Kapitel 49-. Still love you...

"Sänk ner styrkan lite!" Skrek Sony. Jag gjorde som hon sa och drog ner styrkan och värmen på duschen.
Vi stod tätt intill varandra i min lilla dusch, medans bussen rullade fram.
"Kom hit." Sa Sony lågt och putade med läpparna. Jag slickade mig om mina snabbt innan jag böjde mig neråt och kysste hennes försiktigt. Det var ju värsta kysskalaset idag!
Jag drog på mig mina mjukisbyxor och en av Justin's t-shirts innan jag satte upp mitt hår i en hög hästsvans och gick ut. Selena satt ensam i en av sofforna så jag gick och satte mig brevid henne.
"Vart är Justin och Kenny?" Frågade jag och tog upp ett nagellack som jag började dra på mina naglar.
"Mc Donald's." Svarade hon lätt och log ett sött leénde mot mig.
Jag log tillbaka och stoppade ner lacket när alla naglar var målade. Tankar började cirkulera runt i mitt huvud. Selena är mycket snyggare än mig, praktiskt taget en grekisk gudinna, så varför dissade Justin henne? Det var ett mysterium som inte gick att lösa.. Jag menar, Jelena var ju världskänt, eller hur?
"Jag kommer snart." Viskade jag och gick tillbaka in på Justin's rum. Jag tog upp hans laptop och la den i mitt knä. Såfort Google var uppe sökte jag på Jelena. Jag trodde att jag skulle palla det här men det kan nog ingen. Att se sin pojkvän och ex var nog inte något som någon ville se.
Jag gick in på Justin bieber zone och blev chokad av det som kom upp.
"SELENA HAR FORTFARANDE KÄNSLOR FÖR THE BIEBS? ÄR DE BESVARADE?"
Jag kunde inte annat än att fortsätta läsa.
"Det går ryckten om att Selena fortfarande har känslot kvar för Justin Bieber. En källa säger att hon ligger och sms:ar med honom på kvällarna, men ingen vet säker än. Justin...." Började jag läsa men slutade. Nej, jag kan inte. Och det är nog inte ens sant.
Helt plötsligt plingade det till någon stans. Jag kollade runt på sängen och såg Justins's mobil ligga där.
Ska jag? Nej. Jo! Nyfikenheten tog över och jag tog tag i mobilen och låste upp.
Kod såklart! Jag skrev in SONY och mobilen låstes upp. Aaaw, tänkte jag innan jag gick in på sms.
"Justiin, jag älskar dig. Jag ber dig att förlåta mig. Kan det inte bli vi två igen?"
Från Selena, såklart.
Jag skrollade upp och såg att alla deras sms från förhållandet var borttagna, och Justin hade skrivit ett svar på hennes 'KÄRLEKS' Sms.
"Selena, jag har tjej. Jag älskar Sony. Respektera det och bli vän med henne eller något? Love u sis<3"

"Du gillar henne va?" Sa Kenny som gick bredvid mig. Jag nickade snabbt på huvudet och log.
"Jag gillar inte. Jag älskar." Sa jag med ett stort flin på läpparna.
-
"Maten är hääär!" Ropade jag när vi gick in i bussen. Selena log stort och hoppade upp och ner i soffan som hon satt i.
Jag slängde en påse till henne och tog min egna och började hugga in. Selena bad mig att sätta på tv:n så jag gjorde det. Det var inte direkt något roligt att kolla på men det var iallafall något.
"Vart är Sony?" Frågade jag efter ett tag. Shit jag hade glömt bort min flickvän!
"Hon är på ditt rum." Svarade Selena lätt och drack lite av sin dricka. Jag nickade lätt och gick bort till mitt rum, där jag såg Sony ligga under täcket. Vad hade hänt?
KOMMENTERA!

Kommentarer

Hanna skriver:

Spännade!!!! Du är super duktig på att skriva.

Datum: 2012-03-02 - Tid: 15:20:39 - URL: http://thebieberheaven.devote.se


Linnéa R skriver:

SKKIIT BRA! :D

Datum: 2012-03-02 - Tid: 16:16:49 -


Anonym skriver:

Awesome <33 mer

Datum: 2012-03-02 - Tid: 18:08:02 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback