Kapitel 10-. Jason Mccan

"Va?! Nej!" Utbrast jag och höjde mina händer.
"Joho du! Hela veckan." Sa han surt och reste sig upp.
"Men seriöst!" Röt jag och sjönk ner på stolen.
"Vill du göra det nästa vecka också?" Sa han och och kollade surt på mig. Jag reste mig upp och lämnade köket med mina påsar för att undvika mer probelm.
"Gubbjävel.." Muttrade jag och slängde mig på sängen för att sms:a Justin.
"Pappa har gett mig utegångsförbud. Pågrundav mitt F!" Skrek jag på sms:et.
Det tog ett tag innan jag fick ett svar.
"Men. Okej :)" Stod det bara. Jag suckade och slängde mobilen på kudden. Lika bra att göra det bästa åt situationen och göra lite läxor.
-
När man var en cheerleader förväntades man inte sitta hemma och göra läxorna. Man skulle vara en cool typ som var ute och sprang halva nätterna och sen slutade upp
som en strippa. Så ville jag absolut inte att min framtid skulle se ut!
Jag satte mig vid mitt skrivbord och drog fram kemi- och matteboken. Vi hade ingen läxa i matte men det var väll lika bra att ligga före. Tänkte jag och slog upp kemiboken för att börja läsa. Pappa stack in huvudet en gång innan han försvann med ett stolt leénde.
Selena var fortfarande inte hemma. Hon svarade inte på mobilen. Gud vad har hänt?! Tänkte jag frustrerat. Helt plöstsligt plingade det på dörren.
Jag hoppade upp ur soffan och sprang dit och öppnade. Där stod Selena med ett leénde på läpparna.
-
"Selena, du skrämde livet ur mig! Fattar du?!" Sa jag oroligt men hon log bara. Inte ett glatt eller elakt, utan mer ett överlägset leénde.
"Jahap. Men Justin, jag är 19 år.. Jag gör vad jag vill!" Svarade hon och reste sig upp. Hon gick till badrummet,stängde dörren och låste.
Hon var så jobbig ibland. Dörren öppnades och mamma kom in med ett leénde.
"Vart har du varit då?" Jag satte mig ner på kökstolen som Selena precis lämnat.
"I kyrkan och gett fattiga mat. Vart är Selena?" Frågade hon och tog av sig sin jacka. Jag pekade på badrummsdörren och hon nickade.
"Vad vill du äta då?" Frågade hon och tog upp en massa mat-kataloger. Såklart att vi skulle beställa hem mat.
"Jag vet inte. Ta något lätt. Nudlar?" Sa jag prövande. Hon nickade och ringde till wok-stället för att beställa nudlar och kycklinggrytor.
20 minuter senare kom de. Vi dukade och satte oss ner, men fortarande ingen Selena.
"Jag går." Sa jag och mamma log mot mig.
Vad hade nu hänt? Jag drog ner handtaget till toalettdörren och förvånandsvis gick den upp.
Pappa hade kommit in och frågat om jag ville kolla på 'NCIS' med honom efter maten.
Jag hade ju gjort klart allt hemarbete, så jag tackade ja.
I reklamen gick jag ut till köket och öppnade skafferiet för att poppa lite popcorn.
"Pappa! Vart ligger popcornen?" Ropade jag från köket. Jag hörde hur han pruttade till med munnen.
"Kolla över kylskåpet!" Jag ställde mig på en pall och kollade upp där. Det låg ett 'E L L E' magasin och två paket popcorn där. Bingo!
-
Popcornen tog hundra år att poppa, så jag hällde upp lite cola i två glas och stoppade i två isbitar var.
"Kom Tara! Spring!" Ropade pappa från vardagsrummet. Jag skyndade mig ut och hoppade ner bredvid honom i soffan. När jag kollade på tv:n möttes jag av Justin's ansikte.
Han spelade en bad-boy som hette Jason Mccan. Han var riktigt bra skådespelare också. Det var det värsta. Jag hörde hur micron pep till men struntade i det.
Nu fanns bara tv:n och Jason Mccan.
KOMMENTERA

Kommentarer

Anonym skriver:

Gryyyymmmmttt guuurll! :D :D :D MEEER <33333

Datum: 2012-03-07 - Tid: 18:41:30 - URL: http://jssmn.blogg.se/


Anonym skriver:

Asbra! mer NU! :D

Datum: 2012-03-07 - Tid: 18:47:33 -


Hanna skriver:

Braaaaaaa!!! Ett tips man tar inte av sig skorna inomhus i USA eller England:)

Datum: 2012-03-07 - Tid: 18:47:54 - URL: http://thebieberheaven.devote.se


Lydia skriver:

Datum: 2012-03-07 - Tid: 18:56:30 -


Lydia skriver:

Joo hanna några gör det, och några gör inte:) men feeeett braaa:D

Datum: 2012-03-07 - Tid: 18:57:24 - URL: http://happylevels.blogg.se/


Anonym skriver:

Du lovade oss 3 kapitel så var e de 2 andra :/

Datum: 2012-03-07 - Tid: 19:28:12 -


Anonym skriver:

eller hur fler kapitel iår tack!!! :)

Datum: 2012-03-07 - Tid: 20:13:46 -


alex skriver:

ååh gud vad bra del ! :D <3

Datum: 2012-03-07 - Tid: 21:16:13 - URL: http://alexlove.blogg.se/


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback