Kapitel 24-. Paella

"Jag vet inte.. Men du kan ju fortfarande inte hålla på såhär!" Min röst höjdes hastigt och hon ryggade undan.
"Justin, om jag inte ens får ha kompisar, så passar inte det här!" Skrek hon och pekade mellan oss.
"Vadå det här?" Väste jag tillbaka.
"Ja Justin, du vet vad jag menar! Vi två! Det är slut!" Skrek hon och sprang iväg. Great!
Hur skulle jag orka med allt? Livet, skolan, kompisar, Justin....
Jag tog ett djupt andetag innan jag gick in i vårt stora hus och andades in en doft som var annorlunda hos oss. En doft som luktade mat. Pappa lagade väll aldrig mat?
Jag gick glatt in i köket, men nej, där stod inte pappa utan en kockerska. Hon hälsade på spanska och återgick sen till maten. Vad hade jag förväntat mig?
Mina axlar sjönk ihop till en besviken ställning och jag sprang upp till mitt rum för att twittra, något jag inte gjort på flera dagar.


'What does love mean exactly? Nothing you understand...'

Ingen visste direkt om mitt och Justin's förhållande förutom Nic och Josh, så det var ju ingen som skulle fråga direkt.

-

"Så, en kockerska?" Frågade jag pappa besviket vid matbordet.

Han log smått och nickade.

"Du måste få ordentlig mat. Hon gör frukost, mellanmål till dig och sen middag till jag är hemma!" Sa han stolt. Jag suckade och tog en sked paella som jag stoppade i munnen, men som jag var tvungen att svälja med ett glas cola. Gud, hon var verkligen kryddkär!

Såfort jag hade ätit upp maten stoppade jag ner allt i diskmaskinen och sprang upp på mitt rum.

"Vad ska du göra unga dam?" Ropade pappa från nedersta trappsteget.

"Göra en SO läxa och sen kolla på tv." Svarade jag och la en hand på midjan. Han nickade och suckade välbelåtet innan han slog sig ner i soffan.

Mina ögon sved såfort jag läste en ny mening, men läxorna var tvugna att göras. Fotboll, bråk och skola på samma dag. Yeey.. Tänkte jag sarkastiskt.

Jag slarvade till det sista och stoppade ner den i min väska innan jag drog på mig min rosa pjyamas och hoppade ner i sängen. Täcket omfamnade mig mjukt och jag somnade direkt.

-

Min vanliga morgonsrutin satte igång när alarmet pep. När jag kom ner i köket stod det en tallrik med 2 pannkakor, en tallrik med ett ägg och två bacon remsor och ett glas juice där.

Han skämtade verkligen inte om att vara mån om min hälsa.

"Gracias señorita!" Sa jag glatt till kockerskan som stoppade in porlinet i diskmaskinen. Hon log mot mig och fortsatte sedan med det hon höll på med.

Bussen tutade högt utanför mitt hus, så jag hoppade i skorna och sprang ut till bussen. Löven hade blivit orangea och det blåste som bara den idag.

Septemberväder.... Tänkte jag surt och satte mig ner på min vanliga plats, men idag satt Nicole där med en sur min i ansiktet.

"Vad har hänt med bilen?" Frågade jag nyfiket när jag satte mig ner bredvid henne.

"Fråga inte." Muttrade hon och jag började skratta, något som hon också började.

-

Som vanligt hälsade alla på mig och Nicole till vägen mot skåpen, men idag stod Lucas där.

"Tjenixen." Sa jag glatt och öppnade mitt skåp.

"Hej Tara." Svarade han nervöst. Vad var det han ville nu då? En kyss? Tänkte jag ironiskt.

"Ehum.. Jo det är så att jag undrar.. eh." Stammade han fram och jag kollade djupt in i hans rädda ögon. 


Nu kommer det inte nåt mer ikväll :/ Sorry gurls, men jag ska FÖRSÖKA skriva minst tre imorgon! ;D Nice huh?!

KOMMENTERA!!


Kommentarer

Love ya skriver:

Meer! Okej, vi förstår att du kanske inte kan men sjukt bra om det kommer 3 imorgon! 'Love ya!

Datum: 2012-03-14 - Tid: 17:14:00 -


Anonym skriver:

Whyyy??=) bra fan! <33

Datum: 2012-03-14 - Tid: 17:17:33 - URL: http://jssmn.blogg.se/


Biebersbabee ;) skriver:

undra vad han vill nu :o

3 kapitel YAAAAAY :D

Datum: 2012-03-14 - Tid: 17:30:34 -


alex skriver:

Jätte bra !!! Ska bli så kul att få läsa allt imorgon :3 <333

Datum: 2012-03-14 - Tid: 18:43:45 - URL: http://itsonlyonedirectiontomyheart.blogg.se/


Ilma skriver:

SJUUUUKT bra! Längtar till nästa <3

Datum: 2012-03-15 - Tid: 15:25:56 -


Linnea skriver:

Hoppas det kommer mer idag!!! Du är grym tjejen!!!!<3<3

Datum: 2012-03-15 - Tid: 15:51:18 - URL: http://linneabengtsberg.devote.se


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback