Kapitel 20-. Trip

"Gabbie?" Frågade jag snabbt.
"Mhm?" Svarade hon med ett leénde på läpparna.
"Vad sägs om en resa? Bort från det här i en vecka." Sa jag och grabbade tag i hennes hand.
"Jaa!" Sa hon och kysste mig på kinden.
"Mexiko." Viskade jag och log svagt mot henne.
"Sony? Gumman vi är framme." Viskade mamma och skakade om mig lite lätt.
Jag gnuggade mig försiktigt i ögonen och sträckte mig i stolen innan jag kollade ut. Det var så vacker.
Solen brände mot havet och det var proppfullt av folk på stranden.
Jag log mot mamma och hörde hur det dinglade till.
"Hejsan alla passagerare, vi förbereder oss för landning så spänn fast säkerhetsbälterna!" Sa en ljus kvinno
röst i mikrofrånen.
Jag gjorde som hon sa och förberedde mig på landning. Mamma tog tag i min hand när vi åkte neråt.
Hon hade alltid haft flygrädsla, men jag klandrar henne inte.
-
Hotellet var stort och vacker. Lobbyn fylldes upp av en kristalkrona, 2 soffor och en stor bukett rosor.
På disken till receptionen stod det en skål med karameller.
Jag gick fram och tog en och stoppade den i munnen. Det var så varmt inomhus att karamellen hade hunnit
bli klibbig och seg.
"Vi har rum 264. På våning 24." Sa mamma och drog bort några svett pärlor från pannan.
"Okej. Kom igen nu Houston, vi har en rymdraket att hinna med!" Skämtade jag.
Mamma skrattade lätt och drog
med sin väska till hissen. Jag följde hennes exempel och väntade på att den var framme.
Som tur var fanns det aircondition i hissen, annars skulle vi vara döda.
Rummet var stort och utrymligt.
Det första jag gjorde var att jag sprang till mini baren och tog ut en cola. Vätskan i burken
kylde ner mina lungor.
"Gott?" Frågade mamma med ett leénde. Hon var visst helt opåverkad av det
här eftersom att hon var van vid värme från Chile.
Jag log stort och nickade mot henne. Såfort vi hade packat upp drog vi på oss badkläder och gick ner
till poolen.
Stranden fick vänta tills imorgon för mamma gillar inte att trängas med folk. Hon har klaustrofobi.
-
"Det här är livet." Sa mamma och drog på sig sina solglasögon innan hon tog en klunk av sin
margarita.
Jag nickade och hoppade ner i poolen. Vi var helt ensamma här eftersom att alla andra ville
trängas på stranden.
Jag simmade några längor innan jag gick upp och försökte bli lite brun.
Kameror blixtrade mot oss bakom stängslet runt poolen men jag brydde mig inte utan bara blundade
och njöt.
"En kyss! Kom igen nu!" Ropade paparazzirna i Mexiko. Jag log stort mot kamerona innan jag kysste
Gabbie på läpparna.
Kyssarna var något som hon njöt av, och något jag avskydde. Men jag vet inte
varör jag ens var med henne.
Jag flätade in mina fingrar med hennes och log mot pap'zen innan vi hoppade in i
en bil.
-
Hotellet var stort. Riktigt stort. Lobbyn hade en stor bukett med rosor och 2 soffor.
Jag grabbade tag i en karamell från disken och stoppade den i munnen.
Den smakade segt och äckligt.
"Våning 24, rum 279!" Sa Gabbie och räckte fram ett kort.
Jag log mot henne och kollade ut
ur fönstret som hade utsikt mot poolen. Jag såg någon jag kände igen. Var det... Sony?
Nej det är det inte. Det kan det inte. Hon är hemma i New york...
Vad tycks`? Kommentera<33

Kommentarer

Anonym skriver:

Shit så Jävla bra snälla ett till kapitel jag är bessat av din novell:)<3



Och snälla kan inte du lägga ut en bild på dig?

Datum: 2012-02-12 - Tid: 21:21:06 -


Stina skriver:

As bra

Datum: 2012-02-12 - Tid: 21:27:37 -


Anonym skriver:

hur många kapitel blir det? Skulle bli jätteglad om du svarade!:)

Datum: 2012-02-12 - Tid: 21:28:10 - URL: http://linneabengtsberg.devote.se


Hanna skriver:

Ohh.Yes Justin it's Sony.She is not home,stupid:)Du är ju grym på att skriva:)

Datum: 2012-02-12 - Tid: 21:35:59 -


Hanna skriver:

Ohh,I want to say one more thing.I don't like Gabbie!!

Datum: 2012-02-12 - Tid: 21:39:46 -


Jossan skriver:

Jättebra!! Kmr det mer ikväll? :D

Datum: 2012-02-12 - Tid: 22:05:10 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback