Kapitel 5-. Party Rock PART.2

"Okej.. Hmm.. Lockigt eller vanligt Tara?" Frågade Nicole bakom mig. Hon skulle fixa mitt hår, som alltid. På avslutningsbalen i nian gjorde hon det för första gången och alla hade gett den positiv respons så hon har gjort det enda sen dess.
"Locka det lite lätt bara." Svarade jag med ett leénde som jag mötte i spegeln som hänge framför mig på väggen.
Mina bruna sommarben såg mycket brunare ut med mina rosa converse på. Rosa har alltid framhävt min hud bra, brukade pappa säga. Jag har fått allt från mamma. Det blonda håret. Kurvorna. Ögonen. Allt. Hela jag är som en billig kopia av mamma, som också blev vårbalens drottning, som också hade varit head-cheerleader och som också hade dejtat skolans populäraste och snyggaste kille därav pappa.
Jag hade inte så många minnen av mamma. De flesta låg ihop packade uppe på vinden och jag ville inte ha med henne att göra.
"Klart!" Utbrast Nicci stolt och sprejade på lite hårsprej. Spegeln visade perfekta lockar.. Jag såg nästan ut som Törnrosa. Jag skrattade till åt min tanke vilket fick Nicole att kolla förundrande på mig.
"Vad skrattar du åt?" Frågade hon och kollade på mig med rynkad panna i spegeln.
"Inget.." Viskade jag och gav till en välbelåten suck.
-
Det lät musik flera kvarter bort från stranden. Såklart skulle det ju också vara 'LMFAO-Party Rock' Nicole gjorde snabbt armkrok med mig och gick med stora steg mot stranden som var fullproppad med folk.
"Några tillåtna? Nicole, det här är ju typ hela skolan!" Utbrast jag och kollade menande på henne.
"Folk kanske fick höra om den? Jag vet inte!" Sa hon snabbt till sitt försvar. Jag frustade till och fortsatte gå.
"Jag stannar ett tag bara." Sa jag allvarligt till henne innan hon försvann in på dans-golvet eller vad man ska kalla det.
JUSTIN
Selena stod och dansade med några killar på dansgolvet. De verkade inte bry sig om att hon hade pojkvän eller att hon var Selena Gomez, eller så låtsades de inte om det för att hon skulle gilla de.
Såklart att de var ute efter Selena, hon var ju grymt snygg. Tänkte jag surt och sög upp lite cola ur mitt sugrör.
"Hey dork!" Sa en röst högt bredvid mig. Jag kollade dit och där stod Tara. Gud så vacker.
Hon hade på sig en rosa magtröja, ett par korta jeansshorts och lockat hår.
"Hej!" Sa jag glatt och kramade om henne.
"En cola!" Sa hon snabbt till bartendern som räckte en kall cola till henne.
Hon satte sig ner på stolen bredvid min och kollade ut på dansgolvet. Hon hittade Selena direkt, tror jag iallafall.
"Din tjej?" Frågade hon och drack en klunk cola.
"Mhm.. populär bland killarna som vanligt!" Svarade jag och log stort mot henne. Hon skrattade till men slutade när det kom fram en blond kille.
"Hej snygging!" Sa han högt och lyfte upp henne från stolen. Han gav mig en sur blick innan han kysste henne passionerat på läpparna. Jag kollade snabbt bort och väntade med att kolla tillbaka förräns han hade gått.
"Din kille?" Frågade jag med avsmak. Hon nickade och snörpte på munnen.
"Jag vet inte ens om jag gillar honom längre!" Skrek hon nästan för att överrösta den höga musiken. Gud, vad jag störde mig på att de hade så hög volym!
"Kom!" Sa jag och kramade om hennes varma hand. Hon reste sig upp och gick efter. Jag kollade bak och mötte Selena's blick. Hon skakade lätt på huvudet och började dansa mot Tara's pojkvän. Selena och sina hämnder.
"En barndomsvän." Svarade jag enkelt men hon kollade tvekandes mot mig. Hon trodde inte på mig..
"Bara vän?" Sa hon igen och la en hand på midjan. Jag suckade djupt och kollade allvarligt på henne.
"Ja, bara vän." Svarade jag och kysste henne på läpparna för att hon skulle tro på mig.
"Jag tror inte på dig." Sa hon bara och gick därifrån. Seriöst..
"Okej.. Hmm.. Lockigt eller vanligt Tara?" Frågade Nicole bakom mig. Hon skulle fixa mitt hår, som alltid. På avslutningsbalen i nian gjorde hon det för första gången och alla hade gett den positiv respons så hon har gjort det enda sen dess.
"Locka det lite lätt bara." Svarade jag med ett leénde som jag mötte i spegeln som hänge framför mig på väggen.
Mina bruna sommarben såg mycket brunare ut med mina rosa converse på. Rosa har alltid framhävt min hud bra, brukade pappa säga. Jag har fått allt från mamma. Det blonda håret. Kurvorna. Ögonen. Allt. Hela jag är som en billig kopia av mamma, som också blev vårbalens drottning, som också hade varit head-cheerleader och som också hade dejtat skolans populäraste och snyggaste kille därav pappa.
Jag hade inte så många minnen av mamma. De flesta låg ihop packade uppe på vinden och jag ville inte ha med henne att göra.
"Klart!" Utbrast Nicci stolt och sprejade på lite hårsprej. Spegeln visade perfekta lockar.. Jag såg nästan ut som Törnrosa. Jag skrattade till åt min tanke vilket fick Nicole att kolla förundrande på mig.
"Vad skrattar du åt?" Frågade hon och kollade på mig med rynkad panna i spegeln.
"Inget.." Viskade jag och gav till en välbelåten suck.
-
Det lät musik flera kvarter bort från stranden. Såklart skulle det ju också vara 'LMFAO-Party Rock' Nicole gjorde snabbt armkrok med mig och gick med stora steg mot stranden som var fullproppad med folk.
"Några tillåtna? Nicole, det här är ju typ hela skolan!" Utbrast jag och kollade menande på henne.
"Folk kanske fick höra om den? Jag vet inte!" Sa hon snabbt till sitt försvar. Jag frustade till och fortsatte gå.
"Jag stannar ett tag bara." Sa jag allvarligt till henne innan hon försvann in på dans-golvet eller vad man ska kalla det.
Selena stod och dansade med några killar på dansgolvet. De verkade inte bry sig om att hon hade pojkvän eller att hon var Selena Gomez, eller så låtsades de inte om det för att hon skulle gilla de.
Såklart att de var ute efter Selena, hon var ju grymt snygg. Tänkte jag surt och sög upp lite cola ur mitt sugrör.
"Hey dork!" Sa en röst högt bredvid mig. Jag kollade dit och där stod Tara. Gud så vacker.
Hon hade på sig ett vitt linne, ett par korta jeansshorts och lockat hår.
"Hej!" Sa jag glatt och kramade om henne.
"En cola!" Sa hon snabbt till bartendern som räckte en kall cola till henne.
Hon satte sig ner på stolen bredvid min och kollade ut på dansgolvet. Hon hittade Selena direkt, tror jag iallafall.
"Din tjej?" Frågade hon och drack en klunk cola.
"Mhm.. populär bland killarna som vanligt!" Svarade jag och log stort mot henne. Hon skrattade till men slutade när det kom fram en blond kille.
"Hej snygging!" Sa han högt och lyfte upp henne från stolen.
Tumblr_ltp0dczizs1qff28po4_500_large
Han gav mig en sur blick innan han kysste henne passionerat på läpparna. Jag kollade snabbt bort och väntade med att kolla tillbaka förräns han hade gått.
"Din kille?" Frågade jag med avsmak. Hon nickade och snörpte på munnen.
"Jag vet inte ens om jag gillar honom längre!" Skrek hon nästan för att överrösta den höga musiken. Gud, vad jag störde mig på att de hade så hög volym!
"Kom!" Sa jag och kramade om hennes varma hand. Hon reste sig upp och gick efter. Jag kollade bak och mötte Selena's blick. Hon skakade lätt på huvudet och började dansa mot Tara's pojkvän. Selena och sina hämnder.
KOMMENTERA

Kommentarer

Anonym skriver:

Asbra meer :D

Datum: 2012-03-06 - Tid: 13:11:39 -


Anonym skriver:

AWESOME,,,mer mer mer <3333

Datum: 2012-03-06 - Tid: 14:24:51 - URL: http://jssmn.blogg.se/


Anonym skriver:

Jätte bra mer nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!!!!!!:)<3

Datum: 2012-03-06 - Tid: 14:29:57 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback