KAPITEL 6-. MR. BOONEY

“Det är inte lugnt.” Med de orden vände jag på mig och gick in i klassrummet igen. Alla kollade upp på mig.
“Gomez fick skäll.” Flinade Nolan. Usch vad jag hatar den grabben.
“Självklart! Alla som slickar röv får det!” Instämde någon annan längst bak i klassrummet och alla började skratta.
Det började bränna till i ögonen och Wendy kollade skadeglatt på mig.
“Åh, ska du hem till mamma och gråta nu?” Flinade hon med tillgjord röst. Jag kände hur den ena tåren efter den andra började rinna.
Alla började skratta högre och högre och jag sprang ut. Ut ur klassrummet och ut i kylan..
“Det är inte lugnt.” Med de orden vände jag på mig och gick in i klassrummet igen. Alla kollade upp på mig.
“Gomez fick skäll.” Flinade Nolan. Usch vad jag hatar den grabben.
“Självklart! Alla som slickar röv får det!” Instämde någon annan längst bak i klassrummet och alla började skratta.
Det började bränna till i ögonen och Wendy kollade skadeglatt på mig.
“Åh, ska du hem till mamma och gråta nu?” Flinade hon med tillgjord röst. Jag kände hur den ena tåren efter den andra började rinna.
Alla började skratta högre och högre och jag sprang ut. Ut ur klassrummet och ut i kylan..
“Melly? Vad gör du hemma?” Utbrast Selena förvånat. Jag drog bort tårarna från mitt ansikte och skakade på huvudet.
“Jag mådde.. dåligt.” Mumlade jag trött och gick in i vardagsrummet och slog mig ner i soffan.
“Okey... vill du ha något?” Jag drog åt mig filten och skakade återigen på huvudet.
“Vart är Justin?” Selena log stelt och drog en hand genom sitt hår.
“Han är och jobbar... Det är väll OK att jag stannar här idag? Jag åker ju självklart hem till mitt och Justin's hus sen, me...-” Min hand höjdes upp i vädret.
“Ditt och Justin's hus? Har ni ett hus tillsammans?” Frågade jag förvånat. Selena bet sig hårt i läppen.
“Vi skulle berätta tidigare... men Justin köpte det för länge sen, men vi har inte varit här så..” Sa hon lågt.
Jag svalde hårt och reste mig upp ur soffan.
“Vart ska du?” Utbrast Selena oroligt.
“Jag ska byta kläder, syns det inte att jag fryser?” Grumlade jag och pekade på gåshuden på mina armar. Selena nickade och tryckte på tv:n.
Jag gick snabbt in på mitt rum och drog av mig mina kläder, och på med min pyjamas. Jag rättade till min hästsvans och gick sedan ut igen till Selena, som stod och bullrade i köket.
“Nudlar?” Log hon. Jag nickade till och log smått.
“Så... Ny ring?” Frågade jag och nickade mot hennes ring med ett “J” på med Diamanter. Jag hade inte sett den förut.
“Hm.. ja, Justin köpte den till mig på vår ettårsdag.” Svarade hon mjukt och drog på plattan.
Jag nickade ointresserat och slog mig ner på en barstol vid köksön. Han hade köpt ett hus och en ring? Giftemål nästa eller? Selena kommer få reda på vad vi har gjort, förr eller senare. Det vet jag.
“Lyssnar du eller?” Fräste Selena helt plötsligt. Jag bröt blicken från ringen och kollade på henne.
“Va?” Hon suckade och himlade med ögonen.
“Du lyssnar ju inte på vad jag säger!” Sa hon frustrerat och drog en hand genom sitt hår medans hon hällde upp nudlarna i två skålar.
“Johoo...” Försvarade jag mig själv lågt. Även fast jag inte hade hört ett dugg av vad hon hade sagt.
“Vad sa jag då?” Jag öppnade munnen för att svara då mamma kom in i köket.
“Melody? Skulle du kunna följa med mig.” Sa hon stelt och log smått mot Selena och mig.
“Visst.” Svarade jag lätt och följde med mamma in på hennes kontor.
“Din pappa är i Frankrike, på ett möte med marinkåren. Han är ju Major.” Suckade hon och la en hand på sin midja.
“Jaha...” Mumlade jag ledsamt och väntade på det andra hon skulle säga.
“Och så fick jag ett samtal från Mr. Dilair..” Fortsatte hon och pressade ihop sina röda läppar. Jag svalde hårt.
“Jaha?” Det fick inte vara om att jag hade sprungit hem, snälla gud...
“Han babblade om att du skulle gå på sport. Vill du det? Hockey? Ballett? Dans?” Rabblade hon fram.
Jag pustade lättat ut.
“Jag kan väll kanske.. äh, jag vet inte. Vi tar det sen.” I samma stund mamma skulle säga något ropade Selena.
“Kommer du?” Log jag milt mot mamma. Hon log smått och följde med mig ut i köket där Selena hade tagit fram läsk och tre skålar nudlar.
“Du behöver nog också lite Leonie.” Flinade hon och slog sig ner bredvid mig. Mamma skrattade till och smuttade på colan.
“Åh! Så gott... Det var 100 år sen jag åt sånt här. Jag kan inte fatta att du får i mig det Selena!” Selena fnittrade till och kollade på mig.
“När börjar balen?” Frågade hon kort. Jag sneglade på klockan. Halv 9. Jag hade ju gått runt 8, så det var vettigt.
“Klockan 7. Varför kom du hem så tidigt mamma?” Hon frustade till.
“Jag jobbade över igår, så jag hade inget mer att göra på sjukhuset” Jag nickade och snurrade på gaffeln i nudelbadet.
Vem skulle jag egentligen gå med på balen? En suck slank ur min mun.
-
Mobilen vibrerade till och jag svarade snabbt.
“Hallå?” Svarade jag snabbt. Jag hörde en välbekant harkling i andra änden.
Ja, hej? Det är Chaz..” Viskade nästan Chaz i andra änden. Jag slog mig ner på min säng med ett litet leénde på läpparna.
“Hur fick du mitt nummer då, Somers?” Han andades lugnt ut.
Jag har mina kontakter! Nej, men Justin skaffade det av Selena och gav det sedan till mig.” Förklarade han.
“Okej.. vad är det du vill då?” Hostade jag fram.
Ehum... vet du om du ska gå på balen än med någon?” Stammade han darrigt fram. Jag log större.
“Ja.. Jag ska gå med dig.” En pust av lättnad hördes i luren och jag höll mig för skratt.
Really? Jag hörde att Ryan hade frågat.” Mumlade han ledsamt.
“Ryan är en idiot Somers. Han är en elak, mind playing idiot.” Muttrade jag och kastade en nallebjörn från min säng in i väggen.
Aha... Jag skrattade inte när alla höll på när vi hade matte. Jag tänkte springa efter, men då kom Mr. Dilair in och stoppade mig.” Förklarade han mjukt. Jag fuktade mina läppar.
“Å, tack.” Andades jag ut. Jag kunde höra en annan röst i bakgrunden, Justin...
Men jag hämtar upp dig kvart i 7?” Sa han lent. Jag log större för mig själv och kollade upp på Selena som stod i dörröppningen med en Ben & Jerry burk i ena handen, och 2 skedar i andra.
“Okej. Men vi ses då. Hej då.” Sa jag snabbt och la sedan på för att få ett stort leénde av Selena.
“Han gillar dig.” Jag himlade med ögonen och gjorde plats åt henne i sängen.
“Nja.. Men jag gillar iallafall inte honom.” Svarade jag snabbt och tryckte in en sked av glassen i munnen.
Åh, Baked Alaska. Vi hade den alltid i frysen vilket gladde mig. Jag log stort mot Selena och tog en till sked.
“Så, Justin hade tydligen hyrt en Limo till oss alla.” Utbrast Selena efter ett tag om babbel om balen. Hon höll upp sin mobil med en bild på en vit limousine. Jag flinade stort.
“Han vill verkligen synas.” Frustade jag ut och fuktade mina läppar. Selena nickade och la ner mobilen bredvid henne i sängen med en flämtning. Hon böjde sig ner och tog upp nalle björnen jag nyligen hade slängt iväg.
“Har du kvar den här? Jag trodde du hade slängt alla!” Nästintill skrek hon och tryckte nallen mot sitt bröst.
“Haha, nej då. Mr. Booney är kvar.” Skrattade jag och drog med handen över mitt påslakan. Selena spärrade upp ögonen och blundade lätt.
“Jag kommer ihåg när vi fick de.. Allihopa.” Viskade hon och kollade på mig. Jag nickade och tänkte tillbaka på den, perfekta dagen...
-
*Jag sprang efter Selena på bakgården. Vi var i hennes hus i Mexico. Eller det var hennes mammas mammas hus. Mamma log stort mot oss och vinkade oss mot henne.
“Kom nu! Du ska få blåsa ut ljusen på din tårta Melly!” Log hon och lyfte upp mig i hennes famn. Det var min 4 årsdag. Selena hade nyligen fyllt 7. Vi åkte alltid hit för min och Selena's födelsedagar och firade.
Solen lyste upp hela vardagsrummet där hela släkten satt. Jag slog mig ner bredvid Selena i den stora, rosa fotöljen och kollade upp på pappa som kom in med tårtan. Den var rosa och hjärtformad. Min och Selena's favoritfärg. Jag klappade med händerna vilket fick alla att skratta till.
Mormor kom fram till oss och kramade om mig medans pappa tände ljuset på tårtan.
“Grattis min lilla niña.” Log hon och drog en hand över mitt lockiga, svarta hår. Selena log stort mot mig och puffade otåligt mig i sidan.
“Blås då Melly!” Gnällde hon och log uppmanande. Jag böjde mig fram, men lät mamma dra upp mina lockar i sina händer innan jag lutade mig över ljusen och blåste ut de.
“Önska dig något!” Skrattade Selena. Jag blundade och önskade att vi skulle få åka till Nöjesparken idag. Klockan var bara 10, tror jag.
“Så!” Fnittrade jag och kollade ner på mina händer. Pappa log stort mot mig och skar upp flera bitar till alla.
Jag tog snabbt imot min tallrik och drog min lilla arm mot skeden och började äta. Jag var aldrig tjock, men jag åt mycket. Väldigt mycket.
“Så, vad vill ni göra idag då?” Frågade Moster Maria, Selena's mamma. Jag sneglade på Selena. Eftersom att jag inte kunde prata så mycket och att Selena och jag var bästa kompisar stod Selena för allt pratande.
“Vi vill åka till, till, till, till KARUSELLEN!” Skrek Selena glatt och hoppade upp och ner i fotöljen. Alla skrattade till.
“Ja, ja, ja, ja, ja, JA!” Skrek jag instämmande. Mamma la en lugnande hand på min axel och kysste mig mjukt på pannan.
“Då ska ni få det!” Log pappa och fotade mig och Selena när vi började tjuta av glädje. Vi skulle dit..
-
“Okej, vart vill ni gå?” Log mamma och drog upp mig i sin famn. Jag pekade på Nyckelpigan. Mamma kramade om Selena's hand och drog med henne dit. Ett pirr slank igenom min kropp när de startade den. Jag skrattade till och applåderade, samtidigt som Selena gjorde det.
“Kul va?!” Ropade Selenade medans vi åkte upp och ner, sida till sida. Jag nickade och höll upp armarna.
Turen varade inte så länge, vilket gjorde mig ledsen, men mamma tog med oss till ett Nalle Björns Stånd. Selena log stort och räckte fram en femma till tjejen i ståndet.
“Okej tjejer, vad jag har förstått så fyller.... du år!” Flinade tjejen och pekade på mig. Jag nickade glatt och la armarna runt mammas nacke.
“Okej, då tar jag denna femma, för er 2! Ni kan välja ett nummer.” Selena hoppade till och log mot mig.
“Sju!” Skrattade hon och drog med handen över sin fläta. Tjejen nickade och kollade på mig.
“Tje!” Utbrast jag prövandes. Jag visste ju inte om jag hade sagt rätt eller fel. Hon nickade och snurrade på hjulet. Selena vann. Jag kände hur ilskan spreds i min kropp. Jag ville vinna. Tjejen räckte över ännu en till Selena, och sedan 2 till mig. Ett stort leénde spreds på mina läppar och jag kollade på mamma med björnarna i mina händer.
“Jag fick!” Var det enda jag fick ur mig. Mamma log ett bländande leénde och snurrade runt med mig. Jag skrattade glatt och kollade upp i den blåa himmeln. Jag skulle aldrig slänga björnarna.*
-
“Melly? Är du vaken eller?” Flinade Selena och knuffade på mig så att hennes lockar guppade till. Jag slog upp ögonen och nickade trött. Jag hade somnat. Hon nickade mot den stängda dörren.
“Min stylist, Hannah, är här. Vi ska fixa oss nu.” Sa hon lent och reste sig upp ur sängen. Jag gjorde detsamma och gick med henne ut i vardagsrummet där Hannah satt. Hon var en medelålderskvinna och påminde mig om någon.
“Hej! Hannah Springs.” Selena hade Wendy's mamma till Stylist?!
Ryan drog med handen över axeln på min svarta kavaj och log stort.
“Detta gjorde jag bra!” Utbrast han nöjt och mumlade ett “Yes.” Jag log stort och sneglade på Chaz. Han stod och fipplade nervöst med flugan runt sin hals.
“Ta det lugnt, du ser helt OK ut!” Sa jag lugnande och la en hand på hans axel. Han svalde hårt och nickade.
“Okej. Bra. Lugnt? Okej. Mhm... Ryan, vatten!” Rabblade han nervöst upp. Ryan räckte över en vattenflaska och drog sedan på sig sin jacka.
“Måste dra, har andra kändisar att styla! Nej, jag skojar. Men Ashley väntar på mig på hotellet. Ses bro'!” Log han och stack sedan. Jag kunde inte smälta att han och Ashley Benson var ihop. Det var bara konstigt.. Jag log smått mot Chaz som hade klunkat hela vattenflaskan.
“Kom nu superhero. Det är dags.” Han svalde hårt och gick ut ur huset sedan och in i Limon med mig efter sig.
-
Chaz kollade ner på sina fötter hela tiden när vi stod i hallen hos Melody. Leonie spände blicken i honom och log.
“Chaz, ta det lugnt. Jag hörde henne och Selena prata förut om dig. Det var endast bra saker.” Sa hon lugnande. Chaz pustade lätt ut och kollade sedan mot Melody's dörr. Inget verkade hända där inne. Men helt plöstligt så öppnades dörren och Selena och Melody kom ut, hand i hand, båda vackra.
Melody log stort mot Chaz, och Selena mot mig.
“Hej.” Sa båda i mun på varandra och kramade om mig och Chaz. Eller, Sel mig och Melody Chaz.
“Foto!” Utbrast Leonie och tog fram kameran. Melody och Selena log stort och ställde sig framför oss.
Jag kunde inte slita blicken ifrån Melody. Så vacker... Selena gav mig en hård armbåge i armen, och kramade om min hand. Då märkte jag det.
Vad märkte Justin? Ett lite extra långt. tog 2 timmar att skriva! :D HAHAH, men men ...
KOMMENTERA! :D

 
Trackback