Kapitel 37- Hangover

-Tjena bästis! Svarade jag ironiskt och la handen på midjan. Hon såg förolämpad ut.
-Jag ska se till att alla som känner dig kommer hata dig... Till och med Justin...
Sa hon och lämnade mig i dörrhålet. Jag stängde dörren och fattade inte vad hon menade.
Life must go on..
Jen
Dagen rullade på som vanligt. Klockan hade blivivt 6 och då knackade det på dörren.
Jag reste mig lite smått irriterad upp och gick med tunga steg mot dörren. Där utanför stod Sophie i... party kläder?
-Soph.. vad gör du här? Frågade jag och kliade mig i hårbotten.
-Men hallå?! Det är ju FIESTA ikväll! Du vet.. friday? Sa hon och klampade in i min lägenhet.
Jag suckade och stängde dörren efter henne. Hon kollade på soffan där både mitt täcke och en bok låg.
-Seriöst? Är det sånt här du gör? Läser under ett täcke och.. Sa hon men blev avbruten av vattenkokaren som pep till, och dricker té? Det är you fredag! Du är sjutton år för guds skull. Du kan ju inte börja slöa förräns du har levt. Sa hon upprört och drog med mig till mitt rum.
-Vad gör du? Frågade jag och snörpte på munnen.
-Fixar dig! Sa hon och börjacde fixa och trixa med mig. När hon var klar tog hon upp en klänning som hon hade haft med sog, ur en påse.
Den var ljuslila med guldiga band.
-Här! Så matchar vi varandra. Sa hon och kollade på mig med storu ögon. Jag log och skakade på huvudet. "Hon skulle få igen för det här..." Tänkte jag och gick in i badrummet för att sätta på mig klänningen.
När vi kom ut så var det rikitgt kallt så jag drog jackan tätare kring min kropp. Mina fötter gjorde ont eftersim klackskorna hon valt var plågsamma. Men riktigt fina. Vill man vara fin måste man lida pin som man säger.
Festen var redan i full fart när vi kom dit. Killarna samlades genast runt Sophie. Jag gick mot bålen med snabba steg. Det var nog där jag skulle få spendera kvällen istället för hemma i min soffa.
Amanda och hennes gäng stog vid bålen. Undra varför. När jag kom fram dit smusslade hon undan något.
-Här, sa hon och gav mig en mugg. Jag tog den och började dricka. Den smakade riktigt konstigt men jag kunde inte sätta fingret på det.
Kvällen blev riktigt vild och jag drack mer och mer, men konstigt nog blev jag nog mer medvetslös än vild.
Någon drog i mig och seen kommer jag inte ihåg vad som hände. Allt blev helt svart, och jag vaknade inte upp.
-Komigen nu då! Hörde jag Sophies ilskna röst säga medans hon slog till mig på kinden. Jag slog sömndrucket upp ögonen och kollade förvirrat på henne. Det dunkade något förskräckligt i mitt huvud.
-Här, sa hon och räckte mig ett glas med vatten och en alvedon. Jag svalde den snabbt och drack upp allt vatten innan jag satte mig upp.
-Ehm.. du kanske ska kolla din mobil.. sa hon och harklade sig. Jag gjorde som hon sa och fick en chok.
34 missade samtal och 20 sms från Justin. Undra vad som hade hänt. Jag öppnade ett sms där det stod:
"Vad är det för bilder? Jen.. vad har du gjort? // Justin" Och på de andra stod det ungefär samma sak eller "Ring mig nu!"
Jag kollade förrvirat på Sophie. Hon kollade undvikande bort och ville absolut inte möta min blick.
-Soph... vad hände igår? Sa jag sammanbitet och hon började gråta.
-Amand.. hon drogade dig. Du låg mitt på dansgolvet så killarna började hångla med dig.. Men jag tog dig därifrån.. Sa hon mellan snyftningarna.  Så Amanda hade varit allvarlig med att ta alla jag älskade ifrån mig? Tänkte jag och började också gråta.
-Varför använder alla mig som en docka?!?! Skrek jag och sprang in på toaletten. Jag hörde att Sophie började gråta kraftigare nu.
Jag slog in Justins nummer och han svarade på en signal.
-J-jjj ustin.. de drogade mig. Jag lovar! Jag var..mee..devetslös. Sa jag och kraftiga tårar rann ner för mina kinder.
-Jen.. Hur är det? Sa han oroligt.
-Så du hatar mig inte? Frågade jag och snyftningarna började avta lite.
-Nej.. Inte nu när jag vet. Men jag blev riktigt chokad när jag såg bilderna. Sa han och vi pratade lite innan vi sa hej då och la på.
När jag kom ut låg Sophie med huvuvdet ner tryckt i kudden. Jag gick fram och drog med handen på hennes rygg.
-Soph.. du behöver inte vara ledsen.. Sa jag lugnande och hon reste sig upp och kramade om mig. Länge.
JB
Jag hade vaknat mitt i natten av ett sms. Det hade varit från dolt nummer.
Jen hade varit på bilderna. Men hon såg inte risk ut. Hon kysste killar.
Men nu hade hon iallafall förklarat. Det kändes skönt att hon inte hade varit medveten om vad hon hade gjort, men dåligt att någon ville göra så mot henne.
-Just! Hörde jag Alfredo ropa. Jag vände mig om och nickade mot honom. Han joggade fram till mig och tog mig på armen.
-Mc? Sa han och jag nickade. Vi gick med snabba steg mot bilen där Kenny satt. Flera fáns kom fram och bad om autografer som jag såklart skrev.
Så fort vi hade ätit upp så åkte vi tillbaka till hotellet där alla andra var. Helt plötsligt tog någon sina hände framför mitt ansikte.
När personen släppte vände jag mig om och där stod...
Jen
Dagen rullade på som vanligt. Klockan hade blivivt 6 och då knackade det på dörren.
Jag reste mig lite smått irriterad upp och gick med tunga steg mot dörren. Där utanför stod Sophie i... party kläder?
-Soph.. vad gör du här? Frågade jag och kliade mig i hårbotten.
-Men hallå?! Det är ju FIESTA ikväll! Du vet.. friday? Sa hon och klampade in i mitt hus.
Jag suckade och stängde dörren efter henne. Hon kollade på soffan där både mitt täcke och en bok låg.
-Seriöst? Är det sånt här du gör? Läser under ett täcke och.. Sa hon men blev avbruten av vattenkokaren som pep till, och dricker té? Det är you fredag! Du är sjutton år för guds skull. Du kan ju inte börja slöa förräns du har levt. Sa hon upprört och drog med mig till mitt rum.
-Vad gör du? Frågade jag och snörpte på munnen.
-Fixar dig! Sa hon och börjacde fixa och trixa med mig. När hon var klar tog hon upp en klänning som hon hade haft med sog, ur en påse.
Den var ljuslila med guldiga band.
-Här! Så matchar vi varandra. Sa hon och kollade på mig med storu ögon. Jag log och skakade på huvudet. "Hon skulle få igen för det här..." Tänkte jag och gick in i badrummet för att sätta på mig klänningen.
När vi kom ut så var det rikitgt kallt så jag drog jackan tätare kring min kropp. Mina fötter gjorde ont eftersim klackskorna hon valt var plågsamma. Men riktigt fina. Vill man vara fin måste man lida pin som man säger.
Festen var redan i full fart när vi kom dit. Killarna samlades genast runt Sophie. Jag gick mot bålen med snabba steg. Det var nog där jag skulle få spendera kvällen istället för hemma i min soffa.
Amanda och hennes gäng stog vid bålen. Undra varför. När jag kom fram dit smusslade hon undan något.
-Här, sa hon och gav mig en mugg. Jag tog den och började dricka. Den smakade riktigt konstigt men jag kunde inte sätta fingret på det.
Kvällen blev riktigt vild och jag drack mer och mer, men konstigt nog blev jag nog mer medvetslös än vild.
Någon drog i mig och seen kommer jag inte ihåg vad som hände. Allt blev helt svart, och jag vaknade inte upp.
-Komigen nu då! Hörde jag Sophies ilskna röst säga medans hon slog till mig på kinden. Jag slog sömndrucket upp ögonen och kollade förvirrat på henne. Det dunkade något förskräckligt i mitt huvud.
-Här, sa hon och räckte mig ett glas med vatten och en alvedon. Jag svalde den snabbt och drack upp allt vatten innan jag satte mig upp.
-Ehm.. du kanske ska kolla din mobil.. sa hon och harklade sig. Jag gjorde som hon sa och fick en chok.
34 missade samtal och 20 sms från Justin. Undra vad som hade hänt. Jag öppnade ett sms där det stod:
"Vad är det för bilder? Jen.. vad har du gjort? // Justin" Och på de andra stod det ungefär samma sak eller "Ring mig nu!"
Jag kollade förrvirat på Sophie. Hon kollade undvikande bort och ville absolut inte möta min blick.
-Soph... vad hände igår? Sa jag sammanbitet och hon började gråta.
-Amand.. hon drogade dig. Du låg mitt på dansgolvet så killarna började hångla med dig.. Men jag tog dig därifrån.. Sa hon mellan snyftningarna.  Så Amanda hade varit allvarlig med att ta alla jag älskade ifrån mig? Tänkte jag och började också gråta.
-Varför använder alla mig som en docka?!?! Skrek jag och sprang in på toaletten. Jag hörde att Sophie började gråta kraftigare nu.
Jag slog in Justins nummer och han svarade på en signal.
-J-jjj ustin.. de drogade mig. Jag lovar! Jag var..mee..devetslös. Sa jag och kraftiga tårar rann ner för mina kinder.
-Jen.. Hur är det? Sa han oroligt.
-Så du hatar mig inte? Frågade jag och snyftningarna började avta lite.
-Nej.. Inte nu när jag vet. Men jag blev riktigt chokad när jag såg bilderna. Sa han och vi pratade lite innan vi sa hej då och la på.
När jag kom ut låg Sophie med huvuvdet ner tryckt i kudden. Jag gick fram och drog med handen på hennes rygg.
-Soph.. du behöver inte vara ledsen.. Sa jag lugnande och hon reste sig upp och kramade om mig. Länge.
Jag hade vaknat mitt i natten av ett sms. Det hade varit från dolt nummer.
Jen hade varit på bilderna. Men hon såg inte risk ut. Hon kysste killar.
Men nu hade hon iallafall förklarat. Det kändes skönt att hon inte hade varit medveten om vad hon hade gjort, men dåligt att någon ville göra så mot henne.
-Just! Hörde jag Alfredo ropa. Jag vände mig om och nickade mot honom. Han joggade fram till mig och tog mig på armen.
-Mc? Sa han och jag nickade. Vi gick med snabba steg mot bilen där Kenny satt. Flera fáns kom fram och bad om autografer som jag såklart skrev.
Så fort vi hade ätit upp så åkte vi tillbaka till hotellet där alla andra var. Helt plötsligt tog någon sina hände framför mitt ansikte.
När personen släppte vände jag mig om och där stod...
Vem stog där? DUM DUM DUUUM! XD
Haha nej men kommentera för meer! <3

Kommentarer

Emma skriver:

fortare livi fortare

Datum: 2012-01-15 - Tid: 17:51:04 -


Emma skriver:

bra musik hahaha och tack livi för att jag får vara med kan du skriva mer tack du är bäst !!!!

Datum: 2012-01-15 - Tid: 18:01:36 -


Emma skriver:

haha skriver du ett nytt kapitel nu

Datum: 2012-01-15 - Tid: 19:07:25 -


Sonja skriver:

bra! =D

Datum: 2012-01-15 - Tid: 20:52:46 - URL: http://jssmn.blogg.se/


Becca skriver:

Awsome!! Kan du göra ett lite längre kapitel imon för att jag orkar inte vänta i 24 timmar mellan varje kapitel och jag är en tjej med dåligt tålamod;)

Datum: 2012-01-15 - Tid: 22:25:19 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback