Kapitel 35- Trouble. PART 1

Justin
Livet hade iallafall börjar rulla på som vanligt. Jen och jag hade hålltkontakten jätte bra så nu satt vi och pratade på Skype.
(Kursiva Jen, Tjocka, Jb)
Men det har börjat en ny tjej i min klass. Sophie.
När hon sa det namnet slutade mitt hjärta slå. Jag hade utnyttjat Sophie för 20$ i 7:an så hon var den sista jag ville träffa. Vi hade inte snackat sen dess för hennes familj flyttade till Paris.
Jorden anropar Bieber?? JUSTIN!
Va ehm.. ja? Sa jag och log försiktigt in i kameran.
Tänk att det har gått en vecka. En smärtsam sådan!
Ja.. Mardrömmar?
Mm..Varje natt. Samma om och om igen.
Vad handlar den om egentligen?
Ghm.. Nä inget... Men snart är du hemma.
Jag blev orolig när hon döljde mardrömmen för mig. Handlade den om mig?
Men Justin.. Jag ska gå och jobba nu. Sa Jen men ett leénde på läpparna och drog handen genom håret men fastnade.
Haha.. Love u babe.
Jag älskar dig också. Sa hon innan hon la på. Något var det som oroade henne...
Jag reste mig snabbt upp ur soffan och gick fram till Allison.
-Har du någonsin saknat någon så mycket att du kanske dör snart.
-Jag saknar min man och mina barn nu. Sa hon och tog en klunk kaffe. Jag suckade högt och gick iväg. Idag skulle vi på robotsmässa.
-Mamma när åker vi? Ropade jag till mamma som pratade med Scooter som hon alltid gör.
-Snart gubben. Sa hon och Catrine knuffade in mig i min loge.
-Jag har valt kläder till dig, sa hon snabbt och kastade en bunt kläder till mig innan hon försvann ut.
När kläderna var påsatta så började jag sms:a med Jasmine. Det var skönt att känna någon som förstod en.
-Justin, rappa på nu. Sa Scooter irriterat och Kenny gav mig ett flin.Jag boxade till honom på armen och hoppade in i bilen.
JEN
När jag kom fram till jobbet så började jag med att ta beställningar. Att jobba kunde vara krävande.
-Jen! Hörde jag någon ropa. Jag la ifrån mig disktrasan och såg Sophie komma.
-Varför sa du inte att du var ihop med Justin DREW Bieber? Sa hon och kollade på mig med ett stort smile.
-Jag trodde du visste? Sa jag och rättade till förklädet.
-Haha nej då. Han utnyttjade mig i 7:an.. Det glömmer jag aldrig.
-Va? Vad gjorde han sa du? Frågade jag så pass högt så att alla kollade på mig.
-Ja.. För 20 dollar låtsades han att han brydde sig om mig... Sa hon och en tår rann ner för hennes rosiga kind.
-Stackars liten.. Sa jag och kramade om henne över disken.
Hon gick hem efter ett långt och intensivt samtal så då passade jag på att ringa honom.
-Hey Babe! Sa Justin.
-Varför utnyttjade du Sophie?
Där blev han tyst..
-Ja bli en av oss. Populär. Du ska defenetivt inte umgås med sånt där slödder, sa Amanda och alla i hennes såkallade gäng kollade på mig och nickade.
-Kalla henne inte det. Och jag umgås kanske visst med henne. Det bestämmer väll inte du, sa Sophie med bestämda ord och gick förbi Amanda och knuffade henne hårt i axeln så att hon tappade balansen.
Men såklart var henne små möss till undansättning. Jag log stort och fick en sur blick av Amanda.
-Vad glor du på, bitch?!
Livet hade iallafall börjar rulla på som vanligt. Jen och jag hade hållt kontakten jätte bra. Nu satt vi och pratade på Skype.
(Kursiva Jen, Tjocka, Jb)
Men det har börjat en ny tjej i min klass. Sophie.
När hon sa det namnet slutade mitt hjärta slå. Jag hade utnyttjat Sophie för 20$ i 7:an så hon var den sista jag ville träffa. Vi hade inte snackat sen dess för hennes familj flyttade till Paris.
Jorden anropar Bieber?? JUSTIN!
Va ehm.. ja? Sa jag och log försiktigt in i kameran.
Tänk att det har gått en vecka. En smärtsam sådan!
Ja.. Mardrömmar?
Mm..Varje natt. Samma om och om igen.
Vad handlar den om egentligen?
Ghm.. Nä inget... Men snart är du hemma.
Jag blev orolig när hon döljde mardrömmen för mig. Handlade den om mig?
Men Justin.. Jag ska gå och jobba nu. Sa Jen men ett leénde på läpparna och drog handen genom håret men fastnade.
Haha.. Love u babe.
Jag älskar dig också. Sa hon innan hon la på. Något var det som oroade henne...
Jag reste mig snabbt upp ur soffan och gick fram till Allison.
-Har du någonsin saknat någon så mycket att du kanske dör snart.
-Jag saknar min man och mina barn nu. Sa hon och tog en klunk kaffe. Jag suckade högt och gick iväg. Idag skulle vi på robotsmässa.
-Mamma när åker vi? Ropade jag till mamma som pratade med Scooter som hon alltid gör.
-Snart gubben. Sa hon och Catrine knuffade in mig i min loge.
-Jag har valt kläder till dig, sa hon snabbt och kastade en bunt kläder till mig innan hon försvann ut.
När kläderna var påsatta så började jag sms:a med Jasmine. Det var skönt att känna någon som förstod en.
-Justin, rappa på nu. Sa Scooter irriterat och Kenny gav mig ett flin.Jag boxade till honom på armen och hoppade in i bilen.
När jag kom fram till jobbet så började jag med att ta beställningar. Att jobba kunde vara krävande.
Men namnet på kafét var roligt. "I met a strange lady"
-Jen! Hörde jag någon ropa. Jag la ifrån mig disktrasan och såg Sophie komma.
-Varför sa du inte att du var ihop med Justin DREW Bieber? Sa hon och kollade på mig med ett stort smile.
-Jag trodde du visste? Sa jag och rättade till förklädet.
-Haha nej då. Han utnyttjade mig i 7:an.. Det glömmer jag aldrig.
-Va? Vad gjorde han sa du? Frågade jag så pass högt så att alla kollade på mig.
-Ja.. För 20 dollar låtsades han att han brydde sig om mig... Sa hon och en tår rann ner för hennes rosiga kind.
-Stackars liten.. Sa jag och kramade om henne över disken.
Hon gick hem efter ett långt och intensivt samtal så då passade jag på att ringa honom.
-Hey Babe! Sa Justin.
-Varför utnyttjade du Sophie?
Där blev han tyst..
Kommentera för mer! Glöm inte att fråga på frågestunden! :)

Kommentarer

Anonym skriver:

De ska väl stå JUSTINS PERSVEKTIV och inte jennifer 2 gånger elr har jag fel

Datum: 2012-01-14 - Tid: 13:38:34 -


Anonym skriver:

HAHA, man ser inte headern?;o

Datum: 2012-01-14 - Tid: 14:33:19 -


Lisa skriver:

Jättefin design :)

Datum: 2012-01-14 - Tid: 17:56:35 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback