Kapitel 45-. Grounded

"Tara Mitchell! Vardagsrummet, NU!" Skrek han ilsket. Hans ansikte såg ut som en röd tomat. Justin svalde hårt och kollade skamset på mig. Jag reste mig upp när pappa hade lämnat sovrummet och drog på mig min morgonrock.
"Kommer snart." Ursäktade jag mig till Justin och lämnade rummet.
Jag gick med snabba steg ner för trappan och kollade skamset ner på mina fötter när jag stod framför pappa.
"Vad tror du att du håller på med?!" Röt han, men rätt så tyst så att Justin inte skulle höra.
"När kom du hem?" Frågade jag skamset. Han suckade högt och kollade på klockan.
"Jag har varit hemma i en halvtimme, och ni var inte direkt tysta.." Muttrade han och kliade sig hårt på kinden.
Jag kom på mig med att bita mig själv i läppen, något som jag hade lovat mig själv att inte göra med tanke på alla lila blodsår som blev efterlämnade.
"Men Tara, du vet ju hur jag tycker om det här.. Du får gärna vara förälskad men du måste vara försiktig! Jag och din mamma fick dig i unga år, detsamma med Pattie. Och Justin's karriär skulle förstöras pågrundav ett barn!" Jag kollade chokat upp på honom.
"Tror du att vi är så dumma så att vi inte ens skyddar oss? Duvet, vi har sexualkunskap i skolan." Fnös jag. Han hajade till och putade ut lite med underläppen.
"Men ändå.. Eh. Jo såhär gör vi. Du får utegångsförbud i en vecka!" Jag spärrade upp ögonen.
"Du ger mig utegångsförbud för ett F och för att jag hade sex! Herregud! Jag är snart 18 år!"
Han blängde surt mot mig och skakade bort mig med handen.
"Gå nu, och lägg er!" Väste han. Jag lipade surt mot honom och sprang upp för trappan in i mitt rum.
Jag kunde inte somna. En vecka utan Tara.. Det är inte möjligt. Nej, så kan det inte vara!
Hon reste sig långsamt upp från mitt bröst och kollade ner på mig.
"Varför sover inte du?" Frågade hon trött och drog en hand genom sitt toviga hår. Jag flinade lätt mot henne.
"Varför sover inte du?" Påpekade jag och fuktade mina läppar.
Hon skakade på huvudet och kollade på klockan. Halv 6.
"Ska vi gå upp? Pappa har åkt till jobbet nu." Viskade hon och la sig över sig med sin panna mot min.
"Gärna." Svarade jag flörtigt och kysste hennes mjuka, torra läppar.
-
Hon drog på sig ett par mjukisbyxor och en tjocktröja innan hon vände sig om mot mig.
"Ska du låna något?" Frågade hon och kollade på mig med sina osminkade ögon.
"Varför använder du smink? Du är så grymt vacker utan.." Suckade jag och höjde på ögonbrynen. Hon ryckte på axlarna och satte upp håret i en hästsvans.
"Jag förstärker det du kallar skönhet.. Men ska du låna något?"  Jag skakade på huvudet och drog på mig t-shirten och jeansen jag hade haft på mig på våran dejt igår.
Tumblr_lxjve6j5tf1r6idz9o1_500_large
"Kom." Sa hon och la sig ner i sängen. Jag la mig ner bredvid henne och vred på nacken för ett kunna se hennes ansikte.
"Varför är din pappa så onödig?" Frågade jag surt och började leka med hennes hår.
"Fråga honom det." Svarade hon och kysste mig på nästippen.
Kunde livet vara tråkigare? Det snöade ute, Justin hade åkt hem.  Jag tog upp min mobil och slog pappas nummer.
(Kursiva Jake)
"Jake Mitchell?"
"Hej pappa. Det är din favoritdotter som du älskar att plåga."
"Ja, vad är det?"
"Får Nicole komma hit? Jag kommer inte gå ut, vi ska vara här."
"Hm.. Okej. Men bara Nicole, ingen mer! Uppfattat?!"
"Ajaj kapten.."
"Hej då, jag kommer hem sent inatt, då ska du ligga till sängs unga dam."
"Det är jullov, remember?"
"Jaja. Hejdå."
Samtalets längd 00.22
Jag ringde upp Nicole och hörde om hon ville komma. Tjugo minuter senare knackade det på dörren.
Dörren öppnades, kanske för att personen utanför öppnade, och Nicole kom in med två påsar.
"Vi ska på fiesta!" Utbrast hon glatt men jag skakade på huvudet.
"Utegångsförbud.." Hon släppte surt ner påsarna i golvet och gick och satte sig bredvid mig i soffan.
"Ska vi dör här eller?" Muttrade hon och ett skratt lämnade min mun.
"Enligt pappa, ja."
Grounded. Tråkigt kapitel jag vet. Kommentera för mer! ;D


Kommentarer

Becca skriver:

Awsome, och jag älskar den nya "kommentera" skyten<33

Datum: 2012-03-23 - Tid: 21:27:14 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback