Kapitel 23- Memories

Jag hade legat och bara skrivit ut mina känslor i boken hela kvällen.
Som jag hade gissat så var den nästan full. Jag skrattade tyst för mig själv och slog ihop den.
Men när jag hade gjort det kom hålet i hjärtat tillbaka. Vad hade Justin menat med och?
Och vad hade egentligen hänt den där natten? Jag släckte lampan och la mig ner i sängen.
Jag blundade och lät drömmarna ta över.
-
Dagen därpå vaknade jag tidigt så jag klev genast upp och satte på mig mjukiskläder.
Jag trippade ner för trappan och sen till källaren. Jag tog en kartong där det stod "Jen's saker" och bar upp den till rummet.
När jag öppnade den möttes jag av ett stort rökmoln. Jag vitade med händerna och hostade.
Jag drog upp ett album och satte mig i sängen. När jag öppnade albumet började jag gråta.
Det var bilder från 1 och andra året på gymnasiumet.
Jag, Sid och Mandy hade varit så bra vänner då. Jag hade låtit de glida igenom mina fingrar bara så där.
Det var jätte många bilder så jag satt där jätte länge och kollade. Tårarna rann mer för varje bild och jag kunde inte göra något åt saken.
Då ringde mobilen. Jag letade efter den men hittade den inte. Jag hann precis svara och jag hörde Justin's röst i andra änden.
-Jen? Hallå?
-Ja sa jag och försöktr låta någolunda normal.
-Har du gråtit? Varför då? Frågade han stressat.
-Ja men det var för att jag ehm.. skärde mig på kniven. Varför låter du så stressad?
-Nej asså.. Hehe det var inget. Jag kommer hem snart. Då blir allt bra.
-Mm.. Svarade jag och kunde inte sluta tänka på att han lät så stressad.
-Puss jag älskar dig sa han och la på.
Jag muttrade mot telefonen. Jag slängde den på sängen och sprang ner för trappan.
När jag kom ner till köket så bredde jag en macka och stoppade den snabbt i munnen innan jag vände kurs mot hallen där mina jogging skor låg. Jag drog snabbt på mig de och lämnade huset.
Jogging var den enda räddningen när livet var jobbigt. En gång i 6:an hade jag inga vänner alls och då hade jag nästan tagit livet av mig. Jag började springa för att bli av med tankarna.
När jag sprang förbi Garrys hus såg jag att det var fest. Jag mötte på Mandy och Sid när jag sprang förbi.
De var säkert på väg till festen. Jag kände knappt igen de eftersom de hade överdrivet mycket smink och hade klätt sig som slampor.
Sid stannade och kollade vädjande på mig men jag fortsatte bara springa.
-Kom nu Siddy! Röt Mandy och sig gick med tunga steg och med blicken fäst på mig efter.
När jag hade sprungit länge så började springa hemmåt och hoppade in i duschen.
Jag shcamponerade håret och då försvann varmvattnet.
-IIIIIIIHHH!! Skrek jag och vred av vattnet. Tur att jag hade hunnit ta bort schampot innan kallvattnet kom.
Jag virade en handuk runt mig krop och detsamma runt mitt hår.
Jag gick ut ur badrummet och satte bara på mig mjukiskläder igen och drog av mig handuken jag hade runt håret.
Jag granskade noga min spegelbild och såg ut som en blöt hundvalp. Helt plötsligt plingade det på dörren och jag sprang ner.
När jag öppnade dörren möttes jag av världens vackraste leénde.
-Justin?! Du skulle inte komma hem nu ju! Utbrast jag och hoppade upp i hans famn med benen om hans midja.
-Jag var tvungen. Du lät så ledsen över telefon så jag fick ledigt av Scooter. Svarade han och blinkade med ögat.
Jag hoppade ner och han granskade mig.
-Varför är ditt hår nästan aldrig på plats när man ser dig? Frågade han och började ögonbrynen.
-Haha så ditt är perekt dygnet runt eller? Frågade jag och la handen på midjan.
-Ja? Hallå jag är ju Justin Bieber? Sa han och lyfte upp armarna. Jag stängde dörren efter honom och närmade mig. Han blundade för att han trodde jag skulle kyssa honom men istället ruffsade jag till allt jag kunde i hans hår.
Jag backade sakta bakåt och flinade stort. Han gapade och kollade på mig.
-Du är så död Jennifer Malyssa Brown.. Sa han innan han började springa efter mig.
Vi sprang runt i hela huset innan han hann iatt mig och välte ner mig på soffan. Jag vände mig om och log stort innan han kysste mig.
Kyssen blev allt mer passionerad och tungorna blandades in. Han la sina händer på min rumpa och jag drog in mina innanför hans tröja och la de på hans mage.
-AHHHHH! Skrek jag och hoppade upp ur soffan.
-Vad är det? Frågade han och kollade på mig med höjda ögonbryn.
-Du är så het! Sa jag och kollade på honom med stora ögon men han började skratta och då smittade han av sig.
Jag drog ut en film och satte på den innan jag la mig i soffan igen.  Egentligen var det onödigt för vi log bara och kollade på varandra.
Justin skulle alltid vara min och han skulle ALDRIG såra mig som Garry hade gjort tänkte jag...
En paparazzi hade åkt ända upp utanför fönstret för att fota oss.
-Har de inga liv? Sa jag surt och kollade ner i golvet. Mamma ryckte på axlarna och gick ut.
Jag tog tag i en penna och drog upp min dagbok och började med: "Dear diary..."
Den skulle säkert bli full för just nu hade jag ett helt förråd av känslor...

Jag hade legat och bara skrivit ut mina känslor i boken hela kvällen.
Som jag hade gissat så var den nästan full. Jag skrattade tyst för mig själv och slog ihop den.
Men när jag hade gjort det kom hålet i hjärtat tillbaka. Vad hade Justin menat med och?
Och vad hade egentligen hänt den där natten? Jag släckte lampan och la mig ner i sängen.
Jag blundade och lät drömmarna ta över.
-
Dagen därpå vaknade jag tidigt så jag klev genast upp och satte på mig mjukiskläder.
Jag trippade ner för trappan och sen till källaren. Jag tog en kartong där det stod "Jen's saker" och bar upp den till rummet.
När jag öppnade den möttes jag av ett stort rökmoln. Jag vitade med händerna och hostade.
Jag drog upp ett album och satte mig i sängen. När jag öppnade albumet började jag gråta.
Det var bilder från första och andra året på gymnasiumet.
Jag, Sid och Mandy hade varit så bra vänner då. Jag hade låtit de glida igenom mina fingrar bara så där.
Det var jätte många bilder så jag satt där jätte länge och kollade. Tårarna rann mer för varje bild och jag kunde inte göra något åt saken.
Då ringde mobilen. Jag letade efter den men hittade den inte. Jag hann precis svara och jag hörde Justin's röst i andra änden.
-Jen? Hallå?
-Ja sa jag och försökte låta någolunda normal.
-Har du gråtit? Varför då? Frågade han stressat.
-Ja men det var för att jag ehm.. skärde mig på kniven. Varför låter du så stressad?
-Nej asså.. Hehe det var inget. Jag kommer hem snart. Då blir allt bra.
-Mm.. Svarade jag och kunde inte sluta tänka på att han lät så stressad.
-Puss jag älskar dig sa han och la på.
Jag muttrade mot telefonen. Jag slängde den på sängen och sprang ner för trappan.
När jag kom ner till köket så bredde jag en macka och stoppade den snabbt i munnen innan jag vände kurs mot hallen där mina jogging skor låg. Jag drog snabbt på mig de och lämnade huset.
Jogging var den enda räddningen när livet var jobbigt. En gång i 6:an hade jag inga vänner alls och då hade jag nästan tagit livet av mig. Jag började springa för att bli av med tankarna.
När jag sprang förbi Garrys hus såg jag att det var fest. Jag mötte på Mandy och Sid när jag sprang förbi.
De var säkert på väg till festen. Jag kände knappt igen de eftersom de hade överdrivet mycket smink och hade klätt sig som slampor.
Sid stannade och kollade vädjande på mig men jag fortsatte bara springa.
-Kom nu Siddy! Röt Mandy och sig gick med tunga steg och med blicken fäst på mig efter.
När jag hade sprungit länge så började springa hemmåt och hoppade in i duschen.
Jag shcamponerade håret och då försvann varmvattnet.
-IIIIIIIHHH!! Skrek jag och vred av vattnet. Tur att jag hade hunnit ta bort schampot innan kallvattnet kom.
Jag virade en handuk runt min kropp och detsamma runt mitt hår.
Jag gick ut ur badrummet och satte bara på mig mjukiskläder igen och drog av mig handuken jag hade runt håret.
Jag granskade noga min spegelbild och såg ut som en blöt hundvalp. Helt plötsligt plingade det på dörren och jag sprang ner.
När jag öppnade dörren möttes jag av världens vackraste leénde.
-Justin?! Du skulle inte komma hem nu ju! Utbrast jag och hoppade upp i hans famn med benen om hans midja.
-Jag var tvungen. Du lät så ledsen över telefon så jag fick ledigt av Scooter. Svarade han och blinkade med ögat.
Jag hoppade ner och han granskade mig.
-Varför är ditt hår nästan aldrig på plats när man ser dig? Frågade han och började ögonbrynen.
-Haha så ditt är perekt dygnet runt eller? Frågade jag och la handen på midjan.
-Ja? Hallå jag är ju Justin Bieber? Sa han och lyfte upp armarna. Jag stängde dörren efter honom och närmade mig. Han blundade för att han trodde jag skulle kyssa honom men istället ruffsade jag till allt jag kunde i hans hår.
Jag backade sakta bakåt och flinade stort. Han gapade och kollade på mig.
-Du är så död Jennifer Malyssa Brown.. Sa han innan han började springa efter mig.
Vi sprang runt i hela huset innan han hann iatt mig och välte ner mig på soffan. Jag vände mig om och log stort innan han kysste mig.
Kyssen blev allt mer passionerad och tungorna blandades in. Han la sina händer på min rumpa och jag drog in mina innanför hans tröja och la de på hans mage.
-AHHHHH! Skrek jag och hoppade upp ur soffan.
-Vad är det? Frågade han och kollade på mig med höjda ögonbryn.
-Du är så het! Sa jag och kollade på honom med stora ögon men han började skratta och då smittade han av sig.
Jag drog ut en film och satte på den innan jag la mig i soffan igen.  Egentligen var det onödigt för vi log bara och kollade på varandra.
Justin skulle alltid vara min och han skulle ALDRIG såra mig som Garry hade gjort tänkte jag...

Mer? Kommentera då!
Mellan kapitel igen! :D Är med en kompis igen så hope you understand! Enjoyyyy! :P

Kommentarer

Lisa skriver:

Jättebra :)

Gu så besviken hon kommer bli på Justin :/

Datum: 2012-01-04 - Tid: 20:18:54 -


kelly skriver:

asså jag började läsa din novell idag men jag började skriva på en novell med Justin för några dagar sen och slutet är precis som ett av mina avsnitt! :o

Datum: 2012-05-31 - Tid: 22:29:01 - URL: http://nellieokelly.blogg.se/


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback