Kapitel 7-. I Think I Love Her...

"Jadå! Alla!" Skrattade hon och satte upp sitt hår i en hästsvans. Svetten rann ner för hennes panna, men hon tog inte bort det. Vilken tjej som helst-Jasmine- skulle ha gjort det.
"Nej jag menar kille. Du vet, gillar som i tycker är söt." Hon log stort mot människorna som sprang runt på planen.
"Ja, Chaz gillar jag faktiskt lite. Han är snäll och gullig!" Där släpptes bomben. Chaz?
Jag drog på mig en tjocktröja över fotbollströjan och satte mig på läktaren med vattenflaskan i högsta hugg.
Justin, Chaz och Ryan satt på fotbollsplanen, men reste sig nu upp. Chaz var så söt.. Men Justin då? Vem gillar du egentligen Kim? Bestäm dig! Min mage började värka i första sekund.
"Kim!" Ropade Justin och Chaz i mun på varandra. Jag log mot de och gick med långsamma steg ner för trappan till planen. Gud, jag kommer kräkas.
"Hej." Sa jag med täpt röst när jag kom fram till de. Båda log riktigt stort mot mig.
"Vill du följa med till Frozen Yoghurt?!" Frågade båda uppspelt i mun på varandra. De blängde surt på varandra och log sedan stort på mig som höll på att bita hål i min läpp. Justin var vacker, men Chaz också.
"Hallå?" Jag vaknade upp ur min lilla dvala och kollade förvirrat på de.
"Va? Vad pratade ni om?" Justin skrattade högt och la en hand på min axel, vilket fick Chaz blick att bli svart.
"Ska du med till Frozen Yoghurt?" Flinade han. Mitt ansikte förvreds av smärta och jag skakade på huvudet.
"Nej ja-.. Ah!!!" Min röst bar inte längre innan smärtan kom. Det kändes omänskligt. Hela magen var i explosion och det kändes som om någon åt upp mig innefrån.
"Kim?! Ring 911 Ryan! NU!" Skrek Justin och la mig i hans knä.Jag blinkade oregelbundet och det kändes som om mitt öga åkte runt.
Tumblr_m1g6uboilb1qj32yio1_500_large
Jag hann uppfatta Justin's tårar innan allt blev suddigt och svartnade.
Jag hade nog aldrig oroat mig så mycket. Både jag och Chaz var för skakiga för att köra, så Ryan körde. När bilen stannade hoppade alla tre ut och sprang mot receptionen.
"Brooks, Kim." Tjejen kollade anklagande upp mot mig, som om jag hade förstört hennes dag. Hon smackade lätt med tuggumit och blåste en bubbla innan hon kollade ner i datorn.
"Hon opereras. Men åk upp till våning 2." Sa hon drygt och började fila sina naglar. Såna borde inte få jobba med sånt här.. Tänkte jag dystert och joggade fram till hissen.
-
Där låg hon. Men en slang på armen och stängda ögon. Chaz kom fram och satte sig bredvid mig med skamsen min.
"Gillar du henne?" Frågade jag hest och fick en nick till svars. Såklart.. Men jag var tvungen att ge honom henne, den  här gången. Hur svårt det än skulle vara skulle jag inte rycka henne ur hans grepp.
"Hon gillar dig också!" Han sken upp i ett litet leénde som sen utbyttes mot en rynka mellan ögonbrynen.
"Hur vet du det?" Frågade han bekymrat och drog en hand genom sitt bruna hår. Jag la en hand på hans knä och log menande mot honom.
"För att hon sa det." Svarade jag med tjock hals. Jag skulle inte palla det här. Jag älskade henne av hela mitt hjärta, även fast vi endast hade känt varandra i några dagar. Det fanns inga ord som beskrev henne.
"Wow.. Tycker du jag ska satsa?" Frågade han. Jag svalde hårt och nickade långsamt innan jag reste mig upp.
"Jag ska på toa." Ursäktade jag mig och gick med snabba steg in på toaletten och vidare in på ett bås. Där brast tårarna ut. Ögonen sved och kinderna klibbade.
"Justin?" Ropade Ryan och knackade på dörren. Han skulle tjata, så jag öppnade dörren för att slippa onödigt bråk.
"Vad är det?" Han kollade medlidande på mig och stängde dörren när han gick in.
"Jag älskar henne.. Tror jag." Viskade jag hest och fick en orolig blick från Ryan. Han skakade lätt på huvudet.
"Nej.. Justin gör inte såhär mot Chaz! Inte mot Jasmine heller!" Jag fnös när han nämnde hennes namn.
"Henne är det slut med!" Röt jag vilet fick honom att rygga tillbaka.
"Är hon här?" Frågade han förvånat och jag skakade på huvudet till svars. Han rätade på sig.
"Nej.. Men jag ska göra slut." Han nickade och la en hand på min axel.
"Good luck bro'. Men vad du än gör, bryt inte Kim's hjärta. Antingen så gör du inte det, eller så ger du upp och låter Chaz äntligen få någon som gillar honom för honom!"
"Hon är ett fan av mig, hon vet vem han är. Hon kan praktiskt taget mitt liv bättre än jag kan!" Han rynkade pannan och öppnade munnen för att säga något men då knackade det på dörren.
"Killar? Hon är vaken!" Jag slog upp dörren och möttes av Chaz's stora leénde. Jag besvarade det och sprang smått ut ur toaletten, mot hennes rum där hon låg med ett svagt leénde.
"Hej Justin." Viskade hon och leéndet på mina läppar växte sig större.
Justin berättade en massa saker för mig om sitt liv medans jag låg där, halvdöd. När doktorn kom in vände Justin sig om i en sekund med en sur min.
Tumblr_ltbpsc4hjr1qg7d1ko1_500_large
"Vad hände med henne?" Spottade han ur sig. Doktorn kollade förvånat mot honom och drog upp sina glasögon på den stora näsan.
"Din blindtarm är borta nu, det var den som var problemet." Log hon. Jag nickade och Justin också.
"Tack." Viskade jag och pressade fram ett vagt leénde. Hon nickade och kollade på mig och sedan Justin med ett väldigt stort leénde på läpparna.
"Ni är så söta tillsammans." Mumlade hon och drog upp glasögonen igen. Jag rynkade pannan mot henne och skakade på huvudet.
"Nej då. Vi är inte ihop." Justin's kropp skönk ihop och hennes leénde försvann. Hon harklde sig lätt.
"Nähä, dåså. Du kan åka hem snart." Med de orden lämnade hon oss själva. Eller snarade mig, Justin var inte speciellt medverkande i vårat samtal och värre blev det när Chaz och Ryan kom.
-
"Ryan, kan jag få prata själv med de?" Viskade jag i Ryan's öra och fick en lättad blick till svars och sen en nick.
"Jag går till kafeterian." Ursäktade han sig och lämnade oss själva.
"Vad är ert problem?!" Röt jag när Ryan var utom hörhåll. De kollade upp på mig med skamsna ögon och svalde hårt.
Ska hon skälla ut de? Eller?? :O


Kommentarer

JSSMN <3 skriver:

Jaa! :D Mer idaaag bruden! Skit braaa! <3333

Datum: 2012-03-31 - Tid: 19:25:03 - URL: http://jssmn.blogg.se/


Anonym skriver:

Såååå jävla bra mer!!!!!!!!!!!!

Datum: 2012-03-31 - Tid: 19:47:10 -


Hanna skriver:

Skit braaaa!!! :D

Datum: 2012-03-31 - Tid: 20:04:38 -


A-King<3 skriver:

M.E.R NUUUUUU!<33

Datum: 2012-03-31 - Tid: 20:07:07 -


elin skriver:

asbra!

Datum: 2012-03-31 - Tid: 22:13:10 - URL: http://elinohrn.devote.se


Hanna:) skriver:

Super bra!!! Love it!! AWESOME!!!

Datum: 2012-03-31 - Tid: 23:07:36 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback