KAPITEL 53-. TROUBLE


Previously: ”Ursäkta mig?”, kvittrade tjejen som hade tagit klänningen. Jag spände käken och skakade på huvudet.

”Du… klänningen… kan jag…”, fick jag stelt ur mig. Hon fnittrade oberört.

”Denna? Tyvärr.”, med dem orden vände hon på klacken och försvann mot kassan.

”Den jävl…-”, svordomarna tog slut då jag såg en liten flicka betrakta mig. Hon pekade på något bakom mig. Jag vände mig om och där hängde den. Den perfekta klänningen.


 

“Pattie! Denna?”, flinade jag med klänningen upp i luften. Pattie log stort mot mig.
“Den är vacker!”, tyckte hon med stora ögon. Jag kollade ner på den fina klänningen med ett leende på läpparna.
“Ja… precis min tanke..”, erkände jag lågmält. Pattie tog den ur mitt grepp för att kunna ta den mot kassan för att betala. Jag tycktes mig se Mike överallt, men inbillade mig säkert.
“Kom då.”, suckade Pattie och räckte över påsen till mig för att kunna skjuta upp dörren. Jag slet blicken från trustier som gick utan för affären med “I love Sweden!” t-shirts. Sverige… dit skulle jag vilja åka. Men snabba steg lämnade jag butiken med Pattie.
“Ska vi gå hem? Eller…?”, mumlade Pattie frågandes. Jag gäspade som svar på hennes fråga. Jag var så trött..
“Du skulle behöva sova lite lilla gumman”, retades hon.
“Kanske…”, flinade jag med en hand på midjan, med påsen lite längre upp på handleden.
“Då drar vi då.”


“Ska bara… sova…”, grymtade jag när Allison och Pattie försökte väcka mig.
“Tvinga oss inte att hälla vatten på dig Belle.”, varnade Alli. Jag satte mig käpprakt upp i sängen, något jag inte borde ha gjort då mitt huvud började dunka av smärta.

 


“Huvudvärk?”, gnydde Pattie.
“Ja…”, svarade jag bittert med handen mot pannan. Allison log mjukt mot mig.
“Ta denna det kommer kännas mycket bättre.”, försäkrade hon mig. Jag svalde ner den Ljusblåa vätskan, men skulle kanske har frågat vad det var innan.
“Åh, det smakar ju… bajs!”, tjöt jag och hoppade upp på fötter för att springa upp till köket och dricka vatten.
“Du är precis som Justin…”, skrattade Pattie bakom mig.
“Jag vill inte vara som Justin, då är det inte kul att vara ett par, för då är man för lika.”
“Ja, det har du rätt i.”, erkände hon. Jag nickade mjukt åt hennes håll.
“Hur mycket är klockan?”, mumlade jag mot glaset. Pattie drog ett djupt andetag.
“Den är halv 5. Så du sov inte sååå länge.”, antydde hon med en retsam blick. Jag nickade med en lätt suck.
“Varför är Dallas på?”, utbrast jag helt plötsligt när jag hörde introt till Serien Dallas. Pattie himlade med ögonen.
“Det är Dan, han älskar den serien.”, mumlade hon menandes. Jag nickade trött.
“Så… ska vi börja?”, undrade jag men Pattie verkade inte fatta. “Asså med sminket, håret, rubbet…”
“Jahaa! Ja, Justin’s stylist är i erat rum.”, meddelade hon mig. Ett leende tog plats på mina läppar då jag lämnade köket, och gick in i rummet. En blond, Ganska ung tjej stod där med ett leende på läpparna.
“Du måste vara Belle?”, började hon med. Jag drog en djupt suck och nickade.
“Du är…?”
“Sarah O’Donnell, men du kan kalla mig Rah, det gör alla.”, fnittrade hon.
“Okej Sa--, Rah.”, flinade jag.
“Så, ska vi börja?”, frågade hon med blicken ner på alla sina produkter. Jag log stort och nickade.
“Ja, det kan vi nog göra.”


Justin’s Perspektiv:
“Allt måste vara perfekt, okej?”, muttrade jag till kocken.
“Jaja, Justin. Allt kommer bli perfekt, lita på oss.”, lovade han mig. Jag nickade innan jag lämnade resturaungen där ett massa folk satt med blickarna mot mig. Jag drog på mig kepsen och tryckte upp solglasögonen längre upp på näsryggen.
“Så, är vi klara nu…? Äntligen?”, suckade Kenny trött. Jag nickade glatt åt honom.
“Vi ska åka hem nu, och fräscha upp oss.”, log jag.
“Åh Justin…”
“Åh Kenny…”, upprepade jag honom. Han slog löst till mig på armen.
“Jag ska sova.”, försäkrade han mig med en svart blick. Jag skakade på huvudet.

 


“Du tog livet som min livvakt, skyll dig själv. Vi ska åka tillbaka om en halvtimme ändå.”, meddelade jag honom.
“Varför då?”, flämtade han trotted.
“För att vi ska vara här innan Belle kommer hit.”, svarade jag som om det vore självklart. “Duh?”
“Åh, jag behöver byta jobb.”, mumlade han, och trodde säkert att jag inte hörde. Jag pekade mot mitt öra med höjda ögonbryn.
“Vad sa du, sa du?”, hummade jag frågandes. Han suckade frustrerat och låste upp bilen.
“Jag sa inget.”, ljög han till svar.
“Jo, säg vad du sa Kenneth Hamilton!”, fräste jag seriöst. Han himlade med ögonen och skakade på huvudet.
“Du är ju helt otrolig..”, röt han ilsket och hoppade in i bilen. Toppen, jag hade gjort honom arg. Du är verkligen smart. Kenny skulle nog vara sur ett tag, så jag slog mig ner i baksätet istället.


“Förlåt man.”, mumlade jag till Kenny. Han kollade på mig från sin plats på andra sidan bordet med ett leende.
“Jag visste att du skulle ge dig.”, flinade han. Jag himlade med ögonen och skulle precis starta ännu en mening då jag hörde ett brummande.
“Hon kommer, stick.”, väste jag innan jag själv sprang upp på scenen med mikrofonen mot munnen.
Det dröjde inte länge innan Belle kom upp bakom marschallerna med ett leende. Jag trodde jag skulle gå av. Hon var så vacker… hennes hårt låg perfekt lockat på hennes axlar och planning…. Wow.
“Öh… den här låten skrev jag till dig.”, fick jag ur mig i mickrofonen innan jag började sjunga.

*Well, Let me tell you a story, about a girl and a boy…
He fell in love with his best friend,
when she’s around he feel nothing but joy,
But she was already broken,
And it made her blind,
but she can never believe that love would ever treat her right…*


Belle’s Perspektiv:
Hans röst var så len, mjukt, änglalik, vacker… allt. Han drog den sista tonen och kollade ner på mig med sina mjuka Justin ögon.
“Wow, till mig?”, flämtade jag med hes röst. Justin gick ner för scenen och gick fram till mig, där han la en hand på min kind.
Bara för dig.”, viskade han mot mina läppar. Mitt hjärta började genast slå hårdare, min hals blev tjock och hans läppar kom närmre och närmre mina innan dem möttes i en mjukt, passionerad kyss.
“Jag älskar dig.”, viskade jag mot hans läppar. Han log stort och förde mig mot ett bord, där det stod en tallrik, med mat.
“Jag kan inte fatta att du gjorde det här för mig.”, flämtade jag och viftade med armarna i luften för att gestikulerade detta. Men det skulle jag inte gjort, för jag slog i ljusstaken och innan jag visste ordet av så stod bordet i lågor, och allt blev svart.


Inte så långt, men börjar i skolan imorrn, måste därför sova tidig! Men vad hände där?! Kommentera! 


Kommentarer

Emelie skriver:

Sjukt braa!! <333

Datum: 2012-08-21 - Tid: 22:13:25 - URL: http://bieberrstrorys.blogg.se


Becka skriver:

Omg! Grymt bra!

Datum: 2012-08-21 - Tid: 22:13:51 - URL: http://beckagoesrandom.blogg.se


Storiestoyou skriver:

Ååååhhh....:ooo
Awesome!:D

Du har tur att di börjar imorgon!
Jag började i måndags..... :/

Datum: 2012-08-21 - Tid: 22:46:17 - URL: http://www.storiestoyou.blogg.se


Me+You 'Imma Tell you one time. <3 skriver:

Så klumpig hon är! :c
sjukt bra, mermer. <3

Datum: 2012-08-21 - Tid: 22:57:16 - URL: http://myonedstorys.blogg.se


Mandiish<3 skriver:

WOW! RIKTIGT BRA! Hon förstör alltid allt xD

Datum: 2012-08-22 - Tid: 00:27:50 - URL: http://novellonedirection.devote.se


hana skriver:

oooooomg meer jag dör snart haha !!!

Datum: 2012-08-22 - Tid: 14:24:37 - URL: http://hhana.blogg.se


Anonym skriver:

MER!

Datum: 2012-08-22 - Tid: 15:10:03 - URL: http://ifiwasyoureboyfriendillneverletyougo.blogg.se


ellen skriver:

Ojj.. MOREE!

Datum: 2012-08-22 - Tid: 16:33:41 -


Ema skriver:

Jobbigt läge! Fan jag hade skämts ihjäl :o
Förövrigt grymt som vanligt!

Datum: 2012-08-22 - Tid: 19:51:15 - URL: http://emadobraca.devote.se


elin skriver:

Meer! Super bra <3

Datum: 2012-08-22 - Tid: 20:28:09 -


evelina skriver:

asbra men jag tyckte att dom för en gång skull skulle få en "bra" dejt, no affence älskar din novell men jag tänkte bara ge lite feedback. xx<3

Datum: 2012-08-22 - Tid: 20:37:47 -


Ebba skriver:

As bra! <3

Datum: 2012-08-22 - Tid: 21:06:25 -


frida skriver:

jätte bra!!

Datum: 2012-08-22 - Tid: 21:08:54 -


Evelina skriver:

Super bra! Vill ha mer!
Vill bara säga att du ska inte ta åt dig av alla dåliga kommentarer (om du får några) för du skriver jätte bra och dem som skriver dåliga kommentarer är bara avundsjuka. :)

Datum: 2012-08-22 - Tid: 21:21:11 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback