Kapitel 44-. I Love You

När han var påkläss la han sig ner i sängen med händerna under huvudet.
-Fick du? Frågade han och kollade upp på mig.
Jag svalde hårt och la mig ner på hans bröst.
Det var jobbigt att ljuga för Justin.. Men jag behöve ha honom hos mig.
Jag nickade långsamt och tänkte på vad
som skulle hända när han fick reda på att jag hade ljugit...
Klockan på väggen visade nu tio i tio.
-Jen? Frågade jag och hon kollade bort från tv:en för att kolla på mig.
-Aa? Vad är det min prins vill? Frågade hon retsamt.
-När ska du hem? Frågade jag.
-Ehum.. kan jag sova här? Frågade hon och bet sig i läppen. - Har bråkat med mamma.
-Det klart att du kan sova här älskling. Sa jag och hon kollade tillbaka på tv:en med ett leénde på
läpparna.
Jag reste mig upp och gick till morfar som satt i köket.
-Morfar. Är det okej om Jen sover här?
-Eh.. Justin sånt får du nog ta att prata med din mormor om, Svarade han och log.
Jag vände på klacken och gick mot tvättstugan där mormor stod och hängde tvätt.
-Mormor? Kan Jen sova här? Frågade jag.
-Mm.. det kan hon. Jag bäddar åt henne i soffan.
Sa hon och jag skulle precis invända att hon kunde sova hos mig innan
jag hörde Jen ropa på mig.
Jag suckade lätt till och gick tillbaka till vardagsrummet.
-När ska vi åka? Frågade hon.
-Vi åker i övermorgon klockan 6, så du måste nog sova här imorgon också. Sorry. Sa
jag och såg plågad ut.
-Åhneej. Inte sova här hos dig! Sa hon och gjorde hundvalpsminen.
Jag ryckte på axlarna och hoppade på henne.
Ett klingande skratt åkte ut ur hennes mun och jag satte mig gränsle över henne.
-Åh store Justin.. Vad ska jag göra för att komma loss? Sa hon dramatiskt.
-Jo det kostar en kyss. Sa jag och log leksamt.
Ho nsnörpte på munnen innan hon snabbt höjde på huvudet och kysste mig.
Jag rullade runt så att hon låg över mig.
Fyrverkerierna dök upp i hela mig som det alltid gör.
Helt plötsligt hörde vi någon som harklade sig. Jen hoppade förskräckt av mig och kollade mot
dörröppningen där morfar stod med ett leénde lekandes på läpparna.
-Det är bäddat för Jen nu. Sa han och blinkademed ögat mot mig innan
han vände sig om och gick tillbaka mot köket.
-
Jag vände blicken mot Jen som hade fått en mörkröd nyans om kinderna nu.
Hon kollade på mig och log stort innan hon reste sig upp och höll fram handen mot mig.
-Kom igen nu Bieber. Dags att sova.
Jag nickade och tog hennes hand så att hon kunde dra upp mig,
men jag släppte inte taget.
Jag satte på mig min pyjamas och hoppade ner i soffan.
Justin och jag hade redan sagt godnatt, men hålet i hjärtat kom såfort vi
inte var nära.
Jag kollade mobilen minst 3 gånger i minuten. Det hade redan börjat komma lätta
snarkningar ur Diane och Bruce's rum så jag ställde mig
upp och började trippa till Justin's rum.
Jag öppnade dörren lätt när jag var framme och såg att Justin's huvud
vändes mot mig.
-Sover inte du? Frågade han förundrat och reste sig upp.
-Nej.. Jag saknar dig. Du då? Varför sover du inte? Frågade
jag tillbaka och stände till dörren.
-Samma sak.. Saknar dig.. Även fast vi är bara några meter ifrån varandra.
Jag nickade och gick med lätta steg mot Justin's lilla säng och satte
mig ner.
-Vi kanske inte kan ha det så.. Sa han helt plötsligt.
-Vad menar du? Frågade jag oroligt.
-Jag vill kunna vara där för min flickvän. Jag kan inte skydda dig,
så mycket som du behöver. Vi kanske inte kan fortsätta såhär..
-Justin.. säg inte så! Du får inte. Det är du och jag. Sa jag och hörde hur han svalde.
-Ja.. jag fattar inte att jag sa så.. Sa han och drog ner sig i
sin famn.
Han strök med handen över mitt hår långsamt och jag lyssnade
nogrant på hans hjärtslag.
-Det du hör Jen.. Sa han.
-Ja?
-Det.. det slår för dig. Och endast för dig. Sa han.
Jag höjde på huvudet och försökte hitta hans läppar i mörkret. Till sist hittade jag de.
-Jag älskar dig. Sa jag mot hans läppar.
-Jag älskar dig mer. Svarade han och kysste mig snabbt på pannan.
Jag la återigen huvudet mot hans bröst och hörde hur hans andetag blev
tyngre och tyngre.
-
Jag försökte sova.. Men det gick inte. Nu satt jag vid Justin's data och sneglade snabbt på
klockan som lyste upp i hörnet av skärmen.
Den var 6.00 AM.
Jag skrev en snabb sjukanmälan om att jag skulle vara sjuk länge.
Jag hörde hur Justin stönade till.
Jag slog snabbt ner locket på datorn och vände huvudet mot en leéndes Justin.
Han skulle rentutsagt döda mig när han fick reda på att jag ljög..
Kommentera! =) 4 kommentarer innan nästa.
Inget mer kommer ikväll tyvärr :/
Men imorgon kommer det kapitel! Lovar <3


Kommentarer

Olivia skriver:

Awesome! :)

Datum: 2012-01-21 - Tid: 23:12:10 -


W skriver:

Jätte bra! När kommer nästa?

Datum: 2012-01-22 - Tid: 17:04:55 -


Ilma<3 skriver:

JÄTTEBRA <3

Datum: 2012-01-22 - Tid: 18:27:06 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback