Kapitel 18- Home Alone

Jag kände hur hela ansiktet blev kallt och jag slog upp ögonen. Bara en mardröm.
Justin la sig i sängen brevid mig och höll armarna om mig. "Bara en mardörm" repeterade han i mitt öra och jag låg och grät. Jag vände mig om mot Justin och kollade in i hans ögon. De var tomma och stirrade bara rakt ut i intet..


Jag vaknade mitt i natten av att Jen skrek och grät. Hon skrek mitt namn. Jag försökte väcka henne lite lätt först men hon ville inte vakna.
-Jen? Älskling? Sa jag lungt. Men hon vaknade fortfarande inte.
Nu började jag skaka henne.
-Vakna! Jen?
När hon inte vaknade gick jag och hämtade ett glas med iskallt vatten och hällde det över henne. Då spärrade hon upp ögonen och började gråta. Jag la mig i sängen igen och höll om henne och viskade "Bara en mardröm" oräkneliga gånger.
Hon somnade lite senare men jag kunde inte somna om. Vad hade hon drömt om?
Jag måste ha somnat för jag vaknade av att Jen snyftade. Jag kollade frågandes på henne och såg att hon grät.
När hon såg mig gick hon upp i sängen igen och lade sig på mitt bröst.
-Vad gråter du för? Frågade jag och strök med handen över hennes hår.
-En mardörm, mumlade hon bara.
Vi låg bara där helt tysta ett tag innan dörren slogs upp.
Där stod Ryan. Han såg helt vansinnig ut och kollade surt på mig innan han gick.
-Ryan! Skrek Jen innan hon sprang efter honom. Jag muttrade till högt och klädde på mig innan jag gick ner för o se vad som försegick.
Jag sprang efter Ryan och tog tag i hans handled.
-Ryan? Vad är det? Frågade jag och kollade förvirrat på honom.
-Jo det faktum till att min bästa kompis som kan få vilken tjej som helst tar den jag älskar mest! Röt han.
Ordet "Älskar" upprepades i mitt huvud. Jag hörde att Justin dök upp bakom mig.
-Skrik inte åt min tjej, sa han sammanbitet och knöt ihop nävarna.
-Fan heller att jag lyssnar på dig!! Du förstör allt jag vill aldrig mer se dig eller din slampa till flickvän igen! Skrek han.
Jag kände hur tårarna reste mig. Tyckte Ryan verkligen sådär om mig? Jag vände mig om och gick men när jag bara hade kommit halvvägs hörde jag en duns och att dörren smälldes igen. Jag vände mig om och såg Justin ligga på golvet med händerna i ansiktet.
Jag sprang fram till honom och kände hur det blixtrade bakom mig. Jag vände mig om och där stod en  massa Beliebers  och Paparazzi's och fotade. Jag gick fram och drog igen gardinerna.
Sen gick jag tillbaka till Justin. Han hade redan fått ett ljus lila nyans på kinden. Jag tog hans hand och drog med honom ut i köket.
Jag gick fram till frysen och tog ut ett paket ärtor och räckte det till Justin. Men han tog inte emot det.
-Kom igen biebs. Du måste kyla ner det. Sa jag och la handen på midjan och log.
Då suckade han högt och tog den med ett flin mot mig, men som snabbt försvann.
Jag gick fram till honom och la handen under hans haka.
-Du? Ägna inte tid på Ryan. Det förtjänar han inte. Sa jag och han nickade innan han gav mig en passionerad kyss. Men då ringde hans mobil. Han gav mig en blick som betydde "Jag-ska-bara-ta-det-här".
Jag nickade och satte mig på en av våra höga barstolar.
-Yo! Ja.. Nej hos Jen, Ja?.. Haru problem?..Nej..a.. OKEJ?!.. Mmm hejdå. Sa han i telefonen.
-Vem var det? Frågade jag.
-Det var Scooter. Vi ska åka nu. Till NY.. Suckade han och mitt hjärta blev kallt. Nu var det dags för första ensama flickväns tiden.
-Okej, svarade jag med ett leénde.
-Är du okej  med det? Frågade han och höjde ena ögonbrynet.
-Ja? Jag kan ju inte hindra dig från dina konserter heller dummer! Skrattade jag och han flinade.
-That's my girl! Sa han och höjde och sänkte ögonbrynen flörtigt.
Det ända jag kunde göra var o skratta, och högt också. Jag höll mig för magen och bara skrattade.
Det kändes som om  jag inte hade skrattat på ett årtal!
När vi (jag) hade skrattat klart gick vi till dörren där Justin klädde på sig sina ytterkläder.
När han var klar så blundade han och putade med läpparna. Det såg så roligt ut så jag fotade snabbt innan jag kysste honom. Vi stod där länge men det kändes som bara nån sekund.
-Jag är tillbaka om 2 veckor, sa han och log innan han drog in mig i sin famn och gick.
När han kom ut var det många paparazzi's där men som tur var, var Kenny där. Jag stängde dörren efter honom och lutade ryggen mot dörren innan jag sjönk ner på golvet.
Jaha, nu var jag helt ensam då... tänkte jag.

Dåligt kapitel! Eller? Vad tyckte ni? Kommentera! :D

Kommentarer
Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback