Kapitel 6-. Nicole, that Bitch

Jag satte mig ner med en duns på stranden Det fick min cola att skvätta ut lite på mitt ben. Tur att det var kväll, annars skulle jag blivit attackerad av ett bi hela kvällen. Bin och sötma..
"Så hur har du haft det utan mig. Berätta allt sen jag flyttade!" Sa Justin exalterat.
"Haha, sure bäver." Skrattade jag och kollade retsamt på honom. Han hatade när jag kallade honom bäver så han slog till mig kätt på armen.
"Men iallafall, jag och pappa flyttade hit. Jag gick i skolan och på dans. Började på cheerleading. Blev ihop med Gabriel.. Pretty much everything." Sa jag och tog en smutt cola.
"Okey.. Jag antar att du vill höra lite om mig också då?" Sa han och höjde på ögonbrynen. Sexigt.. Tänkte jag sarkastiskt och tog av mig mina converse för att kunna begrava fötterna i sanden.
"Hm.. flyttade hit till Atlanta, blev ihop med Caitilin, flyttade till L.A, gjorde slut med Caitilin, blev ihop med Jasmine, hade world tour, gjorde slut med Jasmine, blev riktigt känd, blev ihop med Selena." Rabblade han snabbt upp.
"Player? Haha! Nej men, så du bor här? I Atlanta? I alla dessa år?!" Utbrast jag och kollade på honom med uppspärrade ögon.
"Jag visste inte ens att du bodde här!" Sa han till sitt försvar och räckte upp händerna. Jag höjde lätt på ögonbrynen och kollade ut på havet igen.
"Ska vi köra den där töntiga 5 Frågor-leken?" Frågade Justin upmanande efter ett tag. Ett leénde växte sig fram på mina läppar och jag nickade.
"Du börjar!" Sa jag glatt och snurrade runt så att jag satt framför honom.
"Saknat mig?"
"Haha, ja. Hur mycket tjänar du i månaden?"
"Runt 20 miljoner dollar. Gillar du ens din pojkvän?"
"Nja. Gillar du din flickvän?" Frågade jag.
"Jag vet inte längre.. Har du berättat för din pojkvän om mig?"
"Nej, vad är din favoritmat?"
"Pizza. Vad...-" Började han men blev stoppad av Nicole's röst. Jag vände mig om och såg henne komma springandes mot oss.
"Eh.. Hej Justin! Eh.. Jag vet inte hur jag ska säga det här.." Fabblade hon runt.
"Nicole, andas och säg det." Svarade jag med ett leénde på läpparna.
Hon anadades djupt in och ställde sig sedan rakt upp.
"Selena och Gabriel gick iväg. Med tungorna i varandras hals."
JUSTIN
Inte Selena? Gomez? Nej.. Hon måste mena någon annan.
"Selena vem?" Frågade jag Nicole och kollade henne djupt i ögonen. Jag såg en glimt av skam i hennes ögon och hon bröt ögonkontakten.
"Gomez.." Sa hon så lågt att det hade kunnat vara en viskning. Jag hoppade bokstavligen upp på benen och la mina händer på hennes axlar.
"Vart? Vart gick de?" Frågade jag frustrerat. Hon kollade på mig med en grop mellan ögonbrynen.
"Jag vet inte! Eller jo! De gick till båthuset!" Sa hon och pekade på ett vitt hus ungefär 50 meter ifrån oss.
Jag kollade menande på Tara och båda började springa för full fart. Det kunde ju inte vara de? Men Nicole skulle aldrig ljuga sådär för Tara.
När vi var framme slet jag upp dörren och möttes av Selena's flin.
"Vill ni vara med?" Frågade hon hånfullt.
-
"Ni var otrogna!" Skrek Tara på Selena och Gabriel. Selena kollade på mig med ledsna ögon medans Gabriel inte brydde sig om att han hade gjort fel.
"Du var det också.. Med bögen!" Sa Gabriel torrt. Om det inte hade varit så att han stod så nära Selena skulle jag ha gått fram och slagit till honom nu på en gång.
"Du sa vad?!" Spottade Tara ilsket ur sig.
"B-Ö-G-E-N." Svarade han, bokstav för bokstav. Hon gick snabbt fram till honom, höjde handen och slog till honom.
"Men vadfan! Vi var inte ens otrogna! Okej?! Vi betalade Nicole för att lura er!" Slängde Selena ur sig.
"Va?" Sa jag. Alla kollade nu på mig. Jag hade stått tyst hela tiden.
"Ja. Vi har inte varit otrogna. Vi gav henne 30 dollar, vi ville se om ni ens brydde er om oss!" Sa hon igen. Jag höjde förvånat på ögonbrynen.
"Så ni har inte...-" Började jag, men nu var det Tara som avbröt mig.
"Nej.. Justin jag tror de har rätt. Nicole gjorde såhär en gång förut, den bitchen."
Jag pustade ut i en lättnad.
"Förlåt." Viskade Tara till Gabriel, och Selena till mig.
"Det är ändå slut nu Tara." Sa Gabriel och gick ut ur huset. Hon stod kvar fastfrusen och vände sig sedan om mot mig, med ett leénde?
"Nu slapp jag iallafall göra det." Sa hon med ett sting av lättnad i rösten.
"Tara, kan du låta oss vara i en sekund. Gå och prata med Nicole." Sa jag med blicken fäst på Selena.
Hon gjorde som jag sa och lämnade oss.
"Selena.. Det är slut. Jag har inga känslor kvar för dig.. Hoppas du förstår." Sa jag med en klump i magen.
"Va!? Du driver eller hur? Du kan inte göra så!" Utbrast hon och viftade med armarna.
"Jo det kan jag. Jag älskar dig som kompis. Vi är inte tillsammans längre."
"Det är pågrund av henne! Eller hur?!" Skrek hon. Jag svarade inte. Jag visste inte vad det var pågrund av egentligen. Jag älskade henne bara inte.
"Den bitchen..." Sa hon hämndlystet och gick ut med snabba steg.
Åhnej, vad ska hon nu hitta på? Tänkte jag oroligt och sprang efter henne.
"Jag vet inte ens om jag gillar honom längre!" Skrek hon nästan för att överrösta den höga musiken. Gud, vad jag störde mig på att de hade så hög volym!
"Kom!" Sa jag och kramade om hennes varma hand. Hon reste sig upp och gick efter. Jag kollade bak och mötte Selena's blick. Hon skakade lätt på huvudet och började dansa mot Tara's pojkvän. Selena och sina hämnder.
Jag satte mig ner med en duns på stranden Det fick min cola att skvätta ut lite på mitt ben. Tur att det var kväll, annars skulle jag blivit attackerad av ett bi hela kvällen. Bin och sötma..
"Så hur har du haft det utan mig. Berätta allt sen jag flyttade!" Sa Justin exalterat.
"Haha, sure bäver." Skrattade jag och kollade retsamt på honom. Han hatade när jag kallade honom bäver så han slog till mig kätt på armen.
"Men iallafall, jag och pappa flyttade hit. Jag gick i skolan och på dans. Började på cheerleading. Blev ihop med Gabriel.. Pretty much everything." Sa jag och tog en smutt cola.
"Okey.. Jag antar att du vill höra lite om mig också då?" Sa han och höjde på ögonbrynen. Sexigt.. Tänkte jag sarkastiskt och tog av mig mina converse för att kunna begrava fötterna i sanden.
"Hm.. flyttade hit till Atlanta, blev ihop med Caitilin, flyttade till L.A, gjorde slut med Caitilin, blev ihop med Jasmine, hade world tour, gjorde slut med Jasmine, blev riktigt känd, blev ihop med Selena." Rabblade han snabbt upp.
"Player? Haha! Nej men, så du bor här? I Atlanta? I alla dessa år?!" Utbrast jag och kollade på honom med uppspärrade ögon.
"Jag visste inte ens att du bodde här!" Sa han till sitt försvar och räckte upp händerna. Jag höjde lätt på ögonbrynen och kollade ut på havet igen.
"Ska vi köra den där töntiga 5 Frågor-leken?" Frågade Justin upmanande efter ett tag. Ett leénde växte sig fram på mina läppar och jag nickade.
"Du börjar!" Sa jag glatt och snurrade runt så att jag satt framför honom.
"Saknat mig?"
"Haha, ja. Hur mycket tjänar du i månaden?"
"Runt 20 miljoner dollar. Gillar du ens din pojkvän?"
"Nja. Gillar du din flickvän?" Frågade jag.
"Jag vet inte längre.. Har du berättat för din pojkvän om mig?"
"Nej, vad är din favoritmat?"
"Pizza. Vad...-" Började han men blev stoppad av Nicole's röst. Jag vände mig om och såg henne komma springandes mot oss.
"Eh.. Hej Justin! Eh.. Jag vet inte hur jag ska säga det här.." Fabblade hon runt.
"Nicole, andas och säg det." Svarade jag med ett leénde på läpparna.
Hon anadades djupt in och ställde sig sedan rakt upp.
"Selena och Gabriel gick iväg. Med tungorna i varandras hals."
Inte Selena? Gomez? Nej.. Hon måste mena någon annan.
"Selena vem?" Frågade jag Nicole och kollade henne djupt i ögonen. Jag såg en glimt av skam i hennes ögon och hon bröt ögonkontakten.
Tumblr_lon4gydvci1qbmw3bo1_500_large
"Gomez.." Sa hon så lågt att det hade kunnat vara en viskning. Jag hoppade bokstavligen upp på benen och la mina händer på hennes axlar.
"Vart? Vart gick de?" Frågade jag frustrerat. Hon kollade på mig med en grop mellan ögonbrynen.
"Jag vet inte! Eller jo! De gick till båthuset!" Sa hon och pekade på ett vitt hus ungefär 50 meter ifrån oss.
Jag kollade menande på Tara och båda började springa för full fart. Det kunde ju inte vara de? Men Nicole skulle aldrig ljuga sådär för Tara.
När vi var framme slet jag upp dörren och möttes av Selena's flin.
"Vill ni vara med?" Frågade hon hånfullt.
-
"Ni var otrogna!" Skrek Tara på Selena och Gabriel. Selena kollade på mig med ledsna ögon medans Gabriel inte brydde sig om att han hade gjort fel.
"Du var det också.. Med bögen!" Sa Gabriel torrt. Om det inte hade varit så att han stod så nära Selena skulle jag ha gått fram och slagit till honom nu på en gång.
"Du sa vad?!" Spottade Tara ilsket ur sig.
"B-Ö-G-E-N." Svarade han, bokstav för bokstav. Hon gick snabbt fram till honom, höjde handen och slog till honom.
"Men vadfan! Vi var inte ens otrogna! Okej?! Vi betalade Nicole för att lura er!" Slängde Selena ur sig.
"Va?" Sa jag. Alla kollade nu på mig. Jag hade stått tyst hela tiden.
"Ja. Vi har inte varit otrogna. Vi gav henne 30 dollar för att ha lite kul på den här festen, vi ville se om ni ens brydde er om oss!" Sa hon igen. Jag höjde förvånat på ögonbrynen.
"Så ni har inte...-" Började jag, men nu var det Tara som avbröt mig.
"Nej.. Justin jag tror de har rätt. Nicole gjorde såhär en gång förut, den bitchen."
Jag pustade ut i en lättnad.
"Förlåt." Viskade Tara till Gabriel, och Selena till mig.
"Det är ändå slut nu Tara." Sa Gabriel och gick ut ur huset. Hon stod kvar fastfrusen och vände sig sedan om mot mig, med ett leénde?
"Nu slapp jag iallafall göra det." Sa hon med ett sting av lättnad i rösten.
"Tara, kan du låta oss vara i en sekund. Gå och prata med Nicole." Sa jag med blicken fäst på Selena.
Hon gjorde som jag sa och lämnade oss.
"Selena.. Det är slut. Jag har inga känslor kvar för dig.. Hoppas du förstår." Sa jag med en klump i magen.
"Va!? Du driver eller hur? Du kan inte göra så!" Utbrast hon och viftade med armarna.
"Jo det kan jag. Jag älskar dig som kompis. Vi är inte tillsammans längre."
"Det är pågrund av henne! Eller hur?!" Skrek hon. Jag svarade inte. Jag visste inte vad det var pågrund av egentligen. Jag älskade henne bara inte.
"Den bitchen..." Sa hon hämndlystet och gick ut med snabba steg.
Åhnej, vad ska hon nu hitta på? Tänkte jag oroligt och sprang efter henne.
Drama,drama,drama.... KOMMENTERA!

Kommentarer

Hanna skriver:

Ojdå

Datum: 2012-03-06 - Tid: 14:47:21 - URL: http://thebieberheaven.devote.se


Line skriver:

Mer =D

Datum: 2012-03-06 - Tid: 14:51:37 -


Ebba skriver:

Ojoj! Mer, nu? ;)

Datum: 2012-03-06 - Tid: 14:51:57 - URL: http://ebbaste.blogg.se/


Anonym skriver:

Mer kapiteeel! :D

Datum: 2012-03-06 - Tid: 14:54:01 - URL: http://jssmn.blogg.se/


kkrazyjulia :s skriver:

Hej, allt bra?:)



Du kanske har lust att vara med i min tävling där DU kan vinna en personlig almanacka, som du själv därefter får välja välj och bild på framsidan och en massa annat. Här är länken i fall du vill vara med: http://kkrazyjulia.blogg.se/2012/february/tavlingvinn-en-personlig-almanacka-hos-mig.html#comment



Om du inte vill vara med är det bara att skita i det hihi:)



- Många varma kramar http://kkrazyjulia.blogg.se

Datum: 2012-03-06 - Tid: 15:17:07 - URL: http://kkrazyjulia.blogg.se/


Anonym skriver:

mer,mer MEEEEER! :D

Datum: 2012-03-06 - Tid: 15:17:37 -


OMG <3333333 skriver:

Seriöst, så jävla bra. Längtar efter mer, puss <3

Datum: 2012-03-06 - Tid: 16:08:21 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback