KAPITEL 57-. AMBER THOMSON

Bara vi två.
“Om 3 dagar åker vi tillbaka, OK?” Sa jag milt och kramade om hennes hand. Hon nickade och log stelt mot mig.
Pappa kom ut i vardagsrummet och slog sig ner på fotöljen framför oss.
“Ni är allt bra söta! Ja-..” Dörr klockan avbröt honom och jag log stort och kysste Emma på hjässan.
”Kommer snart.” Mumlade jag och gick för att öppna…


Bara vi två.

“Om 3 dagar åker vi tillbaka, OK?” Sa jag milt och kramade om hennes hand. Hon nickade och log stelt mot mig.

Pappa kom ut i vardagsrummet och slog sig ner på fotöljen framför oss.

“Ni är allt bra söta! Ja-..” Dörr klockan avbröt honom och jag log stort och kysste Emma på hjässan.

”Kommer snart.” Mumlade jag och gick för att öppna…


 

 

“Amber?” Sa jag stelt och kollade oförstående på Amber som stod med ett stort leénde på läpparna.

Ja, jag bor i LA. Men farmor bor ju här och vi skulle komma hit, och Pattie bjöd hit oss. Så hej? Sa hon snabbt och bet sig löst i underläppen.

Hon hade inte förändrats ett dugg nästan. Svarta, tighta Skinny Jeans och en röd blus. Hennes platta svarta hår låg perfekt på hennes axlar och hennes ansikte pryddes av smink.

Hej Amber. Sa jag stelt och log smått mot hennes föräldrar som kom upp bakom henne.

Hej Justin!” Utbrast Mrs. Thomson och kramade om mig. Mr. Thomson skakade endast hand med mig innan de gick in i matsalen.

Amber hade gått ut i vardagsrummet där Emma satt, så jag skyndade mig snabbt efter.

Oh, din nya flickvän?” Sa Amber och snörpte på munnen. Emma fnös och ställde sig upp med händerna på magen. Det där skulle hon inte ha gjort.

Så du är gravid också?” Fortsatte Amber och sneglade på mig. Jag harklade mig och gick fram till Emma som kollade oförstående på mig.

 

 

Skulle du bara kunna, typ, dra?” Sa jag kallt till Amber, som slängde med håret och gick sin väg med en vindpust. Hon hade på sig someday…

Emma, du får inte göra så!” Sa jag snabbt när Amber var utom hörhåll. Em suckade och himlade med ögonen.

Vad får jag inte göra?” Emma korsade armarna över bröstet och kollade menandes på mig.

Hennes pappa håller en egen skvaller blaska! Och hennes mamma jobbar, nu på LA Times! Selena uppdaterar mig också om vad som hålls på i LA.”

Emma drog ett djupt andetag och kollade ner på sina fingrar.

Jag.. förlåt.” Mumlade hon och svalde hårt. Jag skakade på huvudet och drog in henne i min famn.

Äh, det finns inget att göra åt saken, nu..” Viskade jag mot hennes hår och drog med handen upp och ner över hennes rygg.

Mitt huvud bultade hårt. Jag slog upp ögonen och kollade på klockan. Halv 4… En suck slank ur min mun och jag gick med trötta steg upp ur sängen och mot badrummet där min necessär låg. Jag la en huvudvärkstablett på tungan och svalde ner den med en klunk vatten.

Jag sjönk ner på badrums golvet och satt där ett tag i mörkret, men inte så länge. Justin tände lampan och kisade mot mig i det starka ljuset.

Vad gör du uppe nu?” Gäspade han och kom fram till mig och drog upp mig. Jag log smått.

Huvudvärk.” Han nickade och föste mig mot rummet igen, där vi la oss ner under det stora, fluffiga täcket.

Försök att sova nu.” Viskade Justin mjukt och la en hand på min midja. Jag nickade och slog igen ögonen för att sekunden därpå somna.

-

Upp och hoppa ungdomar!” Ropade Diane glatt och drog för gardinerna i Justin’s rum. Jag gnydde till och kollade trött på henne.

Frukosten står på bordet! Upp nu!” Skrattade Pattie från dörröppningen och klappade med händerna mot oss. Justin suckade djupt och tryckte ner ansiktet i kudden.

Jag fnittrade trött till och lät Diane och Pattie gå ut innan jag gick upp och drog på mig ett par svarta jeans och en grå hoodie.

 

 

Upp nu Justin.” Sa jag allvarligt medans jag sminkade mig. Justin gick surt upp ur sängen och klädde på sig.

Klockan var halv 9, så vi hade inte sovit så länge. Runt 3 gick vi och la oss igår, så jag förstod Justin’s dåliga humör.

Kom då.” Muttrade han bittert och kramade om min hand för att dra ner mig i köket.

Jag skrattade till och log stort mot alla som satt i köket. Pattie, Diane, Bruce, Jeremy, Jazzy och Jaxon.

God morgon!” Kvittrade jag och tog en klunk av det söta kaffet i min kopp. Jeremy nickade trött mot mig och masserade mjukt tinningen.

Bakfull?” Han grymtade till och tog en huvudvärkstablett.

Jag tog en tugga av min macka och kollade sedan glatt på Jazzy som satt och kletade med sin fil.

Vad vill du göra idag då?” Sa jag med gullig röst. Hon log stort mot mig och kollade upp i taket innan hon skrattade till.

Jag vill åka pulka!” Ropade hon, och alla bakfulla vuxna, samt Justin kollade surt på henne. Hon fnittrade till och kramade om  min arm.

Bara du och jag, inte Justin. Inte Jaxon.” Viskade hon lurigt i mitt öra och jag nickade instämmande.

Ingen Justin och Jaxon.” Hon skrattade återigen till och började sedan äta av sin fil.

Så, vad vill ni göra idag då?” Frågade pappa trött när vi satt i soffan. Emma och Jazzy hade redan stuckit till pulka backen, mamma och mormor var och shoppade och morfar sov. Så de blev bara jag, pappa och Jaxon kvar.

Vi kan gå på bio? Nalle puh har en ny film!” Sa jag manande till Jaxon som sken upp i ett leénde.

BIO!” Härmade han mig och hoppade upp och ner av iver.

Pappa skrattade mjukt till och ryckte på axlarna.

Bio blir det!” Jag klappade med händerna och lyfte upp Jaxon i luften som ett flygplan vilket fick honom att skratta högt.

Så, när åker ni? Hem alltså.” Jag nickade och la huvudet lätt på sned och lät Jaxon springa iväg.

Imorgon.” Han fuktade sina läppar och nickade förstående.

Okej. Kommer ni tillbaka nåt eller..?” Fortsatte han och höjde frågandes på ögonbrynen mot mig. Jag sken upp i ett leénde och nickade hastigt.

Såklart! Vi kommer nog runt påsk.” Svarade jag lent. Pappa nickade och suckade djupt.

Bara Jazzy och Jaxon klarar av det..” Flinade han och skrockade till. Jag nickade och kollade på Jaxon som satt på golvet i hallen och lekte med sin Nalle Puh av plast.

Ja, det gör de säkert.” Sa jag mjukt och kollade ut genom fönstret.

-

Så! Var den bra?” Frågade pappa Jaxon, som nickade.

Jag ä tigej!” Utbrast Jaxon och började hoppa upp och ner. Jag skrattade till som Nalle Puh och pappa kollade surt på oss som Kanin. Jaxon skrattade lyckligt till och hoppade upp i min famn.

Najje!” Skrattade han och kramade om min hals. Jag nickade och satte ner honom i sin barnstol i bilen.

Ja, Nalle.” Svarade jag milt och stängde bildörren innan jag hoppade in där fram.

Pappa startade motorn och sneglade på mig.

Ska vi åka och käka?” Jaxon tjöt till av lycka och jag nickade. Han skrattade till och började köra mot centrumet där det kryllade av folk.

Såfort jag kom till Stratford så var det fullt med folk här, men det var ju bara för att få en skymt av mig…

Vart ska vi käka då?” Fortsatte pappa frågandes och kollade runt på gatorna. Jag pekade på Lucy’s Pizzeria och log stort.

Pizza!” Han nickade kort och parkerade bilen utanför pizzerian. Jaxon var inte mer än lycklig över att få äta Pizza idag. Han brukade inte få det så ofta, pappa gillar inte att trycka i de skräpmat.

Men då och då, när jag var här så fick de pizza. Men det var ju bara för att jag var galen i det.. Jag log snett åt killen bakom kassan och kollade sedan upp på menyn. Jag brukade äta här, så det var ingen överraskning längre att Justin Bieber” kom in genom dörren.

Hawaii?” Skrattade killen bakom kassan. Jag nickade till och tog upp min plånbok, men pappa stoppade mig.

Det här tar jag.” Jag suckade, men gick till Jaxon och slog oss ner vid ett bord. Pappa kom inte långt därpå med 2 glas cola. Jaxon brukade smaka av oss.

Pissa!” Skrek Jaxon när killen kom med våra pizzor. Pappa skrattade till, och kunde inte sluta. Detsamma med mig. Jaxon var bara för gullig.

Ska vi dricka choklad?” Frågade jag Jazzy som satt på golvet. Det var kallt ute och vi hade nyss kommit innanför dörren. Jazzy’s kinder var fortfarande köld rosa.

Ja!” Svarade hon snabbt och hoppade upp på en stol. Jag tog fram två koppar och började fixa iordning allt.

Vart är Bieber?” Frågade hon trött och gäspade till med koppen vid munnen. Jag ryckte på axlarna och tog en klunk av den söta vätskan. Hon slickade sig om läpparna innan hon började dricka.

 

 

Mm..” Hummade hon som tecken på att det var gott. Jag fnittrade till och tog ännu en klunk av den heta chokladen.

När vi var klara envisades Jazzy med att kolla på Askungen 2, så det fick bli den. Dörren öppnades och en trött Pattie kom innanför den.

Vart är Diane?” Frågade jag lågt för att inte störa Jazzy som kollade på filmen.

Å, hos en kompis bara.” Svarade Pattie och gick in på sitt rum med alla påsar hon bar på. Jag nickade lätt för mig själv och la sedan en filt över mig och Jazzy.

-

Diane var inte borta så länge utan kom in bara en timme efter Pattie. Eller, en timme och timme.

Så, är du hungrig?” Frågade hon med en utpustning. Jag bet mig löst i läppen och nickade.

Ja faktiskt.” Hon log stort mot mig och reste sig upp.

Bra, vi ska få mat gäster.” Jag himlade med ögonen. Amber säkert… En suck slank ur min mun och Jazzy kollade anklagande på mig.

Tyst!” Fräste hon lågt med sin gulliga röst och höjde ljudet på tv:n. Att hon kunde det? Det tog inte lång tid innan Justin kom. Och sedan matgästerna.

Den här kvällen skulle bli lång…


hAHAH, PUUST. Hur kommer middagen gå? Dåligt kapitel, yes.

 

MEN VILL NI HA MER IKVÄLL? KOMMENTERA DÅ! :D



Kommentarer

jessika. skriver:

kapitlet var inte alls dåligt!

det var ju undertbart. -

mer idag, snälla. <3 :*

Datum: 2012-05-31 - Tid: 19:16:09 - URL: http://peaceniggaa.blogg.se/


ellen skriver:

ÄGDE! Meraaaa,nuuuuuuuuu!!

Datum: 2012-05-31 - Tid: 19:20:32 -


Jssmn! skriver:

"Jag skrattade till som Nalle Puh och pappa kollade surt på oss som Kanin" HAHAHAHHA Är kaninen i Nalle Puh sur? Han är väll SÖT och FEG?! HAHAHA :) Meeeeeeeeeeeer! :D

Datum: 2012-05-31 - Tid: 19:22:19 - URL: http://jssmn.blogg.se/


Me+You 'Imma Tell you one time. <3 skriver:

JSSMN, Nej den kanin är sur! :o

haha, jättebra! <3

Datum: 2012-05-31 - Tid: 19:28:42 -


storiestoyou skriver:

Super bra! :D

ÄLSKAR novellen :D

Datum: 2012-05-31 - Tid: 20:07:47 - URL: http://storiestoyou.blogg.se/


Ewweh skriver:

Wow, Vad får du allt ifrån? xD

Du är grym ;)<3



Kramiss /Ewweh

Datum: 2012-05-31 - Tid: 20:14:43 - URL: http://justbiebzz.blogg.se/


Anonym skriver:

det var inte dåligt

Datum: 2012-05-31 - Tid: 21:02:40 -


Lisa skriver:

Awesuuumee ;)

Mer idag :DD

Datum: 2012-05-31 - Tid: 22:05:14 -


Evelina skriver:

Inte alls dåligt, utan det var jättebra! Snälla mera i kväll!

Datum: 2012-05-31 - Tid: 22:27:14 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback