Kapitel 54-. Ego

"Justin?" Gnydde Sony till och kollade på mig med svullna, röda ögon.
"Sony, du är trött. Sov nu." Sa jag och kysste henne på pannan. Hon gjorde som jag sa och slöt igen ögonen igen för att somna igen.
Jag tog en macka och gick mot hallen för att ta på mig mina skor. När jag öppnade dörren stod Alfredo där.
__________________________________________________________
SONY
När jag vaknade måste klockan ha varit runt 12 för jag kände mig rikitgt utvilad.
Jag satte mig upp och sträckte på mig innan jag öppnade ögonen.
"Shit!" Skrek jag och tog mig för bröstet. Där satt Alfredo med ett stort leénde på läpparna.
"Alfredo! Du skrämms ju!" Sa jag förskräckt.
Han skrattade till och log stort mot mig.
"Skulle inte du sova hos Selena?" Frågade jag medans jag satte upp mitt hår i en boll mitt på huvudet.
"Det gjorde jag också. Men hon skulle göra något imorse så jag gick tillbaka hit." Svarade han och kliade sig på knät.
Jag nickade och lämnade deras rum för att gå till mitt och Selena's.
Alfredo hade rätt, när jag kom dit var det tomt och städat. Städerskan hade väll varit här och joxat.
-
Jag började kleta på 'Strawberry Body Butter' över hela min kropp. Håret fick lufttorka idag. Jag drog fram min necesär och målade mina naglar vita.
När nagellacket och håret var torrt gick jag och satte på mig mina svarta nylonstrumpbyxor och en svart långärmad klänning. Jag skulle precis lämna rummet när jag kom på att jag var osminkad. Jag gick in och kletade på två lager läppglans och lite maskara. Nu var det bra!
Jag tog min mobil och satte på mig mina svarta converse innan jag gick mot hissen och åkte ner. Kenny väntade på mig nere i lobbyn så att jag skulle slippa möta pap'zen själv.
JUSTIN
"Yeah, i'm all gone..." Sjöng jag och kollade ut på den lilla publiken jag hade.
Vi brukade alltid bjuda in de 50 första som hade köpt biljetterna till soundcheket. De applåderade och skrek, ja vissa grät faktiskt.
"Okey! Nu kör vi lite frågor!" Sa jag glatt i mikrofonen. Alla räckte upp händerna.
Jag pekade på en liten flicka som påminde mycket om Penny.
"Hur mår du?" Frågade hon blygt.
"Jag? Jag mår bra!" Svarade jag och gav henne en slängkyss. Hon fnittrade till och vände sig sedan om till den jag förmodade var hennes storasyster.
"Någon annan?" Frågade jag i mikrofonen.
Jag pekade på en blond tjej i femtonårs åldern.
"Har du en tjej?" Frågade hon glatt. Jag visste att den frågan skulle dyka upp.
Sony och jag hade inte publicerat oss som ett par än.
"Nej. Det har jag inte." Svarade jag och pressade fram ett leénde på mina läppar.
"Vem är Sony Tree då?" Ropade en annan.
"Min barndomsvän." Svarade jag med en klump i halsen.
-
Jag gick tillbaka backstage och mötte en leéndes Sony.
"Barndomsvän?" Sa hon retsamt och la armarna i kors över bröstet. Jag ryckte på axlarna och drog in henne i min famn. Hon kravlade sig ur och rynkade på näsan.
"Du. Duschen. Nu!" Sa hon strängt och satte sitt pekfinger i bröstet på mig.
Jag nickade och tog hennes hand och drog med henne till min Loge.
Hon satte sig ner vid mitt smink bord medans jag började dra av mig mina stinkande kläder tills jag bara stod i kalsonger.
Hon stod nu och grävde runt i min garderob och tog upp något rosa och något blått.
"Ah! Helt otroligt!" Sa hon och visade upp tröjorna.
De hade två bilder med mig på. Jag skrattade till och en rodnad började sprida sig på mina kinder.
"Hur egotrippad får man vara?" Sa hon och kastade tröjorna på mig.
"Justin?" Gnydde Sony till och kollade på mig med svullna, röda ögon.
"Sony, du är trött. Sov nu." Sa jag och kysste henne på pannan. Hon gjorde som jag sa och slöt igen ögonen igen för att somna igen.
Jag tog en macka och gick mot hallen för att ta på mig mina skor. När jag öppnade dörren stod Alfredo där.
När jag vaknade måste klockan ha varit runt 12 för jag kände mig rikitgt utvilad.
Jag satte mig upp och sträckte på mig innan jag öppnade ögonen.
"Shit!" Skrek jag och tog mig för bröstet. Där satt Alfredo med ett stort leénde på läpparna.
"Alfredo! Du skrämms ju!" Sa jag förskräckt.
Han skrattade till och log stort mot mig.
"Skulle inte du sova hos Selena?" Frågade jag medans jag satte upp mitt hår i en boll mitt på huvudet.
"Det gjorde jag också. Men hon skulle göra något imorse så jag gick tillbaka hit." Svarade han och kliade sig på knät.
Jag nickade och lämnade deras rum för att gå till mitt och Selena's.
Alfredo hade rätt, när jag kom dit var det tomt och städat. Städerskan hade väll varit här och joxat.
-
Jag började kleta på 'Strawberry Body Butter' över hela min kropp. Håret fick lufttorka idag. Jag drog fram min necesär och målade mina naglar vita.
När nagellacket och håret var torrt gick jag och satte på mig mina svarta nylonstrumpbyxor och en svart långärmad klänning. Jag skulle precis lämna rummet när jag kom på att jag var osminkad. Jag gick in och kletade på två lager läppglans och lite maskara. Nu var det bra!
Jag tog min mobil och satte på mig mina svarta converse innan jag gick mot hissen och åkte ner. Kenny väntade på mig nere i lobbyn så att jag skulle slippa möta pap'zen själv.
"Yeah, i'm all gone..." Sjöng jag och kollade ut på den lilla publiken jag hade.
Vi brukade alltid bjuda in de 50 första som hade köpt biljetterna till soundcheket. De applåderade och skrek, ja vissa grät faktiskt.
"Okey! Nu kör vi lite frågor!" Sa jag glatt i mikrofonen. Alla räckte upp händerna.
Jag pekade på en liten flicka som påminde mycket om Penny.
"Hur mår du?" Frågade hon blygt.
"Jag? Jag mår bra!" Svarade jag och gav henne en slängkyss. Hon fnittrade till och vände sig sedan om till den jag förmodade var hennes storasyster.
"Någon annan?" Frågade jag i mikrofonen.
Jag pekade på en blond tjej i femtonårs åldern.
"Har du en tjej?" Frågade hon glatt. Jag visste att den frågan skulle dyka upp.
Sony och jag hade inte publicerat oss som ett par än.
"Nej. Det har jag inte." Svarade jag och pressade fram ett leénde på mina läppar.
"Vem är Sony Tree då?" Ropade en annan.
"Min barndomsvän." Svarade jag med en klump i halsen.
-
Jag gick tillbaka backstage och mötte en leéndes Sony.
"Barndomsvän?" Sa hon retsamt och la armarna i kors över bröstet. Jag ryckte på axlarna och drog in henne i min famn. Hon kravlade sig ur och rynkade på näsan.
"Du. Duschen. Nu!" Sa hon strängt och satte sitt pekfinger i bröstet på mig.
Jag nickade och tog hennes hand och drog med henne till min Loge.
Hon satte sig ner vid mitt smink bord medans jag började dra av mig mina stinkande kläder tills jag bara stod i kalsonger.
Hon stod nu och grävde runt i min garderob och tog upp något rosa och något blått.
"Ah! Helt otroligt!" Sa hon och visade upp tröjorna.
De hade två bilder med mig på. Jag skrattade till och en rodnad började sprida sig på mina kinder.
"Hur egotrippad får man vara?" Sa hon och kastade tröjorna på mig.
Inte lika långt!
7 kommentarer innan nästa!

Kommentarer

Anonym skriver:

Braaaaaa!!

Datum: 2012-03-03 - Tid: 19:02:33 -


Hanna skriver:

Hahaha:)

Datum: 2012-03-03 - Tid: 19:08:49 - URL: http://thebieberheaven.devote.se


Emma ^^ skriver:

MER MER MER MER MER MER... <3

Datum: 2012-03-03 - Tid: 19:09:33 - URL: http://madangerous.blogg.se/


Linnea skriver:

Grymt bra!!! :) Haha, får man kommentera flera gånger så att jag kan få nytt kapitel?<3

Datum: 2012-03-03 - Tid: 19:18:23 - URL: http://linneabengtsberg.devote.se


Hanna skriver:

Skit bra!!! :D

Datum: 2012-03-03 - Tid: 19:22:33 -


Hanna skriver:

Och du sa inte unika kommentarer... Så jag kommenterar lite till! :D

Datum: 2012-03-03 - Tid: 19:23:09 -


Hanna skriver:

Satt vi får mer kapitel av din FANTASTISKA novell! :D

Datum: 2012-03-03 - Tid: 19:23:51 -


Hanna skriver:

Den verkligen ÄGER! :D hihi

Datum: 2012-03-03 - Tid: 19:24:17 -


Lisa skriver:

HAHA :)

jättebra :D

Datum: 2012-03-03 - Tid: 19:29:06 -


Carmen skriver:

ÄLSKAR DET.<3

Datum: 2012-03-03 - Tid: 19:47:27 -


Anonym skriver:

Bra soom vanligt utloggarn;/ Haha <33

Datum: 2012-03-03 - Tid: 20:00:30 - URL: http://jssmn.blogg.se/


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback