Kapitel 38- Suprice

-Mc? Sa han och jag nickade. Vi gick med snabba steg mot bilen där Kenny satt. Flera fáns kom fram och bad om autografer som jag såklart skrev.
Så fort vi hade ätit upp så åkte vi tillbaka till hotellet där alla andra var. Helt plötsligt tog någon sina hände framför mitt ansikte.
När personen släppte vände jag mig om och där stod...
När Sophie hade lämnat mig kom mamma hem. Jag skulle precis gå in på mitt rum när hon stoppade mig.
-Apapap! Vi ska ha ett litet snack, du och jag. Sa hon och kollade strängt på mig.
-Vadå 'snack'? Frågade jag och damp ner på en kökstol.
-Mhm.. för det första så vill jag att du säger till innan du går runt och festar som en slampa, och det andra.. hur kommer det sig att jag har fått bilder på dig mms:ade till mig? Frågade hon med svarta ögon. Jag kände hur ilskan bubblade upp. Det här var inte okej.
-Jag blev drogad.. Sa jag med en attityd jag aldrig märkt hos mig själv förut.
-Ehum? Va? Och inte den attityden mot mig unga dam! Skrek hon.
-Ja du vet drogad? Vitt pulver? Och jag är inte i Tibet, jag står framför dig så skrik inte så, kärring.
Mamma blev helt röd om kinderna och hon svalde hårt innan hon började prata.
-Du har.. ehm.. utegångs förbud. Sa hon och klampade in på sitt rum.
Visst. Jag bryr mig inte.. tänkte jag och gick in på mitt rum. Mobilen ringde och det stod Justin på skärmen.
-Hey babe. Sa jag i luren.
-Hej. Jag saknar dig. Kommer hem i övermorgon. Sa han lungt.
-Justin kom nu! Hörde jag en tjej röst säga i bakgrunden.
-Vem har du där? Frågade jag med samma attityd som jag hade haft mot mamma. Vad var det med mig?
-Öh.. en kompis bara. Men du, jag måste dra, Älskar dig.
-Älskar dig också. Hej då. Sa jag och vi la på. Jag lämnade mitt rum och gick med långsamma steg mot mammas rum.
När jag var framme knackade jag försiktigt på.
-Kom in.. Hörde jag mamma säga och hon hade gråtit. Jag gick in och kramade om henne.
-Förlåt mamma.. Jag vet inte vad som tog åt mig. Sa jag och kramade hårdare.
-Det är okej. Sa hon och pussade mig i håret.- Du har blivit så stor. Det är bara jag som inte märkt det.
Jag nickade och kollade ut genom hennes fönster. Det regnade och snöade. Haha,
Vi hade bara legat där ett tag innan jag bestämde mig för att gå tillbaka in till mig.
Jag satte på datan och loggade in på twitter. Justin hade tweetat.
"Hänger med @jasminevillegas på hotellet. #Fun!" Jaha.. Så Jasmine var bara en vän va?
Som var hans ex också. Jag tweetade snabbt-
"Saknar dig.. Men du kan inte ljuga. :(" Jag hade 2 milj followers nu, det fick mig att bli lite gladare iallafall.
..Jasmine.
-Vad gör du här?! Utbrast jag och kramade om henne länge.
-Din mamma sa att du var nere så. Jag bestämde mig för att komma hit. Sa hon och rykte på axlarna.
-Ja.. Sa jag och kollade fortarande på henne.
-Såå? Tjej problem? Sa hon och höjde lekfullt på ögonbrynen. Jag skrattade och nickade.
-Typ.
-Jag är bäst på tjejer för.. jag är ju tjej! Sa hon och drog fram handflatorna.
Vi satt där och bestämde vad jag skulle göra när jag kom hem. Jag drog upp mobilen och ringde Jen.
-Hey Babe. Sa hon i luren.
-Hej. Saknar dig. Men jag kommer i övermorgon. Svarade jag och log stort.
-Justin kom nu! Ropade Jasmine och jag satte irriterat ett finger framför munnen.
-Vem var det där? Sa hon surt.
-Öh.. en kompis men jag måste gå. Älskar dig.
-Älskar dig också hejdå. Sa homn och la på.
Jag kollade anklagande på Jasmine och hon bet sig nervöst i läppen.
-Hoppas jag inte förstörde något. Sa hon och jag nickade.
-Kom nu, sa jag och vi började gå mot bilen.
-Vadå 'snack'? Frågade jag och damp ner på en kökstol.
-Mhm.. för det första så vill jag att du säger till innan du går runt och festar som en slampa, och det andra.. hur kommer det sig att jag har fått bilder på dig mms:ade till mig? Frågade hon med svarta ögon. Jag kände hur ilskan bubblade upp. Det här var inte okej.
-Jag blev drogad.. Sa jag med en attityd jag aldrig märkt hos mig själv förut.
-Ehum? Va? Och inte den attityden mot mig unga dam! Skrek hon.
-Ja du vet drogad? Vitt pulver? Och jag är inte i Tibet, jag står framför dig så skrik inte så, kärring.
Mamma blev helt röd om kinderna och hon svalde hårt innan hon började prata.
-Du har.. ehm.. utegångs förbud. Sa hon och klampade in på sitt rum.
Visst. Jag bryr mig inte.. tänkte jag och gick in på mitt rum. Mobilen ringde och det stod Justin på skärmen.
-Hey babe. Sa jag i luren.
-Hej. Jag saknar dig. Kommer hem i övermorgon. Sa han lungt.
-Justin kom nu! Hörde jag en tjej röst säga i bakgrunden.
-Vem har du där? Frågade jag med samma attityd som jag hade haft mot mamma. Vad var det med mig?
-Öh.. en kompis bara. Men du, jag måste dra, Älskar dig.
-Älskar dig också. Hej då. Sa jag och vi la på. Jag lämnade mitt rum och gick med långsamma steg mot mammas rum.
När jag var framme knackade jag försiktigt på.
-Kom in.. Hörde jag mamma säga och hon hade gråtit. Jag gick in och kramade om henne.
-Förlåt mamma.. Jag vet inte vad som tog åt mig. Sa jag och kramade hårdare.
-Det är okej. Sa hon och pussade mig i håret.- Du har blivit så stor. Det är bara jag som inte märkt det.
Jag nickade och kollade ut genom hennes fönster. Det regnade och snöade. Haha,
Vi hade bara legat där ett tag innan jag bestämde mig för att gå tillbaka in till mig.
Jag satte på datan och loggade in på twitter. Justin hade tweetat.
"Hänger med @jasminevillegas på hotellet. #Fun!" Jaha.. Så Jasmine var bara en vän va?
Som var hans ex också. Jag tweetade snabbt-
"Saknar dig.. Men du kan inte ljuga. :(" Jag hade 2 milj followers nu, det fick mig att bli lite gladare iallafall.
..Jasmine.
-Vad gör du här?! Utbrast jag och kramade om henne länge.
-Din mamma sa att du var nere så. Jag bestämde mig för att komma hit. Sa hon och rykte på axlarna.
-Ja.. Sa jag och kollade fortarande på henne.
-Såå? Tjej problem? Sa hon och höjde lekfullt på ögonbrynen. Jag skrattade och nickade.
-Typ.
-Jag är bäst på tjejer för.. jag är ju tjej! Sa hon och drog fram handflatorna.
Vi satt där och bestämde vad jag skulle göra när jag kom hem. Jag drog upp mobilen och ringde Jen.
-Hey Babe. Sa hon i luren.
-Hej. Saknar dig. Men jag kommer i övermorgon. Svarade jag och log stort.
-Justin kom nu! Ropade Jasmine och jag satte irriterat ett finger framför munnen.
-Vem var det där? Sa hon surt.
-Öh.. en kompis men jag måste gå. Älskar dig.
-Älskar dig också hejdå. Sa homn och la på.
Jag kollade anklagande på Jasmine och hon bet sig nervöst i läppen.
-Hoppas jag inte förstörde något. Sa hon och jag nickade.
-Kom nu, sa jag och vi började gå mot bilen.

Kommentarer

Alexandra skriver:

Jättebra men väldigt kort... Kan du göra ett längre kapitel imon för att allt jag gör när jag kommer hem är att sitta framför datan och vänta på att det ska komma upp ett nytt kapitel, så att jag skulle uppskatta om du gjorde ett lite längre kapitel (eller 2 kapitel på 1 dag) ;) Kramizzar från Alex<33

Datum: 2012-01-16 - Tid: 18:24:15 -


Lydia skriver:

Heeeej, asså jag menar verkligen inget taskigt nu men kan inte du göra typ "gladare" kapitel? för det känns som Jen alltid svimmar och det alltid händer dåliga saker mellan Justin och Jen. Det är bara ett förslag, annars är novellen skiiiit bra :)

Datum: 2012-01-16 - Tid: 23:24:32 - URL: http://lydiasblogg.blogg.se/


Ida skriver:

SV: Hejsan! Tack så mycket, javisst kan vi byta länkar! :) Lägger till dig bland länkar! :)

Datum: 2012-01-17 - Tid: 15:45:03 - URL: http://justindbiebernoveller.blogg.se/


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback