Kapitel 17- Nightmear

Han svarade inte utan la sig ner direkt och log. Jag började leka med hans hår och hans andningar blev tyngre och tyngre.
Jag somnade också till för jag vaknade av att en doktor petade på mig. Jag gnuggade mig lätt i ögonen och drog handen genom håret.
Han pekade menandes på Justin och jag börjde mig ner och började blåsa i hans öra. Först blev han riktigt sur men sen vaknade han.
-Mhmh? Sa han sömndrucket och kollade på doktorn.
-Jo Bruce...


-Jo bruce mår finfint! Ni kan åka hem nu, sa han och log.
Jag nickade förstående och tog tag i Justins hand. Vi åkte hem till mig och gick o la oss.
Klockan var ju trots allt 4.
-Jen? Mumlade Justin fram.
-A? Jag vände mig om i sängen och kollade in i hans ögon.
-Jag ska till NY i en vecka... på konsert.
-Jaha.. Lycka till då sa jag och log.
Han log mot mig och pressade sina läppar mot mina. Han smakade tandkräm.
Jag slog ner ögonlocken för att äntligen sova.
-Du jen? Sa Justin igen ch jag hörde hur han log.
-Jaa?
-Jag älskar dig.. Jag fnittrade till och sen hörde jag hur osäker han lät när han sa det.
Jag öppnade bara ögonen och kysste honom på munnen. Jag undrar vad det var som han var så osäker med...
4 dagar senare
Mamma och jag hade bestämt att jag skulle åka och överraska Justin i New York.
Vi hade precis mellanlandat i L.A. Jag drog upp min mobil för o kolla om jag hade fått några sms. Det hade jag inte. Jag drog upp min iPod och satte på den. Jag hittade en ny spellista som hette "Justin's crap"
Jag skrattade till och satte på.
-
När jag var framme i New York så såg jag två tjejer som hade Justin Bieber t-shirts springa mot Time Square.
Jag följde efter de och där var Justin.
När jag kom fram så möttes jag av kalla blickar från fansen. De visste om vårt förhållande.
Jag hade fått en massa hatbrev de sista dagarna och en dag när Sid och jag satt och kollade på film så var det någon som hade kastat in en sten igenom mitt fönster och skrivit "Back of BITCH!" med något rött. Förmodligen nagel lack.
Jag vinkade mot Justin men han verkade inte se mig. Jag följde efter honom och såh honom gå in på Pizza Hut.
Jag gick in där men han gick fram till en blond tjej och började grovhångla. Papzen såg ingenting etersom det var tonade rutor.
Jag kände hur tårarna reste sig i ögonvrån och tog modet till mig och gick fram till honom.
-Hej Justin, sa jag med sprucken röst.
Han vände sig snabbt om och kollade oroligt på mig.
-Jen.. det är inte som du ser ut.
-Nej men förklara då! Röt jag och satte mig ner framför honom och brevid tjejen.
-Det här är min tjej.. Nicole sa han och jag kollade på henne.
Visst, tre dagar i New York och han har redan hittat stadens hetaste tjej. Jag fnös men det gjorde ont i hjärtat och jag ville bara gråta. Men han skulle inte vinna det här.
-Men jag då? Frågade jag och börsökte bränna hål i honom med blicken.
-Nicole och jag har varit ett par länge.. Jag tyckte inte hon förtjänade all hat så Scooter fick mig och hitta en tjej som...
-..som skulle ta allt hat istället för henne? Nu började tårarna rinna.
Han nickade bara och fortsatte sen med tårögda ögon.
-Förlåt... Jag älskar dig verkligen men.. det är komplicerat och jag måste säga sanningen... Nu grät han och jag.
Nicole fnös och böjde sig över bordet och kysste Justin. Fan honom! Nu sprang jag.
En månad senare
Jag hade gått med om att vara Justin's "flickvän" när vi var ute men Nicole var ju alltid hans tjej. Jag fattade inte hur jag kunde gå med på en sån här sak men jag fick iallafall träffa kändisar och resa runt. OCH jag fick bra betalt.
Det var 1 vecka kvar på kontraktet och sen skulle jag ch Justin inte ha något med varandra och göra.
Just nu sat vi i en van och körde mot hotellet. När vi var framme tog Justin min hand och vi gick ut.
"GE OSS EN KYSS! Justin?! Jennifer?! Justin,Justin,Justiiiiin!!!!!"
Vi åkte upp mot hotellrummet och där satt Nicole.  Hon hade bara underkläder. Justin kollade med stora ögon på henne.
-Jen ut! Röt han. Jag skakade bara på huvudet. Han vände sig om med ilskan i blicken.
-Jen... Ut! Äru störd?! Du ska ut! Han tog tag i mina armar och skakade om mig. Jag började gråta som aldrig förr.. Vad hade jag gett mig in på?
Jag kände hur hela ansiktet blev kallt och jag slog upp ögonen. Bara en mardröm.
Justin la sig i sängen brevid mig och höll armarna om mig. "Bara en mardörm" repeterade han i mitt öra och jag låg och grät. Jag vände mig om mot Justin och kollade in i hans ögon. De var tomma och stirrade bara rakt ut i intet..

Mer? Kommentera då!
GOTT NYTT ÅR! :D

Kommentarer

Lisa skriver:

Jättebra !!! :)

Tur att de bara var en mardröm ;)

Datum: 2011-12-31 - Tid: 16:13:38 -


olvia skriver:

hänge inte riktigt med... var allt en mardröm eller bara det sista? :P <3

Älskar din novell!

Datum: 2011-12-31 - Tid: 20:17:55 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback