KAPITEL 37-. DO IT, BEFORE IT'S TO LATE

Justin?” Kenny ruskade om mig så att jag vaknade. Min syn var suddig men återgick snabbt till normal.

Vad är det?” Mumlade jag surt och gäspade högt. Han log stort och klappade mig hårt på axeln.

Selena har vaknat.” Jag hoppade upp från stolen och gick med snabba steg mot hennes rum. Tänk om drömmen hade varit sann? Nej Justin.. hon lever. När jag kom in i rummet möttes jag av Selena’s strålande leénde.


 

“Du är vaken.” Fick jag ut med tjock röst. Hon nickade lugnt och fuktade sina läppar.

Jag lever.” Jag nickade instämmande och gick fram och satte mig på stolen bredvid hennes säng.

Hon log slött mot mig och kramade om min hand.

Det kändes så tomt. Så dött..” Mumlade hon och kollade djupt in i mina ögon. Jag nickade.

Du var död… i 10 minuter.” Hon kollade förvånat ner på sina blåmärkta armar och släppte taget om min arm.

Jag drömde… Om Emma. Hon älskar dig Justin. Även fast det bara var en dröm så vet jag det.” Sa hon mjukt och kliade sig löst på kinden. Jag suckade och svalde hårt.

Jag älskar henne… men hon ljög.” Selena frustade trött till och slog löst till mig på armen.

Ja, men vad är en relation utan upp och nerförsbackar?” Flinade hon. Jag nickade till och log smått mot henne.

Tack Selena. För att du finns här för mig.” Hon nickade och blinkade med ögat.

Vad är vänner till för?” Skrattade hon och drog med handen på min handrygg. Jag kollade ut genom fönstret och skymtade en duva.

Ska jag ringa henne nu eller?” Frågade jag Selena och höjde lätt på ögonbrynen. Hon nickade.

Gör det..” Jag log tacksamt mot henne och gick ut och fiskade upp min mobil. Det gick flera signaler innan hon svarade.

Anna?” Jag hajade till av att höra hennes riktiga namn.

Emma.. Det är jag.” Hon flämtade till och jag hörde att hon satte sig upp i sängen.

Justin? Är det verkligen du? Jag hörde om Pattie’s och Selena’s olycka på tv. Jag är så ledsen.” Mumlade hon. Jag nickade för mig själv och satte mig ner i fåtöljen i väntrummet.

Jag saknar dig… Jag är redo att förlåta dig. Kan vi inte börja om? Som vänner?” Hon suckade djupt.

Hur ska det gå? Jag bor flera hundra mil ifrån dig Justin, och jag kommer nog inte kunna åka tillbaka till LA Streets. Så det går nog inte. Jag måste gå. Hej då..” Det pep till och samtalet var slut, men jag stod fortfarande med mobilen tryckt mot örat. Hon hade lagt på… när jag hade försökt ställa allt till rätta? Jag klickade på sms symbolen och knappade in ett sms.

 

Emma du kan väll ändå försöka bete dig vuxet och lösa det här? Det är inte du som har blivit sårad, snarare tvärtom. X Bieber”


Skulle hon svara? Säkert inte men det var värt ett försök. Jo, sekunden därpå plingade mobilen till och jag klickade upp hennes sms.

 

Jag har tillräckligt med problem Justin. Jag har avsagt mig tronen och ska på en konferens om det idag där jag ska skriva på papper. Sen är jag fri. Snälla gör dagen inte sämre. X Em.”


Hon skulle avsäga sig från tronen? Var hon inte riktigt klok?! Jag gick tillbaka in till Selena igen.

Hon tänker avsäga sig tronen.” Selena svalde hårt men log sedan mot mig.

Ser du? Hennes kärlek för dig är till och med starkare än hennes ursprung! Hon gör det för att kunna vara tillsammans med dig! Leva sitt liv normalt med dig. Fast du är ju Justin Bieber så det blir nog inte så normalt men ändå!” Rabblade Selena upp med sin ”åh-detta-är-ett-romantiskt-ögonblick” röst.

Jag skrattade till och slog mig ner på stolen igen med en nöjd suck.

Hon är en vuxen människa och gör det som är bäst för henne.” Log jag och fuktade mina läppar.

Selena nickade instämmande och kollade sedan ner på sin mage.

Jag är hungrig!” Gnällde hon. Jag kollade på henne och det tog inte lång tid innan vi båda gapskrattade.

Städerskorna hade fått komma in i mitt rum nu för att städa. Solljuset bländade mig nästan när jag klev ur duschen med min morgonrock lindad runt kroppen.

Stella kom in i rummet och log stort mot mig. Hennes leénde smittade av sig och jag sprang in i hennes omfamning. Hon drog med handen över mitt blöta hår och log stort mot mig när hon släppte.

Åh! Det var länge sen Anna.” Utbrast hon och la en hand på min kind. Jag nickade och slog mig ner i stolen framför den stora spegeln. Mamma hade fixat ett smink rum åt Stella. Fast kläderna var också där inne, så hon gick raka vägen mot garderoben och tog ut en svart fodralsklänning och ett par svarta pumps. Jag gjorde glatt tummen upp och vände sedan blicken åt spegeln.

Stella kom upp bakom mig och började fixa och trixa med mitt hår och ansikte. Det tog ett bra tag innan hon var klar och lät mig hoppa i mina kläder. Mitt hår låg plattat på mina bara axlar och mitt ansikte. Tja, Stella överraskar mig alltid.

-

Tack Stella.” Log jag och kramade om henne. Hon besvarade kramen och började sedan plocka undan allting medans jag gick ner till ”mötes rummet” där mamma och Lily satt.

Du är så vacker Anna. Jag önskar jag såg ut som du.” Utbrast Lily och log mjukt mot mig. Jag log smått och kollade på Pedrinho som kom med min kappa och räckte över den till mig. Jag drog på mig den och kollade sedan ner på min mobil som låg placerad i min hand.

10 NYA SMS OCH 13 MISSADE SAMTAL FRÅN JUSTIN”

Jag suckade och stängde av mobilen. Han kunde få ringa och prata sen när den här skiten var över.

Ska vi åka?” Suckade jag och la en hand på min midja. Mamma nickade och reste sig upp, detsamma med Lily. Båda två hade redan på sig sina kappor. Det var bara ut i limon och åka till Tingshuset.

-

Där utanför var det fullt med paparazzi’s och folk. Som buade och som hurrade. Vissa var ju glada över att jag inte skulle bli prinsessa, men jag brydde mig ändå inte. Eftersom Lily var kronprinsessa så skulle hon i vilket fall som helst bli prinsessa och inte jag.

Pedrinho drog med oss in i Tingshuset där ett antal nya vakter kom fram till oss och ledde oss till konferens salen. Pressen var där och fotade oss när vi gick fram till bordet och slog oss ner.

Vi har alla samlats här idag för något ovanligt. För 73 år sen så avgick Prinsessan Pionetta Solivante. Och nu ska vi vara med om det igen. Anna Solivante ska avgå som prinsessa av Portugisien.” Alla drog efter andan, även fast de visste om det.

Mamma drog fram en bunt papper och räckte över de till mig, samt en penna. Jag börjad skriva på de men tvekade efter varje. Var det så smart ändå?

Jag menar, jag kommer ju få bo kvar här men var det så smart att göra sig av med allt?

En klump satte sig i halsen när jag skulle skriva på det sista, men jag gjorde det och blixtrarna började skjutas för fullt.

Anna kolla hit! Hur känns det att inte vara Prinsessa längre?! Anna! Anna Le! Drottningen, kolla hit!” Papzen skrek högt och var galna, så vi skyndade oss ut ur salen och snabbt ut i limon igen.

Jag hade klarat det. Jag är inte prinsessa längre. En tyngd släpptes från mina axlar och jag log stort för mig själv.

Jag kunde få ett normalt liv med en familj. En familj med Justin?

Mobilen vibrerade till, även fast jag hade stängt av den. Justin’s namn lös upp skärmen och jag klickade på svara.

Jag har gjort det.”


Hon är inte Prinsessa Anna längre, utan vanliga Emma. Kommer hon och Bieber bli tillsammans igen må tro?

 

KOMMENTERA FÖR MER IKVÄLL!



Kommentarer

Me+You 'Imma Tell you one time. <3 skriver:

I love it! <3

Datum: 2012-05-20 - Tid: 00:28:06 -


Jssmn! skriver:

Awesome, men en sak...Justin hade ju aldrig sagt att han "älskade henne" och nu babblar hon om att skaffa familj med honom. Hur länge har de kännt varandra, 2 månader? =) Bra kapitel!! :)

Datum: 2012-05-20 - Tid: 00:37:12 - URL: http://jssmn.blogg.se/


Josse skriver:

Superbra! :D<33

Datum: 2012-05-20 - Tid: 00:54:59 - URL: http://foreverbbieber.blogg.se/


Anonym skriver:

Skit bra meeeeeeer:)<3!!!!!!!!

Datum: 2012-05-20 - Tid: 02:01:00 -


Nora skriver:

AWESOME! Mer! ♥

Datum: 2012-05-20 - Tid: 09:28:05 -


Celine skriver:

Ah jag älskar detta kapitlet hoppas hoppas hoppas verkligen att "Anna " eller Emma och Justin blir tillsammans igen :)

Datum: 2012-05-20 - Tid: 11:00:31 -


Emma skriver:

JAA hon är inte prinsessa längre och bara vanliga Emma och Justin och hon är så söta jemma det kanske händer in the framtid haha nej men skit bra kapitel!!

Datum: 2012-05-20 - Tid: 14:15:27 -


Anonym skriver:

Jättebra! Kan du inte försöka få Justin att säga "Anna" istället för "Emma"... eller jag vet inte... Mer? <3

Datum: 2012-05-20 - Tid: 15:41:30 -


ellen skriver:

MERA GUUURL!!!

Datum: 2012-05-20 - Tid: 18:22:21 - URL: http://biebzfreak.blogg.se/


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback