KAPITEL 59-. FOR BOTH OF US

“Vad är det du säger?! Att jag ska vara otrogen? Emma, jag kan motstå SEX! Men jag har ett behov som alla killar har!” Röt jag till svar.
Hon svalde bara hårt och la sig ner i sängen med ansiktet mot väggen.
“Bara gå Justin.” Muttrade hon och kurade ihop sig under täcket. Jag drog på mig min jacka och gick snabbt ut ur rummet och sedan huset.
Jag visste precis vart jag skulle, och min riktning var riktad ditåt…
“Vad är det du säger?! Att jag ska vara otrogen? Emma, jag kan motstå SEX! Men jag har ett behov som alla killar har!” Röt jag till svar.
Hon svalde bara hårt och la sig ner i sängen med ansiktet mot väggen.
“Bara gå Justin.” Muttrade hon och kurade ihop sig under täcket. Jag drog på mig min jacka och gick snabbt ut ur rummet och sedan huset.
Jag visste precis vart jag skulle, och min riktning var riktad ditåt…
Jag gick med snabba steg in på baren och möttes av många förvånade ansikten.
“Nämen ser man på! Bruce´s grabb!” Skrockade den gammle gubben bakom bardisken. Jag himlade med ögonen och slog mig ner på en hög barstol.
En vodka. Mumlade jag trött och kollade ner på mina händer. Mully, gubben bakom kassan, kollade tvivlande på mig.
Har du leg? Frågade han med sin djupa, brummiga röst. Jag blängde surt på honom och skakade på huvudet.
Mully, du känner mig och vet att jag är 18 år! Han pressade ihop läpparna och räckte över glaset med den genom skinliga vätskan i. Jag tog en klunk och kände hur det brann till i halsen.
Nämen, Justin Bieber... på en bar? Fnittrade en välbekant röst bredvid mig. Jag kollade dit och skakade lätt på huvudet med en suck.
Vad gör du här Amber? Hon suckade och slog sig ner på barstolen bredvid min.
Justin, vi är lika gammla och jag är inte heller mammas lilla flicka. Fast för dig blir det ju pojke, men aja. Sa hon snabbt och tog en självsäker klunk.
Van vid alkohol? Hon skrattade glädjelöst till och kollade på mig med snörpt mun.
Ovan vid alkhol? Jag frustade till och nickade.
Yeah.. Mumlade jag och tog en till klunk av den starka whiskeyn. Det här skulle inte båda gott om en paparazzi såg mig...
-
Så, hungrig? Skrattade Amber efter sitt 5:e glas. Jag var endast på mitt 2:ndra.
Ja! Svarade jag lika glatt och slog ner handen i bardisken med blicken på menyn. Mully kollade på mig med den där ska jag ta din order? blick.
Hamburgare och Pommes! Log jag och Amber fnissade till och tog detsamma.
Hur tänkte du egentligen när du gjorde slut med mig? Frågade hon och andades tungt när vi hade fått våran mat.
Vad menar du med det? Sa jag stelt och tog en tugga av min hamburgare. Hon vinglade till på stolen och tog upp en pommes mellan tummen och pekfingret, och förde den mot munnen.
Asså, vem dumpar MIG liksom? Och går sedan och blir världens sexigaste... Sa hon med flörtig röst. Jag var fortfarande tillräckligt nykter för att förstå att jag inte skulle falla för hennes Charm.
Amber, sluta. Vi är vänner, och jag vill inte prata om det här. Med dig. Hon svalde hårt och fuktade sina läppar innan hon tog ännu en klunk av vodkan.
Jaså? Var sån då.. Muttrade hon surt och gick vingligt ut ur baren. Jag betalade snabbt Mully och gick efter henne.
Låt mig vara Justin. Gnällde hon och slängde trött med armarna. Jag skakade snabbt på huvudet.
Nej, jag följer dig till hotellet. Hon gnydde till.
Jag vill hem. Sa hon trött och blängde surt på mig. Jag kramade om hennes handled och började gå med henne frammåt.
Amber, hem är i LA nu. Och såvitt jag ser är du bara i Stratford. Sa jag med lugn, lite fylle röst. Hon fnös till och stödde sig mot mig. Jag kände hur papzen knäppte massor med bilder. Det skulle bli en snygg överrubrik...
JUSTIN BIEBER OTROGEN MOT EMMA SNOW MED GAMMAL KOMPIS?!
Jag himlade med ögonen för mig själv och fortsatte bara gå frammåt, med en väldigt full Amber vid min sida.
Jazzy´s klingande skratt väckte mig. Justin hade inte kommit hem, så Jazzy och Jeremy hade kommit. Självklart med Jaxon också. Jazzy var rädd över att jag skulle vara ensam och sov därefter bredvid mig inatt.
Morgon! Skrattade hon glatt och hoppade runt i sängen med sitt ruffsiga, bruna hår perfekt format runt sina rosensköra kinder.
Hon liknade Justin väldigt, väldigt mycket. Men de hade inte samma mamma, och ingen av de liknade Jeremy så det visste jag inte. Jag log stort mot henne och drog in henne i min famn.
God morgon Jazmyn Bieber! Sa jag mjukt tillbaka och sniffade på hennes hals, vilket fick henne att brista ut i gapskratt.
Vi låg där i kanske en halvtimme innan vi bestämde oss för att gå ner och äta frukost. Justin satt vid bordet..
Jag slog mig stelt ner mellan Pattie och Jazzy och började ta för mig.
Emma.. Viskade Justin ledsamt och försökte finna min blick, men jag tänkte inte sammarbeta.
Snälla, inte nu. Sa jag kallt till svars. Han pressad ihop sina läppar så att det endast blev ett långt, ljust streck.
Kan du skicka Oboy´en Diane? Fortsatte jag lugnt. Diane log stort mot mig och skickade över tekannan med Oboy i. Hon sneglade på Justin och intresserade sig sedan bara åt sin frukost.
Så, vad händer idag? Sa Pattie glatt för att bryta den stela tystnaden.
Vi åker hem ikväll. Svarade jag och pressade fram ett leénde bakom koppen. Hon nickade och smuttade på sitt kaffe med blicken på Justin.
Han satt där, var i deras familj, så varför hade de så svårt att bara prata med honom?!
-
Emma.. Försökte Justin igen när vi stod och packade. Jag suckade lätt och kollade på honom med höjda ögonbryn.
Förklara dig. Svarade jag stelt och la en hand på midjan. Han bet sig löst i läppen och slog sig ner på sängen.
När jag hade gått.. då gick jag till en bar. Där träffade jag Amber och ja... vi drack och åt mat. Sen började hon babbla om mig och dig och så gick vi. Jag hjälpte henne hem, och papzen fotade oss. Sa han nervöst och kollade ner på sina fingrar.
Jag var rädd för att komma hit. Du var arg.. Jag satt hos Ryan ett tag och pratade innan jag gick hit. Inflikade han och jag såg en tår sippra ner för hans kind.
Åh, älskling! Gråt inte.. Sa jag medlidsamt och smekte bort tåren med min tumme. Han nickade och kollade upp på mig.
Jag hatar det här. När vi bråkar. Jag nickade insämmande och slog armarna runt hans nacke.
Skräm mig aldrig så där igen Justin. Viskade jag mot hans axel och drog med händerna genom hans hår.
Jag älskar dig. Fortsatte jag och kollade in i hans ögon. Han fuktade sina läppar och la en hand på min korsrygg och pressade sina läppar mot mina.
Jag älskar dig också. Svarade han mot mina läppar och reste sig upp, hand i hand med mig.
Så, ni blev sams? Frågade Pattie med ett stort leénde lekandes på läpparna när vi stod i hallen. Jag kände hur kinderna hettade till och nickade.
Japp. Hon gjorde snabbt tummen upp åt mig och log mot Justin som kom gåendes mot oss. Bruce hade legat inne på rummet ända sen julafton. Jag kollade på hans ledsna uttryck och la en hand på hans axel.
Vad är det? Frågade jag milt och la en hand under hans haka.
Inget, han mår bara inte så värst bra... Mumlade Justin till svar och gick snabbt ut i det kalla vädret. Jag följde efter och drog jackan tätare kring kroppen när en kall vindpust träffade oss i ansiktet.
Hata vinter. Muttrade jag och blinkade med ögat mot Pattie som skrattade till innan vi slog oss ner i bilen där Justin redan satt med blicken på den snötäcka gatan.
Justin.. Ta det lugn, Bruce kommer bli bra. Han kommer må bra igen. Justin sneglade på mig och nickade.
Om du säger det så. Svarade han kort. Pattie kollade snabbt på oss i backspegeln.
Justin, han har bara fått feber. Tro mig, jag träffade doktorn, och han skulle väll inte ljuga för mig? Eller?
Justin kramade om min hand och log smått.
Nej, han skulle nog inte ljuga.
-
Hem ljuva hem! Sa jag snabbt när vi stod på LAX. Justin skrattade till och kysste mig mjukt på hjässan.
Japp. Ska du med hem till mig? Du har lov i 2 veckor till. Påminde han mig och la en hand på min midja. Jag log stort och nickade.
Ja. Tack för påminnelsen! Justin skrattade till och kollade bak på Kenny som kämpade med våran bagage vagn.
Hur går det? Skrattade jag och korsade armarna över bröstet. Han frustade till och sköt den frammåt.
Bara bra.. Muttrade han och föste ut oss till en bil. Justin´s Range Rover.
Min sköna böna! Skämtade Justin och höll upp dörren till mig. Jag neg och hoppade in i bilen. Kenny slog sig utmattat ner i baksätet med en trött suck.
Kan vi bara skynda oss hem nu? Jag är så trött. Gäspade han och lutade sig tillbaka i sätet. Justin flinade stort mot honom och startade motorn och började köra mot sin lägenhet.
Ska vi laga mat? Föreslog han när vi satt runt hans köksö. Eller, jag och Justin satt där. Kenny hade däckat.
Visst, spagetti bolgonese? Föreslog jag och räckte över ett pasta paket.
Perfekte Mi amore. Fnissade Justin och kysste mig mjukt på läpparna. Jag besvarade kyssen och började med köttfärsåsen.
Allt kändes helt OK, tills Justin fick ett sms och blev alldeles.. borta.
Vad stod det på SMS:ET Justin fick?! Yeye, de blev sams! :)
INFO, ALLA LÄSER!!!!:
Jag kanske bara hinner med detta ikväll, men i sånna fall kommer det 2-3 imorrn! ;)

Mer ikväll? Sitter ju somsagt barnvakt, men om ni kommenterar bra kanske jag hinner! :D


Kommentarer

meja skriver:

meer<3

Datum: 2012-06-01 - Tid: 21:45:28 -


Me+You 'Imma Tell you one time. <3 skriver:

Jättebra. <3

Datum: 2012-06-01 - Tid: 21:47:30 -


Madicken skriver:

OOOMB!!! MEEER :D FÖR MIG ? SNÄÄÄLLA!<333

Datum: 2012-06-01 - Tid: 21:50:37 - URL: http://alwaysbieberfever.blogg.se/


Anonym skriver:

Skit bra men snälla det behöver inte va från amber hon kan dööööö hatar henne snälla ett till i kväll!!!!!!!;)<3

Datum: 2012-06-01 - Tid: 21:55:29 -


Jssmn! skriver:

Snälla säg att han INTE är sjuk..Typ cancer sjuk...:) MEEEEER!! Hahaha först drack han Vodka sedan whishey, DAMN JUSTIN! WHAT AN ALCOHOLIC!! :D HAHAHAHAHA <3 MEEEEEEEEEEER! ;D

Datum: 2012-06-01 - Tid: 21:58:46 - URL: http://jssmn.blogg.se/


Lisa skriver:

Kan det inte vara från pattie :o

Jättebra :D

Datum: 2012-06-01 - Tid: 22:03:27 -


yosse skriver:

snälla när jag läser din novell så är den helt perfekt men det som förstör är att det blir barn aktigt som ex när hon stängde sig in i rummet å grät.. Då blir novellen tråkigare ochman tröttnar menannars bra!:)

Datum: 2012-06-01 - Tid: 22:18:55 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback