FRIGHTENED OF LOVE - 3

Previously: Inte för att det skulle göra det, men hon skulle i vilket fall göra det för Dina. Det hade redan börjat mörkna utanför. Klockan var inte ens 7 än. Vintern var påväg… i Dallas fick vi nästan aldrig någon snö, men jag har sett på film att det brukar snöa här i New York. Eller det tror jag i alla fall… mina tankar drogs mot Hunter. Var vi flick- och pojkvän nu eller? Skulle jag kyssa honom när vi sågs imorgon? Om vi skulle ses imorgon? Jag hade fått hans nummer av chauffören, men skulle jag ringa honom? Kanske sms:a? Så många tankar om en sådan liten sak. Jag skulle gå raka vägen till Cece imorgon när skolan började. Jag behövde hennes tankar om det hela.

 

 

Justins Perspektiv:

”Hoppas vi ses snart igen Justin.”, log tjejen som nyss hade legat naken ovanför mig. Jag nickade oberört och drog en hand genom mitt hår. Klockan var runt 6 på morgonen skulle jag tro. Men det var inget jag brydde mig om. Scooter skulle bli arg, men inte ens min Beliebers gillar mig längre, så jag tänker inte bry mig. Allt Scooter ville var att jag skulle bli känd igen, respekterad av mina Beliebers. Men det skulle aldrig ske. Jag vill inte vara känd.

Inte ens paparazzis skrev om mig längre. Jag var lämnad ifred. Precis som jag ville ha det. Ett normalt, 18 årigt liv. Jag låste upp min mobil och klickade upp sms:et Jonathan hade skickat till mig i natt runt 3.

 

Från: Jonathan

Jus10. Jag har gräset, så om du vill ha det får du komma. Men din ’pappa’ kommer inte gilla det. LOL.

 

Jag suckade och lade ned mobilen på hotellrummets nattduksbord igen. Jonathan kallade Scooter min pappa, då min egna inte ville ha med mig att göra. Inte mamma heller. Eller mormor, morfar, Chaz, Ryan, Nolan eller Mitch. Alfredo, Kenny, Moshe, Allison och Mama Jan hade också slutat. Scooter var den enda som var kvar. Det var bara honom jag ville  få bort. Men han vägrade ju sticka… allt han ville var ju pengar. Men kändisskapet var ett avslutat kapitel för mig. Men, dem få pengarna jag fick var ju inte dåligt… jag lade mig på sidan i sängen och somnade sedan.

 

 

”Justin! Vart har du varit?”, frågade Scooter när jag dök upp på resturangen han hade bokat middag på.

Jag drog en djup suck, hade gubben PMS eller? ”Jag låg och sov, okej? Det var en tuff natt…”

”Jätte kul. Sov du ända till klockan, låt mig se, halv 7 på kvällen?!”, röt han ilsket, alldeles högröd i ansiktet.

”Men kan du sluta dampa surgubbe? Okej? Jag är här nu.”, väste jag irriterat och drog upp glasögonen längre upp på näsryggen. Scooter fnös till med blicken gömd bakom menyn. Jag rättade till mitt hår innan jag också drog upp menyn. Jag skymtade en tjej, i kanske 10-års åldern sitta och stirra på mig. Min blick fördes mot henne, men hon fortsatte oblygt stirra på mig. Hon visste vem jag var. Hon bar en grå Justin Bieber t-shirt… fan… jag brydde mig inte om mina fans, men att ett litet barn fick se mig och Scooter bråka sådär? Jag prövade fram ett irriterat leende mot henne vilket endast fick henne att brista ut i tårar. Så bra var jag med barn då… en gång hade faktiskt en hora jag legat med kommit tillbaka med mig, med en unge. Hon hade med allt. Faderskapsbevis, födelsecertifikat. Hela rubbet. Men jag hade gett henne pengar, och hon hade stuckit. Att vara farsa var inte min grej. Jag gillade att vara fri.

”Hallå? Justin!”, väste Scooter och sparkade till mig på smalbenet. Jag spände ilsket på käken åt honom.

 

Tumblr_mbrb7mun3i1rp28y2o1_500_large

 

”Jag tar den fucking planksteken. Okej?!”, nästintill skrek jag. Servitrisen antecknade snabbt för att sedan kunna skynda sig härifrån. Hon gick med snabba steg fram till sin jobbarkompis, säkert för att berätta att den ökända Justin Bieber var här.

”Du måste träffa en tjej.”, började Scooter menandes med sitt vinglas mellan fingrarna. Mina ögonbryn höjdes. Va? En tjej? Som i flickvän? Var han seriös? Och vad hade han med mitt privatliv att göra anyway?

”Vad ska jag med en tjej till? Varför bryr du dig ens?”, svarade jag morskt. Han smuttade på sitt vin och ställde sedan ned det igen för att istället knäppa fingrarna under sin haka. Nu såg han ut som ett fyllo.

”Bara PR. Om du har en tjej, kommer åtminstone paparazzis följa efter dig igen. Då tjänar vi lite stålar. Om du inte vill, så kan jag fixa det åt dig? Det har inget med ditt kändisskap att göra, du ska bara hålla henne i handen då och då, kyssa henne framför kamerorna. Hon ska följa med dig överallt. Eller inte överallt hela tiden, för då blir det misstänksamt, men så bra det går. Ska du eller jag hitta en tjej?”

”Jag hittar mina tjejer själv tack.”, snäste jag surt och blängde mot honom. Han höll upp händerna vid ansiktet.

”Fine, gör vad du vill. Men du måste ha en tjej inom 3 dagar Justin. Det är vad jag ger dig.”, meddelade han mig. Varför kunde inte den här middagen ta slut någon gång? Jag ville bara iväg till Jonathan för att röka på och knulla med en och annan tjej.  Servitrisen kom äntligen tillbaka med våran mat och önskade oss en ’Trevlig middag.’ Den skulle vara långt ifrån trevlig i alla fall…

”Justin. Kom ihåg vad vi kom överrens om.”, påminde Scooter mig när vi hade ätit upp och skulle bege oss därifrån. Jag nickade med en lätt axelryckning innan jag skyndade därifrån. Jonathans limousine stod och väntade på mig utanför, med Jonathan han själv i.

”Hur var middagen med pappa?”, flinade han när jag slog mig ned i Limon. Han förtjänade ett slag i skallen, så jag gav honom ett.

”Han är inte min pappa.”, muttrade jag sammanbitet. ”Men det sög.”, fortsatte jag sedan. Jonathan flinade skadeglatt mot mig. Han njöt över att jag behövde gå på möten med Scooter varje dag.

”Ge mig bara.”, hostade jag ut med en hand framsträckt. Jonathan räckte över en påse med gräs, som vi genast tände på. Det tog inte lång tid innan vi var lika höga som Empire State Building.

”Kom igen, vi drar till Cosmo!”, föreslog jag bubbligt. Jonathan tog en klunk ur champangeflaskan med ett brett leende på läpparna.

”Nu ska vi få ligg förfan!”, tjoade han glatt. Chauffören måste tro att vi var psykade, men vi brydde oss inte. Att bry sig var inte min grej längre. Förut, med den gamla Justin Bieber var det välgörenhet och gå på möten på Sjukhus hela tiden. Det var nog med sådant nu. Fuck no, jag var min egna människa. Ingen fick styra över mig.

Chaz, mamma, mormor, morfar och Ryan hade stuckit för länge sedan. I över 1 år hade detta pågått. Allt hade rasat ned för mig. Mamma hade stuckit såfort jag hade tagit till våld mot henne. Ryan och Chaz lämnade mig när jag låg med deras tjejer, mormor och morfar… tja, dem följde med strömmen bara. Alla i Stratford hatade mig nu. Men jag bryr mig inte. Vad har jag med dem att göra egentligen? Jag har det soft i New York, Manhattan. Stratford är bara en äcklig liten håla. Att jag någonsin kunde bott där.

”Justin! Kom igen då! Vi är framme!”, skrek Jonathan utanför bilen. Jag hoppade ut efter honom med ett stort leende lekandes på läpparna. 4 tjejer kom genast fram mot oss. Vi gick utan problem in på klubben och mot baren.

”Vad vill ni tjejer ha?”, ropade jag för att överrösta musiken. Jonathan hade redan köpt dricka till sina.

”Shots!”, svarade dem i kör. Med en nick räckte jag över en 20 lapp till bartendern som genast gjorde iordning drinkarna till oss. Vi tog glatt emot dem och svalde dem med stor aptit. Nu var det bara det roliga av kvällen klar.

 

 

”Drick, drick, drick, drick, drick!”, ropade alla i kör runt mig. Jag svalde ned den brännheta vätskan i halsen för att sedan ge ut ett vrål. Alla började applådera och en av tjejerna, den blonda, kom fram till mig och stoppade ned tungan i min hals. Mina händer vandrade ned mot hennes rumpa. Hon naffsade mig hungrigt i underläppen.

”Ska vi åka någonstans?”, viskade hon mot mina läppar med blicken i mina ögon. Tro det eller ej, men jag var upphetsad.  Men klockan var bara så lite på kvällen.

”Vänta ett tag till baby.”, beordrade jag henne med en smäll på rumpan. Hon vandrade genast iväg till sina väninnor igen. Jag följde henne med blicken hela vägen innan en annan tjej kom gåendes mot mig.

”Justin Bieber?”, frågade hon. Jag mötte hennes blick och hajade till. Hon verkade inte passa in här. Håret knutet, skjorta och en tub-kjol…

”Det beror på vem som undrar.”, svarade jag och hällde ned en shot i halsen. Hon log stort och räckte över en hand.

”Francis Doyle, jag jobbar på…-”

”Vouge Magasine. Det vet jag väll.”, morrade jag. Hon drog nervöst undan sin hand, men behöll leendet.

”Skulle jag kunna få ställa några frågor till dig?”, undrade hon sockersött och drog fram ett block, samt en penna.

”Screw you.”

Jag skyndade mig iväg mot den blonda tjejen igen. Hon kramade glatt om mig när jag kom dit. Jag kysste henne mjukt med ett leende gömt i blicken, ”Ska vi åka babe?”

”Jag är mer än redo.”, lovade hon mig innan hon började dra sig mot utgången. Min blick fördes mot stället jag sist hade skymtat Jonathan, och han mötte min blick tillbaka. Jag signalerade att jag skulle få ligg, vilket han gav tumme upp till.

 

Noelles Perspektiv:

”Kom då Dina!”, ropade jag från grinden till hennes skola. Hon kom springandes med sin stora väska guppandes på ryggen. Upp och ned åkte den mot hennes huvud, vilket fick hennes flätor att hoppa.

”Förlåt.”, flåsade hon väll framme. Jag suckade trött och började gå mot lägenheten igen. Jag ville bara komma hem så snabbt som möjligt.

”Vad har du gjort i skolan då?”, frågade hon glatt när vi hade gått en bit. Min hjärna drog sig tillbaka till scenen i morse, när jag hade berättat för Cece att jag och Hunter typ var ett ’par’.

”Det är ju toppen! Då har vi något som Heather kommer störa sig på…”, hade hon listigt svarat.

”Jag är seriös! Vad ska jag göra? Kyssa honom?”, frågade jag uppgivet med ett leende fastklistrat på läpparna. Ända sen jag vaknade hade jag inte kunnat sudda bort det fåniga leendet på mina läppar. Tillochmed när jag hade rökt påväg till skolan hade jag lett.

”Jag är också seriös. Det är toppen Noelle.”, log hon till svar. ”Och kyssen? Den taktiken kan du prova nu.”

Jag hade vänt mig om och mött Hunters vackra leende. Pirret i min kropp hade spridit sig i varje vrå. Han kom fram till mig, och utan förvarning så tryckte jag mina läppar mot hans. Alla hade sett det. Tillochmed Heather. Som hade blivit rasande, rosenröd i ansiktet. Kyssen hade återgått till hångel innan rektorn hade kommit för att stoppa oss.

”Hallå? Noelle?”, väckte Dina mig ur mina tankar. Jag drog upp axeln på min gråa väst jag hade över skjortan idag istället för kavajen. Idag hade jag fixat mig en liten tajtare skjorta av Cece, och en väst som jag hade köpt på Dolce & Gabbana. Där hade min lön rökt…

”Vi hade prov idag.”, svarade jag, fortfarande drömmandes. Dina lös upp i ett leende utav hopp, precis som Ella hade sett ut för ett år sedan när jag hade påbörjat min mening om allt festande och drickande.

”Hur gick det då?”

”Dåligt.”

”Vadå dåligt? Hade du inte pluggat till det?”, undrade hon med eftertryck av avsmak. Dina älskade skolan.

”Nej. Va? Det gick ju jättebra.”, ljög jag snabbt för att få henne på bättre tankar. Ett leende visades genast på hennes läppar.

”Bra! Hoppas du får bra betyg på det, då blir mamma glad. Hon oroar sig för dig vet du.”, mumlade Dina.

”Ja, jag vet att Rosie oroar sig för mig, men det är mitt liv. YOLO.”,  suckade jag och drog en hand genom mitt plattade hår.

”Vad betyder det?”, frågade Dina direkt. Jag kollade undan från Frihetsgudinnan man såg härifrån för att kolla på henne istället.

”Vad betyder vad?”, grumlade jag oförstående. Dina drog upp på axlarna med en liten rynka på pannan.

”Yolo som du sa.”, fortsatte hon pipigt. En kvävd suck lämnade min mun. Hon och hennes oändliga frågor.

 

 

”Vart ska du?”, ropade Rosie på mig från vardagsrummet när jag återigen hade ställt mig i hallen för att klä på mig efter att ha ätit upp. Jag gick tillbaka till vardagsrummet med skorna på fötterna, vilket inte verkade störa henne alls idag.

”Jag ska gå och jobba. Jag har kvällspasset.”, förklarade jag snabbt innan jag gick min väg ut i trapphuset. Det ekade när jag småsprang ned för trappan. Kylan var bitande mot mina kinder när jag hade lämnat trapphuset. Jag gick fram till kanten till trottoaren för att ta första bästa taxi till Grand Hotel.

Ted, portvakten, log välkomnade mot mig när jag klev ut ur taxin utanför taxin. Ett leende jag ignorerade. Jag gick mot receptionen, satte på mig den fula skylten med mitt namn på dräkten och ställde mig bakom disken bredvid Diamond.

”Åh, Noelle! Du ska upp och städa i rum 200 till 210. Dem är tomma. Eller, dem ska i alla fall städas.”

”Okej.”, muttrade jag irriterat. Mina steg fördes mot hissen som jag tog upp till våning 9. Jag gick mot städskrubben där jag tog ut städvagnen innan jag gick in i rum 200.

När det rummet var färdigstädat fortsatte jag till 201. Och 202. Och 203. När jag klev in i 203 tycktes jag höra konstiga ljud. Det lät som om någon hade sex… men Diamond hade sagt att rummen var tomma, så jag litade väll på henne. Med snabba steg gick jag in i rummet och möttes av en chock. Jag skulle ha litat på min instinkt. Det var några som hade sex. Tjejen skriade till och tryckte lakanet mot sitt nakna bröst. Killen rullade över på madrassen med täcket över underkroppen. Då stannade mitt hjärta. Det var ju Justin fucking Bieber.

 Tumblr_mbukntscxv1rw9ljs_large


Mötet! Nu har dem äntligen träffats! Och lite ur Justins POV. Vad tyckte ni? Kommentera!


Kommentarer

Ronja skriver:

awkward situation... xD LOL

Datum: 2012-10-15 - Tid: 21:14:07 - URL: http://simpleaswords.blogg.se


Anonym skriver:

Skit bra fortsätt så

Datum: 2012-10-15 - Tid: 21:23:13 -


lejlaa skriver:

OMG ASBRA!

Datum: 2012-10-15 - Tid: 22:16:23 - URL: http://ssmile.devote.se


Ebba skriver:

Grymt bra!!! :)<3

Datum: 2012-10-15 - Tid: 22:24:43 - URL: http://www.twitter.com/JerrysBitch


Hanna skriver:

As bra!! Men du kan ju inte sluta sådär mitt i hela skiten?!;) hahah det är för spännande jag kan inte vänta!!!!!!!!

Datum: 2012-10-15 - Tid: 22:26:55 -


Hanna skriver:

As bra!! Men du kan ju inte sluta sådär mitt i hela skiten?!;) hahah det är för spännande jag kan inte vänta!!!!!!!!

Datum: 2012-10-15 - Tid: 22:30:21 -


Emelie skriver:

Haha, omg trodde jag skulle dö där :P
Jätte bra! <3

Datum: 2012-10-15 - Tid: 22:42:16 - URL: http://bieberrstorys.blogg.se


Kristina skriver:

spännande och skitbra, vill verkligen veta hur detta ska fortsätta nu!!!! :)

Datum: 2012-10-15 - Tid: 22:55:25 -


Ewweh skriver:

Hahahha :D rawwr, :) awesome ! MEER!

Datum: 2012-10-15 - Tid: 23:15:51 - URL: http://justbiebzz.blogg.se


ema skriver:

hahaha asså jag trodde det skulle fortsätta så ba var det slut... hahahah men grymt bra början. fortsätt så!!!!

Datum: 2012-10-15 - Tid: 23:25:27 - URL: http://emadobraca.devote.se


ellen skriver:

Gash.. dead..LOVE IT!
Moreee!!!!!!<3

Datum: 2012-10-16 - Tid: 07:44:34 -


Liv skriver:

:D roligt möte :D Awesome kapitel!!!!

Datum: 2012-10-16 - Tid: 07:45:39 -


evelina skriver:

älskar den!! läntar redan till nästa del!!!! <3

Datum: 2012-10-16 - Tid: 11:28:20 - URL: http://evelinajenny.blogg.se


Romina skriver:

Superbra!

Datum: 2012-10-16 - Tid: 15:14:19 -


Storiestoyou skriver:

Super bra!:)

Datum: 2012-10-16 - Tid: 16:09:32 - URL: http://www.storiestoyou.blogg.se


Anonym skriver:

OMG så jävla bra! <3333

Datum: 2012-10-16 - Tid: 17:21:54 -


Biebers giirl <3 skriver:

Aaah Asbra! :DDD

Datum: 2012-10-16 - Tid: 18:28:13 -


Becka skriver:

Grymt bra!

Datum: 2012-10-16 - Tid: 18:44:10 - URL: http://beckagoesrandom.blogg.se


Anonym skriver:

hahha bra ;)

Datum: 2012-10-16 - Tid: 20:05:02 -


alvahedberg skriver:

Sjukt bra kapitel!
Btw, jag har en fråga. Vart gör du dina collage? Tacksam för svar ;D

Datum: 2012-10-16 - Tid: 20:11:49 -


Evelina skriver:

Super bra!!

Datum: 2012-10-16 - Tid: 20:55:47 -


Mandiish skriver:

Oj .. Nt så bra :/<3 skitbra xD xx

Datum: 2012-10-16 - Tid: 22:56:45 - URL: http://Novellonedirection.Devote.Se


becks skriver:

superbra:)!

Datum: 2012-10-17 - Tid: 17:41:19 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback