KAPITEL 56-. CHRISTMAS EVE

Justin kom inspringandes i rummet och kollade oroligt på mig.
”Vad är det?” Jag pekade darrigt på spindeln som satt på soffkanten. Justin himlade med ögonen och gick fram för att ta bort den.
”Så, ni fortsätter vi.” Skrattade han och skulle precis playa filmen när jag stoppade honom.
”Kan vi inte göra något annat?” Frågade jag snabbt och bet mig löst i läppen. Han log smått och nickade.
”Yeah.” Jag kramade om hans hand och gick upp för trappan igen.
-
”Duschen?” Viskade Justin mjukt och smekte min mage. Jag nickade snabbt och klev upp ur sängen. Båda två stod i endast underkläder, så jag fick bara be att ingen kom och såg oss. Justin låste tyst dörren bakom oss, kanske med tanke på att klockan var runt halv 9.
Han pressade sina läppar mot mina medans vi drog av oss kläderna och hoppade in i det varma vattnet.
”Justin ut.” Sa jag när han var klar med sitt. Han mot argumenterade inte, utan gick bara ut så att jag kunde raka benen och allt annat som var nödvändigt.
När jag kom in i rummet stod Justin helt påklädd, med finkläder och hårfönen i handen.
Jag log smått för mig själv och gick fram till garderoben där min röda klänning hängde. Den räckte ner till knäna och hade puffiga ärmar, samt skjortkrage.
”Du är vacker utan det där.” Mumlade Justin när jag stod och sminkade mig. En suck slank ur min mun och jag kletade på ett lager till maskara.
”Jaha, men jag vill sminka mig ändå.” Flinade jag och drog på rött läppstift på mina läppar och kysste Justin på kinden så att han fick ett rött märke. Han flätade samman våra fingrar och gick ner mig ned.
Klockan var redan halv 12. Jag klistrade på ett leénde när vi kom in i det stora vardagsrummet. Jazzy och Jaxon kom springandes mot oss och hoppade upp i våra famnar. Justin fick Jaxon.
”När kommer Ella?” Fnittrade Jazzy och kollade ner på min mage. Jag kollade förvånat på henne.
”Vem då?” Hon skrattade ett klingande skratt.
”Ella! Bebisen!” Utbrast hon och log stort mot mig. Jag nickade till och log stort.
”Hm… Kommer det bli en Ella? Vad tror ni?” Ropade jag ut till Diane, Bruce och Jeremy som satt i soffan. Pattie duschade.
”Jag tror att det blir en Matt.” Skrockade Jeremy och gjorde en hög femma med Bruce som instämde. Justin hade berättat att om Bruce och Jeremy hade fått bestämma, skulle han hetat Matt.
”Nej, det blir en Gabby.” Sa Justin varmt och log mot mig. Jag nickade.
”Ja, en Gabby.” Jazzy fnittrade till och hoppade ner ur min omfamning.
”Jag gillar Gabby!” Utbrast hon och började springa runt i huset med Jaxon. Jag log större och större, för varje sekund som gick.
-
”Det här var super gott Diane!” Sa Jeremy och Pattie i mun på varandra. Justin skrattade till och svalde ner innehållet i sin mun med en klunk julmust.
”Ja, det var verkligen gott!” Instämde jag och kramade om Justin’s hand under bordet.
Pattie fnittrade till och smuttade på sitt vin då Jazzy fick nog.
”När kommer tomten?” Ropade hon förtvivlat. Jag sneglade på klockan som bara var halv 2. Hon var otålig.
”Hon är som du Justin… Men jag är klar, vi kan väll kolla på någon film?” Jaxon tjöt till av lycka och alla började skratta.
Jag hjälpte de ur deras barnstolar och följde med de ut i vardagsrummet där jag slog på tv:n .
”Vad vill ni kolla på?” Frågade jag lent och satte mig på knä framför filmskåpet.
”Askungen!” Skrek Jazzy glatt. Jag kollade på Jaxon som såg snopen ut, men sedan bara missnöjd.
”Kajje anka!” Skrek han själv och kollade på Jazzy som blängde surt tillbaka.
”Nej, Askungen!” Jaxon gav upp och Jazzy vann. Askungen blev det. Båda två kurade ihop sig i min famn och kollade intensivt på filmen med koncentrerade blickar. Jag kunde inte motstå att plocka fram mobilen och fota de.
”Oh, Askungen? Jazzy’s favorit.” Ryan. Jag log stort mot honom och Chaz som stod i dörröppningen, båda bredvid Justin.
”Japp. Jaxon ville kolla på Kalle Anka, men Jazzy är lika envis som sin bror. Och då menar jag inte Jaxon.” Sa jag ironiskt och blinkade med ögat mot Justin pussade mot mig i luften.
”Har ni ätit?” Frågade jag och reste mig upp ur soffan. Chaz kollade på min mage och höjde på ögonbrynen.
”Oj! Så stor? Det lät inte så på telefonen Justin.” Skrattade han och omfamnade mig i en lät kram. Jag suckade lätt och skakade på huvudet.
”Jo.. Justin överdriver. Mycket.” Ryan brast ut i skratt och dunkade Justin i ryggen.
”Aj!” Sa Justin menande och kollade med uppspärrade ögon på Ryan vilket fick mig att brista ut i skratt. Han var bara för älskvärd.
JUSTIN
Emma och Chaz var verkligen bra tillsammans.
”Ey! Är du inte rädd att hon ska falla för Somers då?” Flinade Ryan och höjde lätt på ögonbrynen mot mig. Jag drog upp Jaxon i min famn och skakade på huvudet.
”Nej, Emma bär på mitt barn och Chaz är inte sån.” Han nickade och tog en klunk av Julmusten i sitt glas.
”Bara frågade.” Inflikade han och gick ut till föräldrarna i köket. Det var väldigt högljutt där ute ifrån, så de var antagligen fulla.
Mammas fylle skratt var högst. Jag skämdes nästan. Men när jag tänkte på det, så skrattade jag bara.
”Vad är det?” Frågade Emmas och slog sig ner bredvid mig i soffan när Chaz gick ut i köket.
”Inget. Jag är bara så lycklig. Att ha dig. Allt det här.” Hon nickade och kollade drömmandes ut genom fönstret. Det hade redan mörknat.
”Jag är också glad.” Mumlade hon och kysste mig mjukt på läpparna, men Jaxon särade på oss.
”Neej!” Utbrast han äcklat och bankade på min bröstkorg. Det var små, lätta slag med hans knubbiga knytnävar.
”Jo, jo, jo!” Skrattade jag med tillgjord röst och guppade med honom upp och ner. Han började skratta högt, så Jazzy kom in i rummet och vill göra detsamma.
”Emma, jag vill!” Em drog upp Jazzy i hennes famn och gjorde detsamma som jag. Båda av de brast ut i gapskratt.
”Jag älskar er.” Log jag och kollade på Jazzy, Jaxon och Em.
”Jag älskar dig med!” Ropade Jazzy, även fast jag satt precis bredvid henne. Em skrattade till och kysste mig mjukt på kinden.
”Jag älskar dig också!” Viskade jag och Jazzy fnös skämtsamt till och hoppade ur min famn.
”Jag delar inte med mig.” Varnade hon och gick ut i köket. Till sist var det bara jag och Emma kvar i vardagsrummet. Men det var en skön känsla ändå.
Bara vi två.
”Om 3 dagar åker vi tillbaka, OK?” Sa jag milt och kramade om hennes hand. Hon nickade och log stelt mot mig.
Pappa kom ut i vardagsrummet och slog sig ner på fotöljen framför oss.
”Ni är allt bra söta! Ja-..” Dörr klockan avbröt honom och jag log stort och kysste Emma på hjässan.
”Kommer snart.” Mumlade jag och gick för att öppna…


“Smörsmak.” Jag fuktade mina läppar och gick snabbt upp för trappan och in i köket, mot skafferiet.
“Har vi smörpopcorn?” Ropade jag ut i vardagsrummet. Mormor suckade högt.
“Ja!” Svarade hon trött och jag hörde steg röra sig mot köket.
Hon kollade surt på mig och drog ut ett paket till mig. Jag log tacksamt mot henne och stoppade in de i mikron.
Jag tog fram ett glas och fyllde det med iskall Juice och drack snabbt upp det. Mikron plingade till och jag fyllde en skål med de varma popcorna när jag hörde Emma’s skrik…
Justin kom inspringandes i rummet och kollade oroligt på mig.
“Vad är det?” Jag pekade darrigt på spindeln som satt på soffkanten. Justin himlade med ögonen och gick fram för att ta bort den.
“Så, ni fortsätter vi.” Skrattade han och skulle precis playa filmen när jag stoppade honom.
“Kan vi inte göra något annat?” Frågade jag snabbt och bet mig löst i läppen. Han log smått och nickade.
“Yeah.” Jag kramade om hans hand och gick upp för trappan igen.
-
“Duschen?” Viskade Justin mjukt och smekte min mage. Jag nickade snabbt och klev upp ur sängen. Båda två stod i endast underkläder, så jag fick bara be att ingen kom och såg oss. Justin låste tyst dörren bakom oss, kanske med tanke på att klockan var runt halv 9.
Han pressade sina läppar mot mina medans vi drog av oss kläderna och hoppade in i det varma vattnet.
“Justin ut.” Sa jag när han var klar med sitt. Han mot argumenterade inte, utan gick bara ut så att jag kunde raka benen och allt annat som var nödvändigt.
När jag kom in i rummet stod Justin helt påklädd, med finkläder och hårfönen i handen.
Jag log smått för mig själv och gick fram till garderoben där min röda klänning hängde. Den räckte ner till knäna och hade puffiga ärmar, samt skjortkrage.
“Du är vacker utan det där.” Mumlade Justin när jag stod och sminkade mig. En suck slank ur min mun och jag kletade på ett lager till maskara.
“Jaha, men jag vill sminka mig ändå.” Flinade jag och drog på rött läppstift på mina läppar och kysste Justin på kinden så att han fick ett rött märke. Han flätade samman våra fingrar och gick ner mig ned.
Klockan var redan halv 12. Jag klistrade på ett leénde när vi kom in i det stora vardagsrummet. Jazzy och Jaxon kom springandes mot oss och hoppade upp i våra famnar. Justin fick Jaxon och log stort mot mig.
“När kommer Ella?” Fnittrade Jazzy och kollade ner på min mage. Jag kollade förvånat på henne.
“Vem då?” Hon skrattade ett klingande skratt.
“Ella! Bebisen!” Utbrast hon och log stort mot mig. Jag nickade till och log stort.
“Hm… Kommer det bli en Ella? Vad tror ni?” Ropade jag ut till Diane, Bruce och Jeremy som satt i soffan. Pattie duschade.
“Jag tror att det blir en Matt.” Skrockade Jeremy och gjorde en hög femma med Bruce som instämde. Justin hade berättat att om Bruce och Jeremy hade fått bestämma, skulle han hetat Matt.
“Nej, det blir en Gabby.” Sa Justin varmt och log mot mig. Jag nickade.
“Ja, en Gabby.” Jazzy fnittrade till och hoppade ner ur min omfamning.
“Jag gillar Gabby!” Utbrast hon och började springa runt i huset med Jaxon. Jag log större och större, för varje sekund som gick.
-
“Det här var super gott Diane!” Sa Jeremy och Pattie i mun på varandra. Justin skrattade till och svalde ner innehållet i sin mun med en klunk julmust.
“Ja, det var verkligen gott!” Instämde jag och kramade om Justin’s hand under bordet.
Pattie fnittrade till och smuttade på sitt vin då Jazzy fick nog.
“När kommer tomten?” Ropade hon förtvivlat. Jag sneglade på klockan som bara var halv 2. Hon var otålig.
“Hon är som du Justin… Men jag är klar, vi kan väll kolla på någon film?” Jaxon tjöt till av lycka och alla började skratta.
Jag hjälpte de ur deras barnstolar och följde med de ut i vardagsrummet där jag slog på tv:n .
”Vad vill ni kolla på?” Frågade jag lent och satte mig på knä framför filmskåpet.
“Askungen!” Skrek Jazzy glatt. Jag kollade på Jaxon som såg snopen ut, men sedan bara missnöjd.
“Kajje anka!” Skrek han själv och kollade på Jazzy som blängde surt tillbaka.
“Nej, Askungen!” Jaxon gav upp och Jazzy vann. Askungen blev det. Båda två kurade ihop sig i min famn och kollade intensivt på filmen med koncentrerade blickar. Jag kunde inte motstå att plocka fram mobilen och fota de.
“Oh, Askungen? Jazzy’s favorit.” Ryan. Jag log stort mot honom och Chaz som stod i dörröppningen, båda bredvid Justin som också log stort.
“Japp. Jaxon ville kolla på Kalle Anka, men Jazzy är lika envis som sin bror. Och då menar jag inte Jaxon.” Sa jag ironiskt och blinkade med ögat mot Justin pussade mot mig i luften.
“Har ni ätit?” Frågade jag och reste mig upp ur soffan. Chaz kollade på min mage och höjde på ögonbrynen.
“Oj! Så stor? Det lät inte så på telefonen Justin.” Skrattade han och omfamnade mig i en lät kram. Jag suckade lätt och skakade på huvudet.
“Jo.. Justin överdriver. Mycket.” Ryan brast ut i skratt och dunkade Justin i ryggen.
“Aj!” Sa Justin menande och kollade med uppspärrade ögon på Ryan vilket fick mig att brista ut i skratt. Han var bara för älskvärd.
Emma och Chaz var verkligen bra tillsammans.
“Ey! Är du inte rädd att hon ska falla för Somers då?” Flinade Ryan och höjde lätt på ögonbrynen mot mig. Jag drog upp Jaxon i min famn och skakade på huvudet.
“Nej, Emma bär på mitt barn och Chaz är inte sån.” Han nickade och tog en klunk av Julmusten i sitt glas.
“Bara frågade.” Inflikade han och gick ut till föräldrarna i köket. Det var väldigt högljutt där ute ifrån, så de var antagligen fulla.
Mammas fylle skratt var högst. Jag skämdes nästan. Men när jag tänkte på det, så skrattade jag bara.
“Vad är det?” Frågade Emmas och slog sig ner bredvid mig i soffan när Chaz gick ut i köket.
“Inget. Jag är bara så lycklig. Att ha dig. Allt det här.” Hon nickade och kollade drömmandes ut genom fönstret. Det hade redan mörknat.
“Jag är också glad.” Mumlade hon och kysste mig mjukt på läpparna, men Jaxon särade på oss.
“Neej!” Utbrast han äcklat och bankade på min bröstkorg. Det var små, lätta slag med hans knubbiga knytnävar.
“Jo, jo, jo!” Skrattade jag med tillgjord röst och guppade med honom upp och ner. Han började skratta högt, så Jazzy kom in i rummet och vill göra detsamma.
“Emma, jag vill!” Em drog upp Jazzy i hennes famn och gjorde detsamma som jag. Båda av de brast ut i gapskratt.
“Jag älskar er.” Log jag och kollade på Jazzy, Jaxon och Em.
“Jag älskar dig med!” Ropade Jazzy, även fast jag satt precis bredvid henne. Em skrattade till och kysste mig mjukt på kinden.
“Jag älskar dig också!” Viskade jag och Jazzy fnös skämtsamt till och hoppade ur min famn.
“Jag delar inte med mig.” Varnade hon och gick ut i köket. Till sist var det bara jag och Emma kvar i vardagsrummet. Men det var en skön känsla ändå.
Bara vi två.
“Om 3 dagar åker vi tillbaka, OK?” Sa jag milt och kramade om hennes hand. Hon nickade och log stelt mot mig.
Pappa kom ut i vardagsrummet och slog sig ner på fotöljen framför oss.
“Ni är allt bra söta! Ja-..” Dörr klockan avbröt honom och jag log stort och kysste Emma på hjässan.
”Kommer snart.” Mumlade jag och gick för att öppna…
Vem stod utanför dörren? Undra vad som kommer hända med Amber när de är hemma... Haha, Pattie full!
VILL NI HA ETT MORGON KAPITEL IMORGON?! KOMMENTERA DÅ! :D

Kommentarer

Ewweh skriver:

Klart vi kan ha ett länkbyte! Lägger till dig nu. & btw , följer redan din blogg ;) Den är awesome!

Datum: 2012-05-30 - Tid: 22:58:59 - URL: http://justbiebzz.blogg.se/


Me+You 'Imma Tell you one time. <3 skriver:

AMBER STÅR UTANFÖR! JAG VET DET, JAG ÄR SÄKER, HOPPAS JAG! <3

Datum: 2012-05-30 - Tid: 23:03:43 -


Storiestoyou skriver:

Suuper braaaa!:D

Datum: 2012-05-30 - Tid: 23:23:21 - URL: http://storiestoyou.blogg.se/


Ilma skriver:

ASDFGHJKL MER IMORN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! <3333333333333333333333333

Datum: 2012-05-30 - Tid: 23:24:40 -


Evelina skriver:

Super BRA! Meeeeer nuuu!

Datum: 2012-05-31 - Tid: 06:08:53 -


ellen skriver:

AHGURKRIL! MERAAAA!!!!!!!

Datum: 2012-05-31 - Tid: 07:05:46 -


Ewweh skriver:

Hahah förlåt glömde det. Men nu är du med!<3



Kram :)

Datum: 2012-05-31 - Tid: 15:06:39 - URL: http://justbiebzz.blogg.se/


Josse skriver:

Grymt! <3

Datum: 2012-05-31 - Tid: 18:02:25 - URL: http://foreverbbieber.blogg.se/


Lisa skriver:

Bra, Men har börjat tröttna på denna, När ska du börja med en ny? :)

Datum: 2012-05-31 - Tid: 19:35:34 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback