Kapitel 50-. WHAT?!

Jag tog tag i Jen's hand när vi hade beställt och hon kollade milt mot mig och kysste mig på kinden.
Maten hade äntligen kommit och det var en stel tystnad över hela bordet.
Det enda som hördes var Jen's tuggor. Hon var den enda som åt.
-Hey! Hörde jag en allför välbekant röst säga.
Jag kollade på Jen som svalde hårt. Nej nej nej nej! Snälla låt det inte vara....
Mitt hjärta stannade till. Selena kom in.
-Hey guys! Sa hon och gick emot oss med ett stort leénde lekandes på läpparna.
-Hej! Sa Alfredo glatt medans vi andra bara mumlade ett hej.
Hon kramade om Alfredo och börjde sig ner och kysste Justin på kinden.
-Selena, ge dig. Jag har en tjej. Sa han och blängde surt på henne.
Hon ryckte på axlarna och gick därifrån.
-
-Hej igen. Asså jag skulle träffa en kompis här men hon ringde och avbokade.
Sa Selena och putade lite med underläppen.
Hon ljuger.. Var min första tanke.
-Sitt här med oss då! Sa Alfredo lika positivt igen. Alla gav Alredo mördar
blickar och hans leénde försvann.
Säg inte ja, säg inte ja, säg inte....
-Ja det kan jag! Sa hon och satte sig ner. Måste hon förstöra allt?
Alla satt och höll tyst medans Selena babblade på.
Ingen riktigt lyssnade på hennes babbel. Tillslut blev klockan så mycket att
det var dags o åka hemmåt.
-Vilket hotell bor ni på då? Frågade Selena mig och Justin när vi kom ut.
En sval bris nuddade mina armar och jag fick genast gåshud.
-Vi bor i min lägenhet. Svarade Justin spänt.
-Åh vad jag älskar den lägenheten! Herregud vad många minnen vi har där J. Sa hon
och blinkade flörtigt med ögat.
"Hallå?! Jag är hans flickvän och står och ser på när du flörtar med honom?
För det andra är du tillochmed hans ex?! Hallåååå?" Ville jag skrika till
henne men tyckte att det var barnsligt.
Justin är min och kommer nog inte bry sig om en liten flört från Selena.
-Men nu måste jag dra. Ses. Sa hon och kramade om Justin innan hon slängde med håret
och gick.
Nej vi ska inte ses... Tänkte jag och hoppade in i bilen.
Såfort vi var framme slängde jag mig i Justin's soffa och kollade mot honom.
-Det har varit en lååång dag idag.. Sa jag och drog av mig skorna.
-Kan man lungt säga. Sa han och la sig över mig.
-Kan.Inte.Andas.Justin. Sa jag och försökte trycka bort honom men han flinade
bara och rullade tillslut runt så att det var jag som låg överst.
-Det har bara gått två dagar på en hel månad.
-Ja det har det Justin. Sa jag och la huvudet mot hans bröst.
Hans hjärta dunkade högt och långsamt och var harmoniskt att lyssna på.
-
Jag vaknade av att solen lyste in genom gardinerna. Klockan på nattduks bordet
visade 08.53.
Kul. Tänkte jag och reste mig upp.
Justin låg på mage med ruffsigt hår. Han såg så söt och ofarlig ut när han låg sådär.
Inte för att han brukar vara farlig.
Jag reste mig upp och gick fram mot garderoben för att ta fram lite kläder.
Det fick bli en blommig kjol och en fin vit blus.
Jag satte på mig det och piffade till det med ett svart skärp innan jag gick in i badrummet och
tog upp min necesär.
Jag smetade på några lager maskara och lite rouge och tog upp platt-tången.
När håret var plattat satte jag upp det i en tofs och gick ut ur badrummet.
I köket fanns det i princip bara skräpmat. Men jag hittade några ägg så det fick bli
äggröra.
Klockan tio vaknade Justin.
-Godmorgon.. Sa han trött och satte sig ner brevid mig i soffan.
-Morn morn. Svarade jag och kysste honom på kinden innan jag loggade in på twitter och tweetade.
"Solig dag i L.A! #MeLike!"
-Hur länge har du varit vaken? Frågade han från köket och lassade upp lite
äggröra på en tallrik.
-Hm, sen klockan nio tror jag. Svarade jag och slog ner locket till datorn.
Han nickade och började äta.
-Vad händer idag då? Frågade jag och satte mig ner på en stol.
-Vet inte.. Kanske någon liten konsert i en galleria? Sa han och ryckte på axlarna.
Jag nickade och fuktade
läpparna innan jag hoppade av stolen och gick mot min mobil och slog mammas nummer.
-Jen? Hörde jag i luren.
-Ja mamma, det är jag..
-Vart är du?!
-Jag är i L.A med Justin. Jag lover att jag inte kommer hamna efter i skolan.
Jag har fått en extra uppgift.
-Aha.. Okej då. Vad ska ni göra idag då?
-Vet inte.. Han ska kanske ha en mini-konsert.
-Okej. Men jag har en patient nu. Älskar dig.
-Älskar dig också.
Samtalet tog slut och jag gick ut på balkongen. Det var rätt varmt och det blåste ingenting.
Jag hoppade till när jag kände Justin's läppar mot min nacke.
-Justin sluta med det där. Sa jag och vände mig om.
-Sorry babe. Men mamma ringde. Vi måste dra nu.
-Okej, sa jag och greppade tag om hans hand och började gå mot hallen där
vi satte på oss våra skor.
Kenny var redan där med bilen. Justin satte på sig sin keps och sina solglasögon och hoppade
snabbt in i bilen.
När vi var framme vid studion möttes vi av crewet och Selena.
Jen's grepp om min hand blev allt hårdare och hon kollade ner mot sina fötter.
Jag släppte taget om hennes hand och la armen beskyddande mot
hennes midja iställtet.
Selena's blick blev svart och hon kollade stint på min hand.
-Scoot! Ropade jag och Scooter kom mot oss.
-Du undrar säkert vad Selena gör här, sa han när han var framme vid oss.
Jag nickade och tryckte mig hårdare mot Jen.
-Jo det är så att ni ska göra en musik-video till overboard tillsammans.
-Men det är ju inte Selena som... Började jag men blev avbruten av Selena.
-Nej det är inte jag som sjunger men Jessica kan inte.
-Jasmine då? Frågade Jen Scooter med tjock hals.
-Jasmine tänkte vi inte på. Men Selena var frivillig så det fick bli hon.
Såklart hon var frivillig tänkte jag och gav henne en snabb blick.
-Konserten blir inte av idag Justin. Vi börjar med musik-videon.
-Okej då.. Muttrade jag och satte mig ner.
Jen satte sig ner bredvid mig och jag tog tag i hennes hand igen. Det var det ända som gjorde så att jag kände mig säker i nuläget.
-Så.. Först är ni på en båt. Började Scooter och fortsatte babbla på om vad som skulle hända.
Tiden rullade på och Selena satt med ett nöjt leénde på läpparna under hela 'presentationen'
av videon.
-Och i slutet ska ni kyssa varandra. Avlsutade Scooter och Selena's leénde blev ännu större
medans Jen's hand klämde åt.
-Va?! Utbrast jag och kollade argt på Scooter.
Åhnej! Han måste kyssa Selena... DUM,DUM,DUUUUM! Hahah!
Nej men sorry för sen updaate :D
7 kommentarer innan next chapter! =)

Kommentarer

Lydia skriver:

braaaaaaaaa fortsäääätt :D

Datum: 2012-01-28 - Tid: 21:30:32 - URL: http://lydiasblogg.blogg.se/


shiso skriver:

visst forsätt den e jätte bra,, du är alltså bäst på att skriva när det gäller noveller!<3333

Datum: 2012-01-28 - Tid: 22:07:56 - URL: http://shiishon.blogg.se/


Lisa skriver:

Nooo :)

Super bra (:

Datum: 2012-01-28 - Tid: 23:04:27 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback