KAPITEL 13-. I WANT A TICKET TO ANYWHERE...

 

“Vill du, Melody, bli min valentine?” Frågade han mjukt och höll fram en röd ros. Jag log stort och tog emot den.
“Det vill jag gärna.” Fnittrade jag och gick ut i köket för att hitta en vas att ställa den i. Det gjorde jag till slut och ställde den på bordet, men när jag vände mig om stod Justin endast några centimeter ifrån mig.
“Jag har saknat dig.” Viskade han. Hans andetag var varma mot mina läppar. Mitt hjärta började slå hårdare när han la en hand på min korsrygg och pressade sina läppar mot mina.

“Vill du, Melody, bli min valentine?” Frågade han mjukt och höll fram en röd ros. Jag log stort och tog emot den.

“Det vill jag gärna.” Fnittrade jag och gick ut i köket för att hitta en vas att ställa den i. Det gjorde jag till slut och ställde den på bordet, men när jag vände mig om stod Justin endast några centimeter ifrån mig.

“Jag har saknat dig.” Viskade han. Hans andetag var varma mot mina läppar. Mitt hjärta började slå hårdare när han la en hand på min korsrygg och pressade sina läppar mot mina.


 

 

Jag kunde inte hålla mig borta. Hungern växte inom mig. Hon drog med händerna genom mitt hår och hoppade upp på köksön med benen runt min  midja.

Hennes tunga fann min och började leka med den. Fjärilarna blev som vildast och det kändes som om jag skulle explodera av kärlek.

Hon avbröt kyssen och lutade sin panna mot min då hon tog ett djupt andetag.

“Wow…” Flämtade hon. Jag nickade instämmande och tryckte hennes kropp tätare min, även fast hon satt ner.

Jag har längtat efter det här… gud vet hur länge.” Log jag och fuktade mina läppar. Hon log smått mot mig och ett pirr slank igenom min kropp. Hon skrattade till och kravlade sig ut ur mitt grep och gick fram mot sin mobil som hade plingat till.

Jag gick upp bakom henne och la händerna på hennes midja medans jag kysste hennes hals ömt, med blicken på sms:et hon hade fått. Från Chaz?

 

Hej sötnos. Vill du bli min valentine idag? XX Chaz..”

 

 

Melody svalde hårt och kollade bak på mig med en bekymrad min och knappade sedan in ett svar.

 

Jag känner inte för att vara någons Valentine i år Chaz, Sorry :/ XX Melly”

 

 

Jag drog ett djupt andetag och nickade. Han var kär i henne… De visste jag. Han hade alltid varit det.

Hur ska vi göra?” Mumlade jag och slog mig ner på en av barstolarna runt köksön. Melody kom fram mot mig och slog armarna runt min nacke.

Hur vi än gör kommer han bli sårad… Men först måste vi ta reda på vad det här är..” Viskade hon och kollade djupt in i mina ögon. Jag nickade och pressade mina läppar mot hennes.

“Jag älskar dig..” Fick jag snabbt ur mig och smekte hennes kind. Hon nickade och svalde hårt.

 


 

“Jag älskar dig också... Men Olivia kommer snart, så du ka…-” Hon blev avbruten av sin mobil som plingade till. Jag flinade stort mot henne och tog upp den innan henne och klickade upp sms:et.

 

Hej sweetie, Jackson blev sjuk och mamma kommer inte hem förrän om en timme, jag köper med mig gott saker och så kan jag sova hos dig? Kisses, Olivia.”

 

 

Melody drog mobilen ur mitt grepp och svarade på sms:et innan hon la ner mobilen och bet sig löst i läppen.

Bra då kan du stanna i en timme till.” Sa hon lent och smekte min kind. Jag log stort och kysste henne lätt innan jag gick in på hennes rum. Hon kom in efter mig, då jag hittade något väldigt intressant på golvet. Jag läste på framsidan av den ljusbruna sammetsboken.

 

Melody’s dagbok!”

 

 

Jag skulle precis börja läsa när hon, precis som med mobilen, slet den ur mitt grepp.

Det där är privata saker Mr. Bieber!” Frustade hon ut och kollade allvarligt på mig. Jag putade lätt med underläppen och slog mig ner på hennes mjuka säng.

Jag har också en dagbok, tro det eller ej!” Hon kollade förvånat på mig.

Va? Har Justin Bieber en dagbok?” Flämtade hon. Jag log snett och himlade med ögonen.

Är man världens kändaste tonåring måste man ju kunna skriva av sig!” Hon nickade och slog sig ner i min omfamning.

Jaha… Men annars kan man ju göra sig av med alla tankar såhär…” Viskade hon sexigt i mitt öra och pressade sina läppar mot mina i en intensiv kyss.

Jag la en hand på hennes nacke och la mig ner i sängen och lät mina händer vandra ner mot hennes rumpa. Då slogs dörren upp. Melody hoppade förskräckt ifrån mig och kollade på Leonie som stod i dörröppningen med en allvarlig min till nunna.

Melody Gold Gomez! Köket, nu!” Röt hon och kollade strängt på Melody. Jag drog ett djupt andetag.

Jag kanske ska gå…” Mumlade jag och kollade ledsamt på Melody som precis skulle invända när Leonie öppnade munnen och nickade.

Ja, det borde du.” Svarade hon drygt och gick med snabba steg ut i köket igen. Melody kramade lätt om mig och kysste mig mjukt på läpparna innan hon gick ut i köket och lämnade mig. Jag gick mot hallen och lämnade huset då jag hörde Leonie skrika.

Vad tror du att du håller på med?!” Skrek mamma ilsket mot mig. Jag svalde hårt och kollade ner på mina händer. Mamma röt till.

Svara mig!” Jag kollade upp på henne och fuktade mina läppar.

Jag gör det jag alltid velat göra, vara med Justin.” Mamma skakade på huvudet.

Nej! Du kan inte göra så mot Selena!” Svarade hon ilsket och skakade på huvudet. Jag pressade ihop läpparna och kollade surt på henne.

Jag är trött på det här! DU kan inte bestämma över mig längre! JAG är snart vuxen! Du respekterar inte mitt kärleksliv! Låt mig älska Justin om jag vill! Han finns i alla fall för mig!” Skrek jag. Mamma kollade förvånat på mig.

Melody! Inte den tonen mot mig!” Jag backade ett steg och ruskade på huvudet.

 

 

Jo! Just den tonen! Jag är trött på att vara din lilla flicka! Jag har växt upp mamma! FATTA DET!” Jag vände mig om och började springa mot hallen och sedan ut. Ut i trapphuset och sedan den mörka, kalla natten. Justin’s bil stod på vägen och började precis köra.

Justin!” Ropade jag och började springa efter bilen. Den stannade inte, men jag fortsatte.

Kylan kom emot mig, och bilen försvann i mörkret. Jag började snabbt skaka av köld. Justin.. Mina tankar bultade i huvudet.

Jag började gå mot centrum då en bil kom upp bakom mig. Justin? Jag drog ett djupt andetag och slog armarna runt min darrande kropp. Justin hoppade ur bilen och drog in mig i sin varma, beskyddande omfamning.

Din mamma sms:ade mig…” Sa han lugnt. Jag kollade förskräckt upp på honom och skakade på huvudet.

Vad skrev hon…?” Flämtade jag. Han svalde hårt och skakade på huvudet.

Inget speciellt. Men kom nu, du är ju alldeles blå!” Han drog med mig in i bilen. Jag darrade till och log smått mot Kenny som satt i förarsätet. Justin drog av sin jacka och drog den runt min kropp, och sedan sina armar.

Kör till huset.” Sa han snabbt och Kenny nickade och började sedan köra mot det så kallade huset.

-

Jag klev in i hallen och kände genast doften av mysk och vanilj. Precis som Justin luktade.. Jag log smått för mig själv och gick med honom in i vardagsrummet.

Här.” Sa han och räckte över en filt till mig. Jag log tacksamt mot honom och virade den runt mig. Justin gick in i ett rum och kom sedan tillbaka med en gitarr i handen och drog några strängar.

Ska jag sjunga för dig?” Log han. Jag nickade ivrigt och fuktade mina läppar. Han blinkade flörtigt med ögat innan han började sjunga.

You got a fast car, i want a ticket to anywhere… Maybe we make a deal, maybe together we can get somewhere. Any place is better… Start from zero got nothing to lose. Maybe we will make something, me my self i’ve got nothing proof..

Jag kollade chockat på honom Han lät som en ängel. Faktiskt.

Justin… du… din röst.” Han la ifrån sig gitarren och kom och slog sig ner bredvid mig med blicken in i brasan.

Jag vill inget hellre än att vara din.” Sa han mjukt. Mitt hjärta tog ett extra skutt. Jag nickade.

Jag vill inte heller något annat..” Han log snett mot mig och la en hand under min haka innan han pressade sina sockersöta läppar mot mina.

Fjärilarna bubblade upp, men som förra gången blev vi än en gång avbrutna. Men denna gång av Selena.

Selena? Vad gör du här? Var inte du i Grekland?” Utbrast Justin förvånat. Selena pressade ihop sina läppar och sneglade på mig.

 

selena gomez gifs

 

Jag skulle komma hit och hämta lite saker. Men jag förväntade mig inte att hitta min kusin och mitt ex liggandes på soffan, och hångla.” Muttrade hon sårat och gick med snabba steg in deras sovrum tydligen. Justin drog en trött hand genom sitt hår.

Det här var inte meningen…” Suckade han. Jag nickade och gick ut i köket för att ta ett glas vatten.

Har du ipren Justin?” Ropade jag ut till honom. Selena kom ut i köket och räckte över ett paket.

Det här trodde jag inte om dig Melody.” Andades hon surt ut. Jag la en ipren på tungan och svalde ner den med en klunk vatten och skulle precis säga något till henne, men hon vände sig om och gick ut ur köket. Jag gick med ut henne till vardagsrummet.

Hej då Justin..” Hon greppade tag om väskan och gick sedan ut ur det stora huset.

Jag kanske ska gå nu… Olivia väntar..” Mumlade jag. Justin nickade och verkade inte på humör på att kramas, så jag gick bara ut ur huset.

 

Som tur var bodde Olivia nära, så det gjorde inte så mycket att jag inte hade någon jacka. Men helt plötsligt la någon en hand över min mun och drog in mig i en van…

WHAT?! Vem la en hand över hennes mun? Hur kommer det gå med Jelody, eller snarade Melody?!

 

KOMMENTERA FÖR MER IKVÄLL, KANSKE KOMMER DET UPP 2 TILL? KOMMENTERA MYCKET DÅ! :D


Trackback