KAPITEL 44-. OH, SETH?

Två skrattgropar träffade hennes kinder och hon kollade på det.
"De är faktiskt jättebra!" Jag nickade och kollade på Kim.
"Jag ska på toa." Mumlade hon trött och reste sig upp för att lämna oss vid bordet. Joss mötte min blick när Kim hade gått.
"Justin, jag måste prata med dig." Sa hon allvarligt och bröt inte ögonkontakten.
Vem var den där Joss? Jag störde mig riktigt ordentligt på henne, inget annat kunde jag säga. Vad var det som hon och Justin hade haft tillsammans? Jag gick ut ur båset för att tvätta händerna när en medelålders kvinna lämnade ett annat bås. När hon såg mig blev hon alldeles till sig.
"Kimberly Brooks? Justin Bieber's tjej?" Frågade hon upphetsat. Jag stängde av vattnet och nickade långsamt. Hon andades djupt in och rättade till håret.
"Wow, eh.. Skulle jag kunna få ställa några frågor?" Fortsatte hon och log prövandes mot mig. Jag torkade händerna och vände mig om med en sur blick.
"Nej det får du verkligen inte." Muttrade jag bitchigt och lämnade toaletterna med kvinnan i. Usch! Kan inte de där småkrypen bara låta oss vara ifred?!
När jag kom ut igen så satt Joss och Justin och hade ett viktigt samtal såg det ut som, så jag ville inte störa utan gick iväg. Lika bra att gå hem till Justin och vänta tills han kommer.
-
Mobilen vibbrerade på bordet när jag kollade på MTV. Jag tog snabbt upp den och svarade med en suck.
"Kim?" Jag hörde Justin's lugna andetag i andra änden.
"Kim vart är du?! Varför stack du bara?" Skrek han oroligt, så jag var tvungen att dra mobilen från örat lite. Jag frustade till.
"Jag är hemma. Eh.. Fick ett migränanfall." Ursäktade jag mig med skakig röst. Jag hatar att ljuga för folk, speciellt de så betyder mest för mig.
"Du kunde väll ha kommit och sagt till åtminstånde älskling? Jag har varit så orolig! Men de som jobbade här kollade på videobanden att du hade lämna cafeét." Jag nickade trött för mig själv.
"Vad pratade ni om?"
"Va? Vad snackar du om Kim?" Andades Justin ut. Det lät som om han satte sig ner.
"Ja, när jag kom ut såg det ut som om ni pratade. Det såg allvarligt ut." Justin andades högt ut och jag kunde se honom skaka på huvudet framför mig.
"Jaha! Nej då. Vi pratade bara om hennes mamma. Hon har dött." Mittt ansiktsuttyck förvreds till medlidsamhet.
"Oj! Jag är så ledsen.." Mumlade jag snabbt ut och la en hand över munnen.
"Mhm.. Jag ska hälsa till henne från dig. Men stanna hemma, jag hyr med en film. Är det OK om Joss följer med?"
"Jadå! Helt OK, ses snart." Han reste sig upp.
"Japp. Älskar dig."
SAMTALET AVSLUTAT!
När skulle de komma då? Tänkte jag trött och kurade ner mig under filten.
"Kim hälsar." Joselyn nickade lätt och log smått mot mig innan hon höll upp armen för att göra armkrok. Jag kollade tvekandes på armen och fick en allvarlig blick av henne.
"Jesus Justin! Det är en arm och vi är bara kompisar!" Hon antydde kompisar. Jag nickade och svalde hårt innan jag drog in min arm under hennes och lämnade cafeét. Nu skulle vi bara fixa en film.
"Jag vet ett bra ställe!" Skrattade Joss och började gå mot hållet mot min lägenhet. Samma håll var ju bra.
-
"Hey Earl!" Hälsade Joss glatt till gubben bakom kassan. Han var flintskallig, tjock, rätt gammal och hade valkiga händer. Affären luktade vanilj, precis som Joss och allt var rent och fint.
"Hej tjejen! Vem är killen?" Joss fnittrade till och kollade på mig och sedan på Earl igen som kollade frågandes på henne. Hon fnittrade till igen och kollade glatt på Earl.
"Det är ju Justin!" Utbrast hon efter en massa blickar. Earl kollade på mig, från topp till tå, och nickade sedan med ett stort leénde på läpparna.
"Ja, han har ändrats! Jag känner knappt igen honom." Mumlade Earl med skrovlig röst. Joss nickade och drog med mig in bland filmerna.
"Välj en." Sa hon mjukt och mötte min blick.
Hennes ögon var blåa, det hade jag inte märkt förut. Jag nickade lätt och började kolla bland filmerna och drog ut "Harry Potter & the deathly hallows PART 2" Joss log gillandes mot mig och tog filmen ur mitt grepp och gick tillbaka till Earl med ett bländande leénde.
"Den här!" Earl nickade och lyste med lasern över filmen och räckte sedan över den till Joss igen.
"Kom ihåg tjejen, den ska vara inne imorgon!" Skrockade Earl. Joss himlade lätt med ögonen och nickade snabbt innan hon mötte min blick.
"Kom nu Justin, Kim väntar säkert." Mumlade hon snabbt och gick ut ur affären med ett pling. Jag kände igen den här Earl, men jag vet inte ifrån vart...
Jag hade sms:at Justin 11 gånger utan svar. Vart var de?! Dörren öppnades och jag gick med snabba steg mot hallen där Joss och Justin stod med två fåniga leénde.
"Du kunde väll ha svarat på sms:en." Han mötte min blick och skulle precis försvara sig när jag räckte upp handen.
"Eller nej, du är ju så upptagen med Joselyn!" Väste jag och sprang in på toaletten med mobilen hårt i min hand. Jag hörde röster där utifrån och sedan steg som rörde sig mot toaletten. Jag slog ner toalettlocket och satte mig ner på det. Dörren knackade lätt och Joss's röst lös upp hela badrummet.
"Snälla Kim öppna. Jag ska berätta en sak." Bedjade hon. Jag suckade lätt för mig själv och låste dörren åt henne. Hon stängde den snabbt bakom sig och gick fram till mig med ett mjukt leénde lekandes på läpparna.
"Jag är inte kär i Justin om du tror det." Slank ur hennes mun. Jag kollade förvånat på henne.
"Är du inte?" Hon skakade snabbt på huvudet.
"Gud nej! Justin är som en bror för mig! Jag har en kille. Vill du se en bild?" Fnittrade hon och blev genast röd om kinderna. Jag nickade lätt och bet mig löst i läppen. Hon drog upp mobilen och klickade fram bilden.
Han såg riktigt bra ut, men inget gämfört med Justin. Hon och hennes kille passade tillsammans på riktigt.
"Vad heter han?" Frågade jag nyfiket.
"Seth." Log hon milt tillbaka. Jag nickade och reste mig upp innan jag gick ut till Justin och kysste honom passionerat på läpparna.
Hans händer gick upp och ner för min rygg och kyssen avbröts.
"Förlåt." Viskade jag mot hans läppar. Han skakade lätt på huvudet och pressade sina läppar mot mina igen.
Där kändes allt bra igen.
Yeyye! Det blev OK på slutet va? ;)
ETT KAPITEL TILL?!?! DET TYCKER NI VA? MEN KOMMENTERA DÅ SWEETIES! <3
Två skrattgropar träffade hennes kinder och hon kollade på det.
"De är faktiskt jättebra!" Jag nickade och kollade på Kim.
"Jag ska på toa." Mumlade hon trött och reste sig upp för att lämna oss vid bordet. Joss mötte min blick när Kim hade gått.
"Justin, jag måste prata med dig." Sa hon allvarligt och bröt inte ögonkontakten.
Vem var den där Joss? Jag störde mig riktigt ordentligt på henne, inget annat kunde jag säga. Vad var det som hon och Justin hade haft tillsammans? Jag gick ut ur båset för att tvätta händerna när en medelålders kvinna lämnade ett annat bås. När hon såg mig blev hon alldeles till sig.
"Kimberly Brooks? Justin Bieber's tjej?" Frågade hon upphetsat. Jag stängde av vattnet och nickade långsamt. Hon andades djupt in och rättade till håret.
"Wow, eh.. Skulle jag kunna få ställa några frågor?" Fortsatte hon och log prövandes mot mig. Jag torkade händerna och vände mig om med en sur blick.
"Nej det får du verkligen inte." Muttrade jag bitchigt och lämnade toaletterna med kvinnan i. Usch! Kan inte de där småkrypen bara låta oss vara ifred?!
När jag kom ut igen så satt Joss och Justin och hade ett viktigt samtal såg det ut som, så jag ville inte störa utan gick iväg. Lika bra att gå hem till Justin och vänta tills han kommer.
-
Mobilen vibbrerade på bordet när jag kollade på MTV. Jag tog snabbt upp den och svarade med en suck.
"Kim?" Jag hörde Justin's lugna andetag i andra änden.
"Kim vart är du?! Varför stack du bara?" Skrek han oroligt, så jag var tvungen att dra mobilen från örat lite. Jag frustade till.
"Jag är hemma. Eh.. Fick ett migränanfall." Ursäktade jag mig med skakig röst. Jag hatar att ljuga för folk, speciellt de så betyder mest för mig.
"Du kunde väll ha kommit och sagt till åtminstånde älskling? Jag har varit så orolig! Men de som jobbade här kollade på videobanden att du hade lämna cafeét." Jag nickade trött för mig själv.
"Vad pratade ni om?"
"Va? Vad snackar du om Kim?" Andades Justin ut. Det lät som om han satte sig ner.
"Ja, när jag kom ut såg det ut som om ni pratade. Det såg allvarligt ut." Justin andades högt ut och jag kunde se honom skaka på huvudet framför mig.
"Jaha! Nej då. Vi pratade bara om hennes mamma. Hon har dött." Mittt ansiktsuttyck förvreds till medlidsamhet.
"Oj! Jag är så ledsen.." Mumlade jag snabbt ut och la en hand över munnen.
"Mhm.. Jag ska hälsa till henne från dig. Men stanna hemma, jag hyr med en film. Är det OK om Joss följer med?"
"Jadå! Helt OK, ses snart." Han reste sig upp.
"Japp. Älskar dig."
SAMTALET AVSLUTAT!
När skulle de komma då? Tänkte jag trött och kurade ner mig under filten.
"Kim hälsar." Joselyn nickade lätt och log smått mot mig innan hon höll upp armen för att göra armkrok. Jag kollade tvekandes på armen och fick en allvarlig blick av henne.
"Jesus Justin! Det är en arm och vi är bara kompisar!" Hon antydde kompisar. Jag nickade och svalde hårt innan jag drog in min arm under hennes och lämnade cafeét. Nu skulle vi bara fixa en film.
"Jag vet ett bra ställe!" Skrattade Joss och började gå mot hållet mot min lägenhet. Samma håll var ju bra.
-
"Hey Earl!" Hälsade Joss glatt till gubben bakom kassan. Han var flintskallig, tjock, rätt gammal och hade valkiga händer. Affären luktade vanilj, precis som Joss och allt var rent och fint.
"Hej tjejen! Vem är killen?" Joss fnittrade till och kollade på mig och sedan på Earl igen som kollade frågandes på henne. Hon fnittrade till igen och kollade glatt på Earl.
"Det är ju Justin!" Utbrast hon efter en massa blickar. Earl kollade på mig, från topp till tå, och nickade sedan med ett stort leénde på läpparna.
"Ja, han har ändrats! Jag känner knappt igen honom." Mumlade Earl med skrovlig röst. Joss nickade och drog med mig in bland filmerna.
"Välj en." Sa hon mjukt och mötte min blick.
Hennes ögon var blåa, det hade jag inte märkt förut. Jag nickade lätt och började kolla bland filmerna och drog ut "Harry Potter & the deathly hallows PART 2" Joss log gillandes mot mig och tog filmen ur mitt grepp och gick tillbaka till Earl med ett bländande leénde.
"Den här!" Earl nickade och lyste med lasern över filmen och räckte sedan över den till Joss igen.
"Kom ihåg tjejen, den ska vara inne imorgon!" Skrockade Earl. Joss himlade lätt med ögonen och nickade snabbt innan hon mötte min blick.
"Kom nu Justin, Kim väntar säkert." Mumlade hon snabbt och gick ut ur affären med ett pling. Jag kände igen den här Earl, men jag vet inte ifrån vart...
Jag hade sms:at Justin 11 gånger utan svar. Vart var de?! Dörren öppnades och jag gick med snabba steg mot hallen där Joss och Justin stod med två fåniga leénde.
"Du kunde väll ha svarat på sms:en." Han mötte min blick och skulle precis försvara sig när jag räckte upp handen.
"Eller nej, du är ju så upptagen med Joselyn!" Väste jag och sprang in på toaletten med mobilen hårt i min hand. Jag hörde röster där utifrån och sedan steg som rörde sig mot toaletten. Jag slog ner toalettlocket och satte mig ner på det. Dörren knackade lätt och Joss's röst lös upp hela badrummet.
"Snälla Kim öppna. Jag ska berätta en sak." Bedjade hon. Jag suckade lätt för mig själv och låste dörren åt henne. Hon stängde den snabbt bakom sig och gick fram till mig med ett mjukt leénde lekandes på läpparna.
"Jag är inte kär i Justin om du tror det." Slank ur hennes mun. Jag kollade förvånat på henne.
"Är du inte?" Hon skakade snabbt på huvudet.
"Gud nej! Justin är som en bror för mig! Jag har en kille. Vill du se en bild?" Fnittrade hon och blev genast röd om kinderna. Jag nickade lätt och bet mig löst i läppen. Hon drog upp mobilen och klickade fram bilden.
Han såg riktigt bra ut, men inget gämfört med Justin. Hon och hennes kille passade tillsammans på riktigt.
"Vad heter han?" Frågade jag nyfiket.
"Seth." Log hon milt tillbaka. Jag nickade och reste mig upp innan jag gick ut till Justin och kysste honom passionerat på läpparna.
Hans händer gick upp och ner för min rygg och kyssen avbröts.
"Förlåt." Viskade jag mot hans läppar. Han skakade lätt på huvudet och pressade sina läppar mot mina igen.
Där kändes allt bra igen.
Yeyye! Det blev OK på slutet va? ;)
ETT KAPITEL TILL?!?! DET TYCKER NI VA? MEN KOMMENTERA DÅ SWEETIES! <3


Kommentarer

Wilma :) <3 skriver:

meeeeeeeeeer ! <3

Datum: 2012-04-21 - Tid: 21:36:40 -


Me+You 'Imma Tell you one time. <3 skriver:

Sjukt bra, love it! <3

Datum: 2012-04-21 - Tid: 21:38:13 -


Josse skriver:

JÄTTEBRA! :D<3

Datum: 2012-04-21 - Tid: 21:53:38 - URL: http://foreverbbieber.blogg.se/


madicken skriver:

oh god !:D meeeer !:]<333

Datum: 2012-04-21 - Tid: 21:58:05 -


Ilma skriver:

Bra! Hur lång kommer novellen va? Typ 60, som vanligt? <33333

Datum: 2012-04-21 - Tid: 21:58:30 -


Jssmn! skriver:

Haha, det slutet var oväntat! :) Mer mer mer mer kapitel kom igen nu!! :D Din DISSARE, du bara försvannn.....:( Kapitel uppe BTW :D

Datum: 2012-04-21 - Tid: 22:03:05 - URL: http://jssmn.blogg.se/


mickis. skriver:

SÅ AWWWEEESOME.

MER, SNÄLLA? :333

<3

Datum: 2012-04-21 - Tid: 22:13:56 -


Ebba skriver:

Mer snälla!!

Datum: 2012-04-22 - Tid: 00:03:35 -


Anonym skriver:

liv skriv mera jag dör (missbrukare av dina noveller):)<3333!!!!!!!!!!!!!

Datum: 2012-04-22 - Tid: 00:09:13 -


F E L I C I A skriver:

sv:ÅÅÅÅÅÅÅH TAAAACK ::D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D::D:D::D:D:D::D

Datum: 2012-04-22 - Tid: 01:01:58 - URL: http://barafelicia.blogg.se/


Nora skriver:

mer! ♥

Datum: 2012-04-22 - Tid: 14:19:09 -


Anonym skriver:

HUR LÅNG BLIR DEN?!

Datum: 2012-04-22 - Tid: 17:44:58 -


Ditt namn:

E-post: (privat)

URL:

Din kommentar:




Trackback