Kapitel 12-.Learn to cook..

Jag satte mig snabbt upp i sängen, alldeles svettig och full av panik.
Bara en mardröm.. Intalade jag mig själv. Jag lugnade snabbt ner mig och kollade på klockan.
Halv två. Jag reste mig upp och hörde att det knackade på dörren och öppnade dörren.
"Hey!" Sa hon och påminde mig om drömmen.

Skoldagen flöt på. Jag och Nicole tog varsin cola light till lunch eftersom att det var kalopps.
Det ser seriöst ut som spya. Hon satt och babblade om en massa fester i helgen men jag tänkte inte gå med tanke på utegågsförbudet.
-
Jag slängde upp min väska på axeln och drog jackans luva över huvudet för att skydda håret och ansiktet från spöregnet som låg som ett täcke över Atlanta.
Mobilen vibrerade och den klassiska 'djungel' melodin till iPhone's började spelas. Jag tog snabbt upp den och klickade på svara utan se efter vem det var.
Skolan hade nästan tömts på elever vid det här tillfället. Eftersom det var flertal av barn kvar hade de kvar tre stora bussar.
"Hallå?" Svarade jag och lutade mig mot tegelväggen som var bredvid de stora glasdörrarna.
"Hej gumman. Pappa här."
"Hej papi." Sa jag glatt och stoppade ner min fria hand i jeansfickan.
"Jo, jag har tänkt lite och dit utegångsförbud är brutet. Det var ju trottsallt bara ett F."
Jag pustade ut och log stort. Det gick en hop med 14 åriga flickor därute exakt när jag log, så de kollade på mig med rädd blick och gick snabbare frammåt.
"Åk hem till Justin nu, jag tror jag sover på hotell inatt. Kram!" Sa han och la på. Jag hatar när folk lägger på i örat på mig.
Jag stoppade ner mobilen i fickan och började springa till en av de gula bussarna och bad de stanna vid Justin's adress. Det var man tvungen att göra om man inte skulle till sitt egna område. Egentligen hade jag inte behövt säga det till chaufören, för när jag gick av gick det av 2 små tjejer i 12 års åldern också.
Våran skola var praktiskt taget till för alla åldrar.
Jag log mot de och gick till Justin's hus och knackade på. När Justin öppnade var han alldeles svettig och hade bara på sig ett par fotbollsshorts. Min blick fastnade på hans six-pack. Hade han tränat? Jag bet mig i läppen för att inte säga något dumt och mötte hans stora, bruna ögon.
"Hej." Sa jag glatt, men han kollade bara förvirrat på mig.
"Har det hänt nåt?" Frågade jag och gick in för att inte bli för blöt av regnet.
"Nej.. Mardröm." Viskade han bara och gick in på badrummet. Jag hörde duschen så fattade att han duschade.
Varför hemsökte drömmen mig fortfarande? Efter ett tag glömde jag bort den när jag och Tara skulle laga lite mat. Allt gick åt pipsvängen.
"Nej Tara, inte så!" Utbrast jag och sänkte värmen på plattan. Hon började
gapskratta och då gjorde jag också det.
Pastan var fastbränd på botten och smakade för salt. Locket hade åkt av när vi saltade vattnet.
"Jag beställer en pizza." Sa hon och log stort mot mig innan hon gick. Jag plockade undan alla saker och satte mig ner i soffan.
Helt plötsligt ringde det på dörren, igen. Jag gick för att öppna och där stod det en liten flicka.
"Vill du köpa kakor för att hjälpa min klass att åka på skolresa?" Frågade hon och räckte fram en kartong med kakor.
Jag log mot henne och en rodnad flammade upp på hennes kinder.
"Visst!" Jag tog upp en 50$ sedel och gav den till henne och tog emot kakburken.
"Men sir, de kostar bara 20 dollar?" Sa hon och kollade på den gröna sedeln. Jag kramade ihop hennes hand och log.
"Behåll resten." Skrattade jag och hon log stort tillbaka.
"Tack Justin!" Hon gick iväg till nästa hus och jag stängde dörren. Haha! Hon hade iallafall inte fått ett dampryck när jag öppnade.
Dåliiigt! Men jag är super trött! Aja, skrev ett kapitel till er! ;*
KOMMENTERA!

Kommentarer

Sofie skriver:

Love it! More!

Datum: 2012-03-07 - Tid: 22:09:48 -


Anonym skriver:

Skiiiit bra!! :D :D :D Awesoooommeee <33

Datum: 2012-03-07 - Tid: 22:18:07 - URL: http://jssmn.blogg.se/


Carmen skriver:

Skiiit bra juu!! <3

Datum: 2012-03-07 - Tid: 22:21:43 -


Anonym skriver:

Hiihihihi!!

Datum: 2012-03-07 - Tid: 22:22:16 -


Ilma skriver:

Sjukt bra!! <333333333

Datum: 2012-03-07 - Tid: 22:50:14 - URL: http://ilma-lilith99.blogspot.com


Anonym skriver:

Asbra ju! mer! :D

Datum: 2012-03-07 - Tid: 23:03:53 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback