Kapitel 13-. Paris

tara
Justin låg nu i soffan och kollade på tv, medans jag dukade av, Jag hade först invänt men sen gjorde jag det ändå.
"Du Justin, jobbar du aldrig?" Frågade jag och satte mig ner i soffan med ett ben tryckt på bröstet.
"Jo, eller hur menar du met jobba?"
"Asså, åka på tour, spela in musik och såna grejer." Svarade jag och fuktade mina läppar.
"My world tour är slut, jag ska börja jobba på Believe så jag är rätt ledig." Sa han och blinkade med ögat mot mig.
"Så hur länge stannar du?"
"Jag åker om en vecka. Till Paris." Svarade han glatt.
"Jaha.. Hur länge är du där?"
"I en vecka, sen kommer jag hem i två veckor, sen åker jag i en månad igen. Följ med till Paris!" Föreslog han.
"Kan ju alltid fråga, IMORGON."
Han skrattade till och fick fokus på tv:n igen. Miami Ink. Det måste vara det tråkigaste programmet någonsin.
-
"Hej pappa, kan jag följa med Justin till Paris i en vecka om en vecka?"
Pappa suckade ut. Han hatade när jag frågade över telefon.
"Ja visst. Gör du det! Jag ska ändå på arbete i L.A. En ny kund." Svarade han trött.
"Okej. Men vi ses imorgon?" Sa jag, men det var mer en fråga.
"Japp. Hej då gumman!"
"Hej då papi." Jag gick ut till Justin igen och nickade. Klockan på vägen visade 10 så det var dags för mig att åka hem.
"Justin jag ska dra nu." Sa jag lätt och gäspade stort.
"Sov här?"
"Haha, okej men mina saker?" Skrattade jag ut.
"Mamma har smink och kläder som du säkert passar i, och du behöver inte alltid byta kläder." Jag nickade och slog mig ner bredvid honom  och lutade mitt huvud mot hans axel.
Jag kunde höra hur hans hjärta började banka fortare. Var han... kär i mig?
Det kändes konstigt så jag satte mig upp igen.
JUSTIN
När hon la sitt huvud på min axel började det fladdra med flärilar i magen. Varför? Mitt hjärta började banka i otakt och hon reste sig upp. Då blev hela kroppen återställd eller vad man kan säga.
-
Jag slängde en av min t-shirts till Tara, och hon gick in i badrummet och fixade sig medans jag bytte om. Jag la mig ner i sängen med min sms konversation med Ryan på, och det var inte bra.
TARA
Jag gick fram och såg att Justin hade somnat med mobilen. Det var en konversation upp. Ryan. Haha, Butler?
Jag skulle precis lägga undan mobilen då jag skymtade mig egna namn. Mitt hjärta började bulta och jag svalde hårt när jag läste.
Jag kramade ihop hennes hand och log.
"Behåll resten." Skrattade jag och hon log stort tillbaka.
"Tack Justin!" Hon gick iväg till nästa hus och jag stängde dörren. Haha! Hon hade iallafall inte fått ett dampryck när jag öppnade.
Justin låg nu i soffan och kollade på tv, medans jag dukade av, Jag hade först invänt men sen gjorde jag det ändå.
"Du Justin, jobbar du aldrig?" Frågade jag och satte mig ner i soffan med ett ben tryckt på bröstet.
"Jo, eller hur menar du met jobba?"
"Asså, åka på tour, spela in musik och såna grejer." Svarade jag och fuktade mina läppar.
"My world tour är slut, jag ska börja jobba på Believe så jag är rätt ledig." Sa han och blinkade med ögat mot mig.
"Så hur länge stannar du?"
"Jag åker om en vecka. Till Paris." Svarade han glatt.
"Jaha.. Hur länge är du där?"
"I en vecka, sen kommer jag hem i två veckor, sen åker jag i en månad igen. Följ med till Paris!" Föreslog han.
"Kan ju alltid fråga, IMORGON."
Han skrattade till och fick fokus på tv:n igen. Miami Ink. Det måste vara det tråkigaste programmet någonsin.
-
"Hej pappa, kan jag följa med Justin till Paris i en vecka om en vecka?"
Pappa suckade ut. Han hatade när jag frågade över telefon.
"Ja visst. Gör du det! Jag ska ändå på arbete i L.A. En ny kund." Svarade han trött.
"Okej. Men vi ses imorgon?" Sa jag, men det var mer en fråga.
"Japp. Hej då gumman!"
"Hej då papi." Jag gick ut till Justin igen och nickade. Klockan på vägen visade 10 så det var dags för mig att åka hem.
"Justin jag ska dra nu." Sa jag lätt och gäspade stort.
"Sov här?"
"Haha, okej men mina saker?" Skrattade jag ut.
"Mamma har smink och kläder som du säkert passar i, och du behöver inte alltid byta kläder." Jag nickade och slog mig ner bredvid honom  och lutade mitt huvud mot hans axel.
Jag kunde höra hur hans hjärta började banka fortare. Var han... kär i mig?
Det kändes konstigt så jag satte mig upp igen.
När hon la sitt huvud på min axel började det fladdra med flärilar i magen. Varför? Mitt hjärta började banka i otakt och hon reste sig upp. Då blev hela kroppen återställd eller vad man kan säga.
-
Jag slängde en av min t-shirts till Tara, och hon gick in i badrummet och fixade sig medans jag bytte om. Jag la mig ner i sängen med min sms konversation med Ryan på, och det var inte bra.
Jag gick fram och såg att Justin hade somnat med mobilen. Det var en konversation upp. Ryan. Haha, Butler?
Jag skulle precis lägga undan mobilen då jag skymtade mig egna namn. Mitt hjärta började bulta och jag svalde hårt när jag läste.
KORT! Men jag skrev det här klockan 7 på morgonen!
kommentera

Kommentarer

Ilma skriver:

SJUKT BRA. Längtar efter nästa kapitel <3

Datum: 2012-03-08 - Tid: 08:26:53 -


Anonym skriver:

MEEEER! vill veta vad han skrev!! :D

Datum: 2012-03-08 - Tid: 11:24:14 -


Anonym skriver:

Jävligt bra du är ju fan awesome på att skriva merrrrrrrrrrr!!!!!!!!! :)<3

Datum: 2012-03-08 - Tid: 12:58:46 -


Anonym skriver:

Skit spännande guurl!;D Lite till kan du allt skriva tycker jag!! ;D Men duktigt av dig att skriva på morgonen!:D<333

Datum: 2012-03-08 - Tid: 13:26:59 - URL: http://jssmn.blogg.se/


Carmen skriver:

sjukt bra ju!<3

Datum: 2012-03-08 - Tid: 16:01:44 -


Hanna skriver:

Vad har han skrivit?

Datum: 2012-03-08 - Tid: 16:30:20 -


Linnéa skriver:

MEER SKIT BRA !! :D

Datum: 2012-03-08 - Tid: 18:15:15 -


ebba skriver:

Vinnarna av Veckans blogg utsedda, se om det blev du! <3

Datum: 2012-03-09 - Tid: 15:38:29 - URL: http://ebbaste.blogg.se/


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback