KAPITEL 55-. YOU ARE MY JULIET

”Hur?” Mumlade han sammanbitet och kollade in i mina ögon. Jag bröt ögonkontakten och kollade ner på mina händer så han suckade.
”Selena… det kunde jag ha fattat.” Muttrade han snabbt. Jag suckade och kollade upp på honom.
”Justin jag menade inte.. att strö salt i såren..” Sa jag ledsamt och la en hand på hans kind, men han skakade bort den och började gå.
”Amber.. ja, vart ska jag börja? Jag var riktigt kär i henne. I åttan var hon skolans populäraste tjej, det är hon säkert fortfarande. Alla gillade henne, inklusive mig. Men hon tog mig. Med storm.. Eller vad man säger. Hon började på basket, som jag. Började gå på samma kyrkkör, som jag. Vi började hänga och blev sedan ett par. Och ja.. vi var ihop i 1 år. På ettårsdagen ville hon ta min  oskuld, för 5:e gången. Så jag gjorde slut.”
Hans röst lät osäker och darrade lite. Jag kramade om honom och drog med handen över hans rygg.
”Jag är ledsen Justin.” Han grymtade till och skakade på huvudet.
”Var inte det, jag hatar henne. Tur att hon inte finns här då.” Skrattade han glädjelöst.
”Jo det är det… Hon har flyttat till LA. Just bredvid din Lägenhet. Selena berättade.” Hans lilla, lilla leénde som hade tittat fram försvann snabbt.
”Va?!” Spottade han ur sig. Jag hajade till och tog ett steg tillbaka med en nickning.
”Förlåt.” Viskade jag bara, men Justin hade redan gått till Kenny. En tår rann ner för min kind och jag drog snabbt bort den med handryggen.
-
”God natt Mamma. Vi åker tidigt imorgon, så vi ses nog inte.” Hon nickade smått och kramade mjukt om mig.
”Vi ses. Någon gång.” Mumlade hon mjukt och log trött mot mig. Jag nickade och kollade in i brasan en sista gång innan jag gick upp till Justin som redan låg i sängen.
Jag svalde nervöst och gick och la mig bredvid honom i den stora sängen, med händerna på baby bulan.
”Den blir större.” Viskade han helt plötsligt och la en hand på bulan. Jag nickade och kollade ut genom fönstret.
”Emma, sluta. Jag hatar också det här. Förlåt.. Ok?” Jag log smått mot honom och nickade. Ett leénde spreds på hans läppar och han la båda händerna på bulan.
”Hur länge ska vi kunna dölja det här? Om en månad kommer den vara fullt synlig..” Mumlade han oroligt och drog med händerna över den. Jag hyschade honom.
”Vi tar en dag i taget Justin.” Viskade jag. Han nickade och kysste mig mjukt på kinden innan han la sig till rätta och somnade.
Men det var långt ifrån det jag gjorde..
JUSTIN
”Morfar? Mormor?” Ropade jag när vi kom innanför dörren och släppte ner väskorna med en duns. Det var fullt med snö utomhus och luktade jul i hela huset. Det var Julafton imorgon, helt… vrickat.
Mormor och mamma kom utspringandes i köket och slängde sig i min och Em’s famn.
”Åh, vad stor den har blivit!” Sa Mormor stolt och la en hand på Em’s mage. Hon log stort och nickade.
”Ja, Bieber växer snabbt, Diane.” Mormor skrattade till och gick ut i köket igen. Mamma log stort mot oss och kollade på magen.
”Ultraljud snart va?” Frågade hon snabbt och höjde lätt på ögonbrynen. Jag nickade och la en hand på Em’s midja.
”2 Veckor faktiskt.” Svarade jag stolt och gosade ner ansiktet i Em’s vaniljdoftande hår.
”Okej.” Mamma vände sig om och gick ut i vardagsrummet med oss hack i häl, där morfar satt och slog in paket till Jazzy och Jaxon. Han såg de som sina barnbarn, även fast pappa inte var hans son.
”Åh, hej Grabben! Emma.” Utbrast han och log stort mot oss. Han hade på sig sin vanliga, röda t-shirt och jeans. Jag gick fram till honom och kramade om honom.
”Hej morfar, jag har saknat dig.” Log jag milt och lät Emma komma förbi och krama om honom.
Han kollade nöjt på Emma’s mage och nickade.
”Snart kommer den!” Skämtade han och skrockade hest till. Jag himlade med ögonen och drog med Em ut till mormor i köket.
Hon höll på med all julmat till imorgon. Ryan’s och Chaz’s familjer skulle också komma, och mormors kompis och sen Pappa med ungarna.
”Vill du ha hjälp Diane?” Frågade Emma mjukt och log sitt flickaktiga leénde. Mormor kollade upp på henne och viftade lätt med handen.
”Nej då, det är lugnt!” Suckade hon och log stelt innan hon fortsatte med sin matlagning.
-
”Åh.. En ny säng!” Utbrast Em och hoppade upp på den stora, nya sängen som stod i mitt lilla, lilla rum. Jag log stort och stack ut huvudet till morfar som log stort.
”Ni måste ju få plats när ni kommer hit!” Skrattade han. Jag log större så att det kändes som om kinderna skulle sprickas.
”Tack!” Ropade jag och hoppade sedan på sängen bredvid Emma. Hon blundade lätt och log smått.
”Vilken skön säng! Här kommer jag sova gott inatt.” Mumlade hon och låtsades snarka.
Jag fnissade till och slog löst till henne på axeln.
”Aouch.” Mumlade hon ledsamt och putade med underläppen vilket fick mig att himla med ögonen.
”Kom nu svagis, vi går ner till film rummet och kollar på film.” Hon nickade glatt och kramade om mig när jag bar upp henne i min famn.
”Jag älskar dig.” Viskade hon sexigt in i mitt öra vilket fick min ryggrad att rysa till av välbehag.
”Vilken film?” Frågade jag Emma när vi var nere vid tv:n. Hon tog snabbt och bestämt ut en film och kastade den på mig.
”Romeo And Juliet.”
Ett leénde spreds på mina läppar och jag stoppade in filmen innan jag gick tillbaka till Em och kröp ner under filten bredvid henne med mina läppar pressade mot hennes.
”Sluta. Justin.filmen.har.börjat.” Stönade hon mellan kyssarna och tryckte bort mig. Jag gav henne hundvalpsminen, men hon var helt inne i filmen.
”Popcorn?” Viskade jag snabbt och hon nickade.
”Smörsmak.” Jag fuktade mina läppar och gick snabbt upp för trappan och in i köket, mot skafferiet.
”Har vi smörpopcorn?” Ropade jag ut i vardagsrummet. Mormor suckade högt.
”Ja!” Svarade hon trött och jag hörde steg röra sig mot köket.
Hon kollade surt på mig och drog ut ett paket till mig. Jag log tacksamt mot henne och stoppade in de i mikron.
Jag tog fram ett glas och fyllde det med iskall Juice och drack snabbt upp det. Mikron plingade till och jag fyllde en skål med de varma popcorna när jag hörde Emma’s skrik…


“Varför?” Sa han bara. Jag himlade än en gång med ögonen och pressade hans mjuka läppar mot mina.
Han la en hand på min korsrygg och tryckte mig närmare sig. Hans tunga fann snabbt min men kyssen höll inte länge.
“Varför?” Upprepade han och kollade djupt in i mina ögon. Jag drog ett djupt andetag.
“Amber?” Han fattade vinken och snörpte på munnen.
“Hur?” Mumlade han sammanbitet och kollade in i mina ögon. Jag bröt ögonkontakten och kollade ner på mina händer så han suckade.
“Selena… det kunde jag ha fattat.” Muttrade han snabbt. Jag suckade och kollade upp på honom.
“Justin jag menade inte.. att strö salt i såren..” Sa jag ledsamt och la en hand på hans kind, men han skakade bort den och började gå.
“Amber.. ja, vart ska jag börja? Jag var riktigt kär i henne. I åttan var hon skolans populäraste tjej, det är hon säkert fortfarande. Alla gillade henne, inklusive mig. Men hon tog mig. Med storm.. Eller vad man säger. Hon började på basket, som jag. Började gå på samma kyrkkör, som jag. Vi började hänga och blev sedan ett par. Och ja.. vi var ihop i 1 år. På ettårsdagen ville hon ta min  oskuld, för 5:e gången. Så jag gjorde slut.”
Hans röst lät osäker och darrade lite. Jag kramade om honom och drog med handen över hans rygg.
“Jag är ledsen Justin.” Han grymtade till och skakade på huvudet.
“Var inte det, jag hatar henne. Tur att hon inte finns här då.” Skrattade han glädjelöst.
“Jo det är det… Hon har flyttat till LA. Just bredvid din Lägenhet. Selena berättade.” Hans lilla, lilla leénde som hade tittat fram försvann snabbt och han fuktade snabbt läpparna.
“Va?!” Spottade han ur sig. Jag hajade till och tog ett steg tillbaka med en nickning.
“Förlåt.” Viskade jag bara, men Justin hade redan gått till Kenny. En tår rann ner för min kind och jag drog snabbt bort den med handryggen.
-
“God natt Mamma. Vi åker tidigt imorgon, så vi ses nog inte.” Hon nickade smått och kramade mjukt om mig.
“Vi ses. Någon gång.” Mumlade hon mjukt och log trött mot mig. Jag nickade och kollade in i brasan en sista gång innan jag gick upp till Justin som redan låg i sängen.
Jag svalde nervöst och gick och la mig bredvid honom i den stora sängen, med händerna på baby bulan.
“Den blir större.” Viskade han helt plötsligt och la en hand på bulan. Jag nickade och kollade ut genom fönstret.
“Emma, sluta. Jag hatar också det här. Förlåt.. Ok?” Jag log smått mot honom och nickade. Ett leénde spreds på hans läppar och han la båda händerna på bulan.
“Hur länge ska vi kunna dölja det här? Om en månad kommer den vara fullt synlig..” Mumlade han oroligt och drog med händerna över den. Jag hyschade honom.
“Vi tar en dag i taget Justin.” Viskade jag. Han nickade och kysste mig mjukt på kinden innan han la sig till rätta och somnade.
Men det var långt ifrån det jag gjorde..
“Morfar? Mormor?” Ropade jag när vi kom innanför dörren och släppte ner väskorna med en duns. Det var fullt med snö utomhus och luktade jul i hela huset. Det var Julafton imorgon, helt… vrickat.
Mormor och mamma kom utspringandes i köket och slängde sig i min och Em’s famn.
“Åh, vad stor den har blivit!” Sa Mormor stolt och la en hand på Em’s mage. Hon log stort och nickade.
“Ja, Bieber växer snabbt, Diane.” Mormor skrattade till och gick ut i köket igen. Mamma log stort mot oss och kollade på magen.
“Ultraljud snart va?” Frågade hon snabbt och höjde lätt på ögonbrynen. Jag nickade och la en hand på Em’s midja.
“2 Veckor faktiskt.” Svarade jag stolt och gosade ner ansiktet i Em’s vaniljdoftande hår.
“Okej.” Mamma vände sig om och gick ut i vardagsrummet med oss hack i häl, där morfar satt och slog in paket till Jazzy och Jaxon. Han såg de som sina barnbarn, även fast pappa inte var hans son.
“Åh, hej Grabben! Emma.” Utbrast han och log stort mot oss. Han hade på sig sin vanliga, röda t-shirt och jeans. Jag gick fram till honom och kramade om honom.
“Hej morfar, jag har saknat dig.” Log jag milt och lät Emma komma förbi och krama om honom.
Han kollade nöjt på Emma’s mage och nickade.
“Snart kommer den!” Skämtade han och skrockade hest till. Jag himlade med ögonen och drog med Em ut till mormor i köket.
Hon höll på med all julmat till imorgon. Ryan’s och Chaz’s familjer skulle också komma, och mormors kompis och sen Pappa med ungarna.
“Vill du ha hjälp Diane?” Frågade Emma mjukt och log sitt flickaktiga leénde. Mormor kollade upp på henne och viftade lätt med handen.
“Nej då, det är lugnt!” Suckade hon och log stelt innan hon fortsatte med sin matlagning.
-
“Åh.. En ny säng!” Utbrast Em och hoppade upp på den stora, nya sängen som stod i mitt lilla, lilla rum. Jag log stort och stack ut huvudet till morfar som log stort.
“Ni måste ju få plats när ni kommer hit!” Skrattade han. Jag log större så att det kändes som om kinderna skulle sprickas.
“Tack!” Ropade jag och hoppade sedan på sängen bredvid Emma. Hon blundade lätt och log smått.
“Vilken skön säng! Här kommer jag sova gott inatt.” Mumlade hon och låtsades snarka.
Jag fnissade till och slog löst till henne på axeln.
“Aouch.” Mumlade hon ledsamt och putade med underläppen vilket fick mig att himla med ögonen.
“Kom nu svagis, vi går ner till film rummet och kollar på film.” Hon nickade glatt och kramade om mig när jag bar upp henne i min famn.
“Jag älskar dig.” Viskade hon sexigt in i mitt öra vilket fick min ryggrad att rysa till av välbehag.
“Vilken film?” Frågade jag Emma när vi var nere vid tv:n. Hon tog snabbt och bestämt ut en film och kastade den på mig.
“Romeo And Juliet.”
Ett leénde spreds på mina läppar och jag stoppade in filmen innan jag gick tillbaka till Em och kröp ner under filten bredvid henne med mina läppar pressade mot hennes.
“Sluta. Justin.filmen.har.börjat.” Stönade hon mellan kyssarna och tryckte bort mig. Jag gav henne hundvalpsminen, men hon var helt inne i filmen.
“Popcorn?” Viskade jag snabbt och hon nickade.
“Smörsmak.” Jag fuktade mina läppar och gick snabbt upp för trappan och in i köket, mot skafferiet.
“Har vi smörpopcorn?” Ropade jag ut i vardagsrummet. Mormor suckade högt.
“Ja!” Svarade hon trött och jag hörde steg röra sig mot köket.
Hon kollade surt på mig och drog ut ett paket till mig. Jag log tacksamt mot henne och stoppade in de i mikron.
Jag tog fram ett glas och fyllde det med iskall Juice och drack snabbt upp det. Mikron plingade till och jag fyllde en skål med de varma popcorna när jag hörde Emma’s skrik…
Varför skrek Emma? Vad kommer hända på julafton?
MER KAPITEL IDAG?! SÄKERT? KOMMENTERA DÅÅÅÅÅÅÅÅ! :D


Kommentarer

ellen MSB fan! skriver:

MERAAA,nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!

Datum: 2012-05-30 - Tid: 21:09:37 -


Me+You 'Imma Tell you one time. <3 skriver:

OMB! JÄTTEBRA, MERA! <3

Datum: 2012-05-30 - Tid: 21:11:29 -


Madicken skriver:

ommb! :D MEER : DU ÄGER!<3333

Datum: 2012-05-30 - Tid: 21:11:40 - URL: http://alwaysbieberfever.blogg.se/


moa skriver:

mer mer mer mer mer

Datum: 2012-05-30 - Tid: 21:15:51 -


Miriam skriver:

Oj vad duktig du är! Meeeeer :)

Datum: 2012-05-30 - Tid: 21:18:53 - URL: http://likebieber.webblogg.se/


Jssmn! skriver:

Tror att det är hennes barn eller ngt, MEN OM DET ÄR DET KOMMER JAG BOKSTAVLIGEN DÖÖÖDA DIG!!!!!!! Inget dåligt får hända barnet, det får inte hända för mycket saker nu!! :) Det är ju jul! MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER! :D

Datum: 2012-05-30 - Tid: 21:21:29 - URL: http://jssmn.blogg.se/


Ilma skriver:

skitbra! <3 mer?

Datum: 2012-05-30 - Tid: 21:25:41 -


Lisa skriver:

Jättebraaaa :)

Meraaaa nu

Datum: 2012-05-30 - Tid: 22:00:20 -


Evelina skriver:

JättteBRA!! Meeerr nuuuu!

Datum: 2012-05-30 - Tid: 22:21:21 -


Josse skriver:

Spännande nu ju !! :D<33

Datum: 2012-05-30 - Tid: 23:11:07 - URL: http://foreverbbieber.blogg.se/


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback