Kapitel 46- Beach

Hon log mot Justin och lämnade oss snabbt. Jag såg att hon tog upp mobilen och sneglade på
vårt bord med ett stort leénde på läpparna hela tiden medans hon pratade i telefonen.
-
Vi hade nästan fikar klart när vi hörde hur det plingade till i dörren.
Jag vände snabbt ansiktet dit och såg nåt som jag absolut hade önskat att inte se idag.
.....Amanda.
Snälla gud, döda mig innan hon kommer hit.
Gör ett hål genom marken. Vad som helst! Tjejen som stod i kassan vinkade
hysteriskt mot de.
Amanda vinkade bitchigt tillbaka innan hon lät sin blick glida över cafét.
-Kom, sa jag och tog tag i alla kassar och Justin's hand.
Han kollade förvånat på mig men följde med mig.
Vi gick snabbt ut på uteserveringen och ut på gatan.
-Vad var det där om? Frågade han och torkade sig med handryggen runt munnen.
-Amanda... Muttrade jag.
Han nickade och tog tag i min hand igen. Vi hade äntligen blivit av med lite pap'z tänkte jag.
De hade iallafall blivit lite diskretare än förut.
-
När vi kom hem till Justin hoppade båda ner i soffan.
-Vad är det för månad egentligen Justin? Frågade jag snabbt.
-Hahah.. Är du seriös? Det är februari.
Jag nickade och rykte på axlarna.
-Vad är det för datum då? Frågade jag sarkastiskt.
Justin suckade snabbt till och jag började skratta.
-Nej jag skojade bara! Det är ju den fjortonde.
-Nej Jen, det är den trettonde. Du är ju helt hopplös.
Sa han och skakade på huvudet.
Jag flinade stort mot honom och tog upp mobilen. Klockan visade fyra.
Jag reste mig upp och gick ut i hallen.
-Vart ska du? Frågade han från soffan där han satt med blicken klistrad på mobilen.
-Packa. Sa jag och tog mina kassar innan jag lämnade huset.
När jag kom hem kom Z springandes mot mig.
Jag tog snabbt upp honom i min famn och gick till köket. Såklart så var
hans mat slut, så jag fyllde på lite mer och tog kassarna och fortsatte mot mitt rum,
Jag öppnade garderoben och drog ut min reseväska och började trycka ner alla nyinköpta kläder.
Såfort jag var klar tog jag väskan och lämnade huset ör att gå tillbaka till Justin.
Jag öppnade dörren och möttes av en välbekant doft... Pizza.
-Hola miamore! Sa Justin och lyfte upp mig medans våra
läppar möttes i en lång kyss.
-
-Det där var gott, sa jag och tog den sista klunken cola ur mitt glas.
Justin rapade högt och jag spärrade mina ögon på honom.
-Justin! Gör du så där på alla kändisgalor?
Han flinade stort och skakade på huvudet.
-Gör det inte hemma då.. Speciellt inte med en dam i huset, sa jag högfärdigt.
Justin räckte ut tungan åt mig och stoppade ner glasen i diskmaskinen.
-Vad ska vi göra nu?
-Vi går till stranden! Sa han och drog upp mig ur min stol.
Jag kunde knappast protestera för Justin hade redan lämnat huset. Jag suckade
högt och satte på mig jackan innan jag också lämnade huset.
-Kan du skate'a? Frågade han och höll upp en hjälm.
Jag tog den och satte på mig den och kollade på honom som om han vore dum.
-Om jag kan, sa jag innan jag började sparka på fart.
Justin var snabbt ikapp mig men jag fortsatte sparka. Snabbare och snabbare.
Helt plötsligt så slirade den till och jag ramlade av.
-Jen! Skrek Justin förtvivlat, och jag tänkte lura honom lite så jag blundade.
Han sprang fram till mig och lyfte upp min överkropp i sin famn.
-Snälla Jen vakna! Skrek jag och skakade på henne.
Då dök det upp ett stort leénde på hennes mun.
-Fan dig Jen! Sa jag och försökte hålla mig för skratt. Då öppnade
hon ögonen och kysste mig på pannan.
-Såja Bieber, jag mår bara bra!
-Men hämden kommer vara ljuv. Sa jag stridslystet och reste mig upp.
När vi var framme ställde hon sig och höll om mig.
-Varför får du inte utbrott på pap'z? Sa hon och vände bort huvudet från en.
Jag rykte på axlarna innan jag svarade.
-De är inte värda det.. Fast de borde veta vad respekt är.
Hon nickade och pressade sina läppar mot mina.
-
Så fort vi var hemma satte jag på datorn och gick in på twitter och posh24.
Såklart var bilden redan uppe.
"Junnifer @ the beach!" löd rubriken.
Det var en massa bilder och en liten text också. Jag tog lite tid och läste den.
"Junnifer sågs i eftermiddags på Stratford Beach. Det
sägs att de kom dit skate'ande. Jennifer Brown, Justin's nuvarande flickvän,
sägs ha ramlat på vägen dit men är oskadd.
De är såå söta tillsammans, eller? Flera Belieber's
tycker inte om Justin's val av tjejer.
Caitilin Beadles, Jasmine Villegas, Selena Gomez och nu Jennifer Brown..
Skulle de tycka det var bättre med de i sitsen som JB's tjej?...."
Jag skakade på huvudet och slog ner locket.
-Vad är det? Frågade Jen oroligt och satte sig ner med min godispåse.
Jahapp... Då visste hon vart jag gömde mitt godis.
-Äh det är inget... Nu myser vi! Sa jag och playade filmen.
Kommentera! Sent.. jag vet! ;3 Hoppas det är bra! <3

Kommentarer

ilma! <3 skriver:

BRA!<333

Datum: 2012-01-23 - Tid: 21:59:36 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback