Kapitel 25-. It won't work

Hon hade lämnat mig. Försvunnit. Helt kapott!
Jag gick med sega steg in på mitt och Gabbie's rumn och kröp ner under täcket.
Tårarna rann och rann.
Nej. Justin du ska glömma henne. Du har ju Gabbie. Lika bra med en dålig än inget alls.


Jag gick mot Harry och drog med honom ut på balkongen igen.
"Harry." Sa jag bestämt.
Han kollade på mig med ett flin men det suddades snabbt bort när han såg mn min.
"Vad är det?" Frågade han och kramade om min hand.
Jag drog snabbt undan den och lade den beskyddande i min pyjamas byxas ficka. Han suckade och himlade med
ögonen.
Något som fick mig att bli riktigt förbannad.
"Jag kan inte! Jag kan bara inte ha ett förhållande såhär tätt inpå mitt och Justin's avslut!" Sa jag ilsket.
Han ryggade tillbaka och kollade ner på sina strumpor.
"Så du gör slut?" Frågade han ledsamt.
"Herregud Harry! Vi har känt varandra i 5 timmar. Hur i helvete får du det til att vi är ett par!?" Röt jag.
"Förlåt då!" Spottade han ilsket ur sig.
Jag lugnade snabbt ner mig. Nej Sony.. Inte bråka med en till kille. Det räcker med 'Boy-troubble'
"Hmh.. Men jag ska nog gå till mitt rum och försöka väcka mamma." Sa jag bara och
lämnade honom ute på balkongen.
Han lade händerna på räcket och kollade ut mot Mexico city. Jag skulle bara vara med mamma nu.
Det var ju det semestern gick ut på. Tänkte jag och lämnade deras rum.

"Hallåå! Det är en stooooor dag idag!!!" Skrek Gabbie frustrerat i mitt öra.
Jag suckade och lade en kudde över huvudet.
Men nej då, hon gav inte upp alls. Hon drog av täcket och tog bort kudden. Solen lyste starkt in
genom gardinerna. Hur mycket kunde klockan vara egentligen? 2? Eller kanske tillochmed senare.
Jag suckade och reste mig upp för att dra för persienerna.
"Tråkmåns!" Frustade Gabbie ur sig innan hon gick fram till spegeln för att granska sig själv. Det var
något hon hade gjort ända sen vi kom hit.
"Du är vacker, spegeln måste inte säga det!" Sa jag och försökte låta så optimistisk som det gick.
Hon log mot mig innan hon slängde lite kläder till mig.
"Kläder på! Vi ska ut." Sa hon med ett lurt leénde. Jag skakade på huvudet och drog på mig kläderna.
Gabbie kunde vara jobbig, men när hon verkligen var sig själv var hon faktiskt
snäll och en bra flickvän.
-
Solen brände mot min hud och blixtrarna från kamerorna gjorde det inte bättre det.
"Justin! Gabbie! Le! Ge oss en kyss!" Skrek de i mun på varandra.
Jag log mot de och kysste Gabbie lätt innan vi
fortsatte gå på gatorna i Mexico.
Gabbie flätade in sina fingrar med mina och drog på sig sina solglasögon med sin andra hand.
Det här skulle bli en lång dag.

Efter en massa bankande hade mamma äntligen kommit och öppnat.
Nu visade klockan 12 på eftermiddagen så jag gick upp. Mitt hår luktade unket och klor så lika bra att duscha..
Tänkte jag buttert och hoppade in i duschen.
Rören hostade till när jag vred på vattnet och det kom ner varma strålar. Jag drog av mig mina underkläder och
hoppade in i det varma vattnet.
Mitt huvud höll på att sprängas av alla tankar som fanns där. Älskade jag Harry? Justin?
Nej, ingen av de verkade det ju som.
Men om jag skulle skita i killar. Fullt ut. Då skulle ju livet vara mycket bättre, och då menar jag det.
Man skulle inte behöva gråta eller tjocka i sig glass över ett brustet hjärta. Inte heller behöva gå igenom den där
‘Jag-har-precis-gjort-slut’ fasen som var så jobbig.
Jag hade haft 3 killar i mitt liv. Den första var Mayson i 6:års. Han hade velat gifta sig med mig
så jag var så snäll och blev ihop med honom.
Den andra var Zayn. Han hade total dissat mig när jag flyttade från Washington. Bra pojkvän då. Tänkte jag.
”Sony sover du där inne eller?!” Ropade mamma från rummet.
”Nej!” Skrek jag och vred av vattnet.
Mina fingrar var alldeles skrumpiga. Som en gammal gubbes eller gummas fingrar. Jag virade
en av hotellets handdukar runt håret och kroppen.
När jag öppnade dörren kollade mamma surt på mig innan hon gick in på toaletten och låste efter sig snabbt.
Jaha. Hon behövde gå på toa. Så svårt var det att säga.
Jag ringde efter room service som kom upp tio minuter efter mitt samtal. Jag tog en stor tugga av pizzan och satte
på Jersey Shore.
Inte direkt mitt favorit program men det dög.
”Sony då!” Skrek mamma när hon kom ut från badrummet. jag slutade tugga och kollade
frågande på henne.
”Pizza! Till frukost? Hur har jag uppfostrat dig egentligen?” Sa hon och pekade på pizzan.
Jag blängde mot henne och svalde.
”Vill du ha så är det bara att fråga vet du!” Sa jag surt och höjde på ögonbrynen.
Hon log mot mig och satte sig ner för att sekunden senare ta
upp en pizza bit och föra den till munnen.
Mammor...
Okej dokej!
Harry är uteee! :) UHUHUH!
7 kommentarer och sen kapitel 25 :D

Kommentarer

Jossan skriver:

MEEEEEEER NUUUUU!!!!!! :D

Datum: 2012-02-17 - Tid: 20:29:09 -


Wilma <3 skriver:

1. jätte bra ! ::D <3

2. det där var 25 ^^ du har skrivit 2 stycken 24 ;) <3

Datum: 2012-02-17 - Tid: 20:34:31 -


Ilma <333 skriver:

SJUUUUKT BRAA!!!



Men asså Wilm detta kaptiel heter "Kapitel 25-. It won't work"

Datum: 2012-02-17 - Tid: 20:45:38 - URL: http://ilma-lilith99.blogspot.com


Anonym skriver:

As grymt MEEEEEER NU!

Datum: 2012-02-17 - Tid: 21:00:29 -


Ella skriver:

såå braaa! <3 ::)

Datum: 2012-02-17 - Tid: 21:09:53 -


Anonym skriver:

Fan va grym du är!! Sluta inte skriva för guds skull!!! :)

Datum: 2012-02-17 - Tid: 21:10:58 - URL: http://linneabengtsberg.devote.se


Maja :D skriver:

Braaaaa!! Du är jätteduktig på att skriva! :D

Datum: 2012-02-17 - Tid: 21:11:26 -


Anonym skriver:

As bra! skriv meeeer NU!

Datum: 2012-02-17 - Tid: 21:21:18 -


olivia skriver:

jätte bra, men snäääälla få in harry igen !!! :( <33

Datum: 2012-02-17 - Tid: 21:36:07 - URL: http://biebrstoory.devote.se


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback