Kapitel 8-. First time, 4ever

Jag gick med stora steg mot receptionen. När jag kom fram försvann pirret.
Justin stod och kramade en kort blondhårig tjej.
Varför mitt hjärta helt plötsligt försvann, vet jag inte varför.
Jag skulle precis vända mig om och gå när jag hörde Justin ropa på mig.
"Sony!" Ropade han och jag stelnade till och vände mig långsamt om.
Jag gick med korta steg mot de.
När jag väl var framme tog Justin ett fast grepp runt min midja. Det gjorde mig lite säker.
"Sony-Gabbie, Gabbie-Sony" Sa Justin och kollade på oss.
Jag sträckte fram handen och log.
Hon tog den inte utan kollade på den som om den hade varit i lera.
Jag drog snabbt undan den och tryckte ner den i fickan.
"Vad gör du här?" Frågade Justin mig.
"L.A Reid hade ett möte med mig idag, och han skulle vilja bli min producent.. Så imorgon blir det
studion för mig."
Justin kollade gapandes mot mig innan han lyfte upp mig och snurrade runt.
"Det är ju fantastiskt!!!" Skrek han så högt att jag var tvungen att hålla för örat.
"Justin." Sa jag och pekade på örat.
Han harklade sig och log snett. Mitt hjärta bankade så snabbt att det måste ha
hörts.
"Jag måste nog gå.. Hej då Justin." Sa Gabbie och böjde sig fram och kysste honom på munnen.
Jag hajade till och lämnade Justin's grepp.
"Vad gör du?!" Hörde jag Justin säga högt så jag vände mig om. Han kollade ilsket på
Gabbie som kollade ner på sina skor.
-
"Sony!" Hörde jag Justin ropa efter mig i studion. Incidenten igår
hade varit lite.. konstig?
Jag vände mig om och såg Justin komma springandes efter mig. När han var framme flåsade
han högt och log stort.
"Hur gick det?" Frågade han och jag nickade. "Bra faktiskt. Imorgon ska jag göra en framsida
till mitt kommande album." Svarade jag glatt.
Han log och drog med mig in på toaletten. Jag kollade förvånat på honom.
"Jo.." Började han och drog upp lite på ryggsäcksbanden. "Jag gillar dig, fortfarande."
Jag kände hur magen pirrade till.
"Men gillar du mig?" Frågade han snabbt. Vad skulle jag svara?
"Jag vet inte." Sa jag bara osäkert även fast jag ville säga sanningen. Justin skulle säga
något men då kom någon in och Justin gled ut mellan dörrspringan.
Fan!
"JUSTIN!" Skrek jag i receptionen. Jag hade gått runt och skrikigt väldigt länge
nu men utan resultat.
Helt plötsligt såg jag någon i ögonvrån, på parkeringen.
Mitt hjärta gick i kras. Visste hon inte?
Någon kom in så jag passade på att smyga ut, som vilken fegis jag var.
Jag gick in i ett tomt rum och låste om mig innan jag sjönk ner på golvet.
Tårarna brända och började rinna.
Jag hade förstört våran vänskap nu. Helt och hållet! Jag begravde ansiktet i händerna och
tog upp mitt block.
Mina känslor just nu, fick bli en låt. Jag satt och skrev i minst en timme innan det knackade
på dörren.
Jag la snabbt ner blocket i ryggsäcken innan jag reste mig upp och öppnade dörren där mamma stod.
"Vart har du varit?!" Sa hon med uppspärrade ögon.
"Skrivit en låt mumlade jag och gick ut ur byggnaden till parkeringen. Jag drog på mig en
mössa och letade efter Kenny's bil.
Tillslut hittade jag den. Jag gick mot den men då hörde jag hur någon ropade på mig.
"Justin!!" Ropade Sony. Jag vände mig om och hon slog armarna runt
min hals.
"Jag älskar dig också!" Sa hon innan hon pressade sina läppar mot mina.


2 Kapitel idag! Imorgon, kanske tre! Ska försöka satsa mer nu!
Puss på er! <3
Kommentera er åsikt om kapitlet!

Kommentarer

Anonym skriver:

braa :D

Datum: 2012-02-05 - Tid: 21:07:48 -


Ilma skriver:

naw va gulligt<33333333333

Datum: 2012-02-05 - Tid: 22:30:53 - URL: http://ilma-lilith99.blogspot.com


Anonym skriver:

Du är så jävla gryyyyyyyyym på att skriva :) :)älskar novellen<3<3

Datum: 2012-02-06 - Tid: 07:30:38 -


olivia skriver:

Haha vad gulligt :3 Haha och skitsöt bild ;)

Datum: 2012-02-06 - Tid: 17:47:06 - URL: http://bieberstoory.devote.se


Jossan skriver:

Jättebra!! Nästa del idag?? :D

Datum: 2012-02-06 - Tid: 17:55:54 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback