Kapitel 28-. Home to A.T.L-PART.1

Jag gick in på bieberzone, medans Joy satt och samtalade med mamma. Man vill ju alltid veta vad media säger om en..
“Tara Mitchell ny kille?!” Var överrubriken. Jag skrollade ner och läste resten.
“Idag syntes Justin Bieber’s ex, Tara Mitchell, Kyssa en annan kille. Inte Justin. Killen är identifier men..”
Jag kunde inte läsa mer. Jag visste att det var Josh.
EN MÅNAD SENARE
Jag flätade ihop mina fingrar med Lucas. Tänk att vi hade varit ihop i en hel månad. Helt otroligt. Jag kunde knappt fatta det..
Han kollade ner på mig, kortisen som jag är, och log stort innan han böjde sig ner och kysste mig passionerat på läpparna.
"Jag...älskar...dig.." Pressade jag fram mellan kyssarna. Han log mot mina läppar och lutade sin panna mot min.
"Eu Te Amo" Viskade han tillbaka. Han lutade mig bakåt och rynkade lätt pannan.
"Vilket språk?" Frågade jag förundligt. Han skrattade till och la en arm runt mina axlar.
"Portugisiska!" Svarade han glatt. Jag nickade imponerat och öppnade dörren till gymnastiksalen. Idrott, vilket betydde volleyboll.. Igen.
Jag fattade det inte, Laura våran idrottslärare, valde alltid volleyboll. Det finns tydligen inget annat i hennes hjärna. Jag och Lucas separerade när vi skulle in i omklädningsrummen. Han skulle ju in till pojkarnas. Nicole väntade på mig med ett stort leénde på läpparna när jag kom in. Jag kramade om henne och satte mig nere på bänken sen.
"Så, du och Lucas?! Vad ska ni göra imorgon då? På ert en månads jubileum?" Frågade hon exalterat. Jag skrattade till.
"Vi ska gå till 'Pink House' och sen ska vi bara mysa!" Svarade jag överlyckligt. Hon nickade gillandes och höjde flörtigt på ögonbrynen.
"Ska ni göra 'det'??" Jag spärrad upp ögonen mot henne och drog av mig mina tajta jeans.
"Är du galen?! Vi ska ha varit ihop i minst ett par månader innan jag vill göra det." Frustade jag. Hon pruttade lätt till med läpparna och drog på sig idrotts t-shirten. Jag gjorde detsamma och vi klev in i gymnastiksalen, med våra läppglans i högsta hugg. Fredag är ju en höjdpunkt!
JUSTIN
Jag pressade mina läppar mot Joy's. Hon kysste mig tillbaka och la en hand på min nacke. Mamma hade låtit henne sova över eftersom att vi hade varit ett par i tre veckor nu. De bästa..
"Du Joy?" Viskade jag och började fingra med hennes hår. Hennes mörka ögon mötte mina och ett bländade leénde dök upp på hennes ansikte.
"Ja, Justiiin?" Sa hon och fördröjde mitt namn.
"Vill du följa med mig hem till Atlanta ikväll?" Frågade jag och bet mig nervöst i läppen. Hennes leénde blev ett rakt streck och hon kollade undrande på mig.
"Måste fråga mamma." Svarade hon. Jag nickade långsamt och räckte henne min mobil. Hon tog imot den men kollade bara på den ett tag.
"Ring. Jag måste veta!" Hon skrattade glatt och låste upp mobilen innan hon tryckte den mot örat.
"Hej mamma. Ja det är Joy. Justin ja. Du, kan jag få följa med honom till Atlanta över helgen? Jadå. Mm. Toppen! Älskar dig!"
Hon räckte över mobilen till mig och log stort.
"Atlanta, here we come!" Jag log stort och pressade mina läppar än en gång mot hennes.
-
"Har du allt?" Frågade jag och kollade menandes på hennes stora reseväska. Hon slog till mig löst på armen och suckade.
"HA-HA Justin. Jättekul!" Jag flinade mot henne och kysste henne på hjässan innan jag vände mig mot Kenny och gick in genom gaten med Joy i mitt släptåg.
"Hur lång tid kommer det ta?" Frågade hon ängligt när vi hade sattit oss ner på våra platser.
"Hmm.. Kanske 2-3 timmar?" Sa jag gissande. Hon nickade och lutade sig trött mot min axel, vilket genast fick mig att lugna ner mig. Min puls hade varit riktigt hög idag, eftersom rädslan att träffa på Lucas. Eller ännu värre, Tara.
TARA
Pappa skulle komma hem från en affärsresa från Spanien idag, så jag hade åkt för att möta honom på Atlanta's flygplats. Planet skulle komma om 5 minuter, så det var inte så stor väntan. Från en anna gate började det strömma ut folk. Det var Flyget från L.A. Jag kollade igenom folkmassan av ren nyfikenhet, och såg Justin. Nej det är inte han? Jo.. Det är han. Vad gör han här?! Han mötte min blick och såg alldeles förtvivlad ut, så han tog tag i brunetten bredvid honoms hand. Hon kollade upp leéndes mot honom, ovetande om att jag stod och stirrade på de.
Det måste vara den nya tjejen... Joy.
Jag kände en arm komma upp bakifrån mig och vände mig om. Där stod pappa med ett stort leénde på läpparna. Jag kramade lätt om honom och började gå mot utgången.
"Ska vi äta ute ikväll?" Frågade han glatt när vi satte oss ner i taxin. Jag gav till ett leénde och nickade.
"Sure!" Han log välbelåtet och kollade ut på vägen. Men jag kunde fortfarande inte släppa att Justin var här.. Med hans nya tjej också!
-
"Godnatt pappa." Gäspade jag och kramade om honom. Han drog in mig i sin omfamning och drog in min doft i sina näsborrar.
"Godnatt gumman." Viskade han och kollade tillbaka på tv:n därefter. Pappa hade lovat att vara hemma mer nu, han kunde ju likagärna jobba hemma om det inte var någon viktig patient. Han var ju somsagt advokat. Det är krävande, men han älskar sitt jobb. Det är som hans andra barn.
Jag kröp ner under mitt tjocka täcke och drog upp mobilen från nattduksbordet. Ett sms från Justin. Åh.. Jag suckade högt innan jag klickade upp det.
'Jag såg dig.. Snälla undvik inte mig. Vi kan väll fortfarande vara vänner?' Stod det. Ilskan bubblade upp inom mig och jag klickade på svara.
'Nej.' Skrev jag bara och döpte om honom till 'Äckel, svara INTE!' innan jag la tillbaka mobilen på nattduksbordet och lätt mig drukna in i drömmarnas värld.
Jag gick in på bieberzone, medans Joy satt och samtalade med mamma. Man vill ju alltid veta vad media säger om en..
“Tara Mitchell ny kille?!” Var överrubriken. Jag skrollade ner och läste resten.
“Idag syntes Justin Bieber’s ex, Tara Mitchell, Kyssa en annan kille. Inte Justin. Killen är identifier men..”
Jag kunde inte läsa mer. Jag visste att det var Josh.
EN MÅNAD SENARE
Jag flätade ihop mina fingrar med Lucas. Tänk att vi hade varit ihop i en hel månad. Helt otroligt. Jag kunde knappt fatta det..
Han kollade ner på mig, kortisen som jag är, och log stort innan han böjde sig ner och kysste mig passionerat på läpparna.
"Jag...älskar...dig.." Pressade jag fram mellan kyssarna. Han log mot mina läppar och lutade sin panna mot min.
"Eu Te Amo" Viskade han tillbaka. Han lutade mig bakåt och rynkade lätt pannan.
"Vilket språk?" Frågade jag förundligt. Han skrattade till och la en arm runt mina axlar.
"Portugisiska!" Svarade han glatt. Jag nickade imponerat och öppnade dörren till gymnastiksalen. Idrott, vilket betydde volleyboll.. Igen.
Jag fattade det inte, Laura våran idrottslärare, valde alltid volleyboll. Det finns tydligen inget annat i hennes hjärna. Jag och Lucas separerade när vi skulle in i omklädningsrummen. Han skulle ju in till pojkarnas. Nicole väntade på mig med ett stort leénde på läpparna när jag kom in. Jag kramade om henne och satte mig nere på bänken sen.
"Så, du och Lucas?! Vad ska ni göra imorgon då? På ert en månads jubileum?" Frågade hon exalterat. Jag skrattade till.
"Vi ska gå till 'Pink House' och sen ska vi bara mysa!" Svarade jag överlyckligt. Hon nickade gillandes och höjde flörtigt på ögonbrynen.
"Ska ni göra 'det'??" Jag spärrad upp ögonen mot henne och drog av mig mina tajta jeans.
"Är du galen?! Vi ska ha varit ihop i minst ett par månader innan jag vill göra det." Frustade jag. Hon pruttade lätt till med läpparna och drog på sig idrotts t-shirten. Jag gjorde detsamma och vi klev in i gymnastiksalen, med våra läppglans i högsta hugg. Fredag är ju en höjdpunkt!
Jag pressade mina läppar mot Joy's. Hon kysste mig tillbaka och la en hand på min nacke. Mamma hade låtit henne sova över eftersom att vi hade varit ett par i tre veckor nu. De bästa..
"Du Joy?" Viskade jag och började fingra med hennes hår. Hennes mörka ögon mötte mina och ett bländade leénde dök upp på hennes ansikte.
Tumblr_lrbsnb3foq1qdvjpho1_500_large
"Ja, Justiiin?" Sa hon och fördröjde mitt namn.
"Vill du följa med mig hem till Atlanta ikväll?" Frågade jag och bet mig nervöst i läppen. Hennes leénde blev ett rakt streck och hon kollade undrande på mig.
"Måste fråga mamma." Svarade hon. Jag nickade långsamt och räckte henne min mobil. Hon tog imot den men kollade bara på den ett tag.
"Ring. Jag måste veta!" Hon skrattade glatt och låste upp mobilen innan hon tryckte den mot örat.
"Hej mamma. Ja det är Joy. Justin ja. Du, kan jag få följa med honom till Atlanta över helgen? Jadå. Mm. Toppen! Älskar dig!"
Hon räckte över mobilen till mig och log stort.
"Atlanta, here we come!" Jag log stort och pressade mina läppar än en gång mot hennes.
-
"Har du allt?" Frågade jag och kollade menandes på hennes stora reseväska. Hon slog till mig löst på armen och suckade.
"HA-HA Justin. Jättekul!" Jag flinade mot henne och kysste henne på hjässan innan jag vände mig mot Kenny och gick in genom gaten med Joy i mitt släptåg.
"Hur lång tid kommer det ta?" Frågade hon ängligt när vi hade sattit oss ner på våra platser.
"Hmm.. Kanske 2-3 timmar?" Sa jag gissande. Hon nickade och lutade sig trött mot min axel, vilket genast fick mig att lugna ner mig. Min puls hade varit riktigt hög idag, eftersom rädslan att träffa på Lucas. Eller ännu värre, Tara.
Pappa skulle komma hem från en affärsresa från Spanien idag, så jag hade åkt för att möta honom på Atlanta's flygplats. Planet skulle komma om 5 minuter, så det var inte så stor väntan. Från en anna gate började det strömma ut folk. Det var Flyget från L.A. Jag kollade igenom folkmassan av ren nyfikenhet, och såg Justin. Nej det är inte han? Jo.. Det är han. Vad gör han här?! Han mötte min blick och såg alldeles förtvivlad ut, så han tog tag i brunetten bredvid honoms hand. Hon kollade upp leéndes mot honom, ovetande om att jag stod och stirrade på de.
Det måste vara den nya tjejen... Joy.
Jag kände en arm komma upp bakifrån mig och vände mig om. Där stod pappa med ett stort leénde på läpparna. Jag kramade lätt om honom och började gå mot utgången.
"Ska vi äta ute ikväll?" Frågade han glatt när vi satte oss ner i taxin. Jag gav till ett leénde och nickade.
"Sure!" Han log välbelåtet och kollade ut på vägen. Men jag kunde fortfarande inte släppa att Justin var här.. Med hans nya tjej också!
-
"Godnatt pappa." Gäspade jag och kramade om honom. Han drog in mig i sin omfamning och drog in min doft i sina näsborrar.
"Godnatt gumman." Viskade han och kollade tillbaka på tv:n därefter. Pappa hade lovat att vara hemma mer nu, han kunde ju likagärna jobba hemma om det inte var någon viktig patient. Han var ju somsagt advokat. Det är krävande, men han älskar sitt jobb. Det är som hans andra barn.
Jag kröp ner under mitt tjocka täcke och drog upp mobilen från nattduksbordet. Ett sms från Justin. Åh.. Jag suckade högt innan jag klickade upp det.
'Jag såg dig.. Snälla undvik inte mig. Vi kan väll fortfarande vara vänner?' Stod det. Ilskan bubblade upp inom mig och jag klickade på svara.
'Nej.' Skrev jag bara och döpte om honom till 'Äckel, svara INTE!' innan jag la tillbaka mobilen på nattduksbordet och lätt mig drukna in i drömmarnas värld.
Justin hemma, med Joy också?? Spännandeeeee!

Kommentarer

Anonym skriver:

;o MER <3

Datum: 2012-03-16 - Tid: 16:44:40 - URL: http://jssmn.blogg.se/


Me+You 'Imma Tell you one time. <3 skriver:

Grymt bra!

Datum: 2012-03-16 - Tid: 16:47:45 -


Anonym skriver:

Omg jätte bra merrrrrrrr och snälla få ihop tara och Justin snart xD<3<3

Datum: 2012-03-16 - Tid: 16:59:11 -


Hanna skriver:

Acho!!

Datum: 2012-03-16 - Tid: 17:26:41 -


Lisa skriver:

Jättebra :)

Hoppas Justin inser att han vill ha tillbaka Tara.

Datum: 2012-03-16 - Tid: 17:56:42 -


A-king<3 skriver:

Awesome! Meeer :D

Datum: 2012-03-16 - Tid: 18:16:43 -


Emma ^^ skriver:

Meeeeeeeeeeeer :D

Datum: 2012-03-16 - Tid: 18:33:38 - URL: http://madangerous.blogg.se/


ella skriver:

såå grymt bra!<3 Snälla jag ber, mer :) !

Datum: 2012-03-16 - Tid: 19:04:33 -


ilma skriver:

ÅÅÅÅH VA BRA!!! Mera snälla! <3

Datum: 2012-03-16 - Tid: 19:42:23 - URL: http://1d4e.blogspot.com/


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback