Kapitel 57-. You. Here? THE END!

När jag kom in möttes jag av vardagsrums lampans ljus. Det var starkt och det betydde att
den hade varit på länge.
Jag gick snabbt ut i vardagsrummet och såg Jen ligga sovandes på golvet med smink över hela ansiktet.
Jag ska rätta till det.
Imorgon.


Jag vaknade av Justin's andetag tunga mot min nacke.
Jag vände mig om och möttes av hans nyfikna ögon. Han log mot mig men jag
hoppade bara ur hans grepp och upp på sängen.
-Vad är det? Frågade han likgiltigt.
-Så du ska leka dum nu? Du lämnar mig här, gråtandes, och kommer tillbaka, full!
-Jen.. förlåt.. Jag vet att jag inte borde ha gjort så.
-Nej Justin men du gjorde det. Sa jag och tryckte knäna mot bröstet och försökte
mostå att hoppa in i hans famn och kyssa honom.
-Snälla Jen, en chans till! Sa han och tårar började rinna ner för hans kinder.
Jag skakade bara på huvudet och ögonen blev torra.
Det kanske var så det kändes när man inte hade några tårar kvar att gråta?
Jag reste mig upp och gick in i badrummet. Såfort jag var inne slängde jag igen dörren så
hårt jag kunde.
Hela mitt ansikte var täckt av smink och klänningen likaså. Jag hade inte gråtit såhär mycket i
hela mitt liv.
Jag hade alltid varit som en pojk-flicka när jag var liten och tyckt att tårar
var för töntar.
Jag satte på vattnet och hörde att Justin pratade i telefon där ute.
Jag orkade inte bry mig. Jag ville komma hem och sova. Jag orkade inte med någonting
alls.
Jag tvättade bort sminket och gick ut ur badrummet för att ta lite kläder.
Justin kollade på mig med sorgsna ögon och fortsatte prata.
Jag som trodde att den här månaden skulle vara bra.. Tänkte jag och drog på mig kläderna
innan jag gick ut ur lägenheten.
Hela det här året hade varit kaotiskt. Träffat Justin, Bråkat med Ryan, bråkat med Sid och Mandy,
bråkat med Justin, Bråkat med mamma, bli ihop med Justin, bråka med mamma, bråka med Justin.
Kunde det bli bättre?
Jag gick in på badrummet och såg en lapp.
"Jag åker hem. Idag! // Jen" Stod det och det högg till i hjärtat. Redan?
Jag lämnade badrummet och började packa hennes väskor. Hon hade gått ut någonstans
så jag packade motvilligt åt henne.
Det var ingen idé att göra det värre än vad det redan var.
Mobilen vibrerade till i fickan och jag drog snabbt upp den och svarade.
-Hallå?
-Hej Justin. Du behövde något? Sa Kenny.
-Aa.. Jen och jag bråkade så hon vill hem. Skaffa ett plan är du snäll.
-Justin... Jag är så.. Började han men jag stoppade honom.
-Skaffa bara ett plan! Skrek jag och det tystnade.
Jag hade aldrig skrikigt på Kenny.
Mitt samvete sjönk till noll och jag bröt ihop i tårar. Jag la snabbt på och la mig ner på
sängen.
Hela mitt liv hade gått i kras. Och då menar jag HELA!
Justin Drew Bieber... Du borde gå och dö. Sa en röst inom mig. Jag svalde tungt och
borrade ner näsan i kuden för att dra in Jen's doft.
-
Vi åkte mot flygplanet och Jen och Kenny satt och pratade.
Jag granskade henne nogrant under hela resan. Jag kunde inte fatta att hon hade glidit
genom mina fingrar.
Vi svängde in på flygplatsen och Kenny tog Jen's väskor och vi gick in på LAX.
-Hej då Jen. Ta hand om dig. Sa Kenny och kramade om henne när hon skulle gå igenom spärren.
Hon nickade och log stort och vände sig mot mig. Då försvann leéndet.
Hon drog av ringen och la den i min hand och kollade på sina handflator och sedan på mig igen.
-Vi ses... aldrig. Sa hon bittert och gick igenom spärrarna för att sedan försvinna ur mitt liv.
-Justin,Justin,Justin.. Sa Kenny skakandes på huvudet och la en hand på min axel.
-Vad? Frågade jag surt och kollade på honom.
-Du kunde ha fixat det innan det var försent. Sa han innan han började trycka undan alla papz.
Kunde jag verkligen ha gjort det?
1 ÅR SENARE, STRATFORD;
Jag hade nästan kommit över Justin när jag träffade Sam. Han hade fyllt i hålet i mitt hjärta
men han var gay.
Men även världens bästa vän.
Jag drog upp locktången och lockade mitt hår medans Sam kollade i ett magasin med sin rock på.
-Tänk att vi går ut skolan. Idag! Sa han överlyckligt.
-Haha chilla lite Sam, sa jag skrattandes och kollade in i spegeln. Mitt blonda hår hade blivit så utslitet
eftersom jag hade färgat det mörkt så många gånger.
Jag la ifrån mig locktången och satte på mig min rock och mina skor innan jag drog upp Sam ur sängen.
-Kom nu big boy! Sa jag med ett smile. Och vi gick ut ur mitt hus.
Vi möttes av en stekhet sol.
Vi hoppade in i limousinen som stod där ute och väntade på oss.
I den satt Sophie,Chaz,Ryan och Nolan.
Vi började prata livligt och chaufören körde snabbt mot skolan.
Vi satte på oss våra hattar och gick in i skolans aula, där resten av skolan satt.
Längst fram stod Amanda och höll ett tal om sina fantastiska år här på Stratford High School.
Vi blev upropade en efter en för att ta våra gratulationer och säga hej då till rektorn.
Jag gick nervöst upp på scenen och tänkte, ramla inte, ramla inte..
-Hej då Jen! Hoppas vi ses någon gång! Sa rektorn och alla började applådera och skrika.
Jaha var jag så viktig? Tänkte jag ironiskt och gick ner.
Men såklart så ramlade jag i trappan och slog i huvudet i plastgolvet. Alla samlades runt mig i en
en ring.
Jag kände hur någon lyfte upp mig och öppnade försiktigt ögonen.
När jag såg vem det var, var allt perfekt.
-Mår du bra? Frågade han och log stort. Jag kunde bara le och kolla in i hans vackra ögon.
Justin var tillbaka.


Slutet folks! Haha men jag vet att jag lovade två kapitel men det blir det här och info om
nästa karaktär! :D
Herråååå! :P

Kommentarer

Jennifer<3 skriver:

Love It!! Läääääääängtar efter nästa novell<33

Datum: 2012-01-31 - Tid: 20:22:29 -


Becca skriver:

Neeeeeeej! Den får inte vara slut!!!! Det var världens bästa novell jag någonsin har läst!! Så ta aldrig bort bloggen!:D kan läsa om och om igen !!!:D världens bästa!

Datum: 2012-01-31 - Tid: 20:24:21 -


Elin skriver:

NEEEEEEEJJJJJ!!!!!

Datum: 2012-01-31 - Tid: 21:06:20 -


Shiso skriver:

Om detta var sista kapitlet så skulle det vara bättre om inte justin kom tillbaka utan att allt fortsatte utan honom men aja. Det var bara en komplimang.Men om du ska fortsätta skriva så blir det bäst och skriva lite till om justin och jenn med ett lyckligt slut typ



"Aa nu gick vi in i kärlekstunnel och pussade varandra mitt hjärta hade alltid slagit så hårt och nu var mitt liv mer än perfekt"

Datum: 2012-01-31 - Tid: 21:31:54 -


isabelle skriver:

Kan du inte göra en del två ? :O

har aldrig läst en så bra novell som din <3

Datum: 2012-01-31 - Tid: 21:54:38 -


Carmen skriver:

OMG, DU ÄÄÄGER FEEETT! FATTA HUR BRA DU ÄR! GOD BLESS YOU! Bästa novellen jag någonsin har läst! sså, omg. Sitter här i rummet och läser den om & om igen! Så jä*la bra!!<3

Du får ALDRIG sluta skriva!

Datum: 2012-01-31 - Tid: 22:23:52 -


Anonym skriver:

ÅÅÅH en riktigt rörande novell!! TA INTE BORT BLOGGEN FÖR GUDS SKULL!!! Kommer läsa den här innan jag går och lägger mig varje kväll!!!!!!!!! Snälla hitta på någon till om Justin!!! Puss<3

Datum: 2012-01-31 - Tid: 23:17:20 - URL: http://linneabengtsberg.devote.se


Jenny skriver:

SNÄÄÄÄÄLLA SLUTA INTE SKRIVA!!!!! din blogg är bara bäst vill veta hur det går!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kan du inte skriva en del två??????? älskar din blogg en en gång!!!!!!!!!!! <3

Datum: 2012-02-01 - Tid: 17:58:59 - URL: http://delfinblondin.blogg.se/


Ilma ^^ skriver:

höll på att börja gråta.... hehe <3 sjukt bra <3333333

Datum: 2012-02-02 - Tid: 08:28:52 - URL: http://ilma-lilith99.blogspot.com


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback