Kapitel 43-. Angry B

KOLLAGE KOMMER IMORGON
"Bara för att jag åt upp betyder det inte att jag vill att du ska stanna. Åk nu." Snäste jag mot henne och kollade ner på mina flagnande nagelacksfärgande naglar.
Hon suckade lätt och reste sig sedan upp.
"Du får leva med mig..." Mumlade hon och gick ut med brickan igen.
Yey..Tänkte jag sarkastiskt och la mig ner i sängen igen.
Jag drog på mig en t-shirt och lämnade rummet. Hoppas Tara hade överlevt Summer..
Hon hade varit kvar när jag hade gått. Jag tänkte tillbaka på våran lilla konversation.
*Jag gick med snabba steg ner för trappan men blev stoppad av Summer.
"Vart ska du?" Snäste hon mot mig.
"Hem." Muttrade jag surt tillbaka och stoppade ner ena handen i fickan. Hon granskade mig från topp till tå och nickade sedan mot vardagsrummet.
"Jag vill prata med dig. Kom." Jag gick med små steg efter henne och slog mig ner i fotöljen.
"Vadå?" Frågade jag kaxigt. Hon tog en blond slinga och la in den bakom örat.
"Du, din lilla brat.. Var inte så uppkäftig. Jag vet minsann saker om dig som Tara inte alls skulle gilla så håll käften och låt mig prata!"
"Vadå för 'saker'?" Frågade jag och drog upp ärmarna på skjortan.
"Jo, tillexempel att du har playat med alla dina flickvänner.. Caitlin var du otrogen med Jasmine. Med Jasmine var du otrogen med Selena. Hur pallar du Justin? Jag svär, bryter du Tara's hjärta.. Då dödar jag dig.. På riktigt. Hon kanske hatar mig, men hon skulle hata dig mer."
Jag svalde hårt. Hur visste hon det här?
"Jag måste gå." Slängde jag ur mig och sprang ut till det otäcka snöovädret och in i min bil, där tårarna började spruta. Hon får inte säga något till Tara...*
-
"Du har räddat mig. Kärringen sticker aldrig." Utbrast Tara när jag kom in på hennes rum. Jag log stelt och nickade.
"Jo. Hon berättade att hon åker ikväll." Tara kollade förvånat på mig.
"Varför sa hon det till dig?" Frågade hon med en liten grop mellan ögonbrynen. Jag ryckte på axlarna och slog mig ner i hennes obäddade säng. Hon la sig på mage bredvid mig och drog sin hand genom mitt hår. Ett leénde spreds på hennes ansikte.
"Kan jag få vara din för kvällen?" Frågade hon förnurligt. Jag höjde flörtigt på ögonbrynen och la en slinga bakom hennes öra.
"Till vad?" Hon bet sig försiktigt i läppen.
"Överraskning." Viskade hon i mitt öra och en rysning började sprida sig i min benmärg.
"Jag gillar överraskningar, så det får du väll." Svarade jag innan jag pressade mina läppar mot hennes.
"Vad ska vi göra innan dess?" Frågade jag mot hennes läppar och hon sken upp i ett ännu större leénde. Hon hade en idé..
"En fråga först.." Mumlade hon och svalde hårt."Du är Justin Bieber. Du borde ju jobba?"
"Ja. Men jag har pratat med Scooter, och vi har en studio här i Atlanta, så jag jobbar där med Believe när du är i skolan. Turneérna är i sommar och vi har inga möten. Så jag är praktiskt taget ledig."
Hon nickade förstående och hoppade sedan upp ur sängen och sprang fram till garderoben och kom upp med två lådor.
Hon la ner de bredvid sängen och la sig ner bredvid mig i sängen igen och räckte över min mobil innan hon tog tag i sin egna.
"Det där är priser. Vi ska spela Angry Birds. Den som får bäst poäng får välja pris först." Log hon.
Jag nickade gillande och låste upp min mobil.
"Let the game begin!" Hojtade jag och satte igång spelet.
-
"Jag vaann!" Ropade jag och log stort men hon lipade bara mot mig och räckte över ett paket.
"Det får du." Jag log tacksamt och öppnade. Det var ett Angry-Birds iPhone skal. Hon fick en t-shirt.
Helt plötsligt öppnades dörren och Jake stod där.
"Tara. Justin. Kom." Muttrade han. Jag och Tara reste oss upp, hand i hand och gick ner.
KOMMENTERA. Godnatt sweeties <3


Kommentarer

Ebba skriver:

Jätte bra! Meeeer<3

Datum: 2012-03-22 - Tid: 23:43:14 -


Ilma skriver:

Så himla bra!!! Längtar efter nästa kapitel!!<333

Datum: 2012-03-23 - Tid: 06:47:01 -


Anonym skriver:

HAHA, som min novell! ;o Bra kapitel dock!

Datum: 2012-03-23 - Tid: 07:43:02 - URL: http://jssmn.blogg.se/


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback