. Jag spärrade upp ögonen mot Ken och Fred som också la märke till det. Vi gick långsamt mot dörren och sköt upp den. Fred tände lampan och vi möttes av hen hemsk syn…


Hela rummet var vandaliserat. Våra kläder låg på golvet, kuddarna var upprivna, Ken’s laptop var borta. Hela rummet var förstört. Till och med tapeten hade de förstört!

Kendra flämtade till och sprang fram till sin säng. Hon letade överallt efter sin laptop men kunde inte hitta den.

”Lugna dig Ken.. Det är bara en Laptop med en massa läxor på. Lärarna kommer inte döda dig!” Skämtade Fred. Jag stod bara där och kollade på Kendra’s rörande kropp.

”Nej! Det är inte bara läxor där, OK?! Det är viktigare saker!” Röt hon och fortsatte leta. Jag hajade till. Kendra… Ilsken? Så hade jag aldrig sett henne.

”Ken, lugn. Snälla, berätta vad som finns på den där datorn då!” Vädjade jag och kollade medlidsamt på henne. Hennes ögon var vattenfyllda och hon slog sig trött ner på sängen. Jag kollade ursäktande på de och gick mot kafeterian för att göra iordning 3 koppar te. Det var kolsvart i hela skolan… Det var läskigt på ett sätt.

Jag skyndade mig med det och gick sedan med snabba steg tillbaka till vårat rum och gav de sina koppar.

”Så, berätta nu Ken.” Mumlade jag och smuttade på det varma teét. Hon drog ett djupt andetag innan hon mötte min blick och öppnade munnen.

Det jag fick höra var chockerande… Hade Kendra varit med om allt det här? Själv?!

Jag fuktade mina läppar innan jag började prata. Historien spelades upp i mitt huvud…

*Jag log stort mot mamma och pappa som nyss hade kommit upp med frukost på sängen.. Det var min 15-års dag idag.

”Grattis älskling.” Log pappa och kysste mig mjukt i pannan. Jag nickade och sneglade på paketen.

”Öppna de.” Manade mamma med ett leénde som nådde ögonen. Jag log smått mot henne och öppnade försiktigt det minsta paketet. Det var en klocka.. Eller snarare ett armbandsur.

”Kolla på baksidan!” Jag gjorde som pappa sa och vände på uret. Det stod en text där, med snirkliga bokstäver.. ”If you don’t live for now, the time will be useless – Sophie Mellrat, 1934.”

“Åh! Tack!” Utbrast jag och kramade om de båda.

-

Leonie sprang rakt in i min famn när vi möttes på Starbucks. Hon lutade sig tillbaka och kysste mig på kinden.

”Grattis gumman! 15 år, huh?” Flinade hon och kletade på lite mascara innan hon räckte över en VS påse.

”Åh Leo, du hade inte behövt.” Hon blinkade med ögat och slog lätt till mig.

”Äh.. Det var väll inget! Vem vet, de kanske kommer till användnig ikväll?” Mina kinder brändes till. Hon snackade om Josh..

”Nej, det tror jag inte. Jag kan inte bli av med min oskuld nu!” Sa jag smått generad.

”Jo då, jag har ju blivit av med min?!” Skrattade hon och beställde en Latte. Jag tog en kopp kaffe bara.

”Kaffe? Seriously Ken? Du är 15! Släpp loss lite!” Uppmanade Leo mig, men jag skakade bara på huvudet.

”Nja… Ikväll.” Hon nickade nöjt och log mot Mona som kom mot oss med våra koppar.

”Grattis på födelsedagen Kendra.” Viskade hon blygt. Leo blängde surt på henne och viftade med handen.

”Snälla du, prata inte med oss.” Snäste hon och log smått mot mig. Mona kollade ner på sina händer och gick iväg till kassan.

”Du kunde väll ha sagt det lite vänligare? Eller bara ha struntat i det?” Leo lyssnade inte på vad jag sa, utan tog en klunk av sin latte och rynkade ogillandes på näsan.

”Euw..” Gnällde hon och grävde i sin väska innan hon hittade vad hon letade efter. Det var en plunta. En sprit plunta. Hon kollade runt i cafeét innan hon hällde i den genomskinliga vätskan i sin kopp. Hon sneglade på mig.

”Ska du ha?” Jag svalde hårt och skakade på huvudet.

”Nej tack.” Svarade jag stelt och hon ryckte lätt på axlarna och tog en klunk av sin latte, med sprit.

”Det var bättre.” Kvittrade hon och log stort mot mig, så att alla hennes pärlvita tänder syntes. Var det verkligen den? Bättre?

-

Folk hade redan börjat strömma in i mitt stora hus. Leo stod för musiken och drickan medans jag stod för.. Aa, lokalen. Pappa och mamma hade åkt till Wisconsin på en opera-föreställning över helgen. Leo skulle sova här då. Dörren öppnades och minst 20 pers till kom in. Gud, det började bli varmt här inne… Leo log stort mot mig och räckte över en kopp med någon ljusrosa vätska i. Jag sa inget utan drack bara. Det brände i halsen men jag ignorerade det.

”Kommer strax.” Ursäktade jag mig och gick ut ur huset. Natten var kall jämfört med huset. Det var ju trotsallt Augusti.

Jag kände hur det brände till i halsen igen och spyan åkte upp i munnen och sedan ut i busken.

”Går det bra?” Frågade en mörk röst. Jag kollade upp och torkade mig försiktigt i mugipan.

”Ja.” Mumlade jag bara och vände mig om för att gå in i huset. Men då greppade han tag i min arm och la en hand över min mun. Va? Jag försökte skrika.. Och sprattlade med benen men ingenting hjälpte. Han höll ett järngrepp om mig. Ken, du håller på att bli kidnappad.. Tänkte jag för att lugna mig och blev insläng i ett hus på en sumpig madrass. Mannen tände en lampa som bländade mig och började dra av mig kläderna. Nej inte kidnappad… Våldtagen. Jag skrek högt men ingen hörde. Hans ansikte var rynkigt och han var kanske i 50 års åldern.

”Lugn.. Vi ska bara ha lite kul.” Flinade han och började dra av sig sina egna kläder när jag låg naken.

Han lutade sig över mig och tryckte sig in i mig. Smärtan var obeskrivlig… Det värkte överallt kändes det som och nästan som om mina äggstockar skulle sprängas.

”Kyss mig!” Stönade han och smekte mitt ansikte medans han rörde sig fram och tillbaka rytmiskt. Jag svalde kväljningarna och började kyssa hans kalla hud. Det var motbjudande och nog det värsta jag någnsin har varit och kommer vara med om. Snälla gud, döda mig. Här och nu.. Bad jag, men ingenting hände. Mannen stönade högt och hade svettpärlor rinnandes ner för kinderna. De droppade ner på mig och jag kände hur det brände till i ögonen. Jag grätt.

”Gråt inte ditt lödder. Vi är snart klara.” Jag sneglade ut genom fönstret och kollade på den stora månen. Hjälp..*

Fred och Emma kollade på mig med stora ögon och vidöppna munnar. Jag torkade bort tårarna som hade lagt sig i ögonvrån innan jag fortsatte.

Tumblr_ltklr52ida1qdvjpho1_500_large

”Någon månad senare hittade de mannen. Han var död, hängning… Sen, nästan 3 dagar efter jag hade fått reda på att han var död började kräkningarna. Jag tog ett graviditets-test som visade positiv. Nu har jag en tre-årig dotter som bor i Philadelphia med mamma och pappa. Hon heter Sophie..” Min röst bar inte längre.

”Åh…” Var det enda Emma fick fram.

”Det är henne jag skypar med när ni sover. Och chattar med alla kvällar. Min dotter..” Snyftade jag. Sekunden därpå bröt jag ihop.

Jag drog av mig mina kläder och hoppade in i duschen. Kendra var… mamma? Jag kunde inte se mig Kendra ha en stor mage, bärandes på ett litet barn!

Tankarna virvlade runt i mitt huvud.. Jag började må illa. Riktigt illa.. Jag hoppade snabbt ur duschen och lutade mig över toaletten i samma stund som spyan lämnade min mun. Det knackade på dörren, men jag ignorerade det. Jag orkade inte…

Jag var i alla fall inte gravid. Vem skulle jag ha legat med? När jag var klar hoppade jag in i duschen igen och schamponerade och balsamerade snabbt håret innan jag vred av vattnet och virade en handduk runt kroppen. Jag greppade tag om min tandborste och kletade lite tandkräm på den. Det smakade spya i munnen, så jag tryckte in den i munnen och började borsta.

-

När jag kom ut sneglade jag på Kendra som redan hade somnat. Fred låg med mobilen tryckt mot ansiktet.

”Hur mycket är klockan?” Viskade jag. Han log smått mot mig och kollade ner i mobilen.

”Halv 11” Svarade han lågt och jag nickade innan jag öppnade byrolådan och tog ut ett par ljuslila underkläder från VS. Jag drog på mig de under handduken och höll sedan upp mitt hår.

”Kan du knäppa?” Fred hoppade tyst upp på två ben och knäppte BH:N. Jag vände mig om och mötte hans fantastiska ögon. Han sneglade på mina läppar och la sedan en hand på min korsrygg och kysste mig ömt.


Whoop! Kendra is mommy! ;D Det visste ni inte va?!

KOMMENTERA FÖR MER IKV! :D



Kommentarer

Nora skriver:

wow, awesome! ♥

Datum: 2012-05-05 - Tid: 22:02:45 -


Anonym skriver:

skitbra! :) Men snälla.. låt inte emma vara m barn! för det är ganska likt jssmn och denna är sjukt bra nu så jaa :)

Datum: 2012-05-05 - Tid: 22:09:35 -


Anonym skriver:

Grymt bra!

Datum: 2012-05-05 - Tid: 22:14:11 -


Jssmn! skriver:

AWESOME! :) OMG Fred och Emma? :o Kendra var ju kär i honom? :( Vilket kräk OMG! <3 MEEEEEEEER!

Datum: 2012-05-05 - Tid: 22:15:40 - URL: http://jssmn.blogg.se/


Anonym skriver:

meeeeeer

Datum: 2012-05-05 - Tid: 22:19:20 -


Lisa skriver:

Jättebra :D

Datum: 2012-05-05 - Tid: 22:19:59 -


Anonym skriver:

FYFAN STACKARS KENDRA!

HAHA VÄNTA HON VET INTE VEM HON LEGAT MED? OMG! XD

MEEEEEEEEEER :D

Datum: 2012-05-05 - Tid: 22:22:25 -


Madicken skriver:

OMG ! Håller med JSSMN . WHAAAT ? xD<333 bra del . btw :]<3

Datum: 2012-05-05 - Tid: 22:22:51 - URL: http://alwaysbieberfever.blogg.se/


jess. skriver:

Meeeeer.<3

Datum: 2012-05-05 - Tid: 22:23:43 -


JBiebs skriver:

Awesommmmmme:D super braaaaaaa!!!! Vill ha mer kapitel nuuuuu!!:DDDDDD

Datum: 2012-05-05 - Tid: 22:45:19 - URL: http://www.JBiebs.devote.se


Josse skriver:

Awesome !!! Mer nu !<33

Datum: 2012-05-05 - Tid: 22:46:40 - URL: http://foreverbbieber.blogg.se/


Emma skriver:

Mera mera mera nu snälla !!!!<3333333333

Datum: 2012-05-05 - Tid: 22:52:01 -


Ebba skriver:

Bra! Mer!:3

Datum: 2012-05-05 - Tid: 23:02:04 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback