Kapitel 38-. Who?

"Vilken tog du?" Frågade Justin när jag satte mig ner, intryckt mot honom i soffan.
"Du får se.." Svarade jag lömskt och klickade på 'PLAY'
Med tanke på att vi hade SoroundLjud, så lät det riktigt högt. Justin log stort medans jag bara skrattade.
"Låt mig vara barn, okej?" Han nickade och kollade på tv:n igen, med ett stort leénde på läpparna.
Tara's pappa hade äntligen kommit hem. Efter ett tag hade båda två blivit riktigt uttråkade. Lördag och snöstorm.
Ingen bra blandning, alls.
"Så, vad har ni ungdomar haft för er idag då?" Skrockade han och rullade på spagetti på sin gaffel.
"Kollat på film." Svarade Tara och tog en klunk vatten. Han nickade lätt och kollade ner i talriken. Jag drog ner min hand under bordet och fipplade runt med den tills jag fattade tag om Tara's och kramade om den.
Hon ryckte till, men när hon fattade att det bara var jag, så log hon bara smått.
"Vad ska ni göra imorgon då?" Fortsatte han fråga, men denna gång mig.
Jag ryckte lätt på axlarna och log stort mot honom.
"Jag vet inte än, Mr.Mitchell. Morgondagen är en överraskning." Han nickade gillandes och kollade på Tara.
"Det är såna här pojkvänner du ska ha! Inga såna, dummgökar som den där Gabriel." Muttrade han bittert. Tara brast ut i fnitter men hindrade sig från att börja skratta.
"Men pappa, du har ju känt Justin sen vi var små!" Jake nickade.
"Ja, men har han varit din pojkvän sen dess? Nej!" Påpekade han. Tara spärrade upp ögonen och mumlade något ohörtbart.
-
"Justin, stanna ett slag så får jag prata med dig." Sa Jake precis när jag skulle gå ut till Tara som satt i vardagsrummet. Jag höjde förvånat på ögonbrynen men gick tillbaka och satte mig igen.
"Ja?" Jag knäppte mina händer och la de på bordet. Han gjorde detsamma och kollade allvarligt på mig.
"Tara är en fin tjej Justin.. Hon har aldrig haft en kille som har behandlat henne på det sätt som du gör. Det är som om du är hennes dag. Inget gör henne gladare. Jag ser hur förälskade ni är, men ni måste vara försiktiga och jag vill bara se till att...." Han pausade sig och svalde hårt.
"Jag vill bara se till att du inte bryter hennes hjärta. Hon har varit med om det för många gånger.." Fortsatte han.
Jag nickade. Varför skulle jag det..?
"Jag älskar henne av hela mitt hjärta Jake.. Inget kan få mig att vilja förstöra hennes liv." Han log mot mig. Samma leénde som Tara..
"Det är bra. Gå ut till Tara nu." Sa han och avslutade vårat samtal.
-
Det var alldeles tyst när jag vaknade. Det ända som hördes var lite av Tara när hon knappade på min mobil.
Jag gnuggade mig hårt i ögonen och kollade på mobilen.
"Vad gör du?" Frågade jag förvånat. Hon log stort mot mig och kollade sedan tillbaka på mobilen.
"Kollar på bilder." Svarade hon och stannade på en på Jasmine.
who i will play. c: - Polyvore
"Vem är det här?" Frågade hon med tjock hals. Men åh, hon skulle ju inte se den! Tänkte jag oroligt och kollade surt på den.
"Mitt ex.. Jag måste ha glömt att ta bort den." Det var sant. Jag hade glömt bort att ta bort den. Hon nickade och klickade på 'DELETE' och bilden var borta.
Jag stoppade in skeden med Yoghurt i munnen och kollade allvarligt på Justin.
"Vad ska vi göra idag?" Frågade jag ointresserat.
Tumblr_lzoftwu4eg1r689pyo1_500_large
Han sken upp i ett leénde. Åhnej.. Det är säkert en dålig idé.
"Vi åker Go-cart!" Log han. Jag suckade högt. Sucka var visst min grej.
"Neej!" Stönade jag.
"Jo."
"Nej."
"Joooo!"
"Nej."
"Men joo!"
Jag var tvungen att ge upp. "Okej då."
Han utbrast ett glatt 'Yes' och reste sig upp från stolen för att komma fram till mig och kyssa mig på läpparna.
"Jag älskar dig." Viskade han mot de. Jag knuffade retsamt bort honom och slängde med håret.
"Synd, jag hatar dig!" 
10 kommentarer, sen nästa! :D


Kommentarer

Anonym skriver:

Hahah :D Awesome;D Jasmine, Jasmine, och Jasmine :D hahah<3 Gillar typsnitten mycket mer nu! :D Mer <33

Datum: 2012-03-20 - Tid: 21:38:15 - URL: http://jssmn.blogg.se/


Lisa skriver:

Jättebra :)

Datum: 2012-03-20 - Tid: 21:41:44 -


Emma ^^ skriver:

Mer..mer...mer.. :D

Datum: 2012-03-20 - Tid: 21:49:03 - URL: http://madangerous.blogg.se/


Ilma skriver:

ASBRA!!!

Men kommentera nudååå <3

Datum: 2012-03-20 - Tid: 21:52:29 -


Hanna skriver:

Go-cart!!!

Datum: 2012-03-20 - Tid: 22:04:37 -


Yasmin skriver:

Den var super

Datum: 2012-03-20 - Tid: 22:09:37 -


stina skriver:

mer den va helt awesome <3

Datum: 2012-03-20 - Tid: 22:50:41 -


Anonym skriver:

Skit bra mera nu!!!!!!!!!

Datum: 2012-03-21 - Tid: 09:43:40 -


Wilma <3 skriver:

meeeeeeeeeeeeeeeeer ! <3

Datum: 2012-03-21 - Tid: 11:10:45 -


Ebba skriver:

Mer :) bra!:)

Datum: 2012-03-21 - Tid: 15:24:08 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback