KAPITEL 30-. SOMETHING...EPIC

Han nickade och lät oss gå, men höll kvar mig.

“Den här är din.” Sa han och räckte över min mobil. Jag kramade snabbt om den och kollade chockat på honom.

“Vart fick du tag i den?” Han ryckte på axlarna.

“Den låg här när jag kom in.” Förklarade han ointresserat och kollade ner bland sina papper. Jag tryckte ner den i fickan och gick ut i korridoren när den vibrerade till…


Jag vankade nervöst av och an i rummet när mobilen plingade till igen. Hon hade svarat.

 

“Såklart vi kan äta lunch tillsammans :) Starbucks, klockan 12.45? XX Em”


Okej.. Det är då det gäller Justin. 12.45, då ska du vara där och göra det! Och du får inte fega ut. Nej.

Jag klickade på svarade och knappade in ett kort svar.

 

12.45 blir toppen! Kram, Bieber”


Ryan log stort mot mig och dunkade mig i ryggen. Jag besvarade hans leénde, men mitt såg nog mest ut som en grimas med tanke på hur nervös jag var. Det kändes som om hela magen vreds om.

Tänk om hon säger nej?” Sa jag nervöst och satte mig ner på en stol. Ryan himlade med ögonen och tog en klunk av sin coca cola.

Om hon säger nej går hon miste om något stort. Något epict!” Flinade han tröstande. Jag nickade och bet mig hårt i läppen. Det dröjde inte länge innan jag kände smaken av blod i munnen. En ogillande rynka dök upp på min näsa. Blod smakade inte direkt gott. Scooter kom inklampandes.

Är du redo?” Sa han stelt och korsade armarna över bröst korgen. Jag höjde undrandes på ögonbrynen och suckade.

För vad?” Hans vanliga rynka intog mellan ögonbrynen och han skakade på huvudet.

För att spela in. Iväg till Mama Jan nu, ni ska öva. Sen ska du sjunga, och Ryan… stör honom inte.”

Ryan muttrade en svordom och blängde surt på Scooter som om han var en barnrumpa. Jag skrattade till och reste mig upp.

Ses bro.” Mumlade jag och följde med Scooter ut och sedan till mama Jan. Hon log smått mot mig och kollade ner bland sina papper, och sen återigen på mig.

Så, hur känns det i halsen?” Frågade hon mjukt och drog av sig sina glasögon. Jag ryckte på axlarna och putade lite med underläppen.

Bra? Antar jag.” Svarade jag kort och fuktade mina läppar. Hon nickade och kände på min hals. Jag rös till, för hennes händer var kalla och detsamma med hennes ringar.

Det tog inte lång tid innan vi började med röstövningarna.

-

Hej babe.” Log jag och kramade om Em. Hon slog till med ett bländande leénde och kollade på Starbuck’s meny. Folk stirrade på oss, men jag brydde mig inte. De fick tro vad de ville. Men kyssas och hålla i hand var något jag och Emma inte kunde göra här. Paparazzi’s brukar följa efter mig in på saker, men låtsas vara vanligt folk.

Jag tar en pasta sallad och is te.” Sa hon lugnt och log milt mot mig.

Jag tar en toast och en cola.” Tjejen i kassan nickade och knappade in på den lilla skärmen och kollade sedan upp på oss.

Det blir 4 dollar.” Kvittrade hon och trampade med foten. Emma var snabb med att ta upp pengarna ur sin väska.

Men jag skulle betala!” Gnällde jag och låtsades vara ledsen.

Nästa gång sötnos.” Sa hon och log retsamt mot mig. Tjejen bakom kassan tog fram våra saker och pekade på ett bord vi kunde ta.

Vi slog oss ner och högg in. Jag svalde hårt flera gånger och sneglade på klockan. Den gick inte snabbare, bara långsammare.

Vad är det?” Hostade Em ut sig efter ett tag. Jag mötte hennes allvarlig blick och frustade till.

Eh… vill du gå med mig på balen?” Min röst darrade och jag var inte ens säker på om hon hörde vad jag sa.

Ja.” Hennes ord förvånade. Jag mötte hennes blick och log stort.

Vill du?” Fick jag ut och fuktade mina läppar. Hon log stort mot mig och nickade hastigt.

Jag vill inget annat.” Svarade hon lent och la en hårtest  bakom örat. Jag log större och kände hur en tyngd lämnade mina axlar. Hon hade sagt ja!

Wow..” Andades jag ut och kollade ner på min tallrik som nu var tom. Hon kramade om min hand under bordet och i ögonvrån såg jag hennes finurliga leénde.

Jag älskar dig.” Mimade hon och blinkade med ögat. Jag mimade samma sak och hostade till.

-

Hallå?” Ryan’s röst var trött.

Hey! Gissa vad hon svarade? Hon sa ja! Jag kan inte fatta det Ry!” Min röst var alldeles uppspelt.

Grattis bro! Jag kommer fixa er snyggast i stan, var säker på det!” Jag kunde känna att han log stort.

Det blir nog bra.” Skrattade jag. Mamma log stort mot mig och gick sedan ut i köket.

Yeah, men jag måste dra Bieber. Ses.” Det pep till och samtalet var slut. Vart skulle han dra?

Jag skakade av mig tankarna och satte på tv:n.

Den här då?” Utbrast Ken och snurrade runt i en vit klänning med vita rubiner på. Jag log smått mot henne och nickade.

Det blir bra.” Hon suckade och la en hand på sin midja.

Det har du sagt om alla! Bestäm dig, herregud Emma! Vad är det med dig idag?” Jag var helt omtöcknad över att Justin hade frågat mig om balen igår. Jag kunde inte tänka klart.

Ta den där.” Mumlade jag och pekade på den beiga klänningen som låg i en hög på pallen.

Okej. Tack.” Väste hon surt och drog åt sig klänningen. Jag himlade med ögonen och svalde hårt. Toppen, jag hade fått Ken att bli sur på mig.. Tänkte jag bittert och började bita på min nagel.

Kommer du?” Spottade Ken ur sig och kollade menandes på mig när hon hade betalat. Jag tittade förtvivlat på henne och hon suckade djupt.

Förlåt, men jag tycker du borde vara glad för min skull!” Förklarade hon och bet sig löst i läppen. Jag nickade och kramade om henne.

Hon besvarade kramen och log stort mot min axel.

Förlåt.” Viskade hon. Jag nickade smått och snörpte på munnen.

Förlåt mig.” Hon log stort mot mig och gjorde armkrok med mig när vi lämnade affären. När vi kom ut kryllade det av paparazzi’s där som började fota oss.

Emma! Kolla hit! Hur känns det att vara ihop med Justin Bieber?! Du älskar honom eller?! Utnyttjar du Mr. Bieber?! Emma, le!” Jag svalde hårt och gick med snabba steg mot Bussen.

Den kom sekunden därpå och jag och Ken hoppade på. Hon kollade frågandes på mig. Papzen fotade fortfarande oss, men utanför bussen.

En flämtning lämnade min mun och jag kollade ner på mina händer. Hur kunde de leva med sig själva? Ken kollade medlidsamt på mig och kramade mjukt om mig.

Det är OK! De är inte här.. de ska inte få göra om det.” Viskade hon tröstande och drog med handen över min rygg.

Jag darrade till och det tog inte lång tid innan jag brast ut i tårar.


Åh, papzen börjar ge sig på Emma! :O Hur kommer det gå på balen? Vad kommer hända?!

 

KOMMENTERA FÖR MER KAPITEL IDAG! :D



Kommentarer

Jssmn! skriver:

MEEEEEEEEEER!!! :D :D :D NUU!U :D :D

Datum: 2012-05-17 - Tid: 17:43:06 - URL: http://jssmn.blogg.se/


Me+You 'Imma Tell you one time. <3 skriver:

omg, jättebra! <3

Datum: 2012-05-17 - Tid: 17:49:27 -


Anonym skriver:

Sjuuuuuuuukt bra<3

Datum: 2012-05-17 - Tid: 18:03:21 -


ellen skriver:

Meraaa,nuuuuuu!! :DDDD

Datum: 2012-05-17 - Tid: 18:30:42 - URL: http://biebzfreak.blogg.se/


Josse skriver:

SUPERBRA!! Mer nu! :D<33

Datum: 2012-05-17 - Tid: 18:30:50 - URL: http://foreverbbieber.blogg.se/


Ilma skriver:

Jag älskade förut när du hade twitter-konton till karaktärerna. Du vet att du kan använda samma twitter-konto, men byta namn, @namn, bio och ikon? Hehe, om du inte orkar behövs det inte. Ville bara att du skulle veta att jag faktiskt tror att blir tycker så.



Anyway, alla dina noveller är jättebra. Mer snart? <3

Datum: 2012-05-17 - Tid: 20:02:00 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback