KAPITEL 8-. TACO TIME

SOVER HOS KOMPIS, BILD KOMMER IMORRN!

Jag kollade upp på henne, och där stod hon i endast en skrikrosa BH och drog på sig skjortan. Jag svalde hårt och slet undan blicken då hon slog sig ner bredvid mig igen när skjortan var knäppt.

"Ska vi gå?" Mumlade hon och drog på sig sina converse igen. Jag nickade lätt och reste mig upp med en suck och började sakta men säkert gå efter henne mot tågstationen där vi skulle ta tåget tillbaka till London. Hon log stelt mot mig och tog en klunk av sitt vatten och skulle precis säga något då min mobil började ringa…


 

Scooter's namn lös upp skärmen och innan Belle hade hunnit se något så klickade jag bort samtalet. Hon drog ett hårtest bakom örat och flinade stort mot mig. Hon var så söt.

"Vem var det då? Som du kan klicka bort?" Skämtade hon med en puff i sidan på mig. Jag skakade på huvudet för mig själv.

"Bara... ehum... mamma." Stammade jag prövandes fram. Hon nickade lätt och slog sig ner på bänken. Jag gjorde detsamma och drog ner kepsen lite mer.

"Så, hur var din förra tjej?" Frågade Belle helt plötsligt.

"Ehm..hon var väll som vilken tjej som helst." Sa jag och kliade mig nervöst i nacken.

"Förlåt om det var ett känsligt ämne.." Sa hon prövandes och la sin hand på min,varje gång hon rörde mig så kändes det som om jag skulle falla ihop på marken. Åh vad hon är snygg och när hon bara hade bh på sig framför mig trodde jag allvarligt att jag skulle dö av fjärilar. Åh jag vill ha henne! Nej sluta Justin, ni är ju bara vänner... så om du gillar henne kommer det -förmodligen- förstöras.

Belle harklade sig och då såg jag att tåget hade kommit, så vi reste oss upp och klev på.

-

Vi klev av tåget och gick mot bilen då Belle suckade till. Nervöst.

"Du Justin... vill du kanske sova över hos mig?" Sa Belle plötsligt. Chockad? Ja.

"Sure! Det låter trevligt, jag ska bara hämta lite kläder på hotellet. Ska jag skjutsa hem dig först eller?" Frågade jag mjukt. Hon nickade lätt och hoppade in i bilen. Belle log stort för sig själv. Jag höjde retsamt på ögonbrynen.

"Vad är det nu då?" Hon skrattade till och skakade på huvudet med en hand mot hjässan.

"Det är inget.." Fnissade hon och bet sig löst i läppen. Jag ryckte på axlarna och nickade lätt.

"Om du säger det så..." Suckade jag och svängde in mot hennes hus.

Jag klev innanför dörren och sneglade mot Justin's bil som snabbt lämnade gatan utanför huset. Med ett litet leénde lekandes på läpparna låste jag dörren och gick ut i köket. Lapp? Japp...

"Hej Stumpan! Jo... det blev en grej med jobbet, så vi ska åka till New York i veckan, men du är ju stor nog att klara dig själv nu! Ta hem Emily om du vill, men inga galna fester! Kram, pappsen."

New York nu också? Han var bara inte sann... jag svalde hårt och gick upp för trappan mot mitt rum och fortsatte sedan in i badrummet. När jag gick igenom mitt rum så sneglade jag på klockan. 20.00... Då hinnar jag duscha, Justin skulle komma först halv 9. Mina steg tog mig mot badrummet där jag drog av mig mina kläder och hoppade in i duschen och vred på vattnet. Jag schamponerade och tvålade snabbt in mig innan jag klev ur duschen och virade en handduk runt mitt hår och drog på mig min badrock.

"Hm... borsta tänderna eller inte?" Mumlade jag tyst för mig själv, för att sedan krama om tandborsten och snabbt borsta tänderna. När jag var klar klev jag in i min WIC och drog ut en Rosa VS mysdress och ett par nya underkläder som snabbt hamnade på min kropp. Jag grappade tag om hårborsten och borstade igenom mitt trassliga hår och drog sedan upp det i en hög hästsvans och kletade på lite maskara. I samma stund som jag blev klar så plingade det på dörren. Justin... med snabba steg sprang jag ner för trappan med ett stort leénde på läpparna och slet upp dörren. Men till min förvåning så stod inte Justin där utanför. Nej då, där stod Mike. En suck lämnade min mun och jag himlade med ögonen.

"Mike? Vad fan gör du här?" Muttrade jag och la en hand på midjan. Han mumlade något ohörbart och grymtade uppgivet till.

"Jag saknar dig Bellie-Pellie..." Viskade han ledsamt och höll upp en bukett med rosor. Jag kisade upp mot solen för att slippa hans hundblick.

"Mike, tror du att blommor räcker? Jag vill aldrig ha något med dig att göra igen! Fattar du inte det med att jag redan har sagt att jag ville göra slut? Det är slut Mike!" Vrålade jag och slog igen dörren framför ansiktet på honom. Men han gav inte upp, utan gick till fönstret till vardagsrummet och bankade och skrek.

"Kom igen Belle! Låt oss prata igenom det här!" Jag blängde surt på hans stora, muskulösa kropp medans jag skakade på huvudet.

"Nej!" Skrek jag, och såg hur Justin's bil dök upp på uppfarten. Men det gjorde också Mike och pressade ilsket ihop läpparna och skakade på huvudet mot mig.

"Att du orkar! Din hora!" Röt han och försvann sedan in i skogen bredvid huset. En tyngd lämnade mina axlar, och bara några sekunder därpå så knackade det på dörren. Nu var det Justin som stod där utanför med en väska och en påse från Taco Bell.

"Taco time?" Utbrast han prövandes. Jag log milt mot honom och slog armarna runt hans kropp, och kände hur luvan höll på att låtsna. Ska jag dra av den?

Vill jag verkligen se vad han döljer? Jag spände käkarna och lutade mig tillbaka.

"Ja, taco time." Besvarade jag och log ett snett leénde. Han drog med sin hand över min rygg och gick in i hallen.

-

"Det här var gott!" Utbrast jag gillandes och tog en klunk av mitt vatten. Justin nickade instämmandes och ett leénde kröktes på hans läppar.

"Jag har efterrätt också!" Log han och drog upp en kartong med Donuts ur sin väska. Ett skratt lämnade min mun, ett skratt som varade länge.

"Donuts? Hur ska jag orka! DU kommer göra mig fet Justin!" Flinade jag och skakade på huvudet åt honom medans jag löst slog till honom på axeln. Han ryckte lätt på axlarna och la huvudet på sned medans han granskade mig.

"Du är inte fet, du är vacker." Viskade han lent. Mitt hjärta tog ett extra skutt och jag kände hur kinderna brände till.

"Awe, tack... Men du, ska du sova med keps, hoodie och solgalsögon?" Han stelnade till och svalde hårt.

"Det tänkte jag inte på..." Grumlade han förbannat, nästan. Jag skakade menandes på huvudet. Han verkade vara helt borta för tillfället, som om han funderade på hur han skulle göra det.

"Du, vi tar det sen. OK?" Sa jag mjukt och la en hand på hans knä. Med ett snett leénde och en nick så blev allt bra igen och han blev vanliga Justin. Inte för att jag kände den vanliga Justin, men för mig blev han den vanliga Justin. Han suckade och nickade mot tv:n.

"Film?" Jag skakade på huvudet med ett smått leénde. Alla skulle alltid kolla på film, jag hatade att kolla på film för tillfället. Usch och fy, nej men...

"Kan vi inte bara...prata?" Han fuktade sina läppar och nickade.

"Visst, det kan ju också vara... skönt?" Skrattade han, och bara några minuter därpå var jag med.

-

Jag hade blicken fäst på hans perfektformade, ljusrosa läppar under hela samtalet, utan att veta om han kollade på mig eller inte. Klockan började närma sig runt 2 på natten, och solen var påväg upp igen. Med en suck lutade jag hakan i händerna. Justin fortsatte prata då jag la ett finger på hans läppar. Han slutade genast prata och jag kunde höra hur hans hjärta började slå hårdare när jag flyttade mig närmre honom. Min blick var fäst på solglasögonen och jag satte mina händer på hans mjuka, varma kinder och lät de glida upp mot solglasögon kanten och drog av honom glasögonen...


OMFG! HON TAR AV HONOM DET!!!! OMG :O Jag är hemma hos en kompis, därav sent och tråkigt. Meeen, jag fick inga biljetter till Justins konsert, så om ni är bäst så förstår ni nog sorgen jag gick igenom idag när jag förstod det... slutsålt och cp internet som kraschade...

KOMMENTERA FÖR MER!


Kommentarer

Anonym skriver:

meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer!!!! :D

Datum: 2012-07-06 - Tid: 23:13:10 -


diddi skriver:

Vet hur det känns, fick inte heller några biljetter. :/

Datum: 2012-07-06 - Tid: 23:13:21 -


Anonym skriver:

MER MER MEEEER! :D

Datum: 2012-07-06 - Tid: 23:13:36 -


Jenny skriver:

Jättebra kapitel!

Synd att du inte fick nån biljett, själv stod jag i kön i över 3 timmar (jag köpte online) och när jag kom fram så fanns det bara en biljett kvar och jag skulle igentligen köpa till mig och min kompis så jag får åka dit ensam..

Datum: 2012-07-06 - Tid: 23:32:08 -


Ebba skriver:

Jätte bra!!<3<3
Åhh :((<3

Datum: 2012-07-06 - Tid: 23:58:22 - URL: http://mybieberlovestorys.blogg.se


Me+You 'Imma tell you one time. <3 skriver:

Det är lugnt, jag har inte heller några biljetter, jag är fett ledsen. DD:
Asbra. <3

Datum: 2012-07-07 - Tid: 00:05:18 -


Anonym skriver:

Skit bra meeeeeer och samma hände mig fick inte häller några biljetter har gråtit sjukt mycket :'(

Datum: 2012-07-07 - Tid: 00:25:59 -


Becka skriver:

Grymt bra!

Datum: 2012-07-07 - Tid: 00:26:08 - URL: http://beckagoesrandom.blogg.se


Ewweh skriver:

Oh My bieber she is taking them off!!
Ledsen för de med biljetterna, tycker du är värd dem;-/ men inte alla hade lycka den dan.. Finns alltid Internett att kolla på om du hittar biljetter. Btw grymt bra kapitel:) Längtar STORT tills nästa , KRAAAM

Datum: 2012-07-07 - Tid: 01:35:42 - URL: http://justbiebz.blogg.se


Storiestoyou skriver:

Åh super bra!:D

Fick inte heller några biljetter....:'(
Depp-dag...

Datum: 2012-07-07 - Tid: 02:08:56 - URL: http://www.storiestoyou.blogg.se


Amanda skriver:

Nej vad synd<3 ;(
Jag fick biljetter med min syster, vi ska stå i Golden Circle<3 SYND!!!!
Ville träffa dig ;(
Men sjukt bra kapitel iaf,, måste se hennes reaktion! please två imorrn!!!!

Datum: 2012-07-07 - Tid: 02:18:30 - URL: http://novellonedirection.devote.se


elin (: skriver:

åhhh mer snart :D

Datum: 2012-07-07 - Tid: 02:21:38 - URL: http://elinohrn.devote.se


Madicken skriver:

JÄÄÄTTEBRA!<3

jag lider med dig .

jag fick själv biljett

och jag skulle göra allt för att hjälpa dom som inte fick någon
men tat lugnt :) det är mer än 8 månader kvar innan konserterna är :) så chilla :D
det kommer vara massor av folk som kommer vilja sälja sina biljetter och då tar du chansen :)<3

Datum: 2012-07-07 - Tid: 02:28:31 - URL: http://alwaysbieberfever.blogg.se


Ebba skriver:

Det finns massor utav biljetter ute på blocket, min kompis köpte där. Fast jag vill varna dig först, hon köpte en GC biljett för 3500 som jag bara betalade 895 kr för... men jag kan lova dig det är värt pengarna!! Grymt bra kapitel, sorry för att jag inte har kommenterat, har varit iväg ett tag :)<3

Datum: 2012-07-07 - Tid: 03:01:31 - URL: http://thatsmile.blogg.se


Emelie skriver:

As bra!! <3

Datum: 2012-07-07 - Tid: 04:35:27 - URL: http://bieberrstorys.blogg.se


<3 skriver:

Älskar novellen!
Mera!!

Datum: 2012-07-07 - Tid: 10:14:19 -


Mathilda skriver:

Älskar din novell, meraaa!! xx

Datum: 2012-07-07 - Tid: 11:33:08 -


Malou skriver:

Synd att du inte fick biljetter till konserten och detta kapitel var super bra. Fortsätt skriva!

Datum: 2012-07-07 - Tid: 11:37:46 - URL: http://malouforsbeerg.blogg.se


Hanna skriver:

MMMMMEEEERRTR

Datum: 2012-07-07 - Tid: 11:40:56 -


Anonym skriver:

IIIIIIIHHH MER SNÄLLA!!!<3<3<3

Datum: 2012-07-07 - Tid: 11:56:13 -


mikaela skriver:

hur glorde belle och mike slut?

Datum: 2012-07-07 - Tid: 16:15:27 -


Anonym skriver:

Grymt! Meeeeer!! :)))

Datum: 2012-07-07 - Tid: 17:03:07 -


Wilma skriver:

Jätte bra!! Meer!!! Jag har två biljetter men ingen att gå med, det skulle vara konstigt om du gick med ett 'fan' av dej och jag förstår till 100% om du tycker det är konstigt att jag frågar men om du gillar Justin bieber verkligen och vill betala 1500 kr för det så är det bara att säga till! Kram (:

Datum: 2012-07-07 - Tid: 20:09:12 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback