FRIGHTENED OF LOVE - 25

”Tydligen inte.” skrattade jag.

Hon vred på sig så att hon låg med ansiktet mot mitt. Våra blickar möttes, och ingen vek undan den.

”Bryr du dig ens? Om folk? Om mig?”

Jag låg där en stund och bara funderade. Vad skulle jag svara? Ja, jag bryr mig om dig. Du är den jag bryr mig om mest på denna jord! En positiv reaktion var inget jag kunde vänta mig då. Hon skulle säkert få spel, hoppa några steg ifrån mig, aldrig ge mig en blick igen, så jag svarade helt enkelt inte. Lika bra att hålla sånt för mig själv. Hon rullade runt i sängen ännu en gång så att hon låg med ryggen mot mig. Hennes andning blev tyngre och mer regelbunden, och till sist sov hon faktiskt. Då böjde jag mig ned mot hennes ansikte för att kyssa hennes panna.

”God natt.” viskade jag innan jag följde hennes exempel och somnade.

 

 

Vattnet strilade ned på kakelgolvet inne i badrummet. Justins mjuka stämma ekade ut till mig i sovrummet. Selena hade satt sig ned med Justins laptop för att underhålla sig själv – så länge batteriet höll så att säga. Jag drog åt snöret till Justins mjukisbyxor jag dragit på mig. Elementen stod avslagna, vilket gjorde det rätt kyligt här inne. Regnet hade upphört, men nu pågick istället blåst, dimma och åska utanför. Storm var mysigt på ett sätt. Det var ett tecken på att det var fritt fram att slå sig ned under en massa filtar, med sockor på, en kopp varm choklad och lite film. En efterlängtad suck lämnade min mun.

”Vad är det?” frågade Justin bakom mig. Jag vred på huvudet och mötte hans blick.

”Inget.” svarade jag med huvudet på sned.

”Så man suckar för ingenting?” flinade han envist.

”Ja.”

”På riktigt?”

”Nej, på låtsas du vet…”

”Verkligen?”

”Japp, i Narnia.”

Han nickade imponerat och drog en hand genom sitt blöta hår, vilket såg otroligt sexigt ut just då.

”Är det inte jobbigt att ha henne här?” frågade jag tveksamt. Justin sneglade diskret på Selena inne i vardagsrummet innan han ryckte på axlarna.

”Hon är inte speciellt högljudd, så jag tänker inte så värst mycket på det…” mumlade han till svar.

”Mm” var allt jag hade till svar.  Om det hade varit Hunter skulle jag inte pallat trycket. Han skulle åkt på stryk direkt. På tal om Hunter….

”Vart har du din avkomma?” ropade jag ut till Selena. Hon kollade hastigt upp på mig.

Hennes ögon svartnade snabbt, ”Det heter barn Noelle. Hon är i Texas med mamma.”

”Kul. Hörde att min kille var farsan.” väste jag till svar.

”Din kille?” undrade Justin förvånat. Jag gav honom en menande blick, vilket han hajade.

”Ja, han är toppen i sängen.” flinade Selena kallt.

”Tell me something I don’t know” svarade jag humoristiskt – med tanke på hennes låt. Justin skrattade till och drog på sig ett par svarta boxershorts i samma stund som blixten slog ned i en palm exakt nedanför hotellet. Palmen flammade upp i lågor, men brandmännen var där på bara någon ynka minut för att släcka elden. Justin lade sig ned bredvid mig i sängen igen med mobilen upptryckt i ansiktet.

”Vad gör du?” frågade jag nyfiket. Han sneglade snabbt på mig.

Det tog ett tag innan han svarade, ”Varför vill du veta?”

”Jag har rätt att veta. Jag är din flickvän” svarade jag, onödigt för högt, men ändå tillräckligt för Selena att höra. Hon morrade irriterat till utifrån vardagsrummet och jag log. Bingo.

”Sms:ar Jonathan, jag behöver en massa Joints för att glömma bort allt ett litet , litet tag…”

”Hur ska du få upp det hit? Mms:a det eller?” fnös jag misstroget till svar. Justin blängde bittert på mig.

”Tror du verkligen det själv?”

”Ja.”

”Du är ju helt pantad…” muttrade han lågmält för sig själv fast så pass högt för mig att höra-

”Tack för komplimangen älskling.” fräste jag surt och rullade över sidan så att jag låg med ryggen mot honom. Han flinade stort, det kunde jag känna mot min rygg.

”Sov sött.”

 

Natten var mindre än bekväm. Justin låg praktiskt taget på mig. Andningen var inte den lättaste då, han vägde ju vadå? Sextio, sjuttio kilo. Det var tungt för mig. Allt jag orkade var småbarn. Typ. Selena hade för länge sedan lämnat hotellrummet. Justin låg fortfarande och sov, vad jag trodde i alla fall. Stormen hade upphört efter nattens gång, som tur var. Den hade dragit sig över Mexico istället. Hellre det än att den befann sig här uppe. Justins mobil avbröt mig i mina tankar när den började ringa. Utan att bry mig om att visa hänsyn eller något sådan tog jag bara upp den och svarade.

”Hallå?” andades jag snabbt ut, kanske för snabbt. Den som ringde kanske trodde jag var psyko typ.

”Hej Noelle. Har du Justin där?” Scooter skrovliga röst gnistrade till i luren.

”Nej, han sover.” svarade jag ärligt och slängde en blick på Justin som låg på mage, med en fot utstäckt från täcket.

”Okej, men ni ska vara nere i lobbyn om tio minuter. En bil väntar på er. Det är bal kväll idag!”

”Damn. Hej då.” Jag hade inte tid att vara trevlig nu. Istället gick jag bara in i sovrummet igen och hoppade på Justin, som med ens vaknade upp ur sin dvala.

”Jag… kakor… mamma… Noelle!” gurglade han sömndrucket.

Jag flinade, ”Vi ska vara klara om tio minuter. Upp och hoppa Justin.”

Han lade ingen tid på att motargumentera, utan reste sig lydigt upp ur sängen för att klampa in i badrummet. Jag drog av mig min sov t-shirt och utbytte den mot vardagskläder istället. När Justin kom ut stod jag redan färdig.

”Värst vad snabb du är då…” mumlade han trött medan han gnuggade sig i ögonen.

”Jag är ihop med en kändis.” flinade jag kyligt.

”Bara på papper.”

Aouch, den sved. Jag stapplade ett steg bakåt, mot fönstret. Scooter stod redan där ute och väntade. Fast det tog bara någon sekund innan Justin också stod klar, så vi kom ned till uppfarten inom loppet av tio minuter. Scooter kunde äntligen lugna ned sig när vi satt i bilen och drog upp sin mobil för att sms:a någon, stylisterna skulle jag anta.

”Frukost.” gäspade Justin sömnigt. Scooters blick sköts snabbt upp på Justin.

”Frukost?! Justin, du… argh….” morrade Scooter irriterat, ovetande om vad han skulle säga, ”okej.” Chauffören ändrade riktning och började istället åka mot Starbucks. Åt Justin alltid frukost på Starbucks? Det hade jag funderat ett tag. Kanske inte alltid, alltid, men när vi är sena till saker skulle han alltid stanna på Starbucks för frukost. Jag menar – det finns ju flera hundra andra caféer i L.A. Men, Justin fick som han ville och satt några minuter med en brun påse från Starbucks med frukost till en hel armé skulle man kunna tro. Till mig, räckte han över en macka och kaffe. Det nöjde jag mig med. Men han skulle tydligen proppa i sig två pannkakor, en kaka, en stor Latte, frukt och två frallor.

Att han orkar… tänkte jag trött. Justin kollade snabbt upp på mig som om han hade hört mina tankar.

”Ja, jag orkar.”

Häpet svarade jag, ”Va?”

”Du sa ju ’Att han orkar’?” ekade han och höjde på ett av sina mörka ögonbryn. Sa jag?

”Jag trodde jag bara tänkte det.” ursäktade jag mig. Kenny skrockade till från Justins sida.

”Ni är ett underbart par” retades han flinandes. Justin slog lätt till honom på armen och lutade pannan mot fönsterrutan. För varje andetag han tog blev rutan immig. På något sätt störde det mig, men jag sa inget om det. Mina behov gick efter Justins, det hade han gjort klart för mig för länge sedan.

 

”Noelle!” ropade Sasha glatt när vi kom gåendes mot studion. Vi skulle tydligen bli fotade innan vi skulle åka iväg till Balen, som en liten mini-photoshoot. Mina mungipor höjdes i ett glatt leende.

”Hej Sasha!” svarade jag lyckligt. Hon var nog den enda som gjorde mig lite glad häromkring. Justin verkade inte kunna bestämma sig om han skulle vara en pina eller prins.

”Känner ni varandra?” fnös Justin, ”Oh, juste. När du smög ut ur rummet utan min tillåtelse.”

”Ge dig.” väste jag till svar.

 

Tumblr_lzxf3udxsy1r4kfic_large

"Stop it."

 

Hur länge skulle han tänka på det där? Jag hade för mig att vi hade rett ut det för länge sedan. Sasha drog undan en blond hårslinga från sitt ansikte innan hon började prata, ”Så, smink?”

”Jag skulle vilja se hennes klänning.” beordrade Justin en utav stylisterna. De var udda. Stylisterna. Extraordinära, som i Hungerspelen nästan. Den ena hade gnistrande rött hår. Det var som flammande eld, böljandes ned i lockar på hennes rygg. Svart mascara och eyeliner ramade in hennes gröna ögon. Hennes tandrad var nog den rakaste jag sett sedan Justins. Hade hon haft tandställning som barn mån tro? Läpparna var ifyllda med ett ljusrött läppstift. De lila, mönstrade jeansen och den pastellfärgade skjortan passade på något sätt bra in med hennes smink och likbleka hy. Den andra stylisten såg mer exotisk ut. Hennes mörka hår låg platt, fritt på hennes ena axel. Hennes sminkning var inte lika kraftfull som den andres, mer naturell, men ändå speciell. Guldig ögonskugga och ljusblått läppstift. Hennes ögon var – förvånads vis – gröna. Tillsammans med hennes mörka hy och hår passade det gröna inte in, men det var kanske bara linser? I såna fall var det bra linser. Hon bar ett par ljusa jeansshorts och lila Dr. Martens kängor, tillsammans med ett rosa linne med släp. De var vackra, det var det ingen tala om.

Först senare fick jag reda på namnen, efter att Justin fått se min klänning. Den rödhåriga bar namnet Maxine. Hennes röst var sagolik och pipig. Tillsammans med hennes utseenden passade den inte in, men vad hade jag att säga om det när min röst inte var bättre alls ihopsatt med mitt utseende. Den mörkhyade, som jag fått reda på kom ifrån Egypten, hette Xena. Det var vackert.

”Hur vill du ha håret?” frågade Xena vänligt. Jag kunde inte att undgå att le mot henne.

”Jag vet inte riktigt… vad tror du passar med min klänning?” Med Xena kunde jag inte vara otrevlig. Detsamma med Maxine. De var för vänliga för att hysa agg mot.

Hon drog med sina fjäderlätta fingrar igenom mitt hår, formade det hit och dit, ”Så här kanske?”

”Ja, det blir nog bra.” log jag. Konstigt nog var jag på bra humör idag, något Justin inte skulle få förstöra. Maxine mötte min blick i spegeln när hon gick förbi för att hämta hårspray till Sasha, som tydligen också skulle med på den här balen. Det skulle vara bra. Om Justin skulle bli outhärdlig skulle jag bara kunna smyga mig in på damernas med henne.

”Hallå?” skrattade Xena.

”Va?” hasplade jag ur mig. ”Vad sade du?”

”Jag frågade om du ville ha med en fläta eller utan.”

Jag bet mig löst i underläppen, ”Åh. Gör som du tycker bara.”

Hon nickade och började snabbt fläta en liten del av mitt hår. Det skulle nog bli bra ändå. Justin kunde väll ändå inte avslöja att allt bara var en bluff genom att vara otrevlig mot mig under en sån här föreställning? Tveksamt drog jag upp min mobil för att sms:a honom och fråga.

 

Till: Justin

Kommer du vara en prins eller groda ikväll? x

 

Svaret kom på bara några sekunder, som om han hade suttit beredd med mobilen.

 

Från: Justin

Du får väll hoppas på att du får en Prince Charming.

 

Hans sms fick mig att skina upp i ett leende. Hoppas kan man ju alltid. Just nu hade jag ju ingenting att göra, eller att säga, så jag lutade mig bara tillbaka i stolen och funderade. På allt. Livet. Något jag alltid gör nuförtiden så fort jag blir ensam eller förlorar talförmågan på något sätt. Fast alla gör väll det i vissa perioder? Funderar mycket på livet? Jag kunde knappast vara den enda. Många tonåringar funderade säkert på varför dem hade sådant skitit liv, varför deras föräldrar var dumma i huvudet, varför brorsan fanns eller varför just man själv hade varit tvungen att vara den lilla spermien som vunnit tävlingen till sin mammas ägg. Det kunde väll inte vara så konstigt? Fast ioförsig var jag ju ensam i allt kändes det som. Jag var störd. Det var bara så det var. Någonting måste ju vara riktigt fel på mig då jag lyckades göra Justin så himla irriterad hela tiden, lyckades förlora alla mina kompisar, lyckades döda min egna lillebror.

Perfekt var inget för mig. Justin kanske skulle kunna ändras, vad Scooter än trodde, men inte med mig. Jag var den som tyngde ned honom. Det var med mig han blev sur, vilket gjorde honom röksugen. Eller bara rentutav sugen på att supa sig full och glömma bort alla bekymmer. Fast han är ändå en vuxen man snart. Han borde väll ändå ha lärt sig vid det här laget att allt inte kan lösas med alkohol? Förut, för någon månade sen kanske jag trodde det, innan jag träffade Justin som var hundra gånger värre än mig. Han hade verkligen inga gränser, alls.

”Blir det bra?” frågade Xena och väckte mig ur mina tankar. Jag blickade min frisyr med sömnig blick i spegeln.

”Jarå” svarade jag leendes. Processen såg i alla fall helt okej ut. Okej? – Vacker rättade jag mig själv. I ögonvrån såg jag hur Maxine höll på som en slav med Sashas hår. Då och då slängde hon in en komplimang om hennes hår, eller leende eller något annat. Xena hade säkert också gjort det, men jag hade varit för borta för att ens höra det. Justin befann sig i andra änden på byggnaden med andra stylister. Hans manliga sällskap skulle bli hans före detta medarbetare Alfredo som fått en mängd med pengar av Scooter för att låtsas bry sig om Justin under en kväll. Undra hur det måste kännas för Justin? Att behöva hänga med någon som bara låtsas för att den får betalt. Jag bestämde mig snabbt för att sluta fundera på Justin och hans problem, detsamma med mina egna problem. Min hjärna skulle nog stanna om jag tänkte för mycket på sådant.

”Jag träffade Selena igår kväll i gallerian, vad gör hon här?” påbörjade Sasha ett samtalsämne.

Tacksamt svarade jag, ”Det är väll balen. Hon ska väll också dit kunde jag tro…”

”Typiskt. Asså jag menar hemskt för dig att förpesta din tid genom att vara i samma rum som henne.”

Jag tänkte tillbaka på stormen, när Selena suttit ute i vardagsrummet under hela tiden. När jag hade somnat, hade hon och Justin gjort något då? Nej Noelle, tänk inte på Justin mer. Gör det inte.

”Mm” instämde jag sömnigt.

”Du och Justin då, är ni kära?” fnittrade hon och fladdrade romantiskt med sina ögonfransar.

”Jätte.” svarade jag med en klump i halsen. Helst ville jag bara berätta sanningen för henne, men jag vart ju betald för att inte göra det, så varför sumpa den chansen?

”Jag kan se det” nickade hon leendes.

”Han är nog den finaste killen jag träffat på länge.” tillade jag kärleksfullt.

”Ni är så fina tillsammans. Ni måste verkligen älska varandra mycket.”

Jag funderade ett tag innan jag svarade, ”Ja, jag älskar honom till månen och tillbaka. Jorden runt, hundra varv.”


399 besökare igår.. wow. Överlumpad är vad jag är.Gosh. Klarar vi 400 ikväll?! :) <3 Kommentera på detta usla kapitel!


Kommentarer

alwaysbieberfever.blogg.se skriver:

Gryymt!!<33 MEEEER!!<333

Datum: 2012-11-22 - Tid: 19:42:16 -


Sofie skriver:

Skiiit braaaa :) OMG tänk om selena och Justin gjorde nånting lite fram fett spännande

Datum: 2012-11-22 - Tid: 19:43:23 -


Ebba skriver:

Grymt bra!! :)<33

Datum: 2012-11-22 - Tid: 19:48:35 - URL: http://Twitter.com/feverthebiebz


Lovisa skriver:

Jättejättebra!! <33

Datum: 2012-11-22 - Tid: 19:48:44 - URL: http://mynailtip.blogg.se


Evelina skriver:

Super bra!

Datum: 2012-11-22 - Tid: 19:49:37 -


Becka skriver:

Grymt bra!

Datum: 2012-11-22 - Tid: 19:53:31 -


mickis. skriver:

sjukt bra kapitel. :)

Datum: 2012-11-22 - Tid: 19:58:50 -


Sean banan skriver:

Heeejsan din novell är ju grym!!!!!!!!!!!!! Älskar den/// puussss bieber

Datum: 2012-11-22 - Tid: 20:03:31 -


Michelle skriver:

Haha jag gillade smset hon skickade till Justin

Datum: 2012-11-22 - Tid: 20:37:32 -


Isabelle skriver:

Vet att det är astidigt, men vill att de ska mjukna NUU! :(( haha, inget tålamod..

Datum: 2012-11-22 - Tid: 20:38:29 -


Liv skriver:

Awesome kapitel!

Datum: 2012-11-22 - Tid: 20:42:42 -


Romina skriver:

Känns mer som ett mellankapitel! Men Jättebra! ♥

Datum: 2012-11-22 - Tid: 20:56:23 -


Ema skriver:

Skriv aldrig mer att dina kapitel är usla! Du ser inte själv hur duktig du faktiskt är! Dina kapitel är lika roliga att läsa varje gång och jag klickar in här minst 10 gånger per dag för att se om du uppdaterat. Du är så jäkla grym och du ska vara stolt över dig själv! Jätte bra kapitel enligt mig. Hoppas det kommer mer i helgen. Kram

Datum: 2012-11-22 - Tid: 21:10:46 - URL: http://emadobraca.devote.se


Amra skriver:

VARNING! MYYBIEBERSTOORY ÄR BEROENDEFRAMKALLANDE! SJUKT BRA KAPITEL!

Datum: 2012-11-22 - Tid: 22:17:21 -


Emelie skriver:

Braaaa!!! <333
Meer !! <3 :D

Datum: 2012-11-22 - Tid: 22:37:12 - URL: http://bieberrstorys.blogg.se


Ebba skriver:

SKIT BRA!

Datum: 2012-11-22 - Tid: 23:02:08 -


Sara Mähler skriver:

ASBRA! :D jag blir besviken om vi inte får se hennes hår och klänning :( <333

Datum: 2012-11-23 - Tid: 15:02:19 -


Josse skriver:

Läste igenom alla kapitel som jag har glömt att läsa, och jag är helt mållös. Du skriver fantastiskt :)<3

Datum: 2012-11-23 - Tid: 17:17:10 - URL: http://foreverbbieber.blogg.se/


becks skriver:

jätte bra meeeeeeeeeeeeer

Datum: 2012-11-23 - Tid: 23:03:02 -


Linn skriver:

Meeeeer assss braaaaa juuuuuue :):) :).:) <3<3<3<3<3

Datum: 2012-11-24 - Tid: 11:44:57 - URL: http://teamelc.blogg.se


NovellerOmJustinDrewBieber skriver:

OMG 399? DU FÖRTJÄNAR MER FÖR DEN HÄR FANTASTISKA NOVELLEN!

Datum: 2012-11-24 - Tid: 14:51:44 - URL: http://novelleromjustindrewbieber.blogg.se


Julia skriver:

Jätte bra som vanligt :) Jag tror dom snart kommer inse att dom verkligen bryr sig om varandra och börjar förstå att det finns någonting speciellt mellan dom.

Datum: 2012-11-24 - Tid: 20:02:21 -


Anna skriver:

Det skulle betyda jättemycket om du kunde svara på det här kommentaren :)
Jag har nyss avslutad min JB novell och jag vill så gärna börja skriva igen, men jag har ingen handling ´, det är därför jag undrar du kunde hjälpa mig och ge mig tips :) bara om du har lust ;)
Jag har alltid tyckt du var jätteduktig och dina noveller är helt to die for *_* bäst!

Datum: 2012-11-24 - Tid: 20:05:24 - URL: http://storiesbyannaa.blogg.se


Nella skriver:

Älskaar, som vanligt alltså <3 Du borde bli författare!

Datum: 2012-11-24 - Tid: 20:24:36 - URL: http://www.secretbieberstory.blogg.se/


Ditt största fan!!!! <3 skriver:

ASSSSS BRAAAA!!!!!!!! ASSÅ JAG KLICKAR MIG IN PÅ DENNA FANTASTISKA NOVELL SÄKERT 20 GÅNGER PER DAG FÖR OCH KOLLA OM DU UPPDATERAT!!!! JAG ÄLSKAR ALLT!!! HOPPAS DETTA BLIR EN BOK I FRAMTIDEN, JAG HADE KÖPT DEN PÅ 2 SEKUNDER I SÅ FALL!!! FANTASTISKT!!!!

Datum: 2012-11-24 - Tid: 21:52:32 -


Inspirerande tjej som behöver svar!! :) skriver:

As bra kapitel!! En liten fråga bara hur gör du dina bilder?? Asså vad använder du för program elr sida?? Är väldigt nyfiken och funderar på att skaffa en egen novell för att du inspekterar mig men vart gör du alla dina collage?? Vilken/vilket sida/program använder du??

Datum: 2012-11-24 - Tid: 21:55:57 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback