KAPITEL 25-. YOU HAVE TO



"Nej.. Justin är seriös med sånt." Svarade Ryan sammanbitet och tog en bit choklad och stoppade in den i munnen. Åskan bullrade till och jag kollade stelt upp på den gråa himmeln. Justin, vart är du? Tänkte jag oroligt och började bita på mina naglar.
"Sluta." Sa Ryan i samma sekund som det plingade på dörren. Jag hoppade upp på mina fötter och sprang fram till dörren men blev snabbt besviken....
(Fortfarande Emma's/Anna's Perspektiv)
"Pattie?" Hon nickade och tryckte in mig i huset och stängde dörren bakom sig.
"Hej Chaz och Ryan!" Ropade hon och drog med mig ut i köket. Jag kollade förvånat på henne och skakade lätt på huvudet.
"Vad är det?" Frågade jag nervöst och bet mig löst i läppen.
"Emma, jag har inte känt dig så länge. Men du ska inte få såra Justin på det här sättet." Mumlade hon och slängde ner en skvallerblaska på bordet. En från Portugisien... Jag svalde hårt och granskade bilden, samt texten.
"Prinsessan Anna Solivante på PORTUGALAN" Under texten så var det en bild på mig, Lily, Dylan och mamma.
"Hur?" Hon suckade och drog en trött hand över ansiktet.
"Jag åkte hem till en kompis, Lucy, som nyss hade varit i just Portugisien. Och hon sa att deras Prinsessa saknades och lyfte upp en tidning. Jag kände genast igen dig... Föresten, vart är Justin?"
Jag sprang mot pappas hus och slog snabbt upp dörren. De hade ett extra hus här i Stratford.
"Justin?" Ropade han oroligt från köket och kom ut till mig. Hela jag var dygn blöt och ledsen. Han flämtade till och granskade mig från topp till tå.
"Ta en dusch grabben, jag fixar Varm choklad." Jag nickade tacksamt och gick upp till badrummet. Alla blöta kläder la sig som en hög på badrummsgolvet när jag hoppade in i duschen. Vattnet silade ner för min kalla, blöta kropp. Värmen spreds snabbt i min kropp och jag log stort av belåtenhet.
-
"Så, berätta vad som hände?" Sa pappa med len röst när jag hade på mig torra kläder. Jazzy och Jaxon låg och sov. Jag tog en klunk av den varma chokladen innan jag började berätta om allt. Emma, Ryan och Chaz, Selena... Han nickade förstående när jag bara satt och babblade på. När jag hade slutat prata, hade istället tårarna dykt fram. Pappa drog in mig i sin famn och lät mig ligga där och gråta.
"Bieber Ledsen?" Jazzy hade vaknat.. Hennes röst var trött och hennes ögon halvöppna. Jag drog undan tårarna och sträckte ut armarna. Hon hoppade snabbt upp i min famn och somnade sekunden därpå. Pappa log smått mot mig och gick ut med kopparna i köket. När han kom tillbaka vaknade Jazzy igen och lämnade min famn för att gå in på sitt rum och somna om. Pappa suckade trött när han hade slagit sig ner i soffan.
"Så, tjejen är problem?" Flinade han och höjde retsamt på ögonbrynen. Jag suckade djupt och skakade på huvudet.
"Nej, det är snarare jag som är problem..." Mumlade jag lågt till svar och drog upp filten till hakan. Han nickade förstående och jag sneglade på klockan. Halv 6... Jazzy och Jaxon sov tidigt idag.
"Varför gick de och la sig så tidigt?" Pappa förstod vad jag pratade om så jag slapp förklara.
"De gick upp innan solen had vaknat och runt halv 4 var båda två helt... döda! Ingen av de kunde hålla ögonen öppna, men eftersom de gick och la sig så tidigt kommer de väll vakna tidigt igen." Sa han med trött röst.
"OK." Svarade jag kort och kollade ner i mobilen.
"11 NYA SMS, 24 MISSADE SAMTAL" Pappa såg vad jag kollade på och nickade mot mobilen.
"Ska du inte ringa?" Jag skakade på huvudet och stängde av mobilen. Jag orkade inte kolla på allt det där. Och om jag hade förlorat Emma, skulle det varit mitt fel.
-
Jag gick fram till fönstret. Regnet hade upphört. När jag kollade ut möttes jag av en chock. Det var Emma. Hon stod och pratade men en kille, lite längre än henne. Han såg förbannad ut.
Deras munnar rördes hela tiden. Oavbrutligt. Han greppade tag om hennes arm och skakade henne, då rykte jag till och sprang ut.
"Är det något problem?" Väste jag och gick fram till Emma. Han fnös och nickade mot henne.
"Fråga Anna... hon vet vad som är problemet." När han sa "Anna" ryckte Emma till och kollade ner på sina fötter.
"Vadå Anna? Hon heter Emma! Och låt oss vara ditt äckel." Snäste jag och gick med Emma in i huset igen.
"Vem var det?" Frågade jag snabbt när vi hade stängt dörren bakom oss. Hon viftade avböjande med handen och mötte min blick.
"Ingen. Ett psyko som trodde jag var någon "Anna".." Svarade hon trött och drog av sig sin kalla jacka. Jag nickade och gick ut i vardagsrummet när det knackade på dörren. Jag gick tillbaka och öppnade, där stod ingen mindre än Ryan.
"Justin... jag är ledsen! Snälla, förlåt, jag menade det inte!" Hans ord var snabba och allvarliga. Jag fuktade mina läppar och kollade på hans kind. Den var svullen och lila. En tår rann ner för hans friska kind och jag drog in honom i en kram.
"Såklart jag förlåter dig." Mumlade jag och kramade om honom hårdare. Ibland var det just det en kille behövde. En kram. Hans tårar blötte ner min tröja, men det brydde jag mig inte om. Emma kom upp bakom oss med ett stort leénde och kramade om min hand. Ryan log större och stoppade ner ena handen i fickan.
"Men... vi ses!" Mumlade han och lämnade huset. Emma bet sig nervöst i läppen och gick in i vardagsrummet igen.
"Justin, det är en sak du borde veta...." Började hon med darrig röst och kollade ner på sina fingrar.

NÄR HON PRATADE MED DYLAN, INNAN JUSTIN KOM UT;
Jag gick med långsamma steg mot Jeremy's extra hus här i Stratford. Pattie hade övertygat mig. Jag måst berätta.. Nu. Eller när jag känner för det. När jag skymtade huset så mötte jag också en annan. En kille, men inte vilken kille som helst. Dylan. Han log stort och hånfullt mot mig.
"Vad vill du?" Snäste jag och stannade framför honom. Han fuktade sina äckliga läppar och smekte min kind.
"Anna.. Du trodde att du skulle kunna rymma. Men du vet.. så här snabbt," han knäppte med fingrarna, "Kan jag få alla paparazzi's på dig och förstöra din lilla kärlek med Bieber." Jag fnös åt hans ord, men de var sanna. Så sjukt sanna.
"Är Lily med på det här eller? Mamma?" Sa jag kallt och korsade armarna över bröstet.
"Lily är i stan. Berättar du inte själv, så berättar vi. Du kommer inte kunna glida undan det här.." Det stack till i hjärtat.
"Aldrig. Jag kommer aldrig berätta om mig." Han röt till och greppade hårt tag om min arm. Smärtan spred sig snabbt och jag bet ihop. Inte skrika Emma... skrik inte.. Han skulle precis säga något när Justin's röst hördes.
"Är det något problem?" Väste han och gick fram till mig.
"Fråga Anna... hon vet vad som är problemet." Svarade Dylan med lömsk röst. Han kallade mig Anna framför Justin.. Jag ryckte till och kollade stelt ner på mina fötter.
"Vadå Anna? Hon heter Emma! Och låt oss vara ditt äckel." Snäste Justin och drog med mig in i huset där han kollade in i mina ögon.
"Vem var det?" Frågade han nyfiket och jag avbröt ögonkontakten.. Skulle jag berätta? Nej! Berätta inte..
"Ingen. Ett psyko som trodde jag var någon "Anna".." Svarade jag trött och drog av mig min kalla jacka. Värmen spreds snabbt i min kropp och Justin gick in i vardagsrummet med mig efter sig.
Det knackade på dörren och Justin försvann sedan igen. Jag tog flera djupa andetag. Ska jag..? Nej.. Jo?
-
Justin och jag gick tillbaka in i vardagsrummet när Ryan hade gått. Jag svalde hårt och slog mig ner i soffan.
"Justin, det är en sak du borde veta...." Sa jag med darrig röst och kollade ner på mina fingrar. Han kollade oroligt på mig och skakade lätt på huvudet, som ett tecken att jag skulle fortsätta.
"Eh... jag älskar dig. Så mycket." Han log stort mot mig och kysste mig mjukt på läpparna.
"Jag älskar dig mer." 
Jag är sjuk, så jag hoppas att jag får upp mer IKV, men är jag hemma imorgon också ska jag försöka få upp 3! :D
KOMMENTERA OCH GÖR MIG PIGGARE :D




Kommentarer

Josse skriver:

AWESOME ! :D<33

Är du också sjuk? Haha, jag med.. <3

Datum: 2012-05-14 - Tid: 14:31:55 - URL: http://foreverbbieber.blogg.se/


Josse skriver:

Tack, du med! <3

Självklart! Länkar dig med en gång, säg gärna till när du har länkat mig :)

Kram<3

Datum: 2012-05-14 - Tid: 14:51:33 - URL: http://foreverbbieber.blogg.se/


ellen skriver:

Krya på dig,verkar som alla är sjuka idag? ^^

Vi kan ju chatta och så!

Braa,meeeraa!! <3333

Krya på dig sötnoos :*

Datum: 2012-05-14 - Tid: 14:57:02 - URL: http://bibzfreak.blogg.se/


Me+You 'Imma Tell you one time. <3 skriver:

Jättebra. <3

Datum: 2012-05-14 - Tid: 16:15:29 -


Anonym skriver:

Datum: 2012-05-14 - Tid: 16:18:16 -


Zoe skriver:

väldigt bra =)

Datum: 2012-05-14 - Tid: 18:15:23 -


Alexandra! skriver:

Super bra! MERA :D

Datum: 2012-05-14 - Tid: 20:28:50 -


Anonym skriver:

skkiiit bra :) kryyyaa <3

Datum: 2012-05-14 - Tid: 21:27:49 -


Ilma skriver:

Sjuuukt bra! Är du sjuk? <3333333

Datum: 2012-05-14 - Tid: 21:50:01 -


Anonym skriver:

Kommer det mer idag, eller asså jag fattar inte är du sjuk? Jag är fett störd och efter.. lol..

Datum: 2012-05-15 - Tid: 07:16:37 -


ellen skriver:

Det bästa med att vara sjuk är att läsa dina noveller om o om igen:')<3



KRYA PÅ DIG GUMMAN<3

Datum: 2012-05-15 - Tid: 10:24:46 - URL: http://biebzfreak.blogg.se/


Julia skriver:

sv: tack så himla mycket sötis!

tahoma tror jag att det heter, har ju inte gjord designen själv men jag letade igenom stilmallen och jag tror att den heter Tahoma!

Datum: 2012-05-15 - Tid: 13:05:47 - URL: http://bieb.blogg.se/


Ebba skriver:

Mer bra!<3

Datum: 2012-05-15 - Tid: 14:55:00 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback