Kapitel 4-. Party Rock PART.1

"Okey, mat fanns i frysen." Sa jag snabbt till Nicole och gick dit för att kolla vad det var för mat egentligen. Kyckling och pasta. Uäck!
"Ueew! Kyckling? Vad ska vi äta, det måste finnas något annat?" Sa Nicole ängsligt.
"Vi kan ju åka till Subway och köpa varsin macka?" Föreslog jag.
"Ja, smart head!" Sa hon lite gladare och slog mig lätt på huvudet. Såklart. Tänkte jag sarkastiskt och tog min mobil innan vi gick ut i den varma naturen. Det kom små brisar då och då men annars var det ju nästan sommar.
DAGEN DÄRPÅ
"Classe accord, nous allons réunir le jeudi! au revoir" Ropade Mr.Lovengood ut över klassen som alla andra lärare hela tiden gör. Yes, äntligen är skolan slut.
Jag tog tag i mina böcker och tryckte de hårt mot bröstet. Folk log och hejade på mig hela vägen till skåpet. Jag brydde mig inte så värst mycket om populariteten, det var nog mest Nicci som brydde sig om det. Det var nog hennes enda stolthet i High School.. Att vara populär. Men alla brydde sig väll bara om det?
"Hey!" Ropade en röst bakom mig. Jag vände mig hastigt om och såg Gabriel komma springandes imot mig. Leéndet kom snabbt påklistrat och han lyfte upp mig och snurrade runt mig, vilket gjorde så att vi fick många sura blickar.
"Ignorerar du mig eller?" Frågade han retsamt och kysste mig lätt på läpparna. Ingen gnistra.
"Haha nej, varför skulle jag det?" Frågade jag. Han ryckte på axlarna och tog tag i min hand.
Inga fjärilar. Vad var felet egentligen? Alla känslor kan ju inte försvinna över en natt? Nej, jag älskar Gabriel.
"Men vi ses ikväll." Viskade jag och ställde mig på tå för att kunna kyssa honom. Jag gjorde den så passionerad som det gick men det kom bara små flammor, inga fyrverkerier.
"Okej.. Ses." Sa han och lämnade mig vid mitt skåp.
"Kom igen så åker vi bitch!" Ropade Nicole ungefär 20 meter ifrån mig. Jag skrattade till och tog min väska. Time to party rock!
JUSTIN
Vattnet sprutade ner i badkaret och jag hoppade snabbt in och lät vattnet rinna av.  Jag höjde mina händer och drog bak mitt hår. Vattnet rann långsamt ner över min nakna kropp. Att Selena var här, var nog inte bra. Det skulle göra så himla mycket uppståndelse.
-
"Ska jag ha på mig den här.. eller den här..?" Frågade Selena och räckte upp två klänningar framför sin kropp.
"Ta den där." Sa jag och bara pekade på en. Hon log stort och kysste mig snabbt på nästippen.
"Tack!" Utbrast hon glatt och gick in på badrummet. Äntligen lite tyst. Hon hade babblat ända sen igår kväll, då hon kom.
Mobilen plingade helt plötsligt till. Jag tog upp den och såg att det var ett sms från ett nummer jag inte hade.
"Tara här! Din mamma gav mig ditt nummer, så nu får du spara det så att du inte glömmer mig nästa gång din dissare! XX Trutt ;)"
Jag log och klickade på spara nummer innan jag svarade henne.
"Haha glömma dig? Jag? Neej! Men ses ikväll! XX Brutt"
Jag hade varit så inne i sms:et att jag inte hade märkt att Selena smygigt in på mig bakifrån.
"Vem är Tara?" Frågade hon och hoppade fram framför mig så att jag möttes av hennes stora, nyfikna ögon.
"En barndomsvän." Svarade jag enkelt men hon kollade tvekandes mot mig. Hon trodde inte på mig..
"Bara vän?" Sa hon igen och la en hand på midjan. Jag suckade djupt och kollade allvarligt på henne.
"Ja, bara vän." Svarade jag och kysste henne på läpparna för att hon skulle tro på mig.
"Jag tror inte på dig." Sa hon bara och gick därifrån. Seriöst..
*PLING,PLONG*
Vem plingar på klockan 11 på kvällen? Jag reste mig upp ur soffan och gick fram till dörren och öppnade.
"Hej!" Sa hon glatt.
"Selena?" Sa jag och rynkade pannan lätt. Vad gjorde hon här? Nu?

"Okey, mat fanns i frysen." Sa jag snabbt till Nicole och gick dit för att kolla vad det var för mat egentligen. Kyckling och pasta. Uäck!
"Ueew! Kyckling? Vad ska vi äta, det måste finnas något annat?" Sa Nicole ängsligt.
"Vi kan ju åka till Subway och köpa varsin macka?" Föreslog jag.
"Ja, smart head!" Sa hon lite gladare och slog mig lätt på huvudet. Såklart. Tänkte jag sarkastiskt och tog min mobil innan vi gick ut i den varma naturen. Det kom små brisar då och då men annars var det ju nästan sommar.
DAGEN DÄRPÅ
"Classe accord, nous allons réunir le jeudi! au revoir" Ropade Mr.Lovengood ut över klassen som alla andra lärare hela tiden gör. Yes, äntligen är skolan slut.
Jag tog tag i mina böcker och tryckte de hårt mot bröstet. Folk log och hejade på mig hela vägen till skåpet. Jag brydde mig inte så värst mycket om populariteten, det var nog mest Nicci som brydde sig om det. Det var nog hennes enda stolthet i High School.. Att vara populär. Men alla brydde sig väll bara om det?
"Hey!" Ropade en röst bakom mig. Jag vände mig hastigt om och såg Gabriel komma springandes imot mig. Leéndet kom snabbt påklistrat och han lyfte upp mig och snurrade runt mig, vilket gjorde så att vi fick många sura blickar.
"Ignorerar du mig eller?" Frågade han retsamt och kysste mig lätt på läpparna. Ingen gnistra.
"Haha nej, varför skulle jag det?" Frågade jag. Han ryckte på axlarna och tog tag i min hand.
Inga fjärilar. Vad var felet egentligen? Alla känslor kan ju inte försvinna över en natt? Nej, jag älskar Gabriel.
"Men vi ses ikväll." Viskade jag och ställde mig på tå för att kunna kyssa honom. Jag gjorde den så passionerad som det gick men det kom bara små flammor, inga fyrverkerier.
Tumblr_m027m1onme1rq3o1do1_500_large
"Okej.. Ses." Sa han och lämnade mig vid mitt skåp.
"Kom igen så åker vi bitch!" Ropade Nicole ungefär 20 meter ifrån mig. Jag skrattade till och tog min väska. Time to party rock!
Vattnet sprutade ner i badkaret och jag hoppade snabbt in och lät vattnet rinna av.  Jag höjde mina händer och drog bak mitt hår. Vattnet rann långsamt ner över min nakna kropp. Att Selena var här, var nog inte bra. Det skulle göra så himla mycket uppståndelse.
-
"Ska jag ha på mig den här.. eller den här..?" Frågade Selena och räckte upp två klänningar framför sin kropp.
"Ta den där." Sa jag och bara pekade på en. Hon log stort och kysste mig snabbt på nästippen.
"Tack!" Utbrast hon glatt och gick in på badrummet. Äntligen lite tyst. Hon hade babblat ända sen igår kväll, då hon kom.
Mobilen plingade helt plötsligt till. Jag tog upp den och såg att det var ett sms från ett nummer jag inte hade.
"Tara här! Din mamma gav mig ditt nummer, så nu får du spara det så att du inte glömmer mig nästa gång din dissare! XX Trutt ;)"
Jag log och klickade på spara nummer innan jag svarade henne.
"Haha glömma dig? Jag? Neej! Men ses ikväll! XX Brutt"
Jag hade varit så inne i sms:et att jag inte hade märkt att Selena smygigt in på mig bakifrån.
"Vem är Tara?" Frågade hon och hoppade fram framför mig så att jag möttes av hennes stora, nyfikna ögon.
"En barndomsvän." Svarade jag enkelt men hon kollade tvekandes mot mig. Hon trodde inte på mig..
"Bara vän?" Sa hon igen och la en hand på midjan. Jag suckade djupt och kollade allvarligt på henne.
"Ja, bara vän." Svarade jag och kysste henne på läpparna för att hon skulle tro på mig.
"Jag tror inte på dig." Sa hon bara och gick därifrån. Seriöst..
SKYLT TILL TARA KOMMER IMORGON!!! KOMMENTERA!

Kommentarer

Stina skriver:

Awesome meeeeeeeer fina du du är as grymm

Datum: 2012-03-05 - Tid: 20:58:57 -


Becca skriver:

Love it

Datum: 2012-03-05 - Tid: 20:59:35 -


Ilma skriver:

SJUKT BRA. Väntar på nästa<333

Datum: 2012-03-05 - Tid: 21:04:24 -


Anonym skriver:

Jättebra! meeeeeeeeer :D

Datum: 2012-03-05 - Tid: 21:15:01 -


Hanna skriver:

Hihi!

Datum: 2012-03-05 - Tid: 21:30:24 - URL: http://thebieberheaven.devote.se


Anonym skriver:

Åååååh så bra du är så jävla grym på att skriva jag vill ha mer nu ^^<3

Datum: 2012-03-05 - Tid: 21:31:53 -


Saga skriver:

Vill du vara med och tävla om en gratis design då jag egentligen tar betalt?:) KOLLA DET HÄR INLÄGGET: http://bieberlaugh.blogg.se/2012/march/vinn-en-gratis-design-chapter-18-underd.html#comment :)

Datum: 2012-03-05 - Tid: 21:56:14 - URL: http://bieberlaugh.blogg.se/


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback