Kapitel 40-. We have to tell mom. PART 2

"Justin vad gör vi på ditt hotell?" Frågade jag undrande när vi kom in i lobbyn.
"Vi måste berätta för mamma." Svara han bara och hoppade in i hissen. Jag följde efter med en tjock klump i halsen. Justin stod helt utan min och kollade bara rakt fram.
Hur kan han inte visa något ansiktsuttryk?


Jag gick med snabba steg mot våran hotelldörr. Sony knackade på försiktigt och tryckte hårt om min arm. Mamma öppnade med ett stort leénde som suddades bort av våra miner.
Jag sköt in Sony i rummet och vi satte oss ner på soffan medans mamma satte sig ner med en orolig blick, i fotöljen.
"Vad är det som har hänt?" Frågade hon och flackade med blicken mellan mig och Sony.
Det här var något som hon skulle berätta, så jag kollade stöttande på henne. Som med mig, så andades hon djupt in och sedan ut medans hon kollade på mamma.
"Pattie... Jag ska ha barn." Sa hon så tyst, att det hade kunnat vara en viskning.
Mamma kollade förvånat på oss båda och lutade sig tillbaka i fotöljen med en orolig suck.
"Vet dina föräldrar det?" Frågade hon Sony.
Sony skakade bara på huvudet och kollade bara på mamma, som la ihop händerna och kollade på mig.
"Du vet vad jag har sagt.. Men gjort är gjort. Ni kommer få ett barn, och jag ska bli farmor." Sa hon med ett leénde som fick mig att vakna till.
"Så du.. är inte arg?" Frågade jag med höjda ögonbryn.
"Nej då. Bara lite besviken men det finns inget att göra. Gud kommer kämpa med Sony." Svarade hon.
Jag pustade tyst ut och log smått mot Sony.
"Du är vad?!" Skrek mamma i telefonen.
Vi hade inte tid att åka hem till mig också, för Kuk hade ringt mig med en rejäl utskällning eftersom att kag var en timme sen till releasen.
"Vi tar det sen. Hej då. Älskar dig." Sa jag snabbt och la på. Min stylist, Primrose, hade kommit för att fixa iordning mig till 'konferensen' eller vad man ska säga.
Jag hade ju jätte flottigt hår och mina kläder som inte var lite smutsiga. Hon tog tag i min hand med sina långa naglar och drog in mig i ett rum.
-
Hon hade fixat på lösnaglar som bara var lackade. Håret var tvättat och luktade någon sort av vanilj och persika och var väldigt mjukt medans min hud var alldeles öm. Hon hade haft på en massa krämer och salter av en massa olika slag, och skrubbat vilket had fått min hud av bli len men svidande. Mitt hår llåg på min axel och klänningen, wow. Den var perfekt vanilj färgad med små paljetter längst ner.
När allt var påsatt gick jag ut och möttes av Justinäs läppar.

Tack såmycket Sonja för skyltarna! Hon skriver på Jssmn.blogg.se!
Kolla in hennes blogg, hon skriver fantastiskt! :D Lämna inte mig bara! <33
Kommentera!

Kommentarer

Becca skriver:

Grymt bra är du!

Datum: 2012-02-27 - Tid: 21:49:35 -


Anonym skriver:

MEEEEER! :D

Asså du är grym! älskar dina noveller!!

Datum: 2012-02-27 - Tid: 21:57:29 -


Hanna skriver:

Super bra!!

Datum: 2012-02-27 - Tid: 22:05:42 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback