Kapitel 48-. Run for it

"Ja." Viskade hon fram och kollade upp mot Christian.
"Du för köra." Han nickade och kollade lömskt mot mig. De där två, de var djävulska..
"Justin, sanning eller konka?" Frågade han spänt.
"Konka." Slank ur min mun och han mimade ett 'Yes' Okej, du borde inte ha sagt konka Justin.
"Kyss Caitlin."
En tjock klump hamnade i magen.
"Chris, min tjej är här!" Utbrast Justin irriterat och blängde surt på Chris.
"Du sa konka. That's life.." Svarade han och ryckte på axlarna. Justin vände sig om och kollade på mig med en skamsen min.
"Gör det bara Justin.." Viskade jag. Han rynkade lätt pannan och vände sig sedan om till Caitlin innan han pressade sina läppar mot hennes. Det värsta var att det såg ut som om han gillade det.
Det var inte bara en kyss.. Den varade länge.
"Ursäkta." Mumlade jag och sprang ut genom det stora huset med tårar rinnandes ner för mina kinder.
En kyss var okej, men inte långtradare!!
"Tara!" Hörde jag Justin ropa bakom mig men jag ignorerade det och fortsatte springa.
Tumblr_lton2hfoye1r08w8fo1_500_large
-
Jag slog mig ner på en parkbänk, så långt bort från Justin som möjligt. Hjärtat bankade hårt mot bröstkorgen men det spelade ingen roll. Små rökpustar kom upp i luften när jag andades.
Vinter.. Jag hade helt glömt bort min jacka i all uppståndelse, så jag satt nu här och frös.
Mina händer började snabbt domna bort, detsamma som mina läppar. De var säkert lila nu.
"Tara!" Hörde jag en röst ropa. Det var inte Justin, det var Caitlin.
Jag svalde hårt men svarade inte. Fotstegen i snön närmade sig och en hand la sig ner på min axel.
"Fattar du hur orolig Justin är?" Utbrast hon och satte sig bredvid mig.
Jag kollade bort från henne och kollade upp på den klara månen istället.
"Tara, jag är seriös. Hag gråter! Om jag inte skulle komma tillbaka med dig inom en kvart skulle han ringa polisen. Nu har vi 5 Minuter kvar innan han ringer."
Mina tänder började hackas mot varandra och jag kollade in i hennes ögon som blev stora som klot när hon såg mig.
"Tara! Du måste in i värmen... Du är ju alldeles lila!" Hojtade hon och drog med mig upp från bänken.
Min ben värkte som inget annat. Jag hade aldrig upplevt någon liknande. Det var som om sklettet var alldeles genomfryst.
-
"Tara!" Ropade Justin oroligt när jag och Caitlin kom in genom dörren. Jag unvek hans blick och kollade på Cailin.
"Kan jag låna lite kläder?" Frågade jag och la ihop mina händer för att värma de lite.
Hon nickade och gjorde armkrok med mig innan hon gick upp för trappan till hennes rum. Hon gav Justin en blick och stängde sedan dörren.
"Vad vill du ha?" Frågade hon och öppnade dörren till sin stora walk-in-closet.
"Det spelar ingen roll. Något bekvämt." Gäspade jag och satte mig ner på hennes säng. Hon räckte över ett par mjukisbyxor och en stickad tröja.
"Du måste bli varm.. Jag går ner och kockar te." Jag log tacksamt mot henne och nickade.
Hon lämnade rummet och två sekunder senare öppnades dörren igen. Men nu kom Justin in. Jag svalde hårt och drog en hand genom mitt kalla hår.
"Tara.. Varför sprang du?" Frågade han med ledasen röst.
"Du kysste Caitlin!"
"Men du gick med på det? Och det var inga känslor inblandade i kyssen!" Försvarade han sig vilket fick mig att bli sjukt förbannad.
"Nehe?! Men du kysste henne som du gör med mig! Så är jag inte heller värd dina känslor? Och det där var en långtradare!" Tårar började rinna ner för mina kalla kinder.
"Det var inte meningen att göra dig ledsen. Snälla förlåt.." Viskade han och satte sig er på huk framför mig.
Jag kollade upp mot honom med höjda ögonbryn. Skulle jag förlåta honom? Justin var praktiskt taget mitt liv..
Jag nickade och pressade mina läppar mot hans. Fjärilar och fyrverkerier? Check.
Tara hade somnat på mitt bröst och Caitlin och Christian låg som en hög på golvet.
Klockan på väggen visade 12. De sov fortfarande. Jag kunde inte resa mig upp, för då skulle Tara vakna. Men jag var tvungen att försöka. Jag drog undan hennes arm och då rullade hon över på sidan.
Det var inte så svårt.. Tänkte jag glatt och reste mig upp ur sängen.
-
"Hej då Justin." Sa Mr.Beadles och log stort mot mig. Jag log tillbaka och tog en klunk av Oboy'en.
När han hade stängt dörren hörde jag ett gallskrik där uppefrån.
Det var Tara.. Jag sprang upp och öppnade snabbt dörren.

Haha segt! Men kommentera för mer! ;)


Kommentarer

Ilma skriver:

SJUUUKT BRA SOM VANLIGT. Hihi, snälla mer det här är typ min drog. Haha <3333 love it ;)

Datum: 2012-03-24 - Tid: 15:21:45 -


Emelie skriver:

Har inte hunnit läsa ikapp än men nu har jag i alla fall länkar dig på min blogg :D

Datum: 2012-03-24 - Tid: 15:50:20 - URL: http://justtwitter.blogg.se/


A-king<3 skriver:

meeeer måste veta vrf on skrek! :D

Datum: 2012-03-24 - Tid: 15:59:54 -


Anonym skriver:

meeeeeer

Datum: 2012-03-24 - Tid: 16:01:19 -


Becca skriver:

MEEEEEEEEEEEER

Datum: 2012-03-24 - Tid: 16:39:15 -


Becca skriver:

Sjukt bra!!:D

Vill ha meeeer!!!😃😃😃😃:D

Datum: 2012-03-24 - Tid: 17:02:57 -


Anonym skriver:

liv varför skriker tara //Emma

Datum: 2012-03-24 - Tid: 17:48:29 -


Anonym skriver:

Meeeeeeer NU KVINNA! DU SVARAR INTE HELLER...!!!hahahah<33 mer mer mer;D

Datum: 2012-03-24 - Tid: 19:03:31 - URL: http://jssmn.blogg.se/


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback