Kapitel 47-. L.A PART 1

Caitilin Beadles, Jasmine Villegas, Selena Gomez och nu Jennifer Brown..
Skulle de tycka det var bättre med de i sitsen som JB's tjej?...."
Jag skakade på huvudet och slog ner locket.
-Vad är det? Frågade Jen oroligt och satte sig ner med min godispåse.
Jahapp... Då visste hon vart jag gömde mitt godis.
-Äh det är inget... Nu myser vi! Sa jag och playade filmen.
"-Justin.. kom nu!" Ekade Selena's röst.
Jag vände mig förvirrat runt men såg ingenting.
"Nej hitåt babe" Lät den nu. Jag vände mig hysteriskt om och såg att jag var i skolan.
Jag sprang närmare och närmare och närmare rösten.
"Come on babe! Du kommer nu!"
Jag sprang mer än mina ben kunde bära och allt blev svart.
"Jen! Vakna nu.. Jen?"
______________________________________________________________
-Jen! Vakna nu då! Jen?
Jag slog snabbt upp ögonen. Bara en dröm.
-Vad är klockan? Frågade jag och sträckte mig så att mina ben nästan åkte utanför hans lilla säng.
-Ungeär kvart över fyra. Vi ska åka snart. Rise and shine!
Jag muttrade till och reste mig långsamt.
-Jag duschar först... Mumlade jag och lämnade hans rum med tunga steg.
Det var kolsvart utomhus. Såklart... Det var ju Februari.
Jag drog snabbt av mig min pyjamas innan jag vred på vattnet och ställde mig i duschen.
Jag schamponerade håret och sköljde ur det innan jag satte upp det i en turban.
Jag borstade tänderna och lämnade badrummet och gick tillbaka mot Justin's rum.
Kläder till mig låg redan framme så jag tog ett par rena underkläder och klädde på mig.
När jag kom ner till köket stod det pankakor på bordet.
-Mhm.. Sa jag och satte mig ner på kökstolen och högg in.
-
-Kom nu Jen. Ropade Justin från hallen.
Jag gick med snabba steg ditåt och satte på mig mina ytterkläder innan jag lämnade
huset och sprang mot bilen som Justin, Kenny och Pattie satt i.
När vi var framme vid flygplatsen stod det kanske 70 fáns där. Hur orkar de? Klockan
är bara 6.30?
Vi gick med snabba steg mot Justin's privat plan och satte oss i det.
Skönt att slippa vänta.. Jag lutade mig mot Justin's axel och somnade.
-Jeeen? Vakna nu. Hörde jag Justin's röst men struntade i det.
Jag kände hans mjuka läppar snudda vid mina men försvann snabbt.
-Hey! Jag vill ha mer! Sa jag och öppnade inte ögonen för en sekund.
-Bara om du kollar, Sa han och jag hörde hur skadeglädjen sköljde över hans röst.
Jag blinkade några gånger innan jag såg tydliga konturer av Justin's ansikte.
-Välkommen till L.A. Sa han och pressade sina läppar mot mina.
Jag log stort och gick mot badrummet för att piffa upp mig lite innan landning.
-
Det stod minst frippelt så många fáns här som i Stratford. Vi skulle
nog ha dött om Kenny inte hade varit där och skyddat oss. Hahah. Nej men seriöst,
tre vakter behövdes för att ta oss 50 meter bort.
Helt vrickat.
Jag log mot fánsen och greppade tag i Jen's hand. Hon höll hårt
om min. Jag tror nog allt det här skrämde henne lite.
Vi hoppade in i bilen och började köra mot min lägenhet.
-Vart är Pattie? Frågade Jen efter ett tag.
-Hon är påväg mot hotellet, svarade jag och började rita hjärtan med min fingertopp
på hennes handrygg.
-Men vart ska vi då?
-Vi ska till Bieber's Lya, svarade jag och försökte låta stolt.
-Hahaha.. Är det det du kallar det? 'Vi ska till Bieber's Lya!' Sa hon och gjorde rösten
mörkare.
Jag ryckte på axlarna och kysste henne länge.
Såfort vi var framme kollade Jen med stora ögon på byggnaden.
-Wow.. Vad stort.. Sa hon och kliade sig på armen.
-Nä det är ju pytte litet! Det är därför jag köpte det! Sa jag ironiskt och fick en sur blängning av Jen.
-Det är så varmt! Skönt! Sa hon och sträckte ut armarna innan hön började gå efter
Kenny som bar på våra väskor.
Jag hade minst tre och Jen hade en. Det brukar ju vara tvärtom? Eller?
Jag öppnade dörren åt Kenny och Jen och vi gick in.
-Snyggt! Vart har du godiset? Frågade hon som om hon hade genomskådat mig direkt.
-Ehum.. Jag har inget godis här. Sa jag och kliade mig i nacken.
-Lura mig kan du inte Bieber! Sa hon och sprang mot köket för att börja rota i alla skåp.
Hon kommer aldrig hitta det, tänkte jag och satte på MTV.
Fem minuter senare kom Jen tillbaka och satte sig i soffan... Med min godispåse.
-Du har väldigt bra godissmak.. Men inte så bra gömställen! Sa hon och tog upp en godis
och stoppade in den i munnen.
-Konserten är ikväll. Sa jag och räckte mig mot henne och tog godispåsen ur hennes famn.
-Okej. Sa hon och log stort innan hon vände sig om mot tv:en igen.
-
"Life saver, oh life saver.. My life saver.." Sjöng jag och Jasmine.
Jag kramade snabbt om henne innan hon sprang bakom scenen där hon kramade om Jen.
Det var kul att de hade blivit så bra kompisar tänkte jag.
-Okey allihopa! Lyssna nu! Sa jag i mikrofonen och det blev knäpptyst i hela arenan.
-Jag har en speciell sak att göra idag. Jen, kom ut hit!
Sa jag och kollade bak på en förvirrad Jen.
Bra/ Dåligt? Comment! <3 =)

Kommentarer

Emma den riktiga av alla andra skriver:

skit bra liv mera vill veta vad som hände

Datum: 2012-01-24 - Tid: 21:14:50 - URL: http://emmzanslife.blogg.se/


Sonja skriver:

BRA FAN! ;) Jag har en fråga, höhö..

Hur många kapitel hade du tänkt att denna novell ska vara?:)

och du måste skriva en efter denna, du är super bra Liv:D Kramis

Datum: 2012-01-24 - Tid: 21:24:31 - URL: http://jssmn.blogg.se/


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback