Kapitel 28- Stay away PART 2

Det hon hade sagt var inte alls inget. Det var något. Och något som jag visste skulle hända.Justin.
Jag kände mig så trygg i Jen's närhet. Vi skulle aldrig splittras igen. Jag hade förstört allt två gånger.
Jag skulle förändras. Aldrig vara svekfull eller otrogen. Jen hade somnat i min famn och då kom Chaz in.
-Chazmi... Skulle han skrika ut men jag han stoppa honom för han skulle bara väcka Jen då. Han bar på en gitarr på ryggen.
-Chaz.. Vad gör du här med en gitarr? Frågade jag lågt.
-Och en chokladkaka! Eller nej två choklad kakor, flinade han och drog upp de ur fickan.
-Du svarade inte på min fråga, sa jag och kollade på honom medans han gluffsade i sig den första kakan.
-Har du hört henne lira? Frågade han och vände blicken mot Jen.
-Va? Spelar hon gitarr? Frågade jag häpet.
-Jaop! Svarade han och log så att man såg chokladsmeten på hans tänder. Jag rynkade näsan och han stängde munnen.
-Och så hörde jag att du låg här, och ja.. det kanske skulle muntra upp dig att höra henne spela? Förresten vem var det som gjorde såhär mot dig?
-Garry, fast Jen hann stoppa honom innan nåt annat bröts. La jag till.
Han nickade och kollade runt i rummet efter en papperskorg att slänga pappret från chokladkakan i.
Chaz satt där och pratade och åt fler och fler chokladkakor för varje minut eftersom det fanns en godismaskin utanför mitt rum. Fast nu hade han slut på pengar.
-Varför äter du så mycket choklad? Frågade jag och höjde ena ögonbrynet.
-Jo så här är det. För det första, så är det super gott! Och för det andra får man högt IQ av det.
-Hur kommer det sig att du inte har så högt IQ då? Sa Jen som hade vaknat.
-Men det kommer.. eh när man blir äldre! Sa han och knackade sig på huvudet. Jen skakade på huvudet och kollade på mig innan hon sträckte på sig för att kyssa mig. Sen vände hon huvudet mot Chaz igen.
-Varför har du en gitarr här? Frågade hon och satte upp håret i en hästsvans.
-För att du ska spela! Hojtade han och alla doktorer och sjuksköterskor som gick förbi stannade upp och kollade in.
-Schh! Sa jag och kollade allvarligt mot honom. Han ryckte på axlarna och kollade på Jen igen.
-Kom igen. Jag vet att du älskar det.
-Men jag har inte spelat för nån annan än familjen. Svarade hon.
-Jo jag har hört dig spela, sa Chaz lika högt den här gången. Fast nu var det en sköterska som kom in och "Hysschade"
-Va? När? Sa hon och fick en röd/lila nyans på kinderna.
-När jag skulle hämta kakor som din mamma hade bakat. Det var länge sen men.. Sa han och ruffsade med handen i håret.
-Snälla? Kom igen Babe. Bad jag som hae suttit tyst ett tag. Hon vände sig mot migoch log.
-Visst.. Men bara om Chazinator, sa hon och kollade på Chaz, går ut.
Jag nickade och gav Chaz en blick som betydde " Du-får-choklad-sen" som jag tror han förstod eftersom han gick ut.
Hon gick och satte sig i fotöljen som Chaz tidigare suttit i och stämmde gitarren snabbt.
-Vad ska jag köra? Frågade hon och kollade på mig.
-Kör vad du känner för. Svarade jag och log stort.
-Okej då kör jag "Nobody's Perfect" med Jessie J. Sa hon och tog ett djupt andetag innan hon började spela.
När hon var klar kollade jag med stora ögon på henne.
-Du borde vara känd. Jag kan prata med L.A Reids om du vill? Sa jag och kollade på henne med vidöppen mun men hon skakade bara på huvudet.
-Det finns flickor där ute som är lika begåvade som jag är, som alla säger, och jag vill inte ta den chansen för det bara för att jag är Justin Bieber's tjej. De tycker redan att jag är idiotisk som jag är, och att du ska ge mig ett försprång skulle de hata.
-Jag förstår.. Men du är iallafall jätte duktig och borde göra något åt din röst, sa jag och hon skulle precis avbryta när jag la till, utan mig.
Hon kollade ner i golvet och då pep hennes mobil till. Hon tog upp den och tårar började bildas under hennes ögon.
-Jen. Vad är det? Jen! Sa jag men hon svarade inte utan tog sina saker och kollade på mig.
-Lita på mig.. Sa hon innan hon sprang iväg.
Jennifer.
Jag hade bilden på mina näthinnor. Bilden på Z inlåst i en bur som hade olja på sig.
Bilen stod där jag hade parkerat den så jag hoppade i den och då ringde mobilen.
-Hej lilla gumman.. Sa en röst i andra änden.
-Garry? Låt Z vara!! Låt honom vara! Skrek jag i telefonen men han lyssnade inte.
-Nej.. Du lyssnade inte på varningen så nu får jag göra nåt åt det.
Jag tänkte. Vilken varning? "Låt Justin vara.. Annars ska jag se till att någon tar han om dig!" ekade Selena's röst i mina öron.
-Nu ska du åka till, Willow street 21 uppfattat?! Röt han i luren.
-Ja.. Snyftade jag och började köra.
När jag kom fram gick jag in i huset. Det var mörkt men jag såg Garry.
-Vart är han? Röt jag upp i hans ansikte.
-Katten ja den är hemma, svarade han med ett stort flin.
-Du ska få betala för det här! Skrek jag högt.
-Nej du betalar för att du inte gjorde som hon sa.
-Så Selena är verkligen så dum att hon tänker låtas mörda mig?! Väste jag men han skrattade bara och skakade på huvudet.
-Nej då. Bara ha dig här tills du inte kan göra något åt saken.
-Vilken sak? Frågade jag och darrade.
-Hennes och Justin's förhållande, svarade han och smekte mig på kinden men jag ryggade bort.
-Nej! Jag och Justin har ett förhållande. Han skulle aldrig lämna mig för henne. Sa jag med bestäms ton.
-Nej exakt. Det är därför du ska lämna honom. Svarade han och drog upp sin telefon.
Han knappade in ett nummer och det hördes signaler.
Han räckte över mobilen till mig men jag skakade på huvudet. Då tog han upp en kniv och tryckte den mot min mage.
Jag tog emot mobilen och hörde Justins röst.
(Kursiva-Justin, Tjocka-Jen)
Hallå?
Justin.. det är jag..
Jen vart har du varit?! Vart är du?
Då tog Garry fram papperslappar och sa att jag skulle läsa från de.
Justin.. Vi måste göra slut.. Jag orkar inte med en sån idiot som du är. Selena kan få dig. Jag har aldrig brytt mig om dig.. Läste jag och började gråta men Garry väste att jag skulle fortsätta. Jag vill aldrig mer se dig.. Förstå det.
Jen.. Nej jen. Gör inte såhär! Sa han men tystnade och viskade. Är det en annan man där? Är du kidnappad.
Jaa.. Sa jag och försökte få det att låta troligt.
Jen jag ska hitta dig.. Till varje pris! Sa han men hann inte längre förrän Garry la på.
-Ops! Hoppas jag inte förstörde er gulli-gull stund! Sa han och jag blev så rasande att jag spottade honom rakt i ansiktet.
Han vred på nacken och torkade bort det med handen innan han grabbade tag i mitt hår och skrek:
-Din lilla BITCH! Innan han slog i mitt huvud i nåt och allt blev svart.
Jag kände mig så trygg i Jen's närhet. Vi skulle aldrig splittras igen. Jag hade förstört allt två gånger.
Jag skulle förändras. Aldrig vara svekfull eller otrogen. Jen hade somnat i min famn och då kom Chaz in.
-Chazmi... Skulle han skrika ut men jag han stoppa honom för han skulle bara väcka Jen då. Han bar på en gitarr på ryggen.
-Chaz.. Vad gör du här med en gitarr? Frågade jag lågt.
-Och en chokladkaka! Eller nej två choklad kakor, flinade han och drog upp de ur fickan.
-Du svarade inte på min fråga, sa jag och kollade på honom medans han gluffsade i sig den första kakan.
-Har du hört henne lira? Frågade han och vände blicken mot Jen.
-Va? Spelar hon gitarr? Frågade jag häpet.
-Jaop! Svarade han och log så att man såg chokladsmeten på hans tänder. Jag rynkade näsan och han stängde munnen.
-Och så hörde jag att du låg här, och ja.. det kanske skulle muntra upp dig att höra henne spela? Förresten vem var det som gjorde såhär mot dig?
-Garry, fast Jen hann stoppa honom innan nåt annat bröts. La jag till.
Han nickade och kollade runt i rummet efter en papperskorg att slänga pappret från chokladkakan i.
Chaz satt där och pratade och åt fler och fler chokladkakor för varje minut eftersom det fanns en godismaskin utanför mitt rum. Fast nu hade han slut på pengar.
-Varför äter du så mycket choklad? Frågade jag och höjde ena ögonbrynet.
-Jo så här är det. För det första, så är det super gott! Och för det andra får man högt IQ av det.
-Hur kommer det sig att du inte har så högt IQ då? Sa Jen som hade vaknat.
-Men det kommer.. eh när man blir äldre! Sa han och knackade sig på huvudet. Jen skakade på huvudet och kollade på mig innan hon sträckte på sig för att kyssa mig. Sen vände hon huvudet mot Chaz igen.
-Varför har du en gitarr här? Frågade hon och satte upp håret i en hästsvans.
-För att du ska spela! Hojtade han och alla doktorer och sjuksköterskor som gick förbi stannade upp och kollade in.
-Schh! Sa jag och kollade allvarligt mot honom. Han ryckte på axlarna och kollade på Jen igen.
-Kom igen. Jag vet att du älskar det.
-Men jag har inte spelat för nån annan än familjen. Svarade hon.
-Jo jag har hört dig spela, sa Chaz lika högt den här gången. Fast nu var det en sköterska som kom in och "Hysschade"
-Va? När? Sa hon och fick en röd/lila nyans på kinderna.
-När jag skulle hämta kakor som din mamma hade bakat. Det var länge sen men.. Sa han och ruffsade med handen i håret.
-Snälla? Kom igen Babe. Bad jag som hade suttit tyst ett tag. Hon vände sig mot migoch log.
-Visst.. Men bara om Chazinator, sa hon och kollade på Chaz, går ut.
Jag nickade och gav Chaz en blick som betydde " Du-får-choklad-sen" som jag tror han förstod eftersom han gick ut.
Hon gick och satte sig i fotöljen som Chaz tidigare suttit i och stämmde gitarren snabbt.
-Vad ska jag köra? Frågade hon och kollade på mig.
-Kör vad du känner för. Svarade jag och log stort.
-Okej då kör jag "Nobody's Perfect" med Jessie J. Sa hon och tog ett djupt andetag innan hon började spela.
När hon var klar kollade jag med stora ögon på henne.
-Du borde vara känd. Jag kan prata med L.A Reids om du vill? Sa jag och kollade på henne med vidöppen mun men hon skakade bara på huvudet.
-Det finns flickor där ute som är lika begåvade som jag är, som alla säger, och jag vill inte ta den chansen för det bara för att jag är Justin Bieber's tjej. De tycker redan att jag är idiotisk som jag är, och att du ska ge mig ett försprång skulle de hata.
-Jag förstår.. Men du är iallafall jätte duktig och borde göra något åt din röst, sa jag och hon skulle precis avbryta när jag la till, utan mig.
Hon kollade ner i golvet och då pep hennes mobil till. Hon tog upp den och tårar började bildas under hennes ögon.
-Jen. Vad är det? Jen! Sa jag men hon svarade inte utan tog sina saker och kollade på mig.
-Lita på mig.. Sa hon innan hon sprang iväg.
Jag hade bilden på mina näthinnor. Bilden på Z inlåst i en bur som hade olja på sig.
Bilen stod där jag hade parkerat den så jag hoppade i den och då ringde mobilen.
-Hej lilla gumman.. Sa en röst i andra änden.
-Garry? Låt Z vara!! Låt honom vara! Skrek jag i telefonen men han lyssnade inte.
-Nej.. Du lyssnade inte på varningen så nu får jag göra nåt åt det.
Jag tänkte. Vilken varning? "Låt Justin vara.. Annars ska jag se till att någon tar han om dig!" ekade Selena's röst i mina öron.
-Nu ska du åka till, Willow street 21 uppfattat?! Röt han i luren.
-Ja.. Snyftade jag och började köra.
När jag kom fram gick jag in i huset. Det var mörkt men jag såg Garry.
-Vart är han? Röt jag upp i hans ansikte.
-Katten ja den är hemma, svarade han med ett stort flin.
-Du ska få betala för det här! Skrek jag högt.
-Nej du betalar för att du inte gjorde som hon sa.
-Så Selena är verkligen så dum att hon tänker låtas mörda mig?! Väste jag men han skrattade bara och skakade på huvudet.
-Nej då. Bara ha dig här tills du inte kan göra något åt saken.
-Vilken sak? Frågade jag och darrade.
-Hennes och Justin's förhållande, svarade han och smekte mig på kinden men jag ryggade bort.
-Nej! Jag och Justin har ett förhållande. Han skulle aldrig lämna mig för henne. Sa jag med bestäms ton.
-Nej exakt. Det är därför du ska lämna honom. Svarade han och drog upp sin telefon.
Han knappade in ett nummer och det hördes signaler.
Han räckte över mobilen till mig men jag skakade på huvudet. Då tog han upp en kniv och tryckte den mot min mage.
Jag tog emot mobilen och hörde Justins röst.
(Kursiva-Justin, Tjocka-Jen)
Hallå?
Justin.. det är jag..
Jen vart har du varit?! Vart är du?
Då tog Garry fram papperslappar och sa att jag skulle läsa från de.
Justin.. Vi måste göra slut.. Jag orkar inte med en sån idiot som du är. Selena kan få dig. Jag har aldrig brytt mig om dig.. Läste jag och började gråta men Garry väste att jag skulle fortsätta. Jag vill aldrig mer se dig.. Förstå det.
Jen.. Nej jen. Gör inte såhär! Sa han men tystnade och viskade. Är det en annan man där? Är du kidnappad.
Jaa.. Sa jag och försökte få det att låta som att han sa nåt annat.
Jen jag ska hitta dig.. Till varje pris! Sa han men hann inte längre förrän Garry la på.
-Ops! Hoppas jag inte förstörde er gulli-gull stund! Sa han och jag blev så rasande att jag spottade honom rakt i ansiktet.
Han vred på nacken och torkade bort det med handen innan han grabbade tag i mitt hår och skrek:
-Din lilla BITCH! Innan han slog i mitt huvud i nåt och allt blev svart.

Vad tycker ni? Kommentera så kommer nästa kapitel snart! :D <3

Kommentarer

Lisa skriver:

Gu vad hemskt för Jen :o

Hoppas Justin hittar henne eller att hon lyckas fly från Garry :)

Datum: 2012-01-08 - Tid: 20:00:57 -


Den där tjejen som älskar bloggen skriver:

Skit bra!!!!! Mera nuuuuu!

Datum: 2012-01-08 - Tid: 20:11:33 -


Olivia skriver:

Så himla bra och spännande!! :)

Datum: 2012-01-08 - Tid: 20:13:21 -


Ilma <3 skriver:

MEEEEEER!!!!!! Asbra Liv <3

Datum: 2012-01-08 - Tid: 23:35:51 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback