Kapitel 54-. Bastard..


Var tvungen, hihi
"Kom sen." Kenny nickade och jag stängde dörren och började gå mot Tara's hus.
När jag var framme drog jag upp byxorna lite innan jag plingade på dörren.
Dörren öppnades, men det var inte Tara som öppnade, det var Gabriel. Vad gjorde han här?
En halvtimme tidigare:
Helt plötsligt, mitt i filmen plingade det på dörren. Nicole kollade nervöst på mig och sedan på dörren.
"Jag öppnar." Sa jag mjukt och reste mig upp ur den alltför bekväma soffan och gick med långsamma steg mot dörren innan jag öppnade.
"Gabriel?" Utbrast jag med rynkad panna när jag såg honom utanför dörren.
"Nej, jag är Alibaba.. Låt mig komma in!" Jag skakade hastigt på huvudet och svalde hårt. Han skulle inte få komma ens i närheten av Nicole.
"Låt..Mig..Komma..In." Röt han och knuffade undan mig från dörröppningen. Jag slog igen dörren och följde efter honom in, där en vettskrämd Nicole satt.
"Släppte du in honom?" Skrek hon nästan och kollade förtvivlat på mig. Jag skakade snabbt på huvudet och pekade på honom. Hon fattade vad jag menade och lugnade ner sig en aning och började blänga på honom.
"Vad?" Snäste hon bittert och fuktade sina torra läppar.
"Var inte en sån Bitch Nicole.." Svarade han surt och satte sig ner bredvid henne. Jag såg genast att hon var obekväm med situationen.
-
Dörrklockan ringde till och Gabriel reste sig långsamt upp.
"Stanna här." Väste han och gick upp. Vi kunde hör röster där utifrån, men bara svagt. Fotsteg kom närmre och närmre och Justin dök upp i vardagsrummet.
"Justin!" Utbrast jag och hoppade upp i hans famn och tryckte min näsa mot hans hals.
"Jag är här nu." Viskade han lungt och smekte mig över huvudet.
"Sitt sa jag ju!" Röt Gabriel och drog undan mig från Justin. Jag landade på golvet med en hård smäll och slog i huvudet. Smärtan bultade i bakhuvudet, men det spelade ingen roll just nu. Bit ihop Tara, bit ihop..
Jag reste mig långsamt upp och satte mig i fotöljen.
"Rör inte Tara!" Röt Justin och knuffade till Gabriel så att han backade tillbaka lite.
"Rör inte mig!" Svarade han och gav Justin ett hårt slag under ögat. Justin ryckte till men slog tillbaka. Då var slagsmålet igång. I min hall.
"Stopp!" Jag hoppade upp ur fotöljen och upp imellan de, vilket fick de att sluta. Justin's ansikte var alldeles sönderslaget och det rann ner en svett droppe från hans panna.
Detsamma med Gabriel's. Han drog en hand genom sitt blonda hår och gav mig en sur blick.
"Jag skiter i det här.!" Väste han och lämnade huset med en smäll.
"Justin!" Utbrast jag och Nicole i munnen på varandra när Gabriel var borta. Han förvreds i en min av smärta men blev sedan gammla vanliga Justin igen.
"Hur mår du Tara? Ditt huvud?" Han la en hand på bakhuvudet, exakt där det gjorde ont och drog sedan fram handen med en klibbig, röd sörja på den.
"Tara, du blöder ju!" Där blev allt svart.
Hon ramlade ner baklänges, men jag han fånga henne innan hon nuddade det hårda kalk golvet igen.¨
"Nicole, ring 911! Nu!" Ropade jag till Nicole som började fippla med sin Mobil. Hon tryckte den mot örat och började rabbla en massa saker medans jag satt och försökte hitta hennes puls. Jag hittade den tillslut, men den var väldigt svag.
"Komigen nu älskling. Tara.. Vakna.. Komigen!" Tårarna sprutade ut genom mina ögon och ner på hennes sköra kinder. Någon minut senare kom 2 ambulans män in med en orange bår.
-
"Justin Bieber?" Jag kollade upp på mannen med den vita rocken. Doktorer var nog det värsta jag visste.. De hade låtit behandla mig också för mina sår och blåmärken, men jag kunde inte släppa Tara.
"Hur mår hon?" Jag hoppade upp ur sängen och ställde mig framför henne.
"Hon mår bara bra. Hon fick ett så pass hårt slag så hon svimmade. När man svimmar, slutar hjärtat att slå sakta men säkert, så det var tur att ni fick hit henne och inte började försöka få henne att vakna själva." Han log stort mot mig medans han sa de här orden.
"Kan jag träffa henne?" Frågade jag och stoppade ner mina händer i byxfikorna. Han nickade lätt och visade mig vägen till rummet min älskade låg i. När jag gick in möttes jag av hennes ljusgröna ögon.
"Vem är du?" Frågade hon förunderligt. Doktorn hade inte sagt att hon hade glömt bort allt? 
Wooow! Kommentera nunununu! :D


Kommentarer

Anonym skriver:

BÄSTA!!!! Stackare :( ;)

Datum: 2012-03-25 - Tid: 21:50:43 -


Hanna skriver:

Ojojojoj!!!!!!! Spännande!!

Datum: 2012-03-25 - Tid: 21:53:39 -


Ilma skriver:

... NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ ;( ;( Jag tog med samma sak i en novell, att en tjej förlorade minnet, men det blev för svårt så jag ändrade det så hon dog istället. Inte lika sorgligt xD HAHA, nej, men asbra! Snäääääälla ett kapitel till ikväll? <3333

Datum: 2012-03-25 - Tid: 21:54:09 -


Anonym skriver:

Omg snälla ett till kapitel i kväll de här va jävligt bra!!!!!!!!!:)<3

Datum: 2012-03-25 - Tid: 22:17:42 -


Emma skriver:

Woooow, ett till ikväll?;) puppyeyes

Datum: 2012-03-25 - Tid: 22:19:32 -


alex skriver:

Neeeej men gud vad bra !!! Skriv mer nu innan Jag dör _! <33 xx

Datum: 2012-03-25 - Tid: 22:30:56 - URL: http://itsonltonedirectiontomyheart.blogg.se/


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback