Kapitel 24- Sister

Justin
Jag vaknade av att min mobil vibrerade. Jag tog tag i den snabbt för att inte väcka Jen.
-Hallå? Viskade jag och gick in i badrummet.
-Hej Justin! Det är Penelope.
-Penny, sluta ringa! Det betydde inget.
-Va? Sa hon och jag hörde att hon snart skulle börja gråta.
-Ja. Jag var full, du var full och det var tillochmed du som började även fast du visste att jag hade tjej!
-Men om du hade tjej skulle du inte ha gett med!
-Du vet gott och väl att Jen och jag är ett par så lek inte dum! Det kommer aldrig bli något emellan oss.
-Just... Hon kommer få reda på det nån gång. Var säker på det. Sa hon och la på i örat på mig.
Jag kollade chokat på mobilen men gick sedan ut till Jen.
Hon låg i sängen och sov fortfarande som tur var. Jag kröp ner under täcket igen och kollade på klockan. 8.. det betydde att klockan var 11 i New York.
Jag slog ner ögonlocken och somnade snabbt.
-
När jag vaknade så satt Jen gränsle över mig och gjorde hundvalpsminen.
-Du snarkar, sa hon anklagande.
-Och du sparkas, savarde jag med ett flin. Hon skrattade till och böjde sig ner för att kyssa mig.
-Godmorgon biebs. Sa hon och log medan hon kysste mig.
-Godmorgon älskling, svarade jag och såg att hon fick gås hud när jag sa det. Jag flinade och blinkade med ögat innan vi gick upp.
Hon slog upp datan och loggade in på twitter. Jag ställde mig bakom henne med armarna runt hennes midja och naffsade på hennes hals.
"Love you.. We forever, even in trouble. Right?" Twittrade hon och folk hade redan börjat retweeta saker som:
"Pratar du om Justin?", "Vem?" och "Låt Justin vara din hora! Han tillhör mig! :#"
Hon suckade och vände sig om och kollade mig i ögonen och la armarna runt min nacke.
-Dina Belieber's borde lära sig vad respekt är.. Sa hon och rynkade pannan så att hon fick en liten grop.
-Snacka inte skit om mina Belieber's, sa jag och putade ut med underläppen lite och ett leénde spred sig över hela hennes ansikte.
Hon slog till mig löst på min axel och skrattade till innan hon gjorde sig lös från mitt grep och gick in på toaletten. Jag loggadein på min twitter och twittrade:
"Can you be happy and worried @ the same time?"
Jag kollade på twitter trends och hittade en som det stod: "Bieber belong 2 us"
Den gjordes för 2 timmar sen och var redan på Twitter Trends? Jag klickade på den och läste vad den handlade om.
"Jag tycker att Justin tilhör oss! Vi hittade honom och gjorde honom till den han är idag! Varför ska han då gå runt och bli ihop med en slampa? Hon borde gå och dö!"
Tyckte folk så här om Jen? Hon måste vara den vackraste människan i hela världen. Jag retweetade och skrev:
"Men om du var min tjej då? Skulle du vilja ha hat-tweets? Love you guys!"
Jen
Jag gick ur duschen och drog på mig kläderna som jag hade lagt här igår. Fan! Jag hade glömt en tröja. Jag lyssnade ifall någon var där ute men det var tyst så jag gick ut i Jeans och bh. När jag kom ut möttes jag av en chock. Justin satt visst där. Jag fortsatte mot garderoben och kände Justin 's blick i nacken. Jag vred på huvudet och kollade på honom. Han satt med vidöppen mun och kollade på min kropp.
-Justin du har sett mig förut. Vad är det för skillnad? Frågade jag och snörpte på munnen.
-Du är alltid lika vacker.. svarade han och kollade neråt.
-Hey! Ansiktet är här? Sa jag och pekade på mitt ansikte innan jag drog på mig ett vitt linne och gick in igen till badrummet.
Jag hörde hur Justin muttrade till och slog ner locket på datan. Det var imma på spegeln som vanligt så jag drog bort det innan jag tog fram hårfönen.
När jag hade fönat håret så satte jag upp det i en fiskbens fläta och drog på lite mascara och såg att Justin i dörrhålet.
-Varför tar det hundra år för?
-För att jag ska fixa mig sa jag och la ner mascaran och vände mig om mot honom.
-Du är vacker utan smink, svarade han och blinkade med ögat.
-Det du kallar vackert gör jag vackrare med sminket, svarade jag och gick ut från badrummet och satte på mig en superman keps.
-Seriöst? Det är vinter, sa Justin och pekade på min keps.
-Den är snygg, kom nu! Sa jag och tog hans hand och gick ner för trappan och in till hallen.
-Äter du inte frukost? Frågade han och log mot mig.
-Oj då.. Ehm, frukost på StarBucks? Frågade jag och bet mig löst i läppen.
Han nickade och vi satte på oss våra ytterkläder och gick ut och satte oss i hans bil.
-Så, ska vi köra den där "5 frågor"- leken? Frågade han och kollade på mig.
-Hey.. Ögonen på vägen. Sure. Svarade jag och han började.'
-Är din mamma aldrig hemma?
-Hah somsagt så är hon ju doktor, min tur!
Han kollade på mig i ögonvrån och kliade sig i nacken innan han nickade.
- Är du oskuld? Frågade jag och han svalde hårt. Eller nej, du kanske har legat med andra flickvänner?
-Haha.. ehum nej jag är ooo..skuld, svarade han nervöst. Jag tyckte att vi kanske inte skulle köra den här leken mer så jag drog upp mobilen och började pilla på den.
När vi var framme körde vi till dive-in och beställde lite mat. Vi åt upp den snabbt i bilen och körde bara runt i Startford. Då kom Carly Rae Jepsen's låt "Call me maybe" upp på radion och jag höjde.
Justin började le och jag sjöng med. När låten var slut började jag prata för att bryta tystnaden.
-Tänk att ha henne som syster.. Sa jag drömmande och slog ihop händerna.
Justin började skratta och stannade bilen. Jag kollade ut genom fönstret och såg Stratford's baskethall.
-Basket? Sa jag ogillande,
-Gillar inte du basket? Vi kan åka nån annan...
-Haha nej då! Jag älskar basket. Justin andades ut och vi gick ut och börjde gå mot den.
Han tog tag i min hand och flätade in sina fingrar i mina. När vi var inne så tog vi en basketboll och jag släppte ut mitt hår.
-Redo för att förlora? Frågade han och kollade stridslystet på mig.
-Haha.. Svarade jag och dunkade bollen i golvet innan jag tog fart mot basketkorgen.
Vi körde i minst en halvtimme innan vi båda låg utspridda på golvet.
-Vem vann? Pustade jag ut och vände blicken mot Justin.
-Jag slutade räkna.. Svarade han och kollade ner på mina läppar. Jag log och rullade till honom innan jag tryckte mina läppar mot hans.
Jag avbröt kyssen och han kollade på mig förvånat.
-Varför gjorde du så? Frågade han.
-Vi måste åka hem. Klockan är ju typ 17.00? Svarade jag och log innan vi började gå mot bilen och körde hemmåt.
När vi kom hem satt mamma i köket med en tjej framför sig. Hon såg ut att vara lite äldre än mig själv. Jag fick en stor chock när hon vände sig om och jag såg att det var Carly Rae Jepsen.
-ehh.. Sa jag och mitt hjärta dunkade snabbt. Justin tog ett fast grepp om min hand och jag blev lugn.
Hon kollade på mig från topp till tå och log. Jag kollade förbi henne och kollade på mamma.
-Carly är din... Började hon innan Carly avbröt henne.djsl
-...Syster.
-Du är så het! Sa jag och kollade på honom med stora ögon men han började skratta och då smittade han av sig.
Jag drog ut en film och satte på den innan jag la mig i soffan igen.  Egentligen var det onödigt för vi log bara och kollade på varandra.
Justin skulle alltid vara min och han skulle ALDRIG såra mig som Garry hade gjort tänkte jag...

Jag vaknade av att min mobil vibrerade. Jag tog tag i den snabbt för att inte väcka Jen.
-Hallå? Viskade jag och gick in i badrummet.
-Hej Justin! Det är Penelope.
-Penny, sluta ringa! Det betydde inget.
-Va? Sa hon och jag hörde att hon snart skulle börja gråta.
-Ja. Jag var full, du var full och det var tillochmed du som började även fast du visste att jag hade tjej!
-Men om du hade tjej skulle du inte ha gett med!
-Du vet gott och väl att Jen och jag är ett par så lek inte dum! Det kommer aldrig bli något emellan oss.
-Just... Hon kommer få reda på det nån gång. Var säker på det. Sa hon och la på i örat på mig.
Jag kollade chokat på mobilen men gick sedan ut till Jen.
Hon låg i sängen och sov fortfarande som tur var. Jag kröp ner under täcket igen och kollade på klockan. 8.. det betydde att klockan var 11 i New York.
Jag slog ner ögonlocken och somnade snabbt.
-
När jag vaknade så satt Jen gränsle över mig och gjorde hundvalpsminen.
-Du snarkar, sa hon anklagande.
-Och du sparkas, svarde jag med ett flin. Hon skrattade till och böjde sig ner för att kyssa mig.
-Godmorgon biebs. Sa hon och log medan hon kysste mig.
-Godmorgon älskling, svarade jag och såg att hon fick gås hud när jag sa det. Jag flinade och blinkade med ögat innan vi gick upp.
Hon slog upp datan och loggade in på twitter. Jag ställde mig bakom henne med armarna runt hennes midja och naffsade på hennes hals.
"Love you.. We forever, even in trouble. Right?" Twittrade hon och folk hade redan börjat retweeta saker som:
"Pratar du om Justin?", "Vem?" och "Låt Justin vara din hora! Han tillhör mig! :#"
Hon suckade och vände sig om och kollade mig i ögonen och la armarna runt min nacke.
-Dina Belieber's borde lära sig vad respekt är.. Sa hon och rynkade pannan så att hon fick en liten grop.
-Snacka inte skit om mina Belieber's, sa jag och putade ut med underläppen lite och ett leénde spred sig över hela hennes ansikte.
Hon slog till mig löst på min axel och skrattade till innan hon gjorde sig lös från mitt grep och gick in på toaletten. Jag loggade in på min twitter och twittrade:
"Can you be happy and worried @ the same time?"
Jag kollade på twitter trends och hittade en som det stod: "Bieber belong 2 us"
Den gjordes för 2 timmar sen och var redan på Twitter Trends? Jag klickade på den och läste vad den handlade om.
"Jag tycker att Justin tilhör oss! Vi hittade honom och gjorde honom till den han är idag! Varför ska han då gå runt och bli ihop med en slampa? Hon borde gå och dö!"
Tyckte folk så här om Jen? Hon måste vara den vackraste människan i hela världen. Jag retweetade och skrev:
"Men om du var min tjej då? Skulle du vilja ha hat-tweets? Love you guys!"
Jag gick ur duschen och drog på mig kläderna som jag hade lagt här igår. Fan! Jag hade glömt en tröja. Jag lyssnade ifall någon var där ute men det var tyst så jag gick ut i Jeans och bh. När jag kom ut möttes jag av en chock. Justin satt visst där. Jag fortsatte mot garderoben och kände Justin 's blick i nacken. Jag vred på huvudet och kollade på honom. Han satt med vidöppen mun och kollade på min kropp.
-Justin du har sett mig förut. Vad är det för skillnad? Frågade jag och snörpte på munnen.
-Du är alltid lika vacker.. svarade han och kollade neråt.
-Hey! Ansiktet är här? Sa jag och pekade på mitt ansikte innan jag drog på mig ett vitt linne och gick in igen till badrummet.
Jag hörde hur Justin muttrade till och slog ner locket på datan. Det var imma på spegeln som vanligt så jag drog bort det innan jag tog fram hårfönen.
När jag hade fönat håret så satte jag upp det i en fiskbens fläta och drog på lite mascara och såg att Justin i dörrhålet.
-Varför tar det hundra år för?
-För att jag ska fixa mig sa jag och la ner mascaran och vände mig om mot honom.
-Du är vacker utan smink, svarade han och blinkade med ögat.
-Det du kallar vackert gör jag vackrare med sminket, svarade jag och gick ut från badrummet och satte på mig en superman keps.
-Seriöst? Det är vinter, sa Justin och pekade på min keps.
-Den är snygg, kom nu! Sa jag och tog hans hand och gick ner för trappan och in till hallen.
-Äter du inte frukost? Frågade han och log mot mig.
-Oj då.. Ehm, frukost på StarBucks? Frågade jag och bet mig löst i läppen.
Han nickade och vi satte på oss våra ytterkläder och gick ut och satte oss i hans bil.
-Så, ska vi köra den där "5 frågor"- leken? Frågade han och kollade på mig.
-Hey.. Ögonen på vägen. Sure. Svarade jag och han började.'
-Är din mamma aldrig hemma?
-Hah somsagt så är hon ju doktor, min tur!
Han kollade på mig i ögonvrån och kliade sig i nacken innan han nickade.
- Är du oskuld? Frågade jag och han svalde hårt. Eller nej, du kanske har legat med andra flickvänner?
-Haha.. ehum nej jag är ooo..skuld, svarade han nervöst. Jag tyckte att vi kanske inte skulle köra den här leken mer så jag drog upp mobilen och började pilla på den.
När vi var framme körde vi till dive-in och beställde lite mat. Vi åt upp den snabbt i bilen och körde bara runt i Startford. Då kom Carly Rae Jepsen's låt "Call me maybe" upp på radion och jag höjde.
Justin började le och jag sjöng med. När låten var slut började jag prata för att bryta tystnaden.
-Tänk att ha henne som syster.. Sa jag drömmande och slog ihop händerna.
Justin började skratta och stannade bilen. Jag kollade ut genom fönstret och såg Stratford's baskethall.
-Basket? Sa jag ogillande,
-Gillar inte du basket? Vi kan åka nån annan...
-Haha nej då! Jag älskar basket. Justin andades ut och vi gick ut och börjde gå mot den.
Instagram
Han tog tag i min hand och flätade in sina fingrar i mina. När vi var inne så tog vi en basketboll och jag släppte ut mitt hår.
-Redo för att förlora? Frågade han och kollade stridslystet på mig.
-Haha.. Svarade jag och dunkade bollen i golvet innan jag tog fart mot basketkorgen.
Vi körde i minst en halvtimme innan vi båda låg utspridda på golvet.
-Vem vann? Pustade jag ut och vände blicken mot Justin.
-Jag slutade räkna.. Svarade han och kollade ner på mina läppar. Jag log och rullade till honom innan jag tryckte mina läppar mot hans.
Jag avbröt kyssen och han kollade på mig förvånat.
-Varför gjorde du så? Frågade han.
-Vi måste åka hem. Klockan är ju typ 17.00? Svarade jag och log innan vi började gå mot bilen och körde hemmåt.
Facebook | Carly Jepsens Photos - Profile pictures
När vi kom hem satt mamma i köket med en tjej framför sig. Hon såg ut att vara lite äldre än mig själv. Jag fick en stor chock när hon vände sig om och jag såg att det var Carly Rae Jepsen.
-ehh.. Sa jag och mitt hjärta dunkade snabbt. Justin tog ett fast grepp om min hand och jag blev lugn.
Hon kollade på mig från topp till tå och log. Jag kollade förbi henne och kollade på mamma.
-Carly är din... Började hon innan Carly avbröt henne.
-...Syster.

LÅÅNGT! <3 Kommentera

Kommentarer

Anonym skriver:

Jättebra :)

Datum: 2012-01-06 - Tid: 18:34:10 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback