KAPITEL 29-. YEP, IT'S YOU AND ME

"Men jag tänker inte göra något. Det är som det är.. Tiden får ta det som kommer!" Han nickade långsamt.
Jag lät säkert som ett psyko.
"Men bara så du vet, Mr.Bieber! Du kommer inte..." Orden stoppades i halsen. De kom helt enkelt inte upp.
Jag reste mig vinglit upp, gick fram till Justin och kysste honom. Med fjärilar i den jävla magen.
Jag lutade mig tillbaka från hans sockersöta läppar och drog en hand genom mitt hår.
"Nu drar jag in igen. Ciao Bieber!" Mumlade jag och gick in i huset. Samantha och Haley stoppade mig i hallen med förvånade miner.
"Du kysste honom? Way to go girl!" Log Samantha och gjorde en hård give-me-5 med mig. Jag fnittrade till och tog ett glas med en röd/rosa vätska i och drack upp det. Smakerna kom fram till att det var saft och wiskey, men gott.
"När ska vi hem då?" Frågade Ryan bakom mig. Jag ryckte på axlarna och gav mig av ut på dansgolvet. Vi dansade länge, riktigt länge. I slutändan var det bara jag, Ryan, Justin och Haley kvar av oss. Chaz och Samantha hade dragit iväg med varsin kille och tjej.
Vart? Det visste ingen riktigt. Spårlöst försvunna kanske. Jag själv var full som en packåsna. Då menar jag allvar. Jag kunde knappt stå upp.
"Ska jag följa dig hem?" Frågade Justin lent i mitt öra. Jag nickade trött och drog på mig mina pumps igen.
-
"Hej då." Sa Justin mjukt när vi kom fram till mitt hus. Jag suckade för mig själv och kramade honom länge.
"Jag älskar dig!" Sa jag med ansiktet tryckt mot hans tröja och drog in hans ljuvliga doft i min näsa. Han luktade en blandning av mint och vanilj.
"Jag älskar dig också." Jag kollade upp på honom innan jag tryckte mina läppar mot hans och lutade mig sedan tillbaka.
"Hej då Justin. Ses." Mumlade jag innan jag gick in i det mörkbeläggda huset och klampade upp till mitt rum där jag la mig ner i sängen, och somnade med kläder och rubbet på.
-
Dagen därpå vaknade jag med en fruktansvärd huvud värk. Jag masserade långsamt tinningen och kollade ner på min klädsel. Jag hade fått på mig min mysdress. Säkert Sierra.
Nej, huvudvärken tar kål på mig! Jag reste mig långsamt upp och lunkade ut till köket.
"Bakfylla?" Flinade pappa. Jag blängde surt på honom och plockade fram en alvedon och fyllde ett glas med vatten innan jag la alvedonen på min tunga och svalde ner den med det svalkande vattnet.
"God natt." Mumlade jag och gick upp för trappan och in i mitt rum igen. Äntligen lugn och ro.. Tänkte jag trött och blundade mjukt.
"Tufft igår kväll?" Frågade mamma med ett stort leénde lekandes på läpparn. Jag nickade och svalde ner alvedonen med ett glas vatten.
"Vad ska du göra idag?" Jag ryckte på axlarna. Jag visste inte. Alla var väll bakfulla, så egentligen fanns det inget att göra än att sova.
"Sova." Viskade jag hest och kisade med ögonen mot henne. Solen var hemsk mot mina ögon.
Hon nickade och smuttade på sitt rykande kaffe.
"Gå och lägg dig du. Jag väcker dig innan klockan är för mycket." Jag nickade och lunkade tillbaka in i sovrummet igen.
-
"Justin? Klockan är 2 gubben." Viskade mamma in i mitt öra och drog med sin hand genom mitt hår. Jag grymtade till och öppnade ögonen.
"Jaha.." När jag kände efter var huvudvärken borta. Aldrig att jag skulle dricka sådär mycket igen. Aldrig! Undra hur Kim kände sig? Hon hade ju drukit dubbelt så mycket som jag. Hon var väll van..
"Ta en dusch, så fixar jag lite mat till dig." Sa hon och log mot mig innan hon reste sig upp och gick ut till mormor i köket. Jag suckade djupt men reste mig ändå upp och klampade ut ur mitt rum och mot badrummet.
"Bak full?" Skrockade morfar och ruffsade till i mitt hår. Jag nickaded och gick in i badrummet med en dov smäll.
Min spegelbild såg hems ut. Blek, påsar under ögonen, ruffsigt hår... Ja allt var bara fel.
Jag drog av mig kalsongerna och vred på det ljummna vattnet och hoppade in. Vattnet kändes skönt mot min hud.
Jag schamponerade och tvålade in mig och sköljde bort det innan jag vred av vattnet och greppade tag om en handduk som jag först ruffsade med i håret och sen virade runt midjan.
Färgen på mina kinde hade iallafall kommit tillbaka när jag klev ur duschen. När jag kom in i rummet var sängen bäddad, gardinerna isärdragna och en hög med kläder låg på sängen. Mormor..
Jag satte på mig ett par rena kalsonger och sedan kläderna som låg framme. En röd/svart rutig skjorta och ett par svarta jeans. Hon hade också smak för mode. Precis som Carin.
De kom alltid bra överens när mormor och morfar var mer på en tour, eller kom och hälsade på.
"Carin har alltid varit som min extra dotter!" Har mormor alltid sagt.
Ett litet skratt lämnade min mun, men jag kvävde det snabbt. Vem står och skrattar med sig själv? Jo, du Justin.
Jag tog tag i en röd keps och satte på den på mitt blöta hår innan jag gick ut till köket där en tallrik med ägg och bacon stod framme.
"Tack mamma!" Ropade jag till henne. Högt ropade jag för jag visste inte riktigt vart hon höll hus.
"Så lite!" Svarade hon glatt från tvättstugan.
Jag satte upp mitt bruna hår i en hög bulle på huvudet och sminkade mig snabbt.
"Din lunch är klar." Ropade Sierra från köket. Jag suckade högt och lämnade rummet med stora steg. Huvudvärken var som tur borta.
En tallrik med morot- och purjulöksoppa stod på bordet. Jag kollade ner på soppan som om det var kobajs.
Jag hade aldrig riktigt varit ett fan till soppa om man säger så. Men för Sierra's skull åt jag upp allt innan jag tog tag i min mobil och ringde till Haley.
"Hallå?" Svarade hon trött. Ett klingande skratt lämnade min mun.
"Inte vaken än sömntuta?" Hon gnydde till och jag hörde hur hon rullade på sig i sängen. Hon hade nog inte varit uppe och tagit en alvedon som alla andra säkert hade varit.
"Hur mycket är den?" Frågade hon trött och jag chansade på att hon menade klockan.
"Halv 3. Gå upp nu bitch!" Skojade jag och satte mig ner på en barstol vid köksön i vårt gigantiska kök.
"Mhm.. När kommer du?" Hon hade fattat att jag skulle komma.
"Om 10 minuter. Var klar då eller dö. Hej då!" Sa jag snabbt till henne innan jag la på. Hon skulle defenetivt inte vara klar då, men jag brydde mig inte.
-
Jag greppade tag om dörrklaffen och slog den mot dörren tre gånger innan Haley kom och öppnade. Nyduschad, sminkad och påklädd.
"Hur?" Frågade jag och klev in i hallen. Hon flinade stort mot mig.
"Jag har mina talanger. Mitt sjätte sinne vettu!" Skrattade hon och kramade lätt om mig. Jag log stort mot henne och gick in i vardagsrummet där Ryan och Chaz satt.
"Hej!" De nickade trött mot mig och suckade högt. Bakfulla de med. Haley log listigt mot mig och gick ut i köket för att sekunden senare komma ut med 4 cider flaskor.
"Bloody mary!" Utbrast hon glatt och räckte över en ciderflaska var. Bloddy mary var som en efterdrink. Den lindrade bakfyllan.
"Tack." Sa jag och tog tre stora klunkar och kände hur alkoholen snabbt spreds i både kroppen och hjärnan.
Helt plötsligt plingade det på dörren, så jag gick och öppnade. Justin's leénde bländade mig när jag öppnade och fjärilarna bubblade upp.
"Hey!" Sa han och log större. En rodnad dök upp på mina kinder och jag kollade in i hans fantastiska ögon.
"Vad gjorde jag? Var ärlig?" Han fnittrade till och stoppade ner handen i byxfickan.
"Du kysste mig, 2 gånger, och sa att du älskade mig ungefär hela hemvägen." Jag kände hur rodnaden blev värre. Hur skulle jag överleva detta?
"Ja, men det var ju sanningen." Kastade jag ur mig och tryckte mig mot hans mjuka läppar.
Yeye! "Jimberly" is back! Eller? Högö!
MER IKVÄLL? KOMMENTERA DÅ! :D


Kommentarer

madicken skriver:

omg <33

Datum: 2012-04-13 - Tid: 21:40:14 - URL: http://alwaysbieberfever.blogg.se/


Anonym skriver:

asbra!! snälla mer! <3

Datum: 2012-04-13 - Tid: 21:40:23 -


Jssmn! skriver:

Meeeer nuuu! :D Du skriver ett till så gör jag också det! <3 DEAL?

Datum: 2012-04-13 - Tid: 21:54:53 - URL: http://jssmn.blogg.se/


Anonym skriver:

Så jävla bra snälla mera nu!!!!!!!:)<3

Datum: 2012-04-13 - Tid: 21:55:24 -


Carmen skriver:

skriv mer?

fett bra!<3

Datum: 2012-04-13 - Tid: 22:03:07 -


W <3 skriver:

Meer nu !!!! <333

Datum: 2012-04-13 - Tid: 22:04:39 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback