Kapitel 32- Moving on

Jen
Justin hade åkt hem för att få lite sömn. Jaha då var man väll ensam då, igen.
Jag gick in genom dörren och kollade runt i huset. Det var nästan tomt. Va? Vad var det här?
-Mamma! Ropade jag från hallen medans jag drog av mig mina ytterkläder.
-Ja vad är det gumman? Svarade hon från köket. Jag gick snabbt dit och såg henne packa ner alla våra bestik och köksmaterial.
-Vad gör du? Fråga jag och kollade irriterat på henne och kände något mot mitt ben. Jag kollade ner och där var Z så jag tog upp honom i min famn.
-Din far har lämnat mig så vi har inte råd att bo här längre. Det är ju ändå så stort för bara två personer! Sa hon och skakade på huvudet irriterat.
-Jaha... Muttrade jag och tänkte att jag inte ens skulle bry mig om att pappa hade lämnat mamma. Han hade ändå aldrig varit närvarande på teater uppvisningar, födelsedagar, skol pjäser och inte ens min födsel. Så han var inte som en far för mig ens. Jag gick upp till mitt rum och såg att mina saker också var nerpackade förutom en outfit som jag säkert skulle kunna ha och byta till imorgon och min säng.
Resten var borta. Jag drog sakta upp mobilen och släppte ner Z på golvet. Han jamade snabbt innan han sprang ner för trappan.
Jag klickade in på twitter och såg att Justin hade Tweetat:
"Chicago here i come. I'll miss stratford... #NeverSayNever"
Jag log snabbt för mig själv innan jag tweetade:
"Wow.. three things disapeard 2day. :/ #HadABadDay"
Klockan på min mobil visade 7.00 PM så jag trippade ner för trappan där mamma stod och pratade med flytt killar.
-Så du bestämde att vi skulle flytta idag? Frågade jag skeptiskt.
-Nej. Jag har länge väntat på det här huset men just nu skulle vi flytta. Jag vet att det har varit mycket för dig med Justin, Carly och... Sa hon men avbröt sig snabbt innan hon gick in i köket och tejpade ihop den sista kartongen som flytt killarna hade börjat bära ut i en lastbil.
-Vi flyttar imorgon så jag har tömt kylskåpet.. Blir Pizza bra? Frågade hon och satte upp håret i en hästsvans.
Jag nickade snabbt och gick och satte mig i soffan som skulle flyttas imorgon. Så den hade vi iallafall kvar.
-Jag beställer nu, vad ska du ha? Ropade hon från köket.
-Hmm... Ta bara nåt! Skrek jag tillbaka och underhöll mig genom att kolla på Z som lekte med lite tidningspapper.
Lite senare plingade det på dörren så jag hoppade upp ur soffan för att öppna. Såklart stod ju Pizza-budet där och inte Justin. Jag betalade snabbt och gick in i köket.
Mamma stod och kollade på möbler i en katalog.
-Vad gör du? Frågade jag och satte ner pizzorna på köksön.
-Kollar in nya möbler. Vi ska ju ha lite nytt va. Tycker inte du det? Sa hon innan hon la ihop tidningen och öppnade en pizza.
-Den här är din. Sa hon och räckte mig kartongen. Hawaii pizza.
-Mamma. Seriöst? Frukt på mat? Det är ju bara... Blää!
-Trodde du gillade sånt! Sa hon och tog upp en pizza bit och började äta. Såklart hade hon tagit en Vesuvio till sig själv. Min favorit pizza. Jag ska ALDRIG låta mamma bestäma min pizza igen,
tänkte jag och började peta bort ananasen från pizza bitarna.
JUSTIN
När jag kom hem gick jag direkt in till vardagsrummet där mamma satt och kollade i ELLE's nya nummer. Såklart!
-Hej.. Sa jag tyst och satte mig ner i fotöljen.
-Hej. Varför så nere? Frågade hon och slog ihop magasinet. Är det Jen?
-Ja.. Kan inte hon åka med? Frågade jag och slickade mig om läpparna.
-Nej Justin.. Hon måste få ha ett normalt liv. Svarade mamma och kliade sig i håret.
Jag suckade högt och gick mot mitt rum.
-Vart ska du? Ropade hon efter mig.
-Sova.. Muttrade jag och gav henne en ilsken blick. När jag kom fram till mitt rum hörde jag morfar hosta i deras rum.
Jag gick snabbt dit och gick in. Han log ner i sängen och läste en bok.
-Hej grabben, sa han svagt och ruffsade med handen i mitt hår. Jag log och kollade på boken han läste.
-Vart är mormor? Frågade jag och han nickade mot badrummet.
-På damernas, svarade han med ett flin och skrockade till.
-Hur mår du? Frågade jag oroligt och kollade allvarligt på honom.
-Jodå, är man gammal så är man. Den stora frågan hur mår du? Tjej-problem?
-Nej.. Men jag vill inte lämna Jen. Det är så svårt. Och just nu också, när hon mår dåligt.
-Jag förstår. Du blir väll glad om dina fáns är glada? Och det är ju bara 2 veckor Justin.
-Mm.. sa jag och kände att allt var hopplöst just nu.
-Men nu måste du sova. Godnaett med dig. Sa morfar och log stort. Jag reste mig upp ur sängen och klampade mot mitt rum.
Jag drog av mig mina kläder och la mig ner under täcket innan jag drog upp mobilen och smsade Jen.
"God natt babe. 2 veckor klarar vi lätt. Sen blir allt bra igen. <3 XX Din Justin"
När jag tänkte efter så skulle allt inte alls vara okej. Jag skulle fortfarande vara tvungen att åka på turnéer. Mobilen vibrerade och jag låste upp den.
"Ja. Men vi ska flytta imorgon :/ Pappa har hittat en ny. Måtte de här veckorna gå snabbt! <33 //Älsklingen din"
Mitt hjärta sjönk ihop när jag såg det där. Nu kunde jag ju inte lämna henne! Våldtäckt, bortrövad, dissad av sin egen pappa, flytt och att jag ska dra till Chicago. Jag ska gottgöra henne såfort jag är hemma.
Jen
Mamma väckte mig riktigt tidigt dagen därpå. Jag gnuggade mig i ögonen och kollade sömndrucket på henne.
-Vahh? Mumlade jag och såg bara suddiga konturer.
-Gumman. Upp nu!  Vi ska åka nu. Sa hon innan hon lämnade rummet.
-Vi ska åka nu.. Härmade jag henne irriterat innan jag ställde mig upp och drog på mig mina kläder. Jag gick ner och såg en toast ligga på köksön.
-Ät snabbt. Sa mamma stressat och kollade sin mobil var tredje sekund.
-Mamma, chilla! Okej?! Röt jag argt och tryckte i mig mackan snabbt innan vi lämnade huset.
Vi satte oss i bilen och jag kollade på huset som jag hade tillbringat nästan 2 år i. Haha. Flyttar redan också.
Jag somnade snabbt och vaknade av mammas stressade röst igen.
.Okej mamma! Jag fattar att vi är framme. Jag är vacken nu... Muttrade jag och öppnade ögonen och lämnade bilen.
Jag sträckte på mig och kollade mot huset. Det var huset brevid Justin's morföräldrars hus.
-Mamma ska vi bo här?? Frågade jag snabbt.
-Ja visst är det fint.Inte så stort men.. Sa hon och jag kände bara hur lycka sprudlade ur mitt hjärta.
Kunde det bli bättre?
-Så när åker du till the big C? Frågade hon och log sött.
-Imorgon.. Mumlade jag och såg hur besviken hon blev. Det kändes fel att lämna Jen nu. Jag ville inte.
-Okej. Svarade hon snabbt och kysste mig på hjässan. Jag smekte hennes kind och tog ett fast grepp om hennes haka.
-Vi mot världen. Right? Sa jag och kollade henne långt in i ögonen.
-Ja Justin. Vi mot världen.
Justin hade åkt hem för att få lite sömn. Jaha då var man väll ensam då, igen.
Jag gick in genom dörren och kollade runt i huset. Det var nästan tomt. Va? Vad var det här?
-Mamma! Ropade jag från hallen medans jag drog av mig mina ytterkläder.
-Ja vad är det gumman? Svarade hon från köket. Jag gick snabbt dit och såg henne packa ner alla våra bestik och köksmaterial.
-Vad gör du? Fråga jag och kollade irriterat på henne och kände något mot mitt ben. Jag kollade ner och där var Z så jag tog upp honom i min famn.
-Din far har lämnat mig så vi har inte råd att bo här längre. Det är ju ändå så stort för bara två personer! Sa hon och skakade på huvudet irriterat.
-Jaha... Muttrade jag och tänkte att jag inte ens skulle bry mig om att pappa hade lämnat mamma. Han hade ändå aldrig varit närvarande på teater uppvisningar, födelsedagar, skol pjäser och inte ens min födsel. Så han var inte som en far för mig ens. Jag gick upp till mitt rum och såg att mina saker också var nerpackade förutom en outfit som jag säkert skulle kunna ha och byta till imorgon och min säng.
Resten var borta. Jag drog sakta upp mobilen och släppte ner Z på golvet. Han jamade snabbt innan han sprang ner för trappan.
Jag klickade in på twitter och såg att Justin hade Tweetat:
"Chicago here i come. I'll miss stratford... #NeverSayNever"
Jag log snabbt för mig själv innan jag tweetade:
"Wow.. three things disapeard 2day. :/ #HadABadDay"
Klockan på min mobil visade 7.00 PM så jag trippade ner för trappan där mamma stod och pratade med flytt killar.
-Så du bestämde att vi skulle flytta idag? Frågade jag skeptiskt.
-Nej. Jag har länge väntat på det här huset men just nu skulle vi flytta. Jag vet att det har varit mycket för dig med Justin, Carly och... Sa hon men avbröt sig snabbt innan hon gick in i köket och tejpade ihop den sista kartongen som flytt killarna hade börjat bära ut i en lastbil.
-Vi flyttar imorgon så jag har tömt kylskåpet.. Blir Pizza bra? Frågade hon och satte upp håret i en hästsvans.
Jag nickade snabbt och gick och satte mig i soffan som skulle flyttas imorgon. Så den hade vi iallafall kvar.
-Jag beställer nu, vad ska du ha? Ropade hon från köket.
-Hmm... Ta bara nåt! Skrek jag tillbaka och underhöll mig genom att kolla på Z som lekte med lite tidningspapper.
Lite senare plingade det på dörren så jag hoppade upp ur soffan för att öppna. Såklart stod ju Pizza-budet där och inte Justin. Jag betalade snabbt och gick in i köket.
Mamma stod och kollade på möbler i en katalog.
-Vad gör du? Frågade jag och satte ner pizzorna på köksön.
-Kollar in nya möbler. Vi ska ju ha lite nytt va. Tycker inte du det? Sa hon innan hon la ihop tidningen och öppnade en pizza.
-Den här är din. Sa hon och räckte mig kartongen. Hawaii pizza.
-Mamma. Seriöst? Frukt på mat? Det är ju bara... Blää!
-Trodde du gillade sånt! Sa hon och tog upp en pizza bit och började äta. Såklart hade hon tagit en Vesuvio till sig själv. Min favorit pizza. Jag ska ALDRIG låta mamma bestäma min pizza igen,
tänkte jag och började peta bort ananasen från pizza bitarna.
När jag kom hem gick jag direkt in till vardagsrummet där mamma satt och kollade i ELLE's nya nummer. Såklart!
-Hej.. Sa jag tyst och satte mig ner i fotöljen.
-Hej. Varför så nere? Frågade hon och slog ihop magasinet. Är det Jen?
-Ja.. Kan inte hon åka med? Frågade jag och slickade mig om läpparna.
-Nej Justin.. Hon måste få ha ett normalt liv. Svarade mamma och kliade sig i håret.
Jag suckade högt och gick mot mitt rum.
-Vart ska du? Ropade hon efter mig.
-Sova.. Muttrade jag och gav henne en ilsken blick. När jag kom fram till mitt rum hörde jag morfar hosta i deras rum.
Jag gick snabbt dit och gick in. Han log ner i sängen och läste en bok.
-Hej grabben, sa han svagt och ruffsade med handen i mitt hår. Jag log och kollade på boken han läste.
-Vart är mormor? Frågade jag och han nickade mot badrummet.
-På damernas, svarade han med ett flin och skrockade till.
-Hur mår du? Frågade jag oroligt och kollade allvarligt på honom.
-Jodå, är man gammal så är man. Den stora frågan hur mår du? Tjej-problem?
-Nej.. Men jag vill inte lämna Jen. Det är så svårt. Och just nu också, när hon mår dåligt.
-Jag förstår. Du blir väll glad om dina fáns är glada? Och det är ju bara 2 veckor Justin.
-Mm.. sa jag och kände att allt var hopplöst just nu.
-Men nu måste du sova. Godnaett med dig. Sa morfar och log stort. Jag reste mig upp ur sängen och klampade mot mitt rum.
Jag drog av mig mina kläder och la mig ner under täcket innan jag drog upp mobilen och smsade Jen.
"God natt babe. 2 veckor klarar vi lätt. Sen blir allt bra igen. <3 XX Din Justin"
När jag tänkte efter så skulle allt inte alls vara okej. Jag skulle fortfarande vara tvungen att åka på turnéer. Mobilen vibrerade och jag låste upp den.
"Ja. Men vi ska flytta imorgon :/ Pappa har hittat en ny. Måtte de här veckorna gå snabbt! <33 //Älsklingen din"
Mitt hjärta sjönk ihop när jag såg det där. Nu kunde jag ju inte lämna henne! Våldtäckt, bortrövad, dissad av sin egen pappa, flytt och att jag ska dra till Chicago. Jag ska gottgöra henne såfort jag är hemma.
Mamma väckte mig riktigt tidigt dagen därpå. Jag gnuggade mig i ögonen och kollade sömndrucket på henne.
-Vahh? Mumlade jag och såg bara suddiga konturer.
-Gumman. Upp nu!  Vi ska åka nu. Sa hon innan hon lämnade rummet.
-Vi ska åka nu.. Härmade jag henne irriterat innan jag ställde mig upp och drog på mig mina kläder. Jag gick ner och såg en toast ligga på köksön.
-Ät snabbt. Sa mamma stressat och kollade sin mobil var tredje sekund.
-Mamma, chilla! Okej?! Röt jag argt och tryckte i mig mackan snabbt innan vi lämnade huset.
Vi satte oss i bilen och jag kollade på huset som jag hade tillbringat nästan 2 år i. Haha. Flyttar redan också.
Jag somnade snabbt och vaknade av mammas stressade röst igen.
.Okej mamma! Jag fattar att vi är framme. Jag är vacken nu... Muttrade jag och öppnade ögonen och lämnade bilen.
Jag sträckte på mig och kollade mot huset. Det var huset brevid Justin's morföräldrars hus.
-Mamma ska vi bo här?? Frågade jag snabbt.
-Ja visst är det fint.Inte så stort men.. Sa hon och jag kände bara hur lycka sprudlade ur mitt hjärta.
Kunde det bli bättre?
Kommentera för mer! Sorry för att det kommer upp såå himla sent!
Ska gottgöra er :)

Kommentarer

Jennifer skriver:

Jättebra!! Längtar efter nästa kapitel<3

Datum: 2012-01-12 - Tid: 23:30:16 -


Olivia skriver:

Jättebra!! :)))

Datum: 2012-01-13 - Tid: 00:00:44 -


Naima skriver:

bra! kan vi inte typ ha en bieberdag då du lägger upp jätte många kapitel och typ har en frågestund?

Datum: 2012-01-13 - Tid: 07:41:31 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback